Ile smartfonów było w świątecznych prezentach?

28.12.2011 14:13

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Gadżety elektroniczne to ostatnio popularny prezent gwiazdkowy. Okres poświąteczny jest doskonałą okazją, żeby sprawdzić, czy w tym roku lepiej sprzedawał się iOS czy Android.

Kopalnią informacji o Androidzie jest Twitter Andy'ego Rubina, kierownika działu firmy Google odpowiedzialnego za Androida, który informuje o różnych kamieniach milowych mijanych przez system. Tuz przed Świętami Rubin pochwalił się, że codziennie aktywowanych jest 700 tysięcy urządzeń z systemem firmy Google. Podczas minionego weekendu pod choinką znalazło się aż 3,7 miliona smartfonów i tabletów z Androidem, co daje niespełna 2 miliony aktywacji dziennie.

Według statystyk podanych przez Flurry Analytics 25 grudnia na całym świecie aktywowanych zostało w sumie 6,8 miliona urządzeń z Androidem i iOS, co sugeruje, że pod choinkami znalazło się w przybliżeniu prawie 5 milionów iPadów (niecałe 4 miliony wedlug Fortune, ale wyliczeń nie da się sprawdzić przed ogłoszeniem wyników finansowych firmy Apple), iPhone'ów i iPodów Touch. Dla porównania Flurry podaje, że według badań w grudniu aktywowanych było średnio 1,5 miliona urządzeń mobilnych z iOS i Androidem dziennie.

Liczba pobranych z Android Market i App Store aplikacji również mocno przewyższa grudniową dzienną średnią. Według Flurry w dniach 1-20 grudnia pobieranych było 108 milionów aplikacji mobilnych dziennie. Tę liczbę zapewne powiększyły świąteczne promocje i akcja z aplikacjami za 10 centów w Android Market. Mimo tego w Boże Narodzenie pobrano ponad dwa razy więcej — 242 miliony aplikacji.

Liczby jasno pokazują, że urządzenia mobilne przeżywają dobry okres. Ciekawostką jest fakt, że urządzenia firmy Apple częściej leżały pod choinką, niż te z Androidem, mimo że w ciągu roku Android sprzedaje się dużo lepiej.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (9)
Zobacz także