Historia Jezusa Chrystusa napędzi sprzedaż gogli wirtualnej rzeczywistości

Strona głównaHistoria Jezusa Chrystusa napędzi sprzedaż gogli wirtualnej rzeczywistości
04.07.2016 14:19
Historia Jezusa Chrystusa napędzi sprzedaż gogli wirtualnej rzeczywistości

Tak jak to Biblia napędziła popularność prasy drukarskiej panaGutenberga, tak historia życia Jezusa Chrystusa może być tymfilmem, który napędzi popularność wirtualnej rzeczywistości.Siłami Autumn Products i VRWERX powstał pełnometrażowy film„Jesus VR – The Story of Christ”, który w 90 minutach próbujeująć historię centralnej postaci chrześcijaństwa, od narodzin pomęczeńską śmierć na krzyżu i zmartwychwstanie.

350179460655572929

Film obejrzą posiadacze wszystkich popularnych obecnie gogliwirtualnej rzeczywistości (Oculus Rift, HTC Vive, PlayStation VR),jak również osoby dysponujące smartfonami Samsunga z uchwytem GearVR. Zakończone jesienią 2015 roku zdjęcia do filmu wykonano zapomocą kamer Sony Alpha 7 i smartfonów Galaxy Note 5 z Gear VR, anawet podobno na tekturowych goglach Cardboard. Wszystko to wnatywnej rozdzielczości 4K, w pełnym widoku 360 stopni.

350179460655704001

Reżyserem tego pionierskiego dzieła jest Dave Hansen („Hellion”,„Rozrywka”). W rolę Jezusa wcieli się zaś australijski aktorTim Fellingham („Oszukać przeznaczenie 5”, „Hawt Bullet”).Pozostałe role przypadły Mishowi Boyko (Piotr), ChristianowiSerritiello (Andrzej), Rhysowi Howellsowi (Judasz) i MatteoCarlomagno (Jan). Scenariusz wyszedł spod ręki Andre van Heerden.

350179460655835073

Pojawiają się już pytania, czy nie będzie to przeniesiona dowirtualnej rzeczywistości „Pasja” Mela Gibsona – całkiemuzasadnione. W zespole pracującym nad „Jesus VR” znalazł sięEnzo Sisti, który wcześniej był producentem „Pasji” MelaGibsona, a teologicznym doradcą został ojciec William Fulco, któryrównież doradzał przy tamtym filmie. Jeśli to się potwierdzi, tomożna spodziewać się, że nie będzie to produkcja łatwa wodbiorze – „Pasja” uznana została za jeden z najbardziejdrastycznych filmów w historii kina. Efekt VR może to tylkospotęgować.

350179460655966145

Reżyser już stwierdził, że dzięki wirtualnej rzeczywistościwidzowie poczują, że są wśród Jezusa i jego uczniów. Enzo Sistiw swoim oświadczeniu dodał zaś, że to przełomowa opowieść oChrystusie, która wyznaczy nowe standardy dla wirtualnejrzeczywistości.

Film trafi na cyfrowe platformy dystrybucji już na tegoroczneświęta Bożego Narodzenia. Producenci gogli VR mogą tylko zacieraćręce, bez ich urządzeń wierni największej religii na świecie niebędą mogli się przecież zapoznać z tą opowieścią.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (134)