Rośnie awaryjność iPhone'ów, wypadają gorzej od smartfonów z Androidem

Niezawodny smartfon? Wiele osób od razu pomyśli o iPhonie. Wkońcu czego jak czego, ale w jakość tych dopracowanych,eleganckich i kosztujących niemało produktów Apple wierzymy bezdowodu. Tymczasem analitycy Blancco Technology Group przedstawilidość niepokojący raport,który podważa nasze intuicje. W porównaniu do porównywalnychcenowo smartfonów z Androidem, kolejne modele iPhone’a wypadającoraz gorzej.

Rośnie awaryjność iPhone'ów, wypadają gorzej od smartfonów z Androidem

01.03.2017 | aktual.: 01.03.2017 14:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przez awarię smartfonu rozumiano na potrzeby przeprowadzonychbadań wszelkie odstępstwo od normalnego, zapowiedzianego przezproducenta funkcjonowania urządzenia – czy to z powodówsoftware’owych, czy sprzętowych. Ta szeroka kategoria obejmowaławięc zarówno problemy z wyświetlaczem czy przegrzewanie sięurządzenia, jak i np. brak reakcji interfejsu dotykowego czyutrudniającą korzystanie powolność pracy. Użytkownika nieinteresuje geneza problemu – wie jedynie, że drogie przecieżurządzenie nie spisuje się tak, jak obiecywano w reklamach.

I tak oto smartfony działające pod kontrolą iOS-a w ostatnimkwartale 2016 roku mogły się „pochwalić” wskaźnikiemawaryjności na poziomie 62% – tj. więcej niż 6 na 10 egzemplarzyiPhone’a miało jakieś zgłaszane problemy. W tym samym czasiesprzęt z Androidem osiągnął wskaźnik awaryjności na poziomie47%.

Wśród smarfonów Apple’a najbardziej zaciążył na tychstatystykach iPhone 6, mając największy wskaźnik awaryjnościspośród wszystkim modeli, przez wszystkie kwartały 2016 roku.Jednym z głównych problemów była awaria ekranudotykowego – która według niezależnych ekspertów wcześniejczy później dotknie wszystkie egzemplarze tego modelu. Źlezabezpieczono bowiem w iPhonie 6 dwa układy scalone odpowiedzialneza przetwarzanie sygnałów z ekranu.

Nie były to oczywiście jedyne problemy z „jabłuszkami” –użytkownicy skarżyli się na przegrzewanie, awaryjność aplikacji(szczególnie Facebooka, Snapchata oraz Instagrama) oraz problemy zesłuchawkami. Miejmy nadzieję, że usunięcie gniazdka słuchawkowegoz iPhone 7 choć częściowo rozwiązało ten ostatni problem.

Użytkownicy androidowych słuchawek niech jednak nie zacierająrąk z zadowoleniem – szczególnie jeśli wyprodukował je Samsung.W ciągu ostatnich trzech kwartałów koreańska firma miałanajwyższy wskaźnik awaryjności spośród wszystkich smartfonów zsystemem Google’a. Najczęstsze usterki w tej kategorii dotyczyłykamery, połączeń przez USB, ładowania baterii oraz braku zasięgu.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Komentarze (30)