iPhone XR gubi sygnał w UK. Apple obiecuje zbadać sprawę

Pamiętacie jeszcze, jak iPhone 4 miał problemy z zasięgiem, a Apple wówczas wydał instrukcję nakazującą trzymać go w odpowiedni sposób? Cóż, firma z Cupertino znów musi wymyślić jakieś rozwiązanie, gdyż na losowe utraty sygnału zaczęli narzekać posiadacze iPhone'a XR. Przy czym cała sprawa okazuje się dość zagadkowa.

fot. Shutterstock.com
fot. Shutterstock.com
Piotr Urbaniak

07.01.2020 | aktual.: 07.01.2020 21:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Problem z zasięgiem iPhone'a XR nie jest globalny, ale dotyczy tylko Wielkiej Brytanii, w dodatku wyłącznie abonentów sieci O2. Potwierdzono jednak, że w analogicznych warunkach inne modele smartfonów, a nawet inne iPhone'y działają jak należy.

Tym gorzej, że sprawa jest ponoć naprawdę poważna. Jak czytamy w raporcie BBC, niektórzy użytkownicy doświadczają opisywanego zjawiska kilkukrotnie na dobę. Operator natomiast chwilowo ma tylko jedno rozwiązanie. Radzi, aby wyłączyć i uruchomić ponownie smartfon. Innymi słowy: nie wie w czym rzecz, więc rzuca komunałem.

Teraz jednak rzecznicy Apple i O2 zgodnie zapewnili, że gruntownie zbadają sprawę

– Ściśle współpracujemy z naszymi partnerami w celu rozwiązania sporadycznego problemu dotyczącego niektórych klientów korzystających z iPhone'a XR – oświadcza przedstawiciel O2, marginalizując jednak skalę zjawiska. – Zdajemy sobie sprawę z problemu powodującego przerywane połączenia sieciowe, które wpływają na niektórych klientów O2, i będziemy mieć poprawkę w nadchodzącej wersji oprogramowania – wtóruje mu Apple.

Co ciekawe, według doniesień żaden inny iPhone takiego problemu w UK nie ma, czy to droższy XS czy nowszy 11. Starsze wersje również działają poprawnie, czytamy.

Programy

Zobacz więcej
Komentarze (25)