Android coraz bardziej popularny

11.03.2010 18:04, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Jak wynika z najnowszych danych opublikowanych przez comScore, mobilny system operacyjny Google bardzo szybko zyskuje na popularności deklasując swoich konkurentów od Apple'a i Microsoftu.

Badanie przeprowadzone na amerykańskim rynku smartfonów pokazało, że w okresie od października 2009 do stycznia 2010 liczba osób korzystających z komórek pracujących pod kontrolą Androida zwiększyła się aż o 153%. Globalnie mobilny system Google zwiększył swoją obecność na rynku z 2,8% w październiku 2009 do 7,1% w styczniu 2010. Na wzroście Androida najbardziej stracił Palm notując w analogicznym okresie prawie 27% spadek udziału w rynku (z 7,8% na 5,7%). Drugim wielkim przegranym okazał się Microsoft, tracąc w sektorze mobilnych systemów operacyjnych 20% udziału (spadek z 19,7% na 15,7%). Niewielki, nieco ponad 1% wzrost zanotował Apple (z 24,8% na 25,1%) oraz RIM, którego udział w rynku wzrósł o 4% (z 41,3% na 43%).

Trudno przewidzieć, czy dynamiczny wzrost popularności mobilnego systemu Google'a w dłuższej perspektywie zostanie zachowany. Internetowy gigant robi co może, by Android zwiększał swój udział w rynku, jednak wkrótce przyjdzie mu się zmierzyć z Windows Mobile 7 oraz kolejnymi wersjami systemu dla iPhone - między innymi wersji 4.0 z szumnie zapowiadaną obsługą wielozadaniowości - co może zachwiać silnym trendem wzrostowym tego OS-u.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (33)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DawidDS4 | 11.03.2010 18:14#1

Bo w końcu Android ma kilka funkcji więcej, np:

Taki Apple - jedyne co możesz zrobić to korzystać z tego co fabryka dała.

Windows Mobile to porażka, każdy to wie.

Android jest nawet o.k. i ma wiele "aplikacji", które rozbudowują jego możliwości.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lukaszKKK | 11.03.2010 18:26#2

IPhona posiada cenę zupełnie nie odpowiadającą jego funkcją. Ale jak ktoś chce to niech płaci. Zresztą Apple kojarzy mi się z obciachem.

Chciałbym kupić coś z Androidem ale telefonów u nas mało a ceny wysokie. Czekam na coś od najlepszego obecnie producenta telefonów - Sony Ericssona. Coś poniżej 800 zł za sztukę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
theeviljester | 11.03.2010 18:28#3

dlaczego w tych statystykach nie ma Symbiana? w końcu to on ma największy udział w rynku.

Avatar
wojekh (niezalogowany) | 11.03.2010 18:39#4

Przepraszam, ale co mnie w Polsce obchodzi jakiś ***** amerykański rynek?!?!

Avatar
pabloxs (niezalogowany) | 11.03.2010 18:42#5

hha czu jest nedzny symbian w porownianiu do Androida.Za pare dni bede miał telefon z Androidem :D

Avatar
pabloxs (niezalogowany) | 11.03.2010 18:48#6

Hahah windows 7 polegnie ,dlaczego?bo juz na pierwszy rzut oka widac ze to denny system.wyglada jak strona internetowa a nie os

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
iacobus | 11.03.2010 19:12#7

Google to jedyna wielka firma IT, którą szanuję - głównie za wsparcie Open Source.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SxMaN | 11.03.2010 19:27#8

@iacobus:
Na tym polega ich marketing, żeby się dobrze kojarzyć(trzeba im przyznać, że na tym polu działają o wiele lepiej niż Microsoft). Ale niech Cię to nie zmyli, oni wspierają open source tylko wtedy, kiedy im się to opłaca, wszytko bardzo dokładnie kalkulują. ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
boria1975 | 11.03.2010 19:27#9

Witam,
Słyszałem o tym,że dla informatyka, kilometr to 1024 metry,dla mnie znów kilobajt,to 1000 bajtów....,ale......-
24.8%-25.1%, to ponad 1%?
41.3%-43%,to 4%?
Nie,żebym był złośliwy,tak tylko w trakcie czytania się jakoś od razu w oczy rzuciło.... Pozdrawiam,miłego wieczora:-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
command-dos | 11.03.2010 19:30#10

mam nadzieję, że z ich os'em na kompy będzie podobnie - życzę im tego - wtedy opensource odżyje. Niestety nigdy do końca nie będę ich pochwalał, ani korzystał z większości ich usług, bo zaraz chcieliby wiedzieć, jaki rozmiar kondomów używam i co jadłem na śniadanie. Mimo wszystko lepszy googel od ms'u - przynajmniej może przyczynią się do rozwoju czegoś pozytywnego ;) mam na myśli ogólnie linuksy: kernele, gnomy, office'y, przeglądarki, flashe i inne sterowniki może nareszcie miałyby szansę zaistnieć i wreszcie pokazać, że linux nie gryzie... Moje dzieci i żona już dawno się przekonały, a nie są jakimiś geek'ami.

Avatar
damianori (niezalogowany) | 11.03.2010 19:39#11

Nie dziwię się, że Android niszczy konkurencję!
Windows Mobile to ociężałe !#@&$, a nie system mobilny -.-, iPhone (moim zdaniem) to raczej taka droga zabawka dla dużych dzieci, Symbian jest już weteranem i powinien odejść na zasłużoną emeryturę, natomiast najbardziej mi szkoda Palm'a, ponieważ zrobił ostatnio świetne telefony (np. Palm Pre), z bdb. systemem operacyjnym (WebOS)... ale jest mało popularny i prawie wcale nie reklamowany, a szkoda, bo to jest dobra alternatywa dla Androida (dlatego zamierzam go kupić ;) ).
Niech się Androidowi dobrze wiedzie (oby tylko nie zaczął przeginać :P).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 11.03.2010 19:40#12

@boria1975,
niestety autor trochę przekombinował z tymi statystykami bardzo zaciemniając artykuł.
25,1 - 24,8 = 0,3 i to 0,3 stanowi przyrost o 1% w stosunku do 24,8.
Niestety w oryginale jest to dużo lepiej przedstawione w formie tabelki.
Wystarczyło podać zmiany udziału poszczególnych systemów a nie tłumaczyć o ile % się zmieniły. Byłoby i prościej i czytelniej.

Avatar
JanyPL (niezalogowany) | 11.03.2010 19:54#13

@pabloxs
Ile ty masz latek??
Sam wyglądasz jak strona internetowa, systemu się po wyglądzie nie ocenia...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Nicolass (redakcja) | 11.03.2010 19:54#14

@przemopk
Właśnie dlatego w artykule zostały przytoczone dane o procentowym udziale każdego systemu w całości tortu mobilnych przeglądarek jak i trendy tych zmian. Gdyby przedstawić sam udział, nie udało by się pokazać, jak gwałtownie rośnie popularność Androida. Zmiana z 2,8% na 7,1% jest z pozoru niewielka, jednak jest to 1,5-krotny przyrost w ciągu kilku miesięcy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 11.03.2010 20:01#15

@boria1975

43% - 41.3% = 1.7%
1.7% z 41.3% to około wzrost o 4 punkty procentowe i stąd te 4% :)

Po prostu jest różnica między wzrostem procentów a punktami procentowymi czy jakoś tak :)

To tak jak coś wzrośnie z 20% do 25% to wzrost jest o 5% ale o 25 punktów procentowych.

Jak się mylę to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
boria1975 | 11.03.2010 20:03#16

@przemopk,
Tak,w takim układzie,to pasuje,masz rację.Być może pospieszyłem się z tym wpisem.Chyba wypada przeprosić Autora....No ale takie było pierwsze wrażenie z lektury,być może pod wpływem,chwilkę co,skończonym PIT-cie:-)
pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WoocashHD | 11.03.2010 20:08#17

Uważam, z punktu posiadacza ajfona, iż Android to naprawdę porządny system (mimo, że ten od Jabłka bardzo mi odpowiada), i wróżę mu bardzo ciekawą przyszłość.

To będzie największy konkurent iPhone OSa, chociaż zapowiadany Windows 7 Mobile również jest interesujący.

Avatar
pabloxs (niezalogowany) | 11.03.2010 20:10#18

JenyPl dla mnie ty jestes dzieciaczkiem,mam 28 lat i robie w IT ;D.Po wygladzie jasne ze sie nie ocenia ale to wazny apsekt i musi byc tak samo spełniany.

Avatar
kk (niezalogowany) | 11.03.2010 20:15#19

@boria1975 43 - 41.3 = 1.7, mozna powiedzieć że spadek jest na poziomie 1.7 punkta procentowego, albo o 4 procent

@ BenderBendingRodriguez tak mi sie wydaje

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Azet | 11.03.2010 20:40#20

BenderBendingRodriguez
"To tak jak coś wzrośnie z 20% do 25% to wzrost jest o 5% ale o 25 punktów procentowych."
Niestety na odwrót.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kecarg | 11.03.2010 20:54#21

Ludzie, ile wy macie lat, że nie wiecie tak podstawowych rzeczy?
Tu macie wyjaśnione co to jest punkt procentowy: http://pl.wikipedia.org/wiki/Punkt_procentowy

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 11.03.2010 20:59#22

@Nicolass,
wszystko ok, masz rację. Ale często zbyt dużo liczb zaciemnia obraz i po pierwszym przeczytaniu nawet wprowadza w błąd. Pamiętajmy też, że sucha statystyka, liczby, procenty nie zawsze są miarodajne.
Android jest bardzo młodym systemem, okres badania też jest krótki i dotyczy tylko rynku USA. Android startujący z "niskiego pułapu" użytkowników w statystykach jego przyrost użytkowników będzie w tym momencie imponujący.
Zresztą na ten temat można długo snuć różne rozważania.

Avatar
Amen2 (niezalogowany) | 11.03.2010 21:01#23

@lukaszKKK {IPhona posiada cenę zupełnie nie odpowiadającą jego funkcją. Ale jak ktoś chce to niech płaci. Zresztą Apple kojarzy mi się z obciachem. }

dokladnie masz racje, telefon drogi, biedny sprzetowo i malo funkcjonalny

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 11.03.2010 21:20#24

@Azet

Zawsze mi się to myli :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 11.03.2010 23:09#25

@pabloxs,
niestety ale @JanyPL ma rację. Twoja druga wypowiedź, wybacz ale, takiego 'specjalistę IT" omijałbym z daleka.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kstarski | 11.03.2010 23:24#26

"obsługą wielozadaniowości" - o łał, to już mega feature, będzie dostępny już w 4 wersji systemu. so fast...

Android rocks!

Avatar
pabloxs (niezalogowany) | 12.03.2010 0:15#27

przemopk haha a kim ty jetes zwykły szaraku zeby mi zaimmponowac.Prawda jest taka ze funkcjonalnosc jest najwazniejsza ale interface muszi byc odpowiednio dostosowany do mozliwosci.zobaczysz ze windows 7 nie bedzie miał takiego halo jak android.I masz racje omijaj mnie bo jestes tylko zwykłym szarakiem ktory sie na tym poprostu niezna.

Micorsoft mysli ze jak zmieni wyglad windowsa to zrobi furore bo z funkcjonalnoscia u nich kiepsko.os iphone i android sa najlepsze póki co :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pawel_ux | 12.03.2010 9:54#28

Ja od wczoraj własne jestem posiadaczem era G2 i przyznam, że robi wrażenie, zwłaszcza w zakresie internetu :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lobeklodz | 12.03.2010 13:31#29

@pabloxs
Niestety także uważam, że @przemopk ma rację, Twoje wypowiedzi są dość "dziecinne" - chodzi mi jedynie o teksty typu "Hahah windows 7 polegnie ,dlaczego?bo juz na pierwszy rzut oka widac ze to denny system.wyglada jak strona internetowa a nie os" oraz "JenyPl dla mnie ty jestes dzieciaczkiem,mam 28 lat i robie w IT ;D". Co do reszty nie wypowiadam się ponieważ nie znam się na tym tak bardzo.
Podczas praktyk w gimnazjum uczniowie właśnie w taki/podobny sposób odnosili się do innych.
Cieszę się, że robisz w IT, ale jeżeli prowadzisz w taki sposób rozmowy w branży IT to parafrazując @MaxDamage "Mądrości sobie i Tobie życzę".
Co do samego tematu ostatnio chodzę z zamiarem kupienia jakiegoś telefonu z OS-em i z tego co czytałem i oglądałem to chyba skuszę się na telefon z Androidem (cholernie kuszący jest ten Android Market).

Avatar
pabloxs (niezalogowany) | 12.03.2010 16:27#30

lobeklodz a nie pomyslalem ze takie pisanie w takim stylu ma na celu działanie umyslne??Wiem ze sa tu pseudo eksperci i dorze jest czasem ich powkurzać :)Co do Windowsa 7 nie robi on na mnie wrazenia tak jak to zrobił Android.Amen

Avatar
Tomol (niezalogowany) | 12.03.2010 21:55#31

Nie wiem co macie do iPhone'a. Używam od roku i:
- działa stabilnie,
- aplikacji jest więcej niż na Android (nie rozwalają one systemu i nic się nie wiesza),
- może i wygląda OS banalnie, ale na tym to polega, bo obsługa telefonu powinna być szybka i banalna.
- wybieranie głosowe w modelu GS to bajka, kto nie miał nie doceni.

Jako były użytkownik WM i Symbian, a obecnie iPhoneOS życzę oczywiście Androidowi jak najlepiej (skorzystamy na tym wszyscy), ale wkurzają mnie wypowiedzi, że coś jest do bani, bo poklikałem w sklepie, albo przeczytałem w necie i nie podoba mi się.
Niedawno gdzieś przeczytałem artykuł, w którym padło zdanie, że iPhona najbardziej krytykują ludzie, którzy nigdy go nie mieli, albo którzy chcieliby go mieć, ale ich nie stać.... niestety chyba trochę w tym prawdy.

Avatar
JanyPL (niezalogowany) | 14.03.2010 23:24#32

@pabloxs
"mam 28 lat i robię w IT" znalazłeś to w przeglądarce zwanej "Windows 7", a po twoich wypowiedziach widać, że jesteś zwykłym funboy'em z telefonem w ręku.

Avatar
Gostek Gostek (niezalogowany) | 30.03.2010 13:48#33

jabłko straci na rzecz androida - bo premia za innowacyjność wyczerpała się już. Po stronie Androida stoi wsparcie wielu koncernów, w tym googla. Pisanie na niego aplikacji jest darmowe. Nie ma cyrku, ograniczeń i tego głupiego aplowskiego sklepu.
Poza tym do niedawna posiadanie iphona to był szpan - ale powoli zaczyna być to postrzegane jako obciach. Coś co wniosło ten telefon an wyżyny stanie się też powodem spadku sprzedaży.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8.8
icon
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av