Pierwszy odcinek hakerskiego serialu Mr Robot niespodziewanie trafił do Sieci
Wsród najnowszych seriali nie brakuje produkcji ściśle powiązanych z różnymi aspektami branży IT. O ile jednak takie serie, jak Dolina Krzemowa, czy Halt and Catch Fire skupiają się na głównym nurcie, tak na tym tle zdecydowanie wyróżnia się wyśmienity Mr Robot, którego najnowszy odcinek niespodziewanie trafił już do Sieci.
11.07.2016 | aktual.: 11.07.2016 11:40
Mr Robot skupia się na szeroko pojętej działalności hakerskiej, którą nie sposób jednoznacznie ubrać w czarny lub biały kapelusz. Fabuła pierwszego sezonu skupiała się na powstaniu ruchu fsociety – wzorowanej na Anonimowych frakcji, która ma na celu obalenie korporacyjnego ładu poprzez doprowadzenie światowych rynków do katastrofy. Trzeba tu jeszcze wspomnieć o postaci głównego bohatera – cierpiącego na fobie społeczną, uzależnienie od narkotyków i zagubionego wśród sprzecznych sygnałów, hakera, granego świetnie przez Ramiego Maleka.
Tym, co wyróżnia Mr Robot jest jednak przede wszystkim duża dbałość o szczegóły techniczne. Nie ma tutaj mowy o omijaniu potrójnej ściany ognia emacsem przez sendmail, nie brakuje natomiast wzmianek o takich niuansach jak wybór linuksowego środowiska graficznego. Premiera drugiego sezonu serialu została wyznaczona na 13 lipca, jednak – jak przystało na produkcję, w którym wszelkich easter eggów nie brakuje – jego twórcy niespodziewanie opublikowali pierwszy odcinek drugiej serii.
I to w dość zaskakujących okolicznościach. Pierwszy odcinek został udostępniony podczas sesji Q&A, jaką twórcy odbyli za pomocą Facebok Live. Niestety, zgodnie z ich zapowiedziami, wideo szybko zniknęło z serwisu, choć nie ma wątpliwości, że fani takiego serialu, jak Mr Robot, odpowiednio zabezpieczyli się na taką ewentualność – pierwszy odcinek można oczywiście znaleźć już w wysokiej jakości w Sieci.
Mr Robot to jedna z najciekawszych współczesnych produkcji o hakerstwie, także, a może przede wszystkim, ze względu na dbałość o realizm, choć oczywiście wyciek nowego odcinka ma na celu marketingowe podgrzanie emocji. Drugi sezon, składający się z 12 odcinków, uhonorowanego Złotym Globem serialu zobaczymy już za trzy dni, w pierwszej kolejności w telewizji USA Network i zapewne w internetowych usługach wideo-na-żądanie. W Polsce prawa do emisji posiada stacja Canal+, która rozpocznie emisję nowych odcinków 26 sierpnia.