Podróżujesz pociągami i narzekasz? To aplikacja dla ciebie

Podróżujesz pociągami i narzekasz? To aplikacja dla ciebie23.02.2023 16:31
Powstała nowa aplikacja dla podróżujących posiągami.
Powstała nowa aplikacja dla podróżujących posiągami.
Źródło zdjęć: © pexels

Posiadacze smartfonów z systemami Google Android oraz Apple iOS mogą zacząć korzystać z aplikacji Sprawny Peron. To rozwiązanie, które ma na celu poprawę komfortu osób podróżujących pociągami i korzystających z towarzyszącej im infrastruktury.

Sprawny Peron to kolejny pomysł spółki PKP PLK (PKP Polskie Linie Kolejowe). Chodzi o aplikację mobilną, za pośrednictwem której podróżni mogą szybko zgłosić zauważone usterki na stacjach i przystankach. Wystarczy do tego smartfon z Androidem lub iOS-em. Aplikacja jest oczywiście darmowa.

Aplikacja mobilna Sprawny Peron

W zamyśle twórców, Sprawny Peron pomoże w szybszym lokalizowaniu niedociągnięć i awarii, podjęciu przez zarządcę infrastruktury odpowiednich reakcji i tym samym w zapewnieniu wyższego komfortu podróżującym pociągami.

Do tej pory można było korzystać z formularzy kontaktowych dostępnych na stronie internetowej, ale dla wielu osób znacznie wygodniejszą opcją od korzystania z przeglądarki internetowej są cieszące się dużą popularnością aplikacje mobilne. PKP PLK liczy, że również Sprawny Peron spotka się z entuzjastycznym przyjęciem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kamienie milowe w technologii - rozmowa z dr. Tomaszem Rożkiem

Co można zgłosić w aplikacji Sprawny Peron?

Interfejs aplikacji Sprawny Peron jest bardzo prosty. Korzystanie z niej nikomu nie powinno sprawić trudności. Poniżej możecie zobaczyć przykładowe zrzuty ekranu z aplikacji zainstalowanej na smartfonie z systemem Google Android.

Interfejs aplikacji Sprawny Peron.
Źródło zdjęć: © dobreprogramy.pl | Mateusz Tomczak
Interfejs aplikacji Sprawny Peron.

Aplikacja pozwala na wybór lokalizacji (stacji lub przystanku) z rozwijalnej listy, ale można skorzystać także z kodów QR znajdujących się na plakatowych rozkładach jazdy.

Następny krok to już przesłanie zarządcy infrastruktury informacji odnośnie tego, jaki problem został zauważony. Może to być na przykład awaria windy dla osób niepełnosprawnych, problem z oświetleniem lub nagłośnieniem na peronie, niedziałający wyświetlacz z rozkładem jazdy, a nawet nieodśnieżone przejście czy przepełniony kosz na śmieci. Data oraz godzina zgłoszenia są wstawiane automatycznie. Przewidziano możliwość dołączenia zdjęć (maksymalnie czterech).

Sprawny Peron to kolejna nowość dla podróżujących pociągami. W zeszłym tygodniu spółka PKP Intercity udostępniła testowo graficzną rezerwację miejsc.

Mateusz Tomczak, dziennikarz dobreprogramy.pl

Jesteś świadkiem próby oszustwa?Poinformuj nas o tym zdarzeniu!

Programy

Aktualizacje
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)