Apple otrzymuje patent na wielodotyk

23.06.2011 3:55, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

Amerykańskie Biuro Patentów i Znaków Towarowych przyznało patent o numerze 7,966,578. Opisuje on "Przenośne, wielofunkcyjne urządzenie, metodę, oraz graficzny interfejs użytkownika do translacji wyświetlanej treści", gdzie przez translację rozumiane jest przesuwanie oraz zoom. Patent otrzymała firma Apple, wniosek był złożony w 2007 roku.

W patencie opisano przenośne, wielofunkcyjne urządzenie z jednym lub wieloma procesorami, pamięcią oraz ekranem dotykowym. Potrafi ono wyświetlać fragment strony internetowej w stacjonarnym okienku aplikacji. Ten fragment ma obejmować zwykłą treść oraz ramkę z częścią treści. Urządzenie ma wykrywać dotknięcie za pomocą N palców i uruchamiać translację głównej treści oraz ramki. Przy dotyku za pomocą M palców translacji (niekoniecznie takiej samej) ma podlegać tylko ramka. Przykładowe wartości N i M to 1 i 2. Opis ten bardzo pasuje np. do Google Maps, gdzie pojedynczym dotknięciem można przewijać stronę, a korzystając z dwóch palców można ustawiać poziom powiększenia mapy.

Co właściwie obejmuje przyznany patent? Trudno powiedzieć, jego przyznanie spotkało się z bardzo różnymi opiniami. Z jednej strony patent można uznać za dosyć ogólny i odnoszący się do wielu zastosowań wielodotyku. Z drugiej jednak jest dosyć szczegółowy, odnosząc się do stron internetowych i podziału na treść główną i ramkę. Wątpliwe jest aby Apple dzięki nowemu patentowi zaczęło pozywać wszystkie firmy produkujące urządzenia z dotykowym ekranem. Będzie jednak mogło pozwolić sobie na wymuszenie opłat licencyjnych od swoich konkurentów.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (64)  

Avatar
Satletlo (niezalogowany) | 23.06.2011 6:49#1

No chyba już kogoś pogięło totalnie...!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 23.06.2011 7:01#2

Niedobrze mi się robi od tych patentów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djDziadek | 23.06.2011 8:02#3

Niedobrze mi się robi od tej polityki ogryzka...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MrFaUst | 23.06.2011 8:36#4

Hieny patentowe

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
synek03 | 23.06.2011 8:46#5

jasne, niech jeszcze dadzą dla Apple'a patent na wyświetlacz z przodu telefonu.... hahaha... większego kretynizmu nie widziałem, bo wszystko prócz obsługi n palców posiadały ekrany rezystancyjne. pozdro600 dla kretynów! ;]

Avatar
re (niezalogowany) | 23.06.2011 8:47#6

trzeba umieć zarabiać

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kedo | 23.06.2011 8:52#7

Kiedy opatentują powietrze?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
piotrulek | 23.06.2011 9:00#8

Każdy mógł to opatentowac. Apple wpadł na taki pomysł i dzieki temu firma znowu zarobi $$...czysty zysk

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Raid | 23.06.2011 9:38#9

"Niedobrze mi się robi od tej polityki ogryzka..."

Masz rację, przecież nie od dzisiaj wiadomo, że patentuje jedynie Apple, a sam urząd patentowy został stworzony z myślą o Apple.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MDW | 23.06.2011 10:04#10

@djDziadek:
Śmieszny jesteś. Patentują wszyscy i wszystko. Jedyną skuteczną bronią na patenty jest posiadanie innych patentów. Tylko wtedy można się dogadać. To jest chora wojna ale jak się ktoś nie uzbroi we własną broń (patenty na coś) to przegra. Zresztą lata temu wypłynął na świat wewnętrzny mail z Microsoftu, który można streścić "Patentujmy wszystko co się da, to się może przydać.". To było dawno temu. Możliwe, że nawet dobreprogramy o tym pisały. Poszukaj...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nyczaj100 | 23.06.2011 10:11#11

Nasze firmy też powinny zmądrzeć i patentować swoje rozwiązania. Taki system jest w USA i w tej sytuacji pozostaje patentować swoje pomysły. Kto nie chce patentować niech zdecyduje się na licencję Creative Commons lub inną otwartą (opierają się na tym wszelkie systemy pochodzenia uniksowego, w tym Linux i Android). Alternatywą byłoby uznanie części wynalazków za ogólne dobro ludzkości, ale w kraju tak ceniącym prawo i własność to niemożliwe. Urząd patentowy musi jednak pilnować by patent na dane rozwiązanie otrzymywał ten, kto faktycznie go wymyślił. W USA ma miejsce handel patentami, więc niekoniecznie przyznaje się je twórcom rozwiązań, bo patent może dostać ktoś, kto go po prostu kupił sam nie będąc autorem. I tak oto mamy trolli patentowych, którzy wypaczają samą ideę patentów. Niewątpliwie słuszną, bo wynalazcy muszą mieć dochód ze swojej pracy, jednak wymagającą pewnych reform.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pan_Igi | 23.06.2011 11:41#12

To, co powiedział nyczaj100. Reszta to jacyś chłopcy z Utopii.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djDziadek | 23.06.2011 12:00#13

@MWD, może i jestem ZABAWNY ale nie śmieszny, a dlaczego rozwala mnie polityka Apple'a? ano dlatego że znowu patentują coś, co dużo wcześniej opatentowała inna firma, a dokładnie: Elan Microelectronics, jeśli zamierzasz kogoś obrażać to najpierw dowiedz się dokładnie, a nie chlapiesz z monitora swoją ignorancją - funboyu, dla potwierdzenia moich słów: http://komorkomania.pl/2009/04/08/kto-wymyslil-ekran-dotykowy-apple-vs-elan, miłej lektury poplecznicy Apple,a - i trochę zdrowego rozsądku i szacunku do innych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djDziadek | 23.06.2011 12:09#14

Pozatym patent na wyświetlacz multitouch Apple otrzymał w 2009 roku :)

Avatar
bzdety (niezalogowany) | 23.06.2011 12:17#15

"Wątpliwe jest aby Apple dzięki nowemu patentowi zaczęło pozywać wszystkie firmy produkujące urządzenia z dotykowym ekranem." - z tego co mi wiadomo pozwało już Samsunga.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
webnull | 23.06.2011 12:30#16

Idiotyzm w czystej postaci.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 23.06.2011 12:48#17

Nie pamiętam niestety nazwiska ale swego czasu "wynalazca" emotikonów domagał się opatentowania ich oraz przyznania sobie praw autorskich. Gdyby mu się udało, miałby chyba niezłą kasę bo niemal każdy posługuje się nimi :) Pozdrawiam :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pan_Igi | 23.06.2011 13:07#18

No i co, że się posługuję emotikonami? Sugerujesz, że gdyby zostały opatentowane, musiałbym płacić za każdym razem, kiedy ich użyję? Nazwa "Microsoft" też jest opatentowana i nikt nie ściga mojego portfela za to, że pozwoliłem sobie użyć nazwy w komentarzu.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 23.06.2011 13:42#19

"Nazwa "Microsoft" też jest opatentowana"

Ale jak się na czymś nie znasz to się nie wypowiadaj, bo tylko się ośmieszasz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 23.06.2011 13:55#20

Im szybciej patenty zdechną nagłą śmiercią, tym lepiej.

Avatar
Dimitriev (niezalogowany) | 23.06.2011 14:00#21

Sam zajmuję się technologią wielodotykową i gdy jakiś czas temu usłyszałem, że Apple wniósł o ten patent, to myślałem że szlak mnie trafi.

Ale takie mamy wredne czasy - albo opatentujesz ty albo zrobi to ktoś inny i będzie cię szantażować. Patenty straciły swoje pierwotne zalety.

Pozostaje tylko zaprosić przeciwników patentów na: http://stopsoftwarepatents.eu/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
carlorf | 23.06.2011 14:03#22

Nie jestem zwolennikiem Apple, Nie odpowiada mi polityka tej firmy, podejście do użytkowników oraz niewątpliwie wysoka cena, która winna być wyznacznikiem jakości i wysokich standardów. Niestety tak nie jest. Oczywiście dostrzegam też niewątpliwe zalety tejże firmy w popularyzacji smartphonów oraz tabletów.
Ale, ale, wracając do głównego wątku patentów. Cóż muszę zgodzić z moimi niektórymi przedmówcami, iż to jest wojna i trzeba się zbroić, nie ma się co dziwić Apple, iż patentuje wszystko co się da. Skoro obecnie praktyką stało się konkurowanie na rynku za pomocą pozwów sądowych a nie na drodze innowacyjności. Chociaż tej ostatniej Apple wbrew swoim zapewnieniom nie praktykuje.

I tak na koniec chciałbym się zapytać seniora Pan_Igi bowiem wydaje mi się normalnym użytkownikiem Apple a nie fanatykiem:

Cóż takiego jest w tej marce i w jej produktach że ich używasz. Poprosiłbym o normalną kulturalną wypowiedź.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
muuz | 23.06.2011 14:38#23

@Pan_Igi - ty nie, ale płacić by musiał każdy komunikator (np. Skype, AQQ), portal społecznościowy (np. Facebook, nk.pl), w ogóle wszystkie strony, gdzie można używać emotikon... nie? Bo rozumiem, że chodzi o graficzne emotikony, a nie np. ":)" w postaci tekstu... bo wtedy taki patent byłby już całkowicie idiotyczny... o ile w ogóle wszystkie patenty takie nie są.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SebolNowy | 23.06.2011 14:45#24

@carlorf: Pozwolisz, że ja też się udzielę, ok? Kiedy po raz pierwszy zasiadłem do Maka to był zupełny przypadek: u znajomego mojego znajomego. Nie wiedziałem wtedy o Apple dosłownie nic, oprócz tego że sprzedają właśnie Mackintoshe. Nazwiska Jobs i Woźniak były dla mnie zupełnie obce. Nie wiedziałem co to Keynote (nawet nie wiedziałem co to słowo oznacza w języku polskim). Po prostu usiadłem do takiego komputera i zacząłem klikać. Odniosłem bardzo pozytywne pierwsze wrażenie. Było to dla mnie coś innego, coś nowego, oderwanie od blaszaka stojącego obok mojego biurka, wtedy z Windowsem 98 na pokładzie. Potem po jakimś czasie odwiedziłem sklep ze sprzętem Apple, żeby zobaczyć resztę sprzętu. Potem kupiłem sobie 'normalnego' laptopa, ale co raz częściej miałemmstyczność z produktami Apple. Po roku postanowiłem zamienić laptopa na Maka. Nikt mnie nie namawiał. Nikt mi nie zachwalał niczego. Po prostu - kupiłem. Podoba mi się prostota obsługi, design, dobry serwis (jeżeli pojawiają się problemy - a czasami się pojawiają), generalnie że to wszystko "po prostu działa". Korzystam też z laptopa Toshiby z Windowsem 7 i jest ok (to tylko w pracy). Nie mówię swoim szefom "ten laptop jest do dupy, kupcie Maka albo nie będę pracować. Do wszystkiego co robię w domu i do projektów poza pracą, Mak mi odpowiada i w zupełności spełnia moje wymagania. Nie znam się kompletnie na sprzęcie w sensie konkretnych specyfikacji technicznych, a więc nie interesuje mnie czy procesor w nowym Maku jest z tego roku czy może ma ponad 12 miesięcy. Nie interesuje mnie czy coś tam można podkręcić czy nie. Dla mnie to ma być po prostu wygodne i nie ma mnie męczyć korzystanie z tego. Nie twierdzę, że takiej wygody nie miałbym korzystając na stałe z tego laptopa Toshiby i Windowsa 7. Po prostu tak mi się bardziej podoba i tyle :) Nie wszystko co od Apple mi się podoba. Nie wszystko bym kupił. Niem wszystko bym chciał mieć. Niektóre rozwiązania nie zawsze mi się podobają, a niektóre nie są mi po prostu potrzebne. Ot tak po prostu.
Wogóle to przeraża mnie czasami jak widzę w jaki sposób ludzie kupują komputery. Większość osób przechadza się tylko między stoiskami z laptopami czy zwykłymi komputerami i porównuje jedynie parametry techniczne wypisane na kartce z opisem sprzętu. Nie zdarza się często aby ktoś chociaż na 5 minut zatrzymał się przy sprzęcie i sprawdził czy jest wygodna klawiatura, czy o obudowa solidna, czy laptop nie jest za ciężki itd.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
stream | 23.06.2011 14:47#25

@muuz, jak opatentują ":)" to zawsze jest jeszcze "(:" i ":]" :).

Avatar
bartekc (niezalogowany) | 23.06.2011 16:26#26

moze niech opatentuja przesowanie sie biegunow ziemii, dzieki temu beda mogli pozwac wszystkich ludzi znajdujacych sie w tym momencie na planecie.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 23.06.2011 17:27#27

Przytoczyłem historię z emotikanami wyłącznie jako przykład tego, do jakich absurdów dochodzi w sprawie patentów i na poprawę humoru, absolutnie niczego nie sugerowałem. Wówczas chodziło właśnie o tradycyjne emotikony w postaci tekstowej jak np. ":)" - roszczenie było tak absurdalne że zostało z miejsca odrzucone. Chociaż... nawet gdyby autor wygrał, to z pewnością nikt by mu nie płacił - ani portale, ani Internauci :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
graphdesign | 23.06.2011 17:51#28

własnie robię obiad; jutro idę opatentować schaboszczaka

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mariosti* | 23.06.2011 17:52#29

"Każdy mógł to opatentowac. Apple wpadł na taki pomysł i dzieki temu firma znowu zarobi $$...czysty zysk"

U nas by to nie przeszło, bo aby cokolwiek opatentować w momencie zgłoszenia patentu nie może być on już gdzieś wykorzystywany, bądź ogólnie znany...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Raid | 23.06.2011 18:06#30

@djDziadek
"... poplecznicy Apple,a"

Ogarnij się przyjacielu, ewentualnie uzasadnij zastosowanie użytego słowa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djDziadek | 23.06.2011 18:54#31

@Raid - może Ty się ogarnij jeśli nie znasz znaczenia słów, które negujesz (zanim się ciężko obrazisz), to nie jest uwłaczające stwierdzenie, ale dla Ciebie definicja:
POPLECZNIK - popierający, trzymający czyjąś stronę, pomocnik, wspierający czyjeś poczynania
użyłem tego słowa jako innego określenia fanboystwa (przepraszam za ang. pisownię powyżej) a nie aby komuś ubliżyć (a'propos ogarniania się), ale dla Ciebie j. polski jest chyba zbyt skomplikowany.
Uwielbiam przytyki ignorantów*

* IGNORANCJA - brak wiedzy, nieświadomość, nieuctwo.
IGNOROWAĆ - celowo, świadomie nie zauważać; nie brać pod uwagę, lekceważyć.

Co by nie było niedomówień :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djDziadek | 23.06.2011 18:59#32

PS
celowo nie użyłem stwierdzenia "synonim" aby kogoś nie obrazić ;)

Avatar
lukasz324432 (niezalogowany) | 23.06.2011 19:10#33

dziadek polityka ogryzka jest skierowana na pieniadz tak samo jak kazdej innej firmy:) i nie trzeba byc zadnym fanbojem zeby to zroumiec. patenty niestety ograniczaja rozwoj w bardzo duzym stopniu i jest to bardzo niedobre.ale jesli chodzi o dotyk w apple to uwazam ze o ile magicmouse jest troche niewygodna o tyle touchpad w macbooku i dotyk w iphonie przewyzsza wszsytkie produkty konkurencji

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
marcin_rom | 23.06.2011 19:41#34

patent goni patent

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gniemirowski | 23.06.2011 19:55#35

Link poprawiony.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
juh | 23.06.2011 20:03#36

Zły dotyk boli przez całe życie :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Herbio | 23.06.2011 20:11#37

Zamiast w WTC mogli by walnąć w apple.

Avatar
dsdas3773 (niezalogowany) | 23.06.2011 20:31#38

a co to tylko apple patentuje??

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JustShadow | 23.06.2011 20:40#39

Taka agresywna, biznesowa polityka jaką prowadzi Steve Jobs
nie ma nic wspólnego z wprowadzaniem nowych technologi i innowacji w świat systemów i oprogramowania ...
mam nadzieję, że ktoś wreszcie zniszczy tego cwanego biznesmena i pokaże mu gdzie jego miejsce. Koleś myśli, że stworzył najlepszą technologię świata ...... to jest dzieło czasu i ludzi a dziadek chce wszystko dla siebie ... :/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
orz | 23.06.2011 22:00#40

Windowsowi krzyzowcy jak zawsze zwarci i gotowi, zeby dobiec do furtki i glosno szczekac, jak tylko pojawi sie nazwa Apple.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 23.06.2011 22:08#41

@orz
Bo przecież jak ktoś sprzeciwia się patentowemu trolowaniu, to od razu jest "windowsowym krzyżowcem"... I co to za retoryka? Skrzyżowanie forów onetu z forami tvn24 chyba.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
humanoidboy | 23.06.2011 22:12#42

Hańba!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Raid | 23.06.2011 22:40#43

@djDziadek
Świetny wykład, zapomniałeś jedynie dodać, że słowo to ma wydźwięk negatywny, nie bez przyczyny właśnie tego słowa użyłeś. Sam słownik języka polskiego mówi jasno: pogardliwie o kimś kto kogoś popiera. Jak chcesz mi wykłady prawić to dobrze się przygotuj, bo póki co ta druga przytoczona przez Ciebie definicja przykleiła się do Twojej podeszwy :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
orz | 23.06.2011 22:48#44

@Bucic

Zwroc prosze uwage na grupke osob, ktora rzyga w komentarzach jadem pod kazdym newsem w ktorym pada haslo Apple, bez wzgledu na to czego on dotyczy. Im nie zarzucasz niewlasciwej retoryki?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djDziadek | 23.06.2011 23:13#45

@Raid - chyba naprawdę nie rozumiesz znaczenia słów, których używasz, nie zignorowałem Cię, więc nie wiem skąd u Ciebie taka potrzeba potwierdzania Twojej racji i zwracania na siebie uwagi? Kolejny troll? (ale nie patentowy)?
Nie wiem z jakiego słownika korzystasz, bo definicja podana przeze mnie, pochodzi ze Słownika języka polskiego wydawnictwa Ossolineum i nie ma tam słowa o "pogardliwym" wydźwięku tego wyrażenia, ale może Ciebie trzeba nosić na rękach i wynosić pod niebiosa bo inaczej czujesz się urażony.

Co do meritum:
niestety nie tylko Apple jest takim trollem (patentowym), niestety takie nastały czasy, a dodatkowo w USA każdy może opatentować wszystko i niestety: kto pierwszy ten lepszy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djDziadek | 23.06.2011 23:16#46

Wiem że dużo "niestety", ale jest mi z tego powodu strasznie przykro :) i łączę się w bólu z userami Apple'a, że tak dużo ludzi wiesza psy na tej firmie (jak zresztą na każdej innej też).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 23.06.2011 23:19#47

Mam wrażenie, że największe obiekcje co do patentów mają ludzie którzy nic w swoim życiu nie stworzyli.
W Stanach patenty to chleb powszedni, płacenie komuś licencji za rozwiązania jeśli ktoś chce z nich skorzystać to normalne rzecz i wszyscy podchodzą tam do tego spokojnie.
Jak widać mimo takiego prawa to najwięcej technologii wychodzi z USA, natomiast roszczeniowa socjalistyczna Europa jest daleko w tyle.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Raid | 23.06.2011 23:43#48

@djDziadek
To słowo ma pozytywną genezę ale niestety przyjęło wydźwięk negatywny i właśnie w takim kontekście jest używane z czego doskonale zdajesz sobie sprawę. Od lat nie widziałem innego zastosowania tego słowa ani w prasie, ani w książki ani tym bardziej w internecie. Przekonujesz, że użyłeś słowa o rzekomym wydźwięku pozytywnym w zdaniu, w którym postanowiłeś przywalić grupie osób - próbujesz nas rozśmieszyć czy kpisz?

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 23.06.2011 23:47#49

@Pan_Igi Jak masz pracę,to frajer jesteś,bo wysługujesz się innym.Linuksiarze i bezrobotni są wolni i przecież żyją.Ty zaś musisz się meldować na godzinę i włazić przełożonemu w tyłek.

Avatar
hellypton (niezalogowany) | 23.06.2011 23:50#50

Niech jeszcze macanie po d**ie opatentują.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
parasite85 | 23.06.2011 23:51#51

@JustShadow
Nie jestem użytkownikiem firmy Apple, szczerze mówiąc nie zamierzam używać produktów z ogryzkiem przede wszystkim przez ograniczenia jakie są stosowane w tych urządzeniach. Jednak jestem pod wielkim wrażeniem talentu Jobsa - potrafi sprzedać przeciętny sprzęt, z bardzo dużymi ograniczeniami za znacznie wyższą cenę niż konkurencja. Jedyne co wyróżnia ich produkty to eleganckie i solidne wykonanie...no i może świetna współpraca różnych ogryzków.

Avatar
L@ry (niezalogowany) | 24.06.2011 0:06#52

@djDziadek
typowy polak...
nie znasz tresci patentow i nie znasz sie na prawie patentowym... ale wiesz co i kiedy dokladnie zostalo opatentowane bo na jakims portalu geek napisal to co mu sie wydaje.
Takie zdobywanie informacji to najzwyklejsze plotkarstwo.
Nie znam sie na tym dokladnie dlatego nie komentuje czy to dobrze czy zle ze apple cos opatentowalo w kazdym razie przynajmniej zdaje sobie sprawe ze prawo w kazdym kraju pozostawia luki bo nie da sie stworzyc prawa idealnego. Z tego powodu powstaje wiele szczegolowo opisanych patentow dotyczacych jednego tematu ktore rejestruje kilka firm. W ten sposob jesli np. MS zrobi takie samo zoomowanie jak apple i mu za to nie zaplaci to apple dostaje odszkodowanie. Natomiast jesli apple wsadzi do swojego systemu pomysly ktore znajduja sie w Windows Phone to sytuacja sie odwroci. Gorzej jesli jedna i druga firma ma podobne patenty ale rozniace sie szczegolami np. jesli zapis rozni sie programami ktore sa obslugiwane przez multitouch (btw przerabane to maja programisci ktorzy pisza soft...)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Songokuu | 24.06.2011 1:34#53

Proponuję aby LuzSec i Annonymus "zajęły się" amerykańskim urzędem patentowym :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 24.06.2011 6:28#54

Taka mała odskocznia od tematu ale również dotyczy Apple http://www.joemonster.org/art/17365/Dlaczego_Sean_Connery_jest_prawdziwym_twardz...

Avatar
as asiasty (niezalogowany) | 24.06.2011 7:20#55

Jak się domyślam wy wszyscy lata swojej pracy udostępnilibyście za darmochę całej reszcie świata?? Tacy z was mali filantropi...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 24.06.2011 8:31#56

Spokojnie, rzeźnia dopiero się zacznie, ubiegam się o patent kabla ;)

Avatar
mmorg (niezalogowany) | 24.06.2011 13:12#57

Aha rozumiem, czyli skoro patentowe jabłkowe hieny z apple opatentowały wielodotyk to nie mogę już dotykać niczego większa ilościa palców niż jeden? Patenty + Apple = złodziejstwo i debilizm

Avatar
lukAsz32 (niezalogowany) | 24.06.2011 22:44#58

Dziadek pokaz mi lepszy dotyk niz ten w iphonie i w plytce macbookow

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 25.06.2011 12:48#59

@Herbio

"Zamiast w WTC mogli by walnąć w apple."

Takich durniów jak Ty, powinno się wysyłać na praktyki do hospicjów. Może nabrał byś większego szacunku dla ludzkiego życia i nie wypisywał takich bzdur. Wierz mi, po tym co napisałeś, każdy pospolity głupek może na Ciebie patrzeć z góry.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kriters64 | 25.06.2011 14:28#60

Tak właściwie to nie przeszkadza mi że firmy prowadzą wojny na patenty, jedynie nie podoba mi się to że końcowy klient musi dopłacić ten grosik do urządzenia firmie które korzysta z obcych patentów np. do telefonów HTC, a cała ta wojna polega na tym która firma ściągnie jak najwięcej kasy za swoje świecidełka, szkiełka i inne cacka od mas, czyli opózni konkurencję w rozwoju i w tym przypadku patent to nie granat zaczepny i może nie bomba atomowa ale bardzo poważna broń.

Avatar
pdbq (niezalogowany) | 25.06.2011 15:29#61

Apple zgłosiło do opatentowania technologię, która nie pozwoli korzystać z aparatu w telefonie podczas wydarzeń "na żywo" (takich jak np. koncerty).

Avatar
Pan J (niezalogowany) | 26.06.2011 18:13#62

Maja mozliwosc to zarabiaja.
Wymyslili i zrobili iPhona to nie dosc ze kazdy robi telefon zeby sie upodobnic i zarobic na tym kase to moze jeszcze Apple ma im w tym pomagac?
Moze jeszcze ma swoich ludzi do innych firm wysylac?
Oni wymslili a jak nie to dostali patent i trudno. Moga sobie robic co chca.

Rzeczywistosc

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
radzioszok | 27.06.2011 10:31#63

#Pan J Zgadzam się. Apple było pierwsze ze swoim iPhonem (o ile mi wiadomo) i dziwne by było aby za darmo oddali swoje pomysły. Sterowanie dotykiem okazało się rewolucyjne i teraz każdy kopiuje rozwiązania Apple'a. Sam mam telefon na Androidzie i nie mam im tego za złe (przynajmniej na razie). Oby tylko sensownie wykorzystali ten patent, nie byli zbyt zachłanni. Opłata w wysokości np. 5$ od każdego urządzenia (podobnie jak M$ od HTC) pewnie by wystarczyła i nie skomplikowała za bardzo życia zwykłym konsumentom.

Avatar
Wolnosciowiec_ (niezalogowany) | 27.06.2011 11:29#64

Patent na dotyk, to tylko w ojczyźnie wolności i demokracji :DDD

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av