Usterka Google Maps i Waze w Apple CarPlay. Obraz ma artefakty

Usterka Google Maps i Waze w Apple CarPlay. Obraz ma artefakty

Problematyczne działanie Google Maps w CarPlay
Problematyczne działanie Google Maps w CarPlay
Źródło zdjęć: © Forum Apple, autoevolution
Oskar Ziomek
03.01.2023 12:16

Kierowcy korzystający z Google Maps i Waze za pośrednictwem systemu Apple CarPlay skarżą się na problemy, w wyniku których z nawigacji po prostu nie da się korzystać. W niektórych samochodach interfejs aplikacji jest poszarpany do tego stopnia, że aplikacja jest nieużywalna. Efekty przypominają artefakty graficzne.

Problem Google MapsWaze w Apple CarPlay opisywany jest dokładniej przez serwis autoevolution. Okazuje się, że źródłem usterki jest iOS 16. Po aktualizacji smartfonów, w systemie CarPlay pojawia się szereg błędów. Niektórzy kierowcy mają problem właśnie z Google Maps lub Waze. Interfejs aplikacji wyświetla się niepoprawnie i to na wiele sposobów - część użytkowników widzi rozpikselowaną mapę, inni zmienione kolory i artefakty graficzne w całym interfejsie (a więc np. także na belce z informacjami o drodze).

Co ciekawe, problem generalnie ciągnie się już od kilku miesięcy i jak dotąd nie pojawiło się żadne rozwiązanie. Udało się za to potwierdzić, że usterka występuje zarówno przy połączeniu z CarPlay kablem USB, jak i bezprzewodowo oraz dotyczy jednostek w samochodach wielu marek. Zakłada się, że błąd wynika z samego iOS-a lub aplikacji, a za przykład podawane są samochody z grupy Volkswagena, w których mimo aktualizacji oprogramowania w jednostce w samochodzie, problem z CarPlay nadal występuje.

Serwis autoevolution zwraca uwagę, że niektórzy użytkownicy iPhone'ów, którzy skontaktowali się w tej sprawie z Apple'em, dostają typowe rady, jak można próbować rozwiązać problem, ale żadna z nich nie przynosi rezultatu. Co ciekawe jednak, na tę chwilę w CarPlay bez problemu działają Mapy Apple i w praktyce jest to jedyna polecana opcja dla kierowców z iPhone'ami, którzy doświadczają problemów. Niestety w tym momencie nie wiadomo, kiedy usterka zostanie rozwiązana.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)