Unreal Engine 4 debiutuje na Universal Windows Platform. Cała para pójdzie w sklep Microsoftu?
28.07.2016 10:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Śmiano się do tej pory, że tak zachwalana przez Microsoftuniwersalna platforma dla aplikacji (Universal Windows Platform) tonic wielkiego, powstają na nią tylko mało istotne apki i gry,które nijak nie dorównają tym tworzonym na win32. No cóż, trudnonazwać Unreal Engine 4, jeden z najpopularniejszych i najlepszychdziś silników gier, mało istotnym. Wygląda na to, że planyutworzenia z nowego Windowsa najważniejszej platformy do gier iwykluczenia z rynku konkurencyjnej platformy Steam idą pełną parą.
Microsoft opracował wsparcie dla Universal Windows Platform dlaUnreal Engine 4, udostępniając cały kodźródłowy na GitHubie, jako fork oficjalnego repozytorium firmyEpic Games. Nie jest on jednak publicznie dostępny, skorzystać zniego mogą tylko licencjobiorcy Unreal Engine 4, na takich samychwarunkach, jak z oficjalnego silnika (trzeba mieć więc konto naGitHubie i zapisać się do Epic Program, a następnie powiązać obakonta).
Oficjalnie na swoją wersję Unreal Engine 4 Microsoft nie dajeżadnej gwarancji, jednak zadeklarował, że choć stawia naaktywność społeczności, to jednak będzie regularnie wspierał gopracą programistów z Xbox Advanced Technology Group. Mają onipomóc w tworzeniu gier na Universal Windows Platform.
Wiele wskazuje więc na to, że już w 2017 roku Windows Storestanie się realnym konkurentem dla sklepów Origin i Uplay, a nawetbędzie mógł zacząć rywalizować ze Steamem – tym bardziej, żepozwoli na rzeczy, które na Steamie są niemożliwe. Kluczowymatutem gier tworzonych na platformę UWP ma być ich swobodaprzenoszenia, w tym wypadku przede wszystkim między pecetem akonsolą Xbox One. Dodatkowo dostaniemy liczne funkcjespołecznościowe, co najmniej tak samo rozbudowane, jak w wypadkuSteama.
Trudno więc w tej sytuacji wątpić w słowa Tima Sweeneya,założyciela Epic Games, że Microsoft zamierza wykluczyćkonkurencję z gry i doprowadzić do sytuacji, w której wszystko naWindowsa będzie dystrybuowane za pośrednictwem sklepu Windows.