40 tysięcy aplikacji w Windows Phone Marketplace

18.11.2011 15:53, Autor: Anna Rymsza (Xyrcon), Kategoria: News
NewsImage

Dawno nie było wiadomości o rozwoju Windows Phone Marketplace — platformy dystrybucji aplikacji dla Windows Phone. A tymczasem wcale nie ma się on tak źle.

Sklep z aplikacjami dla telefonów z systemem Microsoftu osiągnął ważny w swoim rozwoju kamień milowy. Po 13 miesiącach istnienia i jednej ważnej aktualizacji systemu, na swojej drodze Windows Phone Marketplace zobaczył milliarium opatrzone liczbą 40 tysięcy aplikacji.

40 tysięcy to niewiele w porównaniu do App Store i Android Market, z których każdy ma obecnie ponad 500 tysięcy aplikacji, ale stare przysłowie mówi: nie liczy się liczba, a jakość. A tutaj znajdziemy sporą kolekcję dobrych gier z Xbox Live, przydatne narzędzia typu latarka, czytnik RSS czy nawigacja, oraz aplikacje do pracy z popularnymi usługami i serwisami: Facebook, Vimeo, Dropbox, Radio BBC, Twitter, Wordpress, Google+.

Aplikacji na Windows Phone 7 nie przybywa może lawinowo, ale wzrost ich liczby powoli przyspiesza. Średnio miesięcznie przybywa niewiele ponad 3 tysiące pozycji i można założyć, że te podstawowe aplikacje, bez których nie może się obejść statystyczny użytkownik smartfona, już w Windows Phone Marketplace zostały umieszczone. Na wielu polach wciąż są braki, ale pozostaje mieć nadzieję, że wypełniające je aplikacje niedługo trafią do sklepu. Windows Phone ma obecnie niespełna dwuprocentowy udział w rynku, ale należy pamiętać, że to wcale nie tak mało użytkowników, bo rynek jest przecież ogromny.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (81)  

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 18.11.2011 16:05#1

Kto wam płaci za takie propagandowe newsy? Aplikacji jest dużo bo microsoft daje telefon wart 2000 za 5 marnej jakości programów pisanych w 1 dzień. Ale nie oszukujmy się nie reprezentują one żadnego poziomu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 18.11.2011 16:14#2

@Anonim (niezalogowany)

A w Android Market nie ma prostych i pisanych na "odp.. się" aplikacji?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bartek46op | 18.11.2011 16:26#3

W Android market z 10 tys. jest samych aplikacji o cyckach z mangi i innych japońskich cudach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 18.11.2011 16:28#4

Co z tego, że w Android Markecie jest 500 tyś aplikacji skoro 450 tyś to takie, które nie nadają się do niczego

Avatar
oj anonim... (niezalogowany) | 18.11.2011 16:38#5

@Anonim (niezalogowany)
"Aplikacji jest dużo bo microsoft daje telefon wart 2000 za 5 marnej jakości programów pisanych w 1 dzień"

Skąd masz takie rewelacje? Podaj źródło, jakieś dowody że tak jest albo cokolwiek co by potwierdzało twój wpis.
Zanim napiszesz jakiś bzdet to przynajmniej ze 2 razy się zastanów.
Nie obmawiaj a sam nie będziesz obmawiany...

Avatar
ch..leb (niezalogowany) | 18.11.2011 17:56#6

Lepsze 40k porządnych aplikacji, aniżeli 500k dublujących się latarek...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Malkolm | 18.11.2011 17:56#7

@Anonim (niezalogowany)

To propagandą nie będzie pisanie wyłącznie o systemach typu linux? Ręce opadają..

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 18.11.2011 18:09#8

@oj anonim... :
A chociażby ze stromy Microsoftu. Radzę zajrzeć http://www.microsoft.pl

Avatar
j0hn d0e (niezalogowany) | 18.11.2011 18:12#9

@oj anonim
poproś google o 'Zdobądź Windows Phone w Geek Club'

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kamil_w | 18.11.2011 18:16#10

@oj anonim... (niezalogowany)
Żeby daleko nie szukać:
http://www.dobreprogramy.pl/Stworz-piec-aplikacji-dla-Windows-Phone-7-i-zgarnij-...

Avatar
thorgal_aegirsson (niezalogowany) | 18.11.2011 18:20#11

czy androidowcy juz przygotowuja sie do globalnej aktualizacji do wersji 4.0 - buhahahahahahaha:)

Avatar
lonerin (niezalogowany) | 18.11.2011 18:39#12

Dobrej jakości? Takich tu bardzo mało a najgorzej jest z tymi oficjalnymi, których nie da się zastąpić. A gry które w iPhonie i Androidzie maja dobrą jakość będąc za farmy w tym markecie kosztują po 11zl. Np. angry birds. Market w wp7 jest jedna z najsłabszych części tego systemu :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rashek7 | 18.11.2011 18:41#13

News jakis taki stronniczy. Tego sie nie spodziewalem ze po 13 miesiacach pracy w rece trafi najbardziej efektowna aplikacja "latarka" :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kamil_w | 18.11.2011 18:42#14

Planowałem kupić SGS II, ale wstrzymam się z tym zakupem. Poczekam jak rozwinie się sytuacja. Jak dla mnie idealnie by było gdyby zaczęły powstawać nowe telefony z MeeGo.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rashek7 | 18.11.2011 18:45#15

@thorgal a ty juz sie szykujesz na WP 8? No tak tylko poco sie szykowac jakies 2 lata przed premiera.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kamil_w | 18.11.2011 18:45#16

Poza tym... do telefonów ładują gry, integrują je z serwisami społecznościowymi, a poważni użytkownicy szukający narzędzia pracy są poniekąd olewani.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Feyd | 18.11.2011 19:27#17

@kamil_w
A czego ci brakuje w telefonie? Wlasciwie wszystkie maja synchronizacje typu push z exchange'm, kalendarz, otwieraja pdfy, arkusze, prezentacje powerpoint, documenty word, posiadaja czytniki RSS, niektore maja integracje z sharepointem. Niedlugo na androida, wp7 i pewnie i na iPhone'a dostepny bedzie lync. Jest synchronizacja z linkedi. Naprawde nie wiem co jeszcze mozna wymyslic.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TrustNoOne | 18.11.2011 19:32#18

Tak, tak, tak... A kiedy znajdziemy język polski w WP7? Czy doczekamy się też bezpłatnych aplikacji?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 18.11.2011 19:42#19

Nowe aparaty mają język polski. Stare (jak mój) mają klawiaturę polską i lokalizację części danych (daty, formaty). Bezpłatnych aplikacji jest masa. W czym problem?

Avatar
gościnek (niezalogowany) | 18.11.2011 19:50#20

A ja dodam też, że w starych telefonach można dodać też język polski, wystarczy mała modyfikacja rejestru przed aktualizacją do Mango. :)
Sam jednak wolę EN. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Powerfeniks | 18.11.2011 19:55#21

"ale stare przysłowie mówi: nie liczy się liczba, a jakość." tak samo sadze... o wszystkich windowsach XD

Avatar
Jacek i Placek (niezalogowany) | 18.11.2011 20:04#22

"Na wielu polach wciąż są braki" - a co brakuje?

Avatar
oj anonim... (niezalogowany) | 18.11.2011 20:15#23

@kamil_w
Przeczytaj jeszcze raz cytat, później mój wpis, a następnie zapoznaj się z treścią którą sam zacytowałeś.
Jakoś nie widzę tam deklaracji że "microsoft daje telefon wart 2000 za 5 marnej jakości programów". Z treści wynika raczej, że jest to "akcja (...) w ramach której wygrać można telefony z systemem Windows Phone 7". A to już zupełnie inna sprawa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 18.11.2011 20:36#24

Ehh, tyle wspaniałych aplikacji do świecenia telefonem oczy.
Jedak nie ma najważniejszych z klasy biznes. Nie ma bo nie działa hardware. I tego się nie da przeskoczyć.

40 000 / 4 apki na deva * 100$= 1 000 000$ zdartych z devów :D. Na czysto i to co roku :D.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 18.11.2011 20:39#25

PS. Nie dziwię się, że MS daje telefony za 5 apek, skoro większość z programistów zdążyła już za nie zapłacić samym haraczem za pozwolenie :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 18.11.2011 22:36#26

RaveStar

Android w marcu 2009 miał 2300 aplikacji.
Po ponad roku i 2-3 miesięcy miał 80000 tys.
Wp ma około rok i ma 40000 tyś, jak dla mnie nie jest źle.

Google pobiera opłatę rejestracyjną 25$ (TAK HARACZ) oraz z aplikacji masz 70%, na wp owszem jest 99$ co rok i także dostajesz 70% aplikacji, ale można DODAĆ DOWOLNĄ ilość aplikacji płatnych i 100 darmowych, NIE PŁACI SIĘ ZA KAŻDĄ Z OSOBNA, jak widać pokazałeś tylko to że nic nie wiesz, przynajmniej jacyś kiepscy programiści nie dodają gównianych aplikacji, tak jak w android market, bo tylko płacą 25$, no i m$ sprawdza aplikacje lepiej niż google, który niedługo będzie zalany wirusami i trojanami, a ci co mają stare wersje andka, a jest ich... właściwie wszyscy co nie dostaną aktualizacji do 4.0 czyli jakieś 95% są zagrożeni, jeden botnet korzystający z luki i ludzie stracą miliony, a jak wiemy google luźno podchodzi do instalacji softu i ten można zainstalować skąd się chce.

Bo za tym wiem, że masz gdzieś co to ja piszę, bo jesteś po prostu zwykłym trollem, z tych 500000 apk może 1000 jest warty uwagi, parwda jest taka, że najwięcej wartościowych procentowo aplikacji jest na starcie, potem to już większość to syf, syfne programy, marne podróbki i pełno gierek, tego nie uniknie nikt popularny, wp kiedyś też pewno nie, tyle, że wp ma przynajmniej gry które działają każdemu, nie trzeba się martwić jaki jest procesor i ile ramu, nie tak jak w androidzie.

Android jeszcze trochę będzie telefonem tylko dla geeków, choć mam nadzieję, że nadal będzie używany w sprzętach multimedialnych bo w nich sprawuje się perfekcyjnie i daje niebywałe możliwości.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bassrockers | 18.11.2011 23:13#27

nie ilośc a jakość sie liczy mości panowie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Razi | 18.11.2011 23:22#28

Przyznam sie szczerze, że jeszcze w życiu nie widziałem telefonu z win phone 7. Znajomi którzy mieli win 6.5 dawno zmienili na Androida.

A co do zagrożeń: userzy sami są sobie winni. Google powinno wprowadzić coś takiego jak "dostawca sprawdzony", co zapewnia że aplikacje tego developera są czyste, a jeśli tego nie ma, pobiera się na własne ryzyko.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rashek7 | 19.11.2011 0:22#29

@DonM$ Sam piszesz jak trol. Idac twoim tokiem mysłenia w 2012 roku nie powstanie zadna wartosciowa aplikacja czy gra na androida. Smieszne nie? Nie spinaj sie tak. WP 7 sie rozwija i ma duzo nowych aplikaci i fajnie, mi to wogole nie przeszkadza a napewno ciesz posiadaczy telefonow z WP7.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 19.11.2011 3:01#30

@DonM$

Nie masz racji. Zakładając nawet, że oba systemy są równorzędne, to i tak WP7 zostaje w tyle pod względem obsługi sprzętu.
To, że na Androida było 2300 aplikacji to nie ma się co dziwić, bo wtedy jeszcze konkurował z bardzo dobrym WM6 i nikomu się nie chciało zmieniać platformy. Poza tym Nokia obiecywała system oparty na Linuksie z Qt jako frameworkiem i też nikt nie chciał wskakiwać na Androida bo i po co?
Jednak stało się inaczej. M$ zamiast godnego następcy WM6 wydał jakiegoś koślawca. Aplikacje biznesowe nagle przestały działać, do tego nowe VS10 niezgodne wstecz ze starym VS08, a stare niekompatybilne z nowym. Ruch ten totalnie pogrzebał platformę mobilną Microsoftu. Na nowym Wp7 dodatkowo dochodzi fakt, że M$ przestaje wspierać rozwój Silverlight, a trzeba pamiętać o tym, że Win8 ma zastąpić WP7. Czyli pchając się w WP7 marnujemy nie tylko wiedzę programistów, ale też narażamy się na niemal pewne straty.

Kolejnym impulsem dla popularności Androida był kontrakt podpisany z Nokią o zaprzestaniu wparcia MeeGo i frameworka Qt. Czyli Microsoft wykorzysując Nokię spuścił w dren lata doświadczeń programistów Qt.

Co mamy obecnie? Programiści z dawnego WM6 przenieśli się na Androida, podobnie z tymi od Qt. Co zaowocowało tym, że Android niemal eksploduje i wiele firm nie nadąża z aktualizacjami. A co ma WP7? kilka gierek w kulki, bo dla biznesu się nie nadaje z powodu kiepskiej obsługi sprzętu? 0,5% bo wszyscy oprócz ludzi którym MS płaci za pisanie artykułów i szemrana reklamę go olewają?

Android dziś to w pełni działająca platforma, której poziomem rozwoju nie dorównuje żaden konkurencyjny produkt. Dzięki jezykowi Java soft może robić każdy, bo prawie każdy zna Javę.
Dzięki Intelowi Android wejdzie na platformę x86. Czegoż chcieć więcej? Jeden kod, jeden system, wiele urządzeń. W przypadku MS Win8 będzie tak: jedno urządzenie, jeden kod, jeden okrojony dla danego urządzenia system. Pamiętamy, że Silverlight ma już ucięty łeb, więc pchanie się i nauka tego wynalazku to strata czasu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TrustNoOne | 19.11.2011 6:49#31

@ Ryan - toż to Omnia 7 ma już język polski? Nie zauważyłem...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Feyd | 19.11.2011 8:29#32

@RaveStar
To tylko twoje wlasne przemyslenia i ludzi tobie podobnych. Nie bede z tym polemizowal bo to jakis zlepek teorii, przewidywan, zyczen i urojen.

Skometuje tylko to
"Jeden kod, jeden system, wiele urządzeń"
Jesli android jest taki swietny to czemu skype'a trzeba pisac na kazdy telefon oddzielnie?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sla17 | 19.11.2011 8:54#33

Uwielbiam te bzdurne komentarze ;) Gdy portal pisze o Linuxie, wywołujecie wojenki, gdy wspomni o czymkolwiek, co związane z Microsoftem zaraz hejtujecie, buuu, badziewny portal, przekupieni, tylko o MS piszecie ;) A newsów jest w miarę po równo ;)

Co do samego newsa - niech się rozwija, tylko z cenami szaleją, a Android to chaotyczne coś, które jest montowane gdzie się da i potem jest za duża fragmentacja ;D A Windows Phone 7 z tego co wiem niedawno powstał i dopiero się rozwija :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 19.11.2011 10:18#34

@sla17 , Feyd

Otwórz oczka kolego, jeden z drugim bo śnisz.

http://blogs.computerworld.com/19277/windows_phone_7_sales_drop_precipitously_sa...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 19.11.2011 10:22#35

@sla17 , Feyd

Jeszcze dodam:
Wyrobiliście sobie fałszywy obraz WP7, na który pracuje sztab marketingowców i speców od szemranej reklamy z M$. Jesteście żywym przykładem na to, że taka forma oszustw działa i ma się dobrze.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 19.11.2011 10:28#36

Według Gartnera CAŁA platforma mobilna M$ skurczyła się z 3% w tamtym roku do 1,5% teraz. Ile może w tym być z WP7? 0.1%? ;)

Avatar
Mario007 (niezalogowany) | 19.11.2011 10:33#37

40 tysięcy aplikacji, z czego 4 bezpłatne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
chrome_9 | 19.11.2011 10:37#38

Nokia Lumia 800 została wybrana najlepszym telefonem 2011r !!!

http://pocketnow.com/windows-phone/nokia-lumia-800-wins-mobile-of-the-year-title...

Perfekcyjny wygląd, szybki i ładny system. Po raz pierwszy Apple ma prawdziwego konkurenta. Telefon jak na razie okazał się najlepiej sprzedającym się telefonem Nokii. Pobił legendy takie jak Nokia 3210 czy N95.

http://komorkomania.pl/2011/11/17/sprzedaz-nokii-lumia-800-zgodna-z-oczekiwaniam...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jas_fasola | 19.11.2011 10:59#39

@kamil_w to się jeszcze dłuuuugo naczekasz bo to są smartphon-y już nie telefony....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jas_fasola | 19.11.2011 11:02#40

@chrome_9 taaa no jak jest w promocji z darmowym Xboxem 360 to nie ma się co dziwić się rzuciły harpagany.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 19.11.2011 11:12#41

Tutaj, pewien człowiek ładnie się rozprawia z mitem 40k aplikacji:

http://bezprzyciskow.pl/40-tysiecy-aplikacji-wp7-%E2%80%93-i-co-dalej

;)

@chrome_9
Ciekawe broszurki. Niestety informacja nieprawdziwa. Zakop. ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wujcio | 19.11.2011 11:56#42

@RaveStar
Najciekawsze jest to że kiedyś ludzie na tym portalu sapali że na Androida i iPhona nie ma profesjonalnej(Automapa) nawigacji a na WM jest. A teraz dojdzie do sytuacji w której na system Microsoftu nie będzie a natomiast na Androida nie długo wyjdzie (jeśli już nie wyjdzie) a na iPhonie już jest opcja pobrania tego programu.

I teraz pytam się gdzie są te trolle co tak sapały na Androida??

A co do Javy akurat wiele ludzi tego nie lubi(bo nie znają lub mają swoje powody). Ja akurat nie znam - bo zajmuję się systemami wbudowanymi więc w mojej branży Java nie jest tak obecna. Ale Google pomyślał o ludziach takich jak ja i dał im to http://www.youtube.com/watch?v=5yorhsSPFG4 . Dołóżmy do tego jeszcze SDL-a i możemy pisać nasze programy nie tylko dla Androida ale także dla Symbiana , Windows Mobile i pewnie coś się jeszcze znajdzie.

Avatar
aluerana (niezalogowany) | 19.11.2011 12:08#43

@RaveStar
"Niestety informacja nieprawdziwa."

Czyżby? Przedstaw dowody.
Konkrety, a nie blogowe pitolenie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djfoxer | 19.11.2011 12:57#44

@RaveStar
"Programiści z dawnego WM6 przenieśli się na Androida(...)"
Hahahahaha, jesteś zabawny. Programiści WM6 (.NET) mieli si przenieść na Androida (Jave)? Wszyscy? Tak? :) W większości firmy mają subskrypcje roczne ma produkty z MS. Więc co roku mają dostawę świeżego softu i nikt nie płacze za starym VS2008. Jeśli pisałeś w C# na WM6, to przejście na WP7 (Silverlight) to nie jest problem. Z resztą WPF jest dość mocno i od dawna popularny, a tu i tu klepiesz w xamlu. Domyślam się, że nie programowałeś jeszcze w VS2010 4 WP?

Co do programistów. Jak podaje wmpoweruser, badania IBM w śród firm IT wskazują na to, iż 35% developerów planuje tworzenie aplikacji WP7 (Android 70%, iOS 49%, Blackberry OS 25%). Jak na system dostępny do roku to jest znacząca liczba. I to są raczej fakty, a nie plotki, jak część tu opinii.

Narzekasz na 40k aplikacji w Marketplace. Trochę się zagalopowałeś, bo na Androida jakość aplikacji jest podobna. Procentowo pewni wyjdzie to samo.

DonM$ słusznie wytknął tobie, brak rozeznania w temacie (wątek z subskrypcją na WP dla programistów). Nie jesteś ani obiektywny (fajny avatar), ani wiarygodny.

Avatar
kibicPL (niezalogowany) | 19.11.2011 13:53#45

Gdzie jest Orzeł?!!

Avatar
yeatzeck (niezalogowany) | 19.11.2011 14:02#46

@ Ryan
W Marketplace nie znalazłem ani jednej aplikacji pozwalającej na filtrowanie/blokadę rozmów z określonych numerów lub w określonych sytuacjach (tzw. call manager). Jeśli źle szukałem - mea culpa.
Jeśli dobrze - to dyskwalifikuje Windows Phone 7.5 jako telefon biznesowy. Przynajmniej na razie.
A to tylko jedna z rzeczy, które muszę mieć w telefonie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 19.11.2011 14:09#47

@djfoxer
Subskrypcje nawet dożywotnie nie zapewnią działającego BT. ;)

Nadmienię, że nie jest problem utworzenie softu na .NET4 czy .NET500. Problemem jest jego utrzymanie. Daje klientowi soft na WP7, wychodzi Win8 i co wtedy? Utrzymuję 500 wersji oprogramowania na 500 urządzeń, bo M$ się tak przywidziało?

"I to są raczej fakty, a nie plotki, jak część tu opinii. "
Badania, badaniami, a Android ma już ponad 50% przy 0.1% WP ;)

"Narzekasz na 40k aplikacji w Marketplace. Trochę się zagalopowałeś, bo na Androida jakość aplikacji jest podobna. Procentowo pewni wyjdzie to samo. "
Oczywiście. mając 10% dobrych aplikacji na WP mam ich 4k. Mając 10% dobrych na Androida mam ich 50k, czyli statystycznie dobrego softu na Androida jest więcej niż całego dobrodziejstwa WP ze śmieciem i wersjami beta włącznie.

"DonM$ słusznie wytknął tobie, brak rozeznania w temacie (wątek z subskrypcją na WP dla programistów). Nie jesteś ani obiektywny (fajny avatar), ani wiarygodny. "

Albo obaj błądzicie w obłokach. ;)
Przyznaj, że niedługo WP7 upadnie, a zakupioną cegłę wyrzucisz do kosza. :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Feyd | 19.11.2011 14:15#48

@wujcio
Juz niedlugo Nokia Maps bedzie dostepne za darmo dla wszystkich uzytkownikow WP7 .

@wujcio
Tak pisz w NDK to bedziesz musial miec osobny kod dla kazdego telefonu i kazdego nowego wydania. Samo google przyznaje ze natywne api nie jest stabilne. Poszczegolni producenci moga tez zmieniac co chca i wielu z nich to robi.

@DonM$
O ile pamietam to moze wrzucic tylko 5 darmowych aplikacji rocznie. Wedlug mnie to bardzo dobry pomysl. Przynajmniej ludzie nie wrzucaja tysiecy latarek, aplikacji do masazu czy innych im podobnych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 19.11.2011 14:59#49

@Feyd
NDK jest po to byś mógł nadrobić ewentualny brak jakiejś niskopoziomowej funkcji, napisać sterownik do urządzenia własnej produkcji, itp. Czyli to czego w życiu nie uda ci się zrobić na WP7.

Google zaleca użycie NDK:
"Typical good candidates for the NDK are self-contained, CPU-intensive operations that don't allocate much memory, such as signal processing, physics simulation, and so on"
Czyli systemy pomiarowe, dziedzina, w której WP7 nie ma racji bytu. Dzięki temu, że nie ma możliwości użycia natywneg kodu zamyka się przed WP7 cała gałąź przemysłu.

Zaakceptuj fakt, że WP7 nadaje się jedynie do zabawy. Coś na wzór dawnych atrap tel. komórkowych z przyciskami, które wygrywały melodyjki.

To nie jest tak, że NDK się do niczego nie nadaje. NDK daje wolność, której programiści WP nigdy nie ujrzą. Ograniczenia jakie niesie ze sobą użycie C/C++ jest takie samo jak na desktopach i nie ma się co dziwić, że nie jest zalecane pisanie w nim. Poza nielicznymi przypadkami pisanie w C/C++ w ogóle się nie opłaca, bo nie przynosi żadnych korzyści, a jedynie wydłuża czas pisania. Za niedługo będą procki 4-rdzeniowe. Tam pisanie softu użytkowego w C/C++ to strzał w oba kolana.
A jednak, pisząc kod pod zastosowania w technice C/C++ będzie nadal niezastąpione. I właśnie dlatego Google wydaje NDK.

Namiastkę NDK smartfony M$ dostaną być może z WinRT. A, że WinRT to zupełnie inna bajka niż .NET, to znając MS raczej z WP zrobią cegły, niż dadzą uaktualnienie. Będzie powtórka z historii.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
chrome_9 | 19.11.2011 15:31#50

@RaveStar
"Daje klientowi soft na WP7, wychodzi Win8 i co wtedy? Utrzymuję 500 wersji oprogramowania na 500 urządzeń, bo M$ się tak przywidziało"


Co za bzdury. Przecież każdy wie że w przypadku Windows Phone aktualizowane są zawsze wszystkie telefony. Potwierdzono już że każdy telefon na rynku dostanie Windows Phone Apollo (8)

Fragmentacja występuje tylko i wyłącznie w przypadku Androida. To jedyny system w którym może już w dniu zakupu telefonu kupić model z przestarzałą wersją i dodatku nie mieć możliwości ściągnięcia aktualizacji. Na dzień dzisiejszy żaden telefon na rynku nie ma wersji 4.0 która miała premierę miesiąc temu. Microsoft zaktualizował wszystkie telefony niezależnie od producenta w 3 tygodnie

Pod Windows Phone, Apple iOS nie ma fragmentacji. To właśnie przewaga tych systemów nad Androidem gdzie większość osób używa wersji 2.2 która ma już ponad półtorej roku

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Feyd | 19.11.2011 15:31#51

@RaveStar
Tylko jak to c/c++ ma sie do bezpieczenstwa? Uzytkownik nic nie dostaje w zamian za natywny kod. Potencjalne zastosowania mozna wymienic na palcach jednej reki a o potencjalnych zagrozeniach moznaby napisac ksiazke.

C# w edycji desktopowej dopuszcza wykonywanie natywnego kodu na platformie .NET. Moze nie wiesz ale w c# dostepne sa prawdziwe wskazniki. Gdyby byly jakiekolwiek korzysci dla uzytkownika z wykonania kodu natywnego to w wp7 byloby to dostepne ale nie ma zadnych. Nie mam zadnej aplikacji na telefon ktoraby zyskala przez dostep do kodu natywnego.

Naprawde uwazasz ze przecietny uzytkownik kupilby telefon z androidem tylko dlatego ze mozna na nim wykonac natywny kod?



Avatar
oj anonim... (niezalogowany) | 19.11.2011 15:33#52

@Anonim, @j0hn d0e, a przede wszystkim @kamil_w
Przeczytajcie jeszcze raz wpis, do którego się odnoszę, mój wpis, a następnie źródła które podajecie. Jakoś nie widzę tam "microsoft daje telefon wart 2000 za 5 marnej jakości programów" tylko "akcja Microsoftu (...) w ramach której wygrać można telefony z systemem Windows Phone 7". Nie trzeba być uczonym, żeby wiedzieć, że nie jest to to samo.
Przy okazji szanowna redakcjo: dlaczego nie dopuszczacie do dyskusji? Szkoda czasu. Kiedyś to był całkiem fajny portal, a teraz zrobił się na onet...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Camis | 19.11.2011 16:34#53

@chrome_9

"To właśnie przewaga tych systemów nad Androidem gdzie większość osób używa wersji 2.2 która ma już ponad półtorej roku".

Aktualnie wiekszosc uzywa wersji 2.3, 2.2 juz poszla na 2 miejsce.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djfoxer | 19.11.2011 16:52#54

@RaveStar
Sam się śmiejesz, z tego co piszesz :)

"Przyznaj, że niedługo WP7 upadnie, a zakupioną cegłę wyrzucisz do kosza. :D"
WP nie kupiłem, a wygrałem (HZ2011 :P) :D
WP ie upadnie, gdyż MS za dużo kasy już wpakował w promocje: koncerty, jeżdżące budki w NY z jedzeniem za free (czemu u nas tego nie ma? :P), masę konkursów (na FB Noki, na CodeGuru) itp. itd. Dodatkowo organizowanych jest wiele szkoleń np. na uczelniach, w kołach .NET. Chodzi na nie dużo osób i widać w śród młodzieży zainteresowanie. Lokalne oddziały MS robią dobrą robotę, Twoje komentarze na dobrychprogramach, tego nie zmienią :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomson66 | 19.11.2011 17:02#55

Witam.
Od tygodnia jestem testerem HTC Mozart. Mam też SGS-a i wcześniejsze uprzedzenie do nowego systemu MS zmieniło się w coraz większe zainteresowanie. Ludzie tu piszący pewnie nigdy nie mieli do czynienia z Mango, ewentualnie z modowanymi Romami z xda. Metro też przypadło mi do gustu. Polecam najpierw coś samemu potestować niż opierać się na komentarzach pseudo fachowców. Żeby nie było nieporozumień, mojego SGS-a z andkiem też lubię. Pozdrawiam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wujcio | 19.11.2011 17:14#56

Feyd
"Tak pisz w NDK to bedziesz musial miec osobny kod dla kazdego telefonu i kazdego nowego wydania. "

Przesadzasz a nawet jeśli by trzeba było tak robić to dla pewnej grupy - rożne rozdzielczości ekranów i rdzenie(Cortex lub ARM9). Zresztą teraz nawet jak są aplikacje pisane w Javie to mają problemy - odpalają się na niektórych telefonach obrócone o 90 stopni. Więc nawet w Javie programista nie jest zwolniony z domysłów na czym jego program zostanie odpalony.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Feyd | 19.11.2011 19:01#57

@wujcio
Spojrza na skype'a. Dodaja go model po modelu. Tu nie chodzi tylko o rozdzielczosci tylko o to ze google nie przewidzialo istnienia NDK kiedy projektowali androida wiec nie zrobili zadnego natywnego api.

Poza tym android od google to nie jest 100% systemu. Bardzo duzo pochodzi od producentow chipsetow jak Qualcomm czy Freescale. Jednak to zadaniem producentow telefonow jest polaczenie tego w jedna calosc. Dla kazdego telefonu jest to robione oddzielnie, dlatego nigdy nie wiesz jak zachowa sie fukcja ktora wywolujesz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
patryk9200 | 19.11.2011 22:20#58

@RaveStar kto jest Twoim dealerem? mocne prochy sprzedaje, skoro takie halucynacje masz. Bzdury typu "Win8 ma zastąpić WP7"
i cała reszta przez Ciebie zdań wypowiedzianych, sugeruje, że jesteś całkowitym ignorantem, ślepcem który widzi tylko jedną jedyną słuszną platformę jaką jest android. Twoja wiedza jest tak niewielka, masz takie braki, że mógłbyś w kabarecie wystąpić.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 20.11.2011 0:54#59

Widze, że fanboye windowsa zaczęli mówic o "jedynie słusznej platformie". Jaki ten świat mały. ;)

@djfoxer
Jesteś ignorantem? Ilosc kasy włożonej w promocję nie przekłąda się na wyniki. Badania Gartnera dobitnie to pokazały.
Mnie M$ może przekonać do zainwestowania w niego tylko w jeden sposób: gdy dobije poziomem WP7 do jego poprzednika i skończy porzucać tchnologie z dnia na dzień. Oczywiście znamy już wynik. ;)
Gdyby nawet WP7 dobiło do poziomu WM6, to i tak pozostaje problem z resztą urządzeń typu : tablet, TV, PC, na który będę zmuszony utrzymywać różne wersje kodu. Tego M$ nie przeskoczy. Chyba, że wprowadzi Win8 na wszystkim, co oznaczałoby wyrzucenie WP7 do kosza. :D
Jaśniej się chyba tego nie da opisać. ;)

@patryk9200
Zakładasz się o dolara?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 20.11.2011 1:10#60

@Feyd
"Naprawde uwazasz ze przecietny uzytkownik kupilby telefon z androidem tylko dlatego ze mozna na nim wykonac natywny kod?
"

Nie. Kupiłby dlatego, bo dzięki temu na Androida istnieje oprogramowanie, które na WP7 nigdy się nie pojawi.

Np.:
http://www.appbrain.com/app/glucose-meter/com.fjbelchi.glucosemeter2

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Feyd | 20.11.2011 8:37#61

@RaveStar
Utrzymywac rozne wersje kodu tak jak skype musi miec osobny kod pod androidem dla kazdego telefonu?

Avatar
wolff97 (niezalogowany) | 20.11.2011 9:21#62

@RaveStar rozczaruję Cię. Ludzie kupują androida bo... telefony z nim są tanie. Koniec kropka.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 20.11.2011 10:41#63

Przykład przydatnej aplikacji w Android Market:

http://applefobia.blox.pl/2011/09/Siedem-raz-glupszy-I-nadal-pryszczaty.html

Avatar
Inżynier (niezalogowany) | 20.11.2011 10:56#64

Windows Phone to porażka. Windows Phone to "syf". Windows Phone był z góry skazany na upadek. Windows Phone to zabawka, a nie prawdziwy smartphone.To najgorszy produkt jaki pojawił się ostatnio na rynku telekomunikacyjnym. Windows Phone to totalne nieporozumienie ! Tak o nim pisze większość za Was...
A ja? Ja jestem pomimo tego wszystkiego mega zadowolony z "tego czegoś" i nie żałuję zakupu.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników konkurencyjnych sprzętów, z ich kosmicznymi liczbami aplikacji w Marketach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
patryk9200 | 20.11.2011 11:52#65

@RaveStar mogę się z Tobą założyć. A co do przydatnej aplikacji podanej przez @przemor25, to google niedawno ogłosiło, że zamknie serwis Google Health z którym to ta aplikacja synchronizuje wyniki. Czyli wychodzi na to, że już niedługo działać nie będzie. @RaveStar piszesz o natywnym kodzie, a czy Ty wiesz, że tak naprawdę w C# możesz napisać praktycznie wszystko co w C++? przykładem tego jest Singularity czy Midori systemy operacyjne nad którymi pracował Microsoft napisane głównie w C# i F#. Inną sprawą jest to, że wszystkie aplikacje napisane w C# i VisualBasic (w nim też można pisać aplikacje na WP7) są tłumaczone do CLI czyli Common Language Infrastructure. Dzięki temu każda aplikacja jest kompilowana podczas pierwszego uruchomienia na danej platformie. Daje to spore możliwości, aplikacje napisane w C# bez większych problemów powinny się uruchamiać zarówno na ARM jak i x86, x64 oraz innych platformach typu PowePC. Krótko mówiąc ma zalety Javy (multiplatformowość) a zarazem wydajność niewiele niższą od kodu pisanego w C++.
Polecam Tobie jak i innym przeczytać trochę o platformie .NET z której korzysta WP7 jak i Windows oraz Linux po instalacji odpowiedniego oprogramowania.
http://pl.wikipedia.org/wiki/.NET_Framework

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
patryk9200 | 20.11.2011 12:20#66

@RaveStar jeszcze jedna sprawa, Mono czyli otwarta iplementacja platformy .NET wspiera obecnie następujące systemy:
"Mono współpracuje z systemami operacyjnymi GNU/Linux, UNIX, Mac OS X, Solaris, FreeBSD, OpenBSD, NetBSD, Wii, PlayStation 3, iPhone OS, Android i Microsoft Windows." wg. wikipedii.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 20.11.2011 13:06#67

@patryk9200
"C# możesz napisać praktycznie wszystko co w C++?"
No teraz to przywaliłeś... Koniec dyskusji. Twoja wiedza o temacie w którym zabierasz głos jest równa zeru lub poniżej bo jeszcze wprowadzasz w błąd. ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
patryk9200 | 20.11.2011 13:23#68

@RaveStar, najpierw poczyaj, potem się wypowiadaj.
http://pl.wikipedia.org/wiki/C_Sharp

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
patryk9200 | 20.11.2011 13:27#69

Dla przykładu Microsoft Robotics Studio oraz framework .NET dla urządzeń pokazuje, że można nie tylko pisać zwykłe aplikacje ale również oprogramowanie sprzętowe.
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Robotics_Developer_Studio

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
patryk9200 | 20.11.2011 13:32#70

Przeczytaj też gdzie się go używa.
"Princeton University's DARPA Urban Grand Challenge autonomous car entry was programmed with MRDS",
"Indiana University uses MRDS in a non-robotic application to coordinate a high-performance computing network"
i wiele innych zastosowań pokazuje jakie ma możliwości.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djfoxer | 20.11.2011 13:44#71

@RaveStar
Zaśmiecasz wątek, wprowadzasz niepotrzebne zamieszanie, nie masz wiedzy, a wypowiadasz się w temacie. Każdy komentarz nie wnosi zupełnie nic do tematu. Nie rób z dobrychprogramów Onetu, czy WP. Dziękuję.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 20.11.2011 13:44#72

@Feyd
"Utrzymywac rozne wersje kodu tak jak skype musi miec osobny kod pod androidem dla kazdego telefonu?"

Skype to nie jest moje dzieło. Zapytaj sie M$ dlaczego tak jest. Zapytaj sie ich: "Jak to jest ze wszyscy robia soft na Andka w Javie , nawet gry, a wam sie to nie udaje?"

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 20.11.2011 13:53#73

@djfoxer
Sam nic nie wnosisz i robisz zamieszanie.
Dawno się tu nie udzielałem i widzę ze DP przejmują fanboye M$.

Udowodnij, że nie mam racji, podaj jakiś link do tajnej bazy wiedzy kwatery glównej M$, który zaprzecza temu co piszę.

Hitem na niedzielę będzie tekst tego gościa o C# i C++. :D. I jeszcze idzie w zaparte pisząc kolejne bzdury. :D

Przyznam szczerze, że co jak co, ale propaganda z M$ jest wyjątkowo skuteczna. :D Normalnie z podziwu wyjść nie mogę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djfoxer | 20.11.2011 14:20#74

@RaveStar
Trollujesz i tyle. Poczytaj odp. ludzi odnośnie Twoich niektorych komentarzy (niewszystkich!). Temat wątku to 40k aplikacji w Marketplace, a Ty na siłę próbujesz ztrollować ren wpis. Dzięki temu jest Ci lepiej? Napłodziłeś tych komentarz i co, kolejny poziom siania zamętu zaliczony. Znajomy dziś, który nie był na do.pl dawno, stwierdził, ze komentarze pod wpisami to tylko walka nic więcej. Szkoda, ze w tym miejscu to Ty wprowadzasz taką niezdrową atmosferę. Mimo wszystko pozdrawiam i życzę miłej niedzieli.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
patryk9200 | 20.11.2011 14:55#75

@RaveStar, najpierw poczyaj, potem się wypowiadaj. Błądzisz kolego. Bzdury piszesz Ty.
http://pl.wikipedia.org/wiki/C_Sharp
Tekstem "Skype to nie jest moje dzieło. Zapytaj sie M$ dlaczego tak jest. Zapytaj sie ich: "Jak to jest ze wszyscy robia soft na Andka w Javie , nawet gry, a wam sie to nie udaje?"" udowadniasz jak mocno jesteś ograniczony. Dla twojej informacji, przejęcie Skype przez MS zakończyło się dopiero niedawno, a problem z Skype pojawił się zanim w ogóle MS kupił go. Problem nie jest w tym, że w Javie nie da sie tego napisać, bo da się, ale problemem jest wydajność javy i to, że mamy taki a nie inny wachlarz konfiguracji sprzętowych tel. z androidem. I tak, część telefonów ma kamerę do video konferencji inne jej nie posiadają, z tym, tel. mają różną pojemność pamięci RAM, różną szybkość procesora i grafiki. Część telefonów ma wydajność zbyt niską aby była możliwość płynnego prowadzenia video konferencji, inne za to obsługują sprzętową akcelerację itp. Fragmentacja platformy oraz różnice w sprzęcie na którym chodzi android powodują właśnie te problemy.
Całkowicie zgadzam się też z @djfoxer.
A co do insynuacji jako bym pracował dla MS, nie będę ich komentował, wolę poczekać aż miną Ci halucynacje.
Osobiście korzystam z różnych rozwiązań w tym z Debiana jako platformy serwerowej pod moje projekty. I nie życzę sobie słów o mojej propagandzie na rzecz MS. Nigdzie nie napisałem, że WP7 jest lepszy od Android, próbuję Ciebie z błędu wyprowadzić. Popatrz na inne swoje komentarze, ściągnij klapki z oczu.Wolał bym 10 sweet-trolli w zamian za Ciebie. Pisała w wielu wypadkach bzdury, ale Ty ją pod każdym względem pobiłeś.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 20.11.2011 22:51#76

@djfoxer
Bardzo mi przykro, że zakłóciłem te ciepłą atmosferkę uwielbienia WP. Trzeba było wylać kubeł zimnej wody, aby co poniektórzy odnaleźli się w rzeczywistości (no, nie wszyscy , np: patryk9200 dalej brnie w urojenia ).

I nie trolluję, bo wyraźnie zaznaczam, że pomimo tych kilku aplikacji w markecie do robienia z telefonu latarki czy podobne, istnieje gałąź, której WP7 nigdy nie ujrzy, bo nie pozwala na to mierny system. Cały świat z bezpośrednim dostępem do urządzeń zewnętrznych jest zamknięty przed użytkownikami tego koślawego systemu.

Jedynym, kto tu trolluje, to wy, bo nie potraficie się obronić nawet podając jednego linka. np.:

http://stackoverflow.com/questions/994600/writing-drivers-in-c-sharp

Czy to takie trudne? Widać, że tak...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 20.11.2011 22:58#77

Jedyną sensowną alternatywą dla SL na WP7 jest WinRT, w którym MOŻNA pisać kod natywny. Jest tylko jeden problem: WP7 z SL i WinRT na Win8 to dwa różne światy. Wiedząc jak M$ postąpił z WM6 mam nadzieję, że się nie pogorszy i podobnie zrobi z WP7. ;)

Avatar
@patryk9200 (niezalogowany) | 21.11.2011 11:43#78

mhm to ciekawe jak to się udało googlowi skoro google talk na androida jest w jednej wersji, na każdy telefon, bez różnicy czy ma kamerę, czy jej nie ma; jednocześnie rozmowy wideo nie są jakieś mulaste, a sama aplikacja ma aż 12kb! Jakim cudem google osiągnęło taką wydajność, w tak mulastej javie i w tak wielkiej fragmentacji sprzętowej/softwarowej? Magikami są? Nawet aplikacja g+ ma rozmowy wide i nie służy tylko do rozmów, a działa na każdym telefonie. Można? Oczywiście że tak.

skype beznadziejnie chodzi na PC, wcale się nie dziwię że beznadziejnie chodzi na androidzie.

Avatar
dm82 (niezalogowany) | 21.11.2011 12:32#79

RaveStar...odstaw ten klej

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 21.11.2011 14:53#80

@(niezalogowany) | 21.11.2011 11:43
Brawo. A myślałem, że jestem tu sam.

Czasem odnoszę podobne wrażenie co ten gość tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=ymzh7YAlZng#t=1m3s

Avatar
@RaveStar (niezalogowany) | 21.11.2011 16:52#81

Odpuść sobie kłótnie, bo to co napisałem wyżej odnośnie google talk czy hangout dostępnego google+ są bardzo dobrymi i niewielkimi aplikacjami do prowadzenia wideorozmów. To niestety nie jest argument dla ludzi którzy z androida nie korzystają.

Fakty są takie: android ma większość rynku, WPF może i jest dobrą platformą, póki co niszową. Dziękuje, dobranoc.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av