IFTTT: jak automatyczne zapisywać załączniki na Dysku Google?

IFTTT: jak automatyczne zapisywać załączniki na Dysku Google?

IFTTT: jak automatyczne zapisywać załączniki na Dysku Google?
Przemysław Kreft
02.06.2017 12:35

Dzięki usłudze IFTTT (If This Then That) możemy zaoszczędzić sporo czasu i zautomatyzować codzienną pracę w Internecie. Korzystając z serwisu, możemy wykorzystywać zarówno gotowe reguły, jak i tworzyć własne. Jednym z ciekawszych gotowych rozwiązań jest możliwość automatycznego zapisywania załączników z poczty Gmail na Dysku Google. Może się to przydać zwłaszcza osobom pracującym nad większym projektem – przesyłane mailowo materiały będą automatycznie udostępnione każdemu współpracownikowi mającemu dostęp do Google Drive.

Po zalogowaniu się w IFTTT musimy wyszukać odpowiedni aplet. Możemy w tym celu skorzystać z części Search i w okno wyszukiwania wpisać serwis, którego dotyczy poszukiwane zadanie. W naszym przypadku jest to Google Drive. W znalezionych regułach dotyczących tego serwisu odnajdujemy i klikamy na Save new email attachments from Gmail to Google Drive.

350200700929861569

Włączamy aplet, korzystając z przycisku Turn on. Jeżeli nie korzystaliśmy jeszcze z IFTTT będziemy musieli nadać uprawnienia do naszego konta Google.

350200700929992641

Kolejnym krokiem jest ustalenie parametrów naszej akcji. W tym przypadku pozostaje nam tylko ustalenie folderu, do jakiego będą zapisywane załączniki. Zatwierdzamy kliknięciem na przycisk Save.

350200700930123713

Reguła jest od tej pory aktywna. Załączniki przychodzące naszą pocztę Gmail będą automatycznie zapisywane we wskazanym folderze na Dysku Google.

350200700930254785

Przechodząc do części My applets możemy cały czas kontrolować stworzone reguły. Przy każdym aplecie widzimy informację o dacie jego stworzenia, ostatnim uruchomieniu i ilości wykonanych akcji.

Programy

Aktualizacje
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)