Facebook Account Kit: numer telefonu może zastąpić login i hasło #F8

Strona głównaFacebook Account Kit: numer telefonu może zastąpić login i hasło #F8
13.04.2016 12:44
Facebook Account Kit: numer telefonu może zastąpić login i hasło #F8

W styczniu tego roku Facebook zaoferował deweloperom Saavn,indyjskiej aplikacji do streamingu muzyki, narzędzie pozwalającezrezygnować z używania loginu i hasła jako metodyuwierzytelniania. Zamiast tego wystarczyło podać numer telefonu iskorzystać z kodu odesłanego SMS-em. Wynik? W ciągu dwóchmiesięcy Saavn zdobył ponad pół miliona nowych użytkowników,korzystających z aplikacji bez zakładania konta w usłudze. Podczaskonferencji F8 narzędzie to zostało udostępnione publicznie, podnazwą Account Kit – i niewykluczone, że za jego pomocą serwisMarka Zuckerberga przejmie kontrolę nad sporą częścią mobilnegorynku.

Założenie Account Kitu jest dość proste: zaoferowaćprogramistom prosty mechanizm uwierzytelniania, pozwalający natworzenie stron logowania przyjmujących równie dobrze adresye-mail, co numery telefonów i loginy Facebooka. Dzięki temuużytkownik mobilnej aplikacji będzie mógł założyć w niej kontopo prostu wstukując swój numer telefonu, a następnie przepisująckod, jaki otrzymał SMS-em. Programista nie musi się przejmowaćtym, jak proces telefonicznego uwierzytelniania przebiega, o wszystkozatroszczy się Facebook.

W ten sposób za jednym zamachem zostaje rozwiązany problemkonieczności stosowania unikatowych loginów, skomplikowanych haseł,przechodzenia testów z kodami CAPTCHA, nie ma też problemów zresetowaniem zapomnianych haseł. Dla Zwykłego Użytkownikarozwiązanie Facebooka, choć mało mające wspólnego zposzanowaniem prywatności, jest niezwykle wygodne – a prywatnośćto przecież mało kogo obchodzi. Account Kit dostępny jest dlaiOS-a, Androida i JavaScriptu, działa w 230 krajach, w ponad 40językach. Pozwala na wysłanie do 100 tysięcy potwierdzeń SMS-emza darmo.

Nie jest to jedyna nowość, która mocniej powiążeoprogramowanie z Facebookiem. Serwis zaoferował np. wtyczkę,pozwalającą dodawać cytaty z zawartości aplikacji czy stronyinternetowej bezpośrednio na ścianę wiadomości użytkownika, bezkonieczności zaznaczania tekstu, kopiowania go i wklejania. Z koleinowego typu powiadomienia push mają pozwolić programistom nakampanie zapędzające użytkowników do aplikacji.

To jednak drobiazgi w porównaniu z konsekwencjami, jakie dlabranży mają przynieść rozszerzenia narzędzi analitycznych.Facebook Analytics for Apps pozwoli twórcom aplikacji mobilnychdowiedzieć się o ich użytkownikach znacznie więcej, niż dotąd.Do tej pory mogli poznać ich wiek, płeć, kraj zamieszkania iużywany język. Teraz poznają także zainteresowania,wykształcenie, stanowiska w pracy, a nawet (w zagregowanej formie)polubienia na Facebooku.

Dysponując tą wiedzą, będą mogli skuteczniej profilowaćswoje reklamy na Facebooku, docierając do użytkownikówpotencjalnie zainteresowanych ich oprogramowaniem.

Na koniec warto wspomnieć o decyzji o przełożeniu dokumentacjideweloperskiej Facebooka na 16 języków. Wraz z globalną ekspansjąserwisu Facebook dotarł do miejsc, gdzie znajomość angielskiegojest znikoma, nawet wśród programistów. Dokumentacja w kantońskim, indonezyjskim, tajskim czy koreańskim pomoże w opanowaniu tychnowych rynków i uczynieniu z serwisu Zuckerberga prawdziwieglobalnej platformy.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)