r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Bezdomność w SimCity to element rozgrywki czy po prostu błąd?

Strona główna AktualnościROZRYWKA

Fani gry SimCity, której premiera miała miejsce na początku marca 2013 roku, od dłuższego czasu borykają się z problemem, który skutecznie zmniejsza satysfakcję płynącą z gry. Mimo tego, że gracze prześcigają się na forach i portalach społecznościowych w tworzeniu nowych metod rozwiązania kłopotliwej kwestii, pojawiły się opinie, że utrudnienia są wynikiem błędu w grze.

Bezdomność w SimCity, bo o niej mowa, zwróciła uwagę Matteo Bittantiego, wykładowcy na Libera Universita di Lingue e Comunicazione IULM i California College of the Arts, którego zainteresowania dotyczą między innymi porównań w zakresie sztuk wizualnych i gier komputerowych. Ponadto Bittanti uważa serię SimCity, a w szczególność SimCity 4 za najlepsze gry wszech czasów. Przeanalizował on dostępne w Internecie wypowiedzi na temat problemu bezdomności w SimCity i stworzył 600-stronicowy raport zawierający proponowane rozwiązania. Duże znaczenie ma także fakt, że podczas pracy w San Franisco Bittanti dokumentował życie bezdomnych.

Wśród proponowanych przez graczy metod zmniejszenia bezdomności można znaleźć oczekiwanie na klęski żywiołowe, które uśmiercą bezdomnych, likwidację parków, w których żyją lub pogorszenie infrastruktury części miasta, w której żyją bezdomni do tego stopnia, aby opuścili oni aglomerację. Dyskusję utrzymywaną w takim tonie Bittanti uznał za ciekawszą, niż samą grę, natomiast wypowiedzi, które można by roboczo nazwać ostatecznym rozwiązaniem kwestii bezdomności w SimCity ocenił jako co najmniej nietypowe.

r   e   k   l   a   m   a

Najbardziej interesującą kwestią w całej sprawie, jest pytanie czy taki stan rzeczy jest zamierzony przez autorów gry, czy też pojawia się w wyniku błędu. Wiadomo przecież, że SimCity długo po premierze spotykało się z falą krytyki wynikającą z konieczności łączenia się podczas gry z serwerami, które były przepełnione. Uzasadnione wydają się zatem podejrzenia, że bezdomność na masową skalę wynika nie ze starannie zaprojektowanego przez twórców wyzwania dla graczy, a jest po prostu błędem, który znacznie zmniejsza grywalność SimCity.

Bittanti ma inną opinię na ten temat. Według niego masowa bezdomność odzwierciedla rzeczywiste bolączki dzisiejszych miast, w których bezdomność jest problemem nie posiadającym jak dotąd skutecznego rozwiązania. Książka How to get Rid of Homeless jest dostępna na amazon.com w astronomicznej cenie 220 dolarów za oba tomy.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.