Niemal jak kreator. Windows Store pozwoli wybrać docelowy dysk instalacji

Niemal jak kreator. Windows Store pozwoli wybrać docelowy dysk instalacji
16.06.2016 15:33
Niemal jak kreator. Windows Store pozwoli wybrać docelowy dysk instalacji

Microsoft nie ustaje w próbach przekonywania do oprogramowaniarozprowadzanego przez oficjalny Windows Store. Choć koncepcja toobca rzeszom windowsowych użytkowników, przyzwyczajonych dopobierania programów z Internetu i instalowania ich poprzez kreatoryinstalacji, to przecież w teorii wygodniejsza, niż klikanie Dalej,dalej, dalej… Brakowało w zasadzie tylko jakiejś możliwościkontroli nad tym procesem – ale i to ma się teraz zmienić.

W najnowszych kompilacjach oficjalnego uaktualnienia Windows 10,które już w niedalekiej przyszłości użytkownicy dostaną podnazwą Anniversary Update, zmieniło się zachowanie Windows Storeprzy instalowaniu dużych aplikacji i gier. Jeśli użytkownik ma wsystemie więcej dysków (np. system na niewielkim dysku SSD i dużydysk twardy na gry), to będzie mógł wskazać docelowy wolumeninstalacji.

Wybór miejsca na grę (źródło: użytkownik jantari, reddit.com)
Wybór miejsca na grę (źródło: użytkownik jantari, reddit.com)

Windows założy wówczas na takim wolumenie katalog WindowsApps iw nim zapisze pobrane z Windows Store pliki gry czy aplikacji. Niewiadomo jeszcze, od jakich rozmiarów staje się możliwy ten wybór:te mniejsze aplikacje ze sklepu wciąż są instalowane zgodnie z zustawieniami System > Pamięć > Lokalizacje zapisywania(standardowo jest to dysk C:).

350178702174611393

Może wciąż nie daje to elastyczności porównywalnej ztradycyjnymi instalatorami (nie możemy tu wybrać podkatalogu, ajedynie literę dysku, to jednak jest to dobry krok w stronęuczynienia z Windows Store sensownej platformy do dystrybucji gier.Zaskakuje, że Microsoft wcześniej o tym nie pomyślał. Dziś, gdywiele tytułów ma rozmiary mierzone w gigabajtach, a wielu ludzi ztrudem na swoich dyskach C: mieści system i podstawowe aplikacje,brak możliwości wyboru miejsca docelowego podczas instalacji byłzupełnym nieporozumieniem.

Z drugiej jednak strony, czy w 2016 roku to użytkownik powiniensię troszczyć o to, gdzie znajdą się jego dane? Nowoczesnesystemy plików, tworzące pule pamięci masowej, same inteligentnierozkładają dane na fizycznych napędach według szybkości dostępui zapotrzebowania na pliki. Wiele gier tylko by na tym skorzystało,gdyby możliwe było przechowywanie najczęściej używanych danychna dyskach SSD, a reszty na HD. Tu niestety jesteśmy skazani nawybieranie między rozdzielnymi wolumenami o nazwach jak z latsiedemdziesiątych zeszłego stulecia.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (84)