Vue 10 z nowymi narzędziami do modelowania krajobrazów i wody
Firma e-on Software z opóźnieniem udostępniła wersję 10 linii produktów Vue — wiodącego oprogramowania do tworzenia trójwymiarowych krajobrazów.
W kolejnej generacji programów z linii Vue znalazły się nowe narzędzia do modelowania bardziej zurbanizowanych krajobrazów, w tym narzędzia do tworzenia dróg na powierzchni terenu. Ponadto nowy dynamiczny mechanizm generowania skał z nową biblioteką materiałów pozwala na dodanie realistycznych pojedynczych lub zgrupowanych skał w ekosystemach. Dodano również coś, na co czekało wielu użytkowników Vue — fizyczny system cieniowania wody, który symuluje sposób absorbowania światła przez bryłę wypełnioną cieczą i powoduje powstanie odpowiednich powierzchni kaustycznych. Usprawniony został proces modelowania terenu, a praca w programie jest teraz jeszcze bardziej nastawiona na kreowanie krajobrazu i obiektów.
Gotowe sceny można renderować z nowymi, lepszymi efektami fotograficznymi. Co ciekawe, serię renderów będzie można zebrać w stos dla porównania, a wybrane złożyć w obraz HDR. Samo renderowanie ma się odbywać dużo szybciej, niż w poprzednich wersjach programu. Dodano również drugi sposób eliminacji zjawiska aliasingu na obrazach — do metody opartej o kolory dołączyła bazująca na wykrytych krawędziach.