Idą ułatwienia w Huawei HiCare. Zaszyfruj dane, zanim oddasz smartfon do serwisu
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Obok rosnącej sprzedaży laptopów, na dzisiejszym spotkaniu Huawei chwalił się zmianami w aplikacji serwisowej HiCare. Dostęp do forum Huawei, możliwość monitorowania statusu napraw czy wyszukiwanie sklepów, które mają w swojej ofercie urządzenia marki – to nowe funkcje, które już trafiły lub niebawem trafią do narzędzia.
HiCare to autorska aplikacja Huawei, która zapewnia osobom korzystającym ze smartfonów Huawei mobilne wsparcie serwisowe. Jest pomocna nie tylko w szybkiej identyfikacji, ale także w realnym rozwiązywaniu problemów takich jak ewentualne awarie systemu, opóźnienia lub inne błędy pojawiające się w urządzeniu, bez konieczności oddawania sprzętu do naprawy – czytamy w opisie. W praktyce chodzi, a właściwie do niedawna chodziło o narzędzie, które pozwala zlokalizować najbliższy serwis Huawei i zgłosić konieczność naprawy. Była też pomoc zdalna.
Wraz z najnowszą aktualizacją, z dnia 12 maja, HiCare zyskuje kolejne funkcje. Pozwala uzyskać dostęp do forum dyskusyjnego, przeznaczonego dla użytkowników sprzętu Huawei. Idąc dalej, zawiera informacje o cenach części zamiennych. Wreszcie, co zdecydowanie najciekawsze, pozwala wprowadzić telefon w specjalny tryb naprawy. Wrażliwe dane, takie jak zdjęcia i kontakty, zostają zaszyfrowane. Jednak serwisant wciąż może sprawdzić sprzęt.
A na tym nie koniec, bo kolejne funkcje są już w przygotowaniu. – Aplikacja HiCare nieustannie się rozwija i rozrasta, cieszymy się, że dzieje się to tak dynamicznie. W czerwcu zaproponujemy użytkownikom nową opcję, mianowicie możliwość sprawdzania statusu naprawy urządzenia poprzez HiCare. Niedługo później pojawi się opcja ułatwiająca wyszukiwanie sklepów sprzedających urządzenia naszej marki – wyjaśnia Beata Bednarska, Senior Service Manager w Huawei Consumer Business Group.
Siła argumentu, siła promocji
Ciekawostka dotyczy statystyk. Jak podaje producent, aplikacja HiCare ma w tej chwili 1,5 mln zarejestrowanych użytkowników, wobec 630 tys. na początku roku 2019. Skąd tak wysoki przyrost? Odpowiedź brzmi: z licznych korzyści, jakie firma z Shenzhen przygotowała dla użytkowników narzędzia, w tym niespotykanych nigdzie indziej ofert promocyjnych.
Promocja z 90 dniami na wymianę wyświetlacza w modelach P30 Pro i P30 jest możliwa do zrealizowania wyłącznie przez HiCare. Do tego dochodzą zniżki pogwarancyjne na naprawę stłuczonego ekranu i tzw. dni serwisowe, kiedy klient dokonując naprawy na własny koszt, płaci wyłącznie za części zamienne. Wprawdzie dni serwisowe dotyczą każdego klienta Huawei, ale aplikacja powiadamia o nich z wyprzedzeniem.