Raport Google dotyczący fałszywych kliknięć

Raport Google dotyczący fałszywych kliknięć09.08.2006 11:59
Redakcja

Google opublikowało 17-stronicowy raport będący odpowiedzią nanagłaśniany ostatnio problem tak zwanych fałszywych kliknięć, czylikliknięć na reklamę w celu zawyżenia kosztów akcji reklamowych.Firmy zajmujące się audytem twierdzą, że liczba takich kliknięćwynosi do 20%. Według Google, firmy ClickFacts, Click Forensics i MC AdWatcherzastosowały w swych opracowaniach błędną metodologię, przez copojedyncze kliknięcia mogły być wielokrotnie zliczane. Działo siętak, gdyż w niektórych przypadkach odświeżenie strony było błędnieuznawane za kliknięcie na reklamę. Google twierdzi też, że mogłynastąpić pomyłki w przypisywaniu reklam do poszczególnych firmreklamowych. Według Google, prawdziwy poziom fałszywych kliknięćkształtuje się w okolicach 5 procent. Firma zapowiada dalszą współpracę z reklamodawcami w celurozwiązania problemu. Szczegółowe informacje dostępne są w raporcie na stronach Google.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)