Piszcie aplikacje UWP na Windows 10, ale wcześniej kupcie licencję!

Piszcie aplikacje UWP na Windows 10, ale wcześniej kupcie licencję!

06.03.2017 10:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Chcielibyście mieć więcej Windowsów 10? Można wziąć ichteraz tyle, ile się chce, zgrabnie opakowanych w obrazy maszynwirtualnych. Obraz to tylko 20 GB, nie tak wiele, biorąc pod uwagęto, że w środku znajduje się kompletne środowisko deweloperskiedla tych, którzy chcieliby się wziąć za pisanie aplikacjiuniwersalnych, czyli takich które w teorii powinny działać nadesktopowym Windowsie 10, Xboksie One oraz tych nielicznychurządzeniach mobilnych, na których znajdziemy Windows 10.

Microsoft robi co może, by przekonać deweloperów do UniversalWindows Platform (UWP), sądząc jednak po liczbie premier w WindowsStore i ilości oprogramowania wydawanego przez niezależnychproducentów na win32 wciąż jednak daleka droga przed nim. Częściątych starań jest właśnie wydawanie gotowych obrazów maszynwirtualnych, dzięki którym można zacząć pracę od razu – nietrzeba kombinować z konfigurowaniem środowiska roboczego.

Dostarczone nowe obrazy maszyn wirtualnych Windowsa 10Professional i Enterprise zawierają system (build 1607), VisualStudio 2015 Community Update 3, Windows Developer SDK, MicrosoftAzure SDK for .NET, Windows Bridge for iOS i przykładowe aplikacjeUWP. Jeśli zaś Windows się znudzi, to zawsze można skorzystać zzainstalowanego już środowiska Ubuntu, działającego nawindowsowym podsystemie linuksowym. Jak się postarać, to możnanawet uruchamiać już na nim aplikacje graficzne.

Dużym plusem oferty Microsoftu jest to, że maszyny wirtualnedostępne są nie tylko na Hyper-V, ale także na popularniejszehiperwizory – przygotowano obrazy dla VirtualBoksa, VMware iParallelsa. Minusem jest względnie niedługi czas ich życia,dostępna bez licencji wersja Enterprise wygaśnie 21 maja 2017 roku.Uniknąć wygaśnięcia można wybierając wersję Professional, anastępnie dodając do niej klucz licencyjny.

I może tu właśnie tkwi główna słabość oferty Microsoftu. Zjednej strony firma chce przyciągnąć deweloperów do tworzeniaaplikacji uniwersalnych, bez których cała ta inicjatywa z Windowsem10 Cloud spali na panewce. Z drugiej – męczy ich wygasaniemśrodowiska pracy i kluczami licencyjnymi. Naprawdę nie możnaprościej?

Jeśli chcecie przyłączyć się do ruchu na rzecz zuniwersalizowania aplikacji windowsowych, to obrazy maszyn wirtualnych znajdziecie na stronach developer.microsoft.com.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl