Krita wchodzi w świat animacji za pieniądze użytkowników

Krita wchodzi w świat animacji za pieniądze użytkowników

26.11.2015 16:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zespół tworzący Kritę, bardzo dobry, otwarty program do malowania, udostępnił testowe wydanie Krita Animation Edition. To odmiana programu, w której znalazły się udogodnienia dla tworzących animacje, ufundowane dzięki zbiórkom na Kickstarterze.

Krita Animation Edition powstała na bazie Krity 2.9. Finalna wersja będzie bazowała na nadchodzącej Kricie 3.0.

Obraz

Z punktu widzenia użytkownika Krita do animacji niewiele różni się od tej zwykłej. W ustawieniach znajdziemy trzy nowe Dockery: Animation, Timeline i Onion Skins. Można je umieścić w dowolnym miejscu przestrzeni roboczej i z ich pomocą kontrolować animacje. Timeline to klasyczny widok kolejnych klatek animacji na osi czasu, Onion Skin to oczywiście widok kilku sąsiadujących klatek jednocześnie, panel Animation zaś kontroluje odtwarzanie. Z ich pomocą można malować na kolejnych klatkach.

Prezentacja nowości została umieszczona w instrukcji, którą opracował Timothée Giet.

Obraz

Jeśli komputer, na którym działa Krita, da jej możliwość skorzystania z OpenGL 3.0 lub nowszego, można skorzystać także z opcji Instant Preview Mode (w menu View), która zastąpiła Level of Detail. Dzięki temu Krita pozornie działa szybciej. Podczas korzystania z wymagających większych obliczeń narzędzi program renderuje podgląd na żywo na mniejszej kopii obrazka, precyzyjny wygląd zaś oblicza w tle. Różnicę odczujemy podczas malowania, przesuwania fragmentów rysunku, korzystania z kształtów geometrycznych i filtrów.

Wielu nowości, wprowadzonych w tej odmianie Krity, nie zobaczymy gołym okiem. Ogromna część silnika napędzającego program została przepisana od podstaw, by narzędzia mogły korzystać z renderowania w tle. Dzięki temu wiele obliczeń związanych z powstającym dziełem wykonuje się, gdy użytkownik nie maluje. Zamiast pracować pełną mocą cały czas, Krita będzie wykonywać trudne zadania, gdy artysta będzie wybierał kolejny pędzel i planował kolejny kadr.

Te zmiany pozwalają pracować z bardziej skomplikowanymi projektami, mającymi wiele klatek i wiele warstw, bez zbędnego oczekiwania.

Wersję testową Krity w wersji do tworzenia animacji znajdziecie w naszym katalogu programów dla Windowsa. Program nie ma jeszcze instalatora i na razie jest rozprowadzany w postaci spakowanego archiwum. Na dystrybucjach Linuksa korzystających z PPA można ją zainstalować z repozytorium ppa:dimula73/krita.

Jeśli nie macie ochoty na eksperymenty, a chcecie tylko w spokoju porysować po cyfrowym płótnie, polecamy „zwykłą”, stabilną Kritę.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)