Segmentacja graczy. To dziwne, ale Polacy ponoć nie przepadają tak bardzo za promocjami

Segmentacja graczy. To dziwne, ale Polacy ponoć nie przepadają tak bardzo za promocjami

Segmentacja graczy. To dziwne, ale Polacy ponoć nie przepadają tak bardzo za promocjami
Piotr Urbaniak
17.05.2019 12:58

Ach ci analitycy – chciałoby się rzec, patrząc na niektóre badania panelowe i sondowane w nich kwestie. Oto Newzoo, firma zajmująca się analizą rynku gier i e-sportu, postanawia rozwiązać palącą sprawę segmentacji graczy. Jak myślisz, do której grupy się zaliczasz?

Wyodrębniono osiem zasadniczych grup, różniących się przede wszystkim podejściem do grania i sprzętu, a także ilością poświęcanego na te zagadnienia czasu:

  • **Gracz Ostateczny – gry to część jego DNA, gry wypełniają mu każdą chwilę i na nie wydaje głównie pieniądze
  • Gracz wszechstronny – gra na różnych platformach, w wiele gier, lubi też obejrzeć jak inni grają
  • Gracz w chmurze – ważna jest dla niego wysoka jakość gry, docenia wyprzedaże gier oraz chętnie gra w tytuły free2play
  • Gracz konwencjonalny – woli sam grać niż oglądać innych lub z nimi grać, posiada dobry sprzęt do grania
  • Entuzjasta sprzętu – gra zawsze na najnowszym sprzęcie, najlepszym, dobrze zoptymalizowanym
  • Gracz popcornowy – bardziej ogląda grę innych, niż sam gra, granie nie jest nawet jego głównym hobby
  • Gracz z tylnego siedzenia – kiedyś bardzo dużo grał, a teraz raczej ogląda duże wydarzenia e-sportowe lub jak w najnowsze tytuły grają inni
  • Wypełniacz czasu** – gra w wolnym czasie lub ze znajomymi, najczęściej wybiera gry mobilne

Nie jest do końca jasne, w jaki sposób przeprowadzono badanie. Niemniej Newzoo chwali się blisko 2 mln respondentów z 30 krajów i testem obejmującym ponad 200 zmiennych. W tym zawarto również Polskę, dla której udało się nam zdobyć wyniki cząstkowe.

Oto jak przedstawia się segmentacja graczy w Polsce i na świecie według Newzoo:

KategoriaPolskaŚwiat
GraczOstateczny10proc.13proc.Graczwszechstronny7proc.9proc.Graczwchmurze11proc.19proc.Graczkonwencjonalny3proc.4proc.Entuzjastasprzętu14proc.9proc.Graczpopcornowy18proc.13proc.Graczztylnegosiedzenia9proc.6proc.Wypełniaczczasu28proc.27proc.

Polacy a promocje i free2play

Choć na pierwszy rzut oka całe badanie Newzoo może uchodzić za absurdalne i niepotrzebne, warto zwrócić uwagę na różnice w segmentacji pomiędzy Polską a resztą świata. Zaledwie 11 proc. polskich graczy skupia się głównie na promocjach i grach free2play, wobec 19-proc. odsetka dla reszty globu. Natomiast nasyceniem entuzjastów sprzętu i zapotrzebowaniem na materiały wideo z rozgrywki wyprzedzamy innych o 5 p.p. Czyli chętniej oddajemy się tematom pobocznym.

Newzoo uważa, że takie badanie pomoże sprzedawcom i dostawcom treści na poszczególnych rynkach dopasować ofertę do wymagań lokalnego odbiorcy. Z tym ciężko dyskutować.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (28)