Poczta Polska wprowadza e‑awizo

Marcin Paterek

19.09.2013 16:09

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Po ponad roku od pierwszych zapowiedzi, Poczta Polska wprowadziła usługę wysyłania elektronicznego awiza. Jeśli listonosz nie będzie mógł doręczyć przesyłki poleconej, jej adresat otrzyma e-mailem lub SMS-em wiadomość z numerem przesyłki i adresem placówki, w której może ją odebrać. To wygodne rozwiązanie zwłaszcza wtedy, gdy jesteśmy dłużej w pracy lub poza miejscem zamieszkania. Wystarczy udać się do placówki pocztowej i podać otrzymany numer listu poleconego, a pracownik wyda taką przesyłkę — twierdzi Agnieszka Piaskowska z Poczty Polskiej.

Obraz

Bezpłatne eINFO: awizo nie wyprze całkowicie papierowych powiadomień. Aby skorzystać z dobrodziejstw nowego systemu, klient musi złożyć w placówce pisemną dyspozycję do otrzymywania informacji drogą elektroniczną. Wówczas będzie mógł zdecydować, w jaki sposób awizo ma być dostarczane: na podany numer telefonu lub adres e-mail. To jednak tylko tymczasowe rozwiązanie, bo w przyszłym roku Poczta Polska ma zamiar uruchomić serwis internetowy, w którym po założeniu konta będzie można monitorować przesyłki, obserwować historię nadań czy właśnie składać dyspozycje w sprawie awizo.

Elektroniczne awizo działa także w drugą stronę — klient indywidualny, który nadaje list polecony, może skorzystać z elektronicznego potwierdzenia doręczenia lub zwrotu przesyłki. Wystarczy tylko uzupełnić stosowne rubryczki na dowodzie nadania, by wiadomość informująca o statusie przesyłki została przesłana w momencie doręczenia lub ewentualnego zwrotu.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (38)
Zobacz także