Nvidia ulepsza technologię DLSS. Gracze będą zadowoleni

Nvidia ulepsza technologię DLSS. Gracze będą zadowoleni

DLSS 2.3
DLSS 2.3
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Nvidia
Przemysław Juraszek
17.11.2021 16:43

Nowy sterownik Game Ready od Nvidii przyniósł sporo zmian. Wsparcie dla technologii DLSS dostało 10 gier oraz sama technika doczekała się edycji 2.3, która jest na razie obsługiwana w 15 grach.

Technologia Nvidia DLSS jest wykorzystywana w ponad 130 tytułach i polega ona w największym skrócie na wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji do rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości do wyższej. Efektem jest większa liczba kl./s przy jakości obrazu nie bardzo odbiegającej od natywnej.

Nvidia DLSS 2.3 - dokładniejszy obraz w ruchu

W DLSS 2.3 Nvidia zoptymalizowała wykorzystanie wektorów ruchu do poprawy szczegółowości przemieszczających się obiektów, rekonstrukcji cząsteczek, usuwania efektu smużenia i stabilności dynamicznej. Obraz w ruchu był po wyeliminowaniu poprzednich niedoróbek jedną z dalej pozostających większych wad w stosunku do natywne generowanego obrazu.

Wśród gier ze wsparciem techniki DLSS 2.3 znajdziemy:

Ulepszony NVIDIA Image Scaling — kontra dla AMD FSR

Zainteresowani zapewne wiedzą, że Nvidia oferuje w panelu sterowania skaler o nazwie NVIDIA Image Scaling, który podobnie jak FSR od AMD jest dużo prostszym rozwiązaniem pozwalającym na skalowanie obrazu z górę przy zastosowaniu filtrów wyostrzających. Jest to rozwiązanie gorsze od DLSS, ale nie wymagające rdzeni Tensor, dzięki czemu może działać na wszystkim.

Nvidia Image scaling
Nvidia Image scaling© Materiały prasowe | Nvidia

Najnowszy sterownik przyniósł ulepszenia w algorytmie skalowania i wyostrzania, a także zintegrowano funkcję z aplikacją GeForce Experience. Nowy algorytm wykorzystuje sześciostopniowy filtr z czteroetapowym skalowaniem oraz adaptacyjne wyostrzenie. Funkcja oferuje też możliwość ustawienia wyostrzania dla poszczególnych tytułów, które można regulować za pomocą nakładki w uruchomionej grze.

NVIDIA udostępnia także algorytm NVIDIA Image Scaling w postaci pakietu SDK z licencją open source w serwisie GitHub, przez co może być wykorzystywany przez wszystkich deweloperów w swoich grach.

Nvidia ICAT — porównywarka zrzutów ekranu z filmów i gier

Nvidia zaprezentowała też ciekawostkę dla graczy, którzy chcą polować na różnice w grach np. pomiędzy rozdzielczością natywną, DLSS, czy FSR. Pozwoli na to narzedzie ICAT (Image Comparison & Analysis Tool), które pozwoli na porównanie do 4 zrzutów ekranu, wideo za pomocą suwaków, funkcji side-by-side. Narzędzie pozwoli też na powiększanie wybranych fragmentów obrazu.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (33)