Google robi grę dla Google+, Zynga nie ma czym się martwić

Google robi grę dla Google+, Zynga nie ma czym się martwić12.01.2012 16:02

Dystans dzielący Google+ i Facebooka jest coraz mniejszy. Według analityków w tym roku liczba użytkowników serwisu społecznościowego Google'a będzie równia połowie użytkowników Facebooka. Jednak podczas gdy Facebook bazuje na elementach firm trzecich (aplikacje, gry Zyngi, kupony promocyjne…), Google na swojej platformie społecznościowej chce jak najwięcej zrobić sam — również gry, które obecne są na Google+ od sierpnia ubiegłego roku.

Film mówi sam za siebie — sterując klasyczną niebieską kulką użytkownik musi doprowadzić ją do wyznaczonych miejsc. Mapy są tu wykorzystane w bardzo interesujący sposób, nie tylko jako bardzo zróżnicowana platforma dla przemieszczającej się kulki (a właściwie znanego wszystkim użytkownikom mobilnych Map Google Magicznego Niebieskiego Kółeczka), ale również jako źródło informacji o miejscu, na którego planie toczy się gra. Co ciekawe, gra pozwala po dotarciu do wyznaczonego celu wejść do budynków, do czego wykorzystane zostaną mapy wprowadzone do Google Maps w listopadzie ubiegłego roku. Gra zręcznościowo-edukacyjna trafi na Google+ w lutym.

Facebook, największy konkurent Google+, nie ma własnych gier, a jedynie pozwala tworzyć aplikacje zewnętrznym firmom. Facebook stał się swoistą platformą do gier i dzięki temu producent Farmville i Castleville — Zynga — może stał się liderem w swojej dziedzinie i niedawno zadebiutował na giełdzie. Google z kolei chce spróbować wszystkiego na własnej skórze. Co prawda na Google+ obecne są tytuły wydane przez Zyngę i PopCap, ale Google nie byłby sobą, gdyby nie skorzystał z okazji wprowadzenia na rynek kolejnego projektu. Co prawda ten tytuł już zyskał miano kolejnej aplikacji do prokrastynacji. Dodatkowo, mapy wnętrz są dostępne dla dość krótkiej listy obiektów, więc poznawanie polskich miast w ten sposób nie zda egzaminu.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)