mObywatel 2.0 nie działa. Ludzie zgłaszają problemy

mObywatel 2.0 nie działa. Ludzie zgłaszają problemy

aplikacja mObywatel
aplikacja mObywatel
Źródło zdjęć: © dobreprogramy.pl
Paweł Maziarz
14.07.2023 11:57, aktualizacja: 14.07.2023 16:10

mObywatel 2.0 w końcu trafił w ręce Polaków. Aplikacja miała wprowadzić nową erę dokumentów i usług cyfrowych, a do tego umożliwić załatwianie spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. W praktyce nie wygląda to tak pięknie, a sporo użytkowników zgłasza problemy.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, właśnie dzisiaj wystartował mObywatel 2.0 - to nowa wersja wcześniejszej aplikacji mObywatel, która oferuje odświeżoną szatę graficzną oraz dodatkowe funkcjonalności (w tym m.in. dokument elektroniczny mDowód). Aplikacja jest dostępna na smartfony z systemem Android (Google Play) i iOS (App Store).

Oprócz dostępu do dokumentów, program pozwala na obsługę części spraw urzędowych - za jego pomocą można zalogować się do e-Urzędu Skarbowego, realizować e-Recepty bez podawania numeru PESEL, korzystać z mLegitymacji szkolnej czy potwierdzić zniżki na przejazdy koleją, uprawnień emeryta/rencisty lub uprawnień adwokackich.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Problemy z działaniem mObywatel 2.0

Tak się składa, że mieliśmy okazję sprawdzić działanie aplikacji mObywatel 2.0 w praktyce. Nie napotkaliśmy żadnych większych problemów – według relacji Norberta, aplikacja działa absolutnie płynnie i każdy ekran wczytuje się błyskawicznie. Nowa wersja jest minimalistyczna, funkcjonalna i użyteczna. Niestety nie wszyscy mieli tyle szczęścia. W sieci nie brakuje głosów krytyki, które zgłaszają problemy z działaniem usługi.

Minister Cyfryzacji Janusz Cieszyński opublikował w mediach społecznościowych zdjęcie działającej usługi mDowód w aplikacji mObywatel 2.0. Pod wpisem Ministerstwa Cyfryzacji pojawiło się sporo głosów krytyki.

Użytkownicy skarżą się na problemy z aktywacją profilu mObywatel i logowaniem do aplikacji. Sporo zgłoszeń dotyczy także komunikatów z wyświetlaniem dostępnych usług. Warto dodać, że nieprawidłowe działanie nie jest związane z urządzeniem - według raportów użytkowników, problemy występują zarówno na systemie Android, jak i iOS.

Wiele wskazuje, że to tylko chwilowe niedogodności, które pojawiły się zaraz po udostępnieniu nowej aplikacji. Centralny Ośrodek Informatyki podaje, że problemy techniczne mają wynikać z dużego zainteresowania usługą. Administratorzy już pracują nad rozwiązaniem usterki.

Paweł Maziarz, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (191)