Google odświeżył swój webowy pakiet biurowy Docs wprowadzając do niego nową wersję edytora tekstów i arkusza kalkulacyjnego.
Poczynając od dnia dzisiejszego wszystkie dokumenty tekstowe będą tworzone w nowym edytorze, który Google zapowiedział w kwietniu tego roku. Zapewnia on natychmiastową reakcję na działania użytkownika, lepiej radzi sobie z importowaniem treści i pozwala na większą kontrolę układu edytowanego dokumentu. Ponadto nowy edytor wzbogacił się o obsługę spisu treści, posiada dodatkowe okno dialogowe z zestawem znaków specjalnych, słownik, ulepszoną wyszukiwarkę i funkcję zmiany rozmiaru wstawionych obrazków.
Z kolei arkusz kalkulacyjny - zgodnie z zapowiedziami - zyskał pasek formuły pozwalający na sprawną pracę ze złożonymi formułami oraz funkcję kopiowania komórek z jednego arkusza do drugiego. Spreadsheets został wyposażony ponadto w mechanizm autouzupełniania oraz funkcję łatwego przenoszenia kolumn poprzez ich przeciąganie. Możliwe stało się także szybkie sortowanie danych przy użyciu menu kontekstowego, a spis aktywnych arkuszy znajdujący się w dolnej części okna został przebudowany. Co więcej, wszystkie funkcje działają teraz szybciej, a arkusz reaguje w czasie rzeczywistym na wszelkie działania użytkownika.
Przez kilka tygodni w Google Docs będzie aktywny link umożliwiający powrót do starszej wersji edytora tekstów i arkusza kalkulacyjnego. Ma to zapewnić użytkownikom możliwość płynnej migracji do nowej wersji tych aplikacji.