Chrome bez unikalnego identyfikatora

15.03.2010 23:18, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

Google zapowiedziało, że będzie usuwać unikalny identyfikator z przeglądarki Chrome.

Identyfikator ten jest jednym z wielu problemów jakie są poruszane w kontekście Chrome oraz zachowania prywatności. Generowany jest przy instalacji i służy, według Google, do śledzenia poprawności jej przebiegu. Wielu użytkowników znając podejście Google do prywatności, nie dowierzało jednak, że wraz z identyfikatorem nie są wysyłane dane osobowe. Obecnie można identyfikator usunąć za pomocą rozszerzenia UnChrome. Google zapowiada natomiast, że w niedalekiej przyszłości identyfikator będzie usuwany podczas pierwszego sprawdzania dostępności aktualizacji dla przeglądarki.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (50)  

Avatar
gutos (niezalogowany) | 16.03.2010 1:12#1

imo dobre posuniecie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Torwald | 16.03.2010 1:24#2

A ja myślałem, że tylko MS i Intel bawili się w takie rzeczy...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MantisGhost | 16.03.2010 1:32#3

myślałem, że będzie burza i 200 komentarzy do tego czasu. Powiem trochę sarkastycznie ale co mi mat. i co przejrzeli co poniektórzy na ślepia ? to jest właśnie jeden z powodów dla którego nie korzystam z chrome'a jak przestaną szpiegować to może być naprawdę dobra przeglądarka. I nie mówię tego żeby pokazywać wyższość jednej przeglądarki nad drugą tylko męczą mnie idiotyczne wpisy że chrome najlepszy bez żadnych sensownych argumentów. Chrome jest dobry ale wciąż sporo mu brakuje. Nie powiem podoba mi się sporo rzeczy ale po prostu nie lubię jak ktoś mi, że tak powiem przez ramie patrzy na jakie strony wchodzę i co robię

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dxt | 16.03.2010 1:44#4

Dobra decyzja :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LoneWolf | 16.03.2010 1:45#5

Niewiele tu wpisów - ciekawe czemu...
MantisGhost - popieram w 100%. Robię dokładnie tak samo.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 16.03.2010 1:48#6

@MantisGhost
Ci co burzę wywołują, to śpią :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 16.03.2010 3:03#7

Pie***enie w bambus wszystkich tych co płaczą nad śledzeniem/szpiegowaniem przez Google. Żadne z tych "teorii" nie zostało potwierdzone przez na przykład pasywne sniffery sieciowe a jednak wszyscy pi**rzą trzy po trzy o śledzeniu. Czy kiedykolwiek np. przeczytaliście wiadomość w google chrome jak włączaliście Incognito Mode? Jeśli nie to przecztajcie to dojdziecie do wniosku że jeśli jakakolwiek firma chce was szpiegować to nie musi mieć czegoś takiego jak te ID chromowe, wystarczy że wejdziecie na jakąś stronę i mogą przeczytać WSZYSTKIE ciasteczka znajdujące się na waszym komputerze.

Podam przykład: czysta przeglądarka, parę dni używania, nigdy wcześniej nie byłem na bing.com a jednak jak wszedłem na tą stronę i chciałem czegoś wyszukać to pokazywały mi się hasła używane w google.pl/com, ktoś jeszcze chce cokolwiek mówić o prywatności/szpiegowaniu??

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 16.03.2010 3:15#8

Powtarzacie jak małpy wszystko co wam inni podsuną bez sprawdzenia tego czy przeanalizowania, na miejscu Google również zamieściłbym takie ID po to żeby na przykład wiedzieć ilu użytkowników używa mojej przeglądarki i prawdopodobnie w tym celu to było używane zważając na aktualne posunięcie Google (usunięcie po pierwszej aktualizacji).

Co do tego szpiegowania to było wałkowane milion razy że przeglądarka nie wysyłała żadnych danych a jedynie kawałki waszych szukanych wyrazów aby wysyłać z powrotem sugestie odnośnie szukanych wyrażeń. Nic poza tym i nawet jakby wiedzieli że szukam "ultra hard porno horse" to dali nam możliwość usunięcia tych danych (oczywiście nie jest pewne czy te dane znikają z profilu czy też z dysku ich serwerów (nasza-klasa przecież miała takie wyskoki że usuwane profile ciągle znajdowały się na serwerach i jakoś nie widziałem żeby ludzie nad tym płakali) ale tego nie jesteśmy w stanie sprawdzić. Myślcie trochę czasem a nie powtarzajcie jak jakieś zombie to co "twierdzą" inni.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lifer010 | 16.03.2010 4:59#9

Pytanie do wszystkich którzy tak obawiają się zbierania informacji przez Google i innych. Włamujecie się do Waszego dostawcy internetu i czyścicie logi? Jeżeli ktoś ma coś na sumieniu to prędzej dostawca poda jak na talerzu całą Waszą aktywność nie tylko tę przez www.
Wg mnie to paranoja.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ludvick | 16.03.2010 6:02#10

Zgadzam się z @BenderBendingRodriguez i z @lifer010.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Cedar | 16.03.2010 6:49#11

@BenderBendingRodriguez Mylisz fakty - te słowa widoczne w bingu są zapisane w Twojej przeglądarce i bing ich na siłę w twojego kompa nie wyciąga tylko sama przeglądarka je podpowiada.
Firefox naciśnij CTRL + SHIFT + DET i wyczyść "dane formularzy i historię wyszukiwania no i sprawdź czy bing znów będzie podpowiadał

Avatar
Tuk (niezalogowany) | 16.03.2010 7:22#12

Cedar.. Ale BenderBendingRodriguez nie pisał o tym, że NIE DA SIĘ usuwać takich danych, tylko o tym, jak łatwo nieusunięte dane uzyskać. I ja się z nim w pełni zgadzam. Osobiście musiałem przestać używać Chrome przez problemy z komputerem ale bardzo mi go brakuje. Bynajmniej motywem nie były spiskowe teorie. Nawet gdyby hipotetycznie zapisywali WSZYSTKO co robię, to zapominacie o jednym: Nie jesteście JEDYNYMI użytkownikami internetu. To nie tak, że ktoś siedzi i patrzy przez WASZE ramię. Bądźcie realistami i nie przesadzajcie. Nie jesteście aż tak interesujący dla Świata ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
arre | 16.03.2010 7:30#13

Trudno jest wyobrazić sobie, że da się szpiegować kilkaset milionów użytkowników. Ilu ludzi należało by zatrudnić, aby na bieżąco aktualizować bazę danych?
Myślę, ze Google chodzi raczej o tworzenie profilu konsumenckiego, a następnie udostępnienie go firmom, które zaoferują nam swój produkt - jeżeli następuje to bez naszej zgody, jest to wysoce naganne.
Mając monopol na wyszukiwanie w internecie, w cichym porozumieniu ze sprzedawcami (wielkimi koncernami), Google będzie mogło wyeliminować niezależne (tańsze) firmy, dostarczając informacje tylko od tych, które wcześniej zapłaciły za dostęp do danych użytkownika.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
methyl | 16.03.2010 8:39#14

Ludzie, przecież każdy może skompilować sobie Chrome samemu, a przed tym przejrzeć kod i zobaczyć, że nic tam szpiegującego nie ma. Już mnie zaczyna denerwować ta ignorancja.

Avatar
spolk (niezalogowany) | 16.03.2010 8:44#15

@lifer010

A ten talerz tylko za pozwoleniem sądu. Takie pierdoły możesz sadzić dzieciom w przedszkolu. To nie prokuratura zbiera info tylko jakieś palanty z gogla, z PRYWATNEJ firmy.
W ktorym miejscu licencji czy innym dokumencie jest wskazane, że instalując wyraża się na to zgodę?
Zresztą co tu dużo gadać - Buzz

I nie myl minimalizmu z prymitywizmem. Chrome ma silnik od Apple, niezły zresztą, reszta jest na poziomie ery kamienia łupanego.

@BenderBendingRodriguez

Czyli są różne metody śledzenia, jedne ciasteczkowe, drugie np. goglowe, dziękuję bardzo za ten przykład na potwierdzenie.

Avatar
jest_ok (niezalogowany) | 16.03.2010 8:55#16

użyłem UnChrome i jest OK

Avatar
lck (niezalogowany) | 16.03.2010 8:55#17

A znacie taki program jak XPantispy? Pewnie podobnych w sieci jest mnóstwo. W programie znajdziecie pełno opcji 'nie wysyłaj...'. Jeżeli nie posłużymy się programem o takich możliwościach, to zaraz Win wywali nam komunikat 'prawdopodobnie jesteś ofiarą piractwa komputerowego'. Jak to się dzieje, skąd Win o tym wie? Sami sobie odpowiedzcie.

Więc radzę tym co zawsze ujadają o szpiegowaniu Google, żeby najpierw zrobili porządek z MS ;)

Avatar
unChrome (niezalogowany) | 16.03.2010 8:57#18

użyłem programu i wyświetlił ze zakończył sie OK ale nadal widzę swój ID w pasku ( rlz=6FOFHMI_plPL690PL791 )

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MantisGhost | 16.03.2010 9:03#19

nadal nie rozumiecie liczy się komfort pracy a czując, że coś jest nie tak komfortu się nie da . Methyl już to widzę jak normalny użytkownik komputera kompiluje sobie chrome'a :). Jak pisałem przeglądarka nie jest zła tylko ma wredną politykę prywatności

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
czullo | 16.03.2010 9:21#20

Wolelibyscie jezdzic ferrari nawet wiedzac ze producent zamontowal tam gps i wie gdzie jestesmy, czy jezdzic maluszkiem bez mozliwosci sledzenia ? :D Pozdrawiam

Avatar
M<S (niezalogowany) | 16.03.2010 9:34#21

Coz to cala polityka google szpiegowac.
ja wole ie gdyz uzywajac chrome czulbym sie jak mieszkaniec wielkiego brata (big brothera) 24h szpiegowany.

Avatar
lck (niezalogowany) | 16.03.2010 9:35#22

Ja dodam jeszcze blokowanie przerobionych konsol Xbox. Jak to jest z naszą prywatnością gdy M$ blokuje nam dostęp do neta jeśli konsola jest przerobiona. Gdzie nasza prywatność pytam?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 16.03.2010 9:36#23

@Czullo
Chrome do Ferrari ma daleko. Na wszystko zawsze masz odpowiedź.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ulth | 16.03.2010 9:51#24

Wiadoma sprawa, że osoby użytkujące tą reklamówkę od Google, będą ją bronić.Gdyby tego nie robili, to by byli hipokrytami używając tego całego Chrom ;-).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ulth | 16.03.2010 10:18#25

@czullo
Ale ja nie jestem przywiązany do żadnej przeglądarki ;).Tak, w dniu dzisiejszym korzystam z Fx, więc użytkownikiem tejże możesz mnie nazwać.Ale jutro być może już nie - jak wymyślą coś bardziej komfortowego dla mnie.
Jakiś czas temu korzystałem (nawet niedawno) z Chrome i ląduje w koszu po kilku dosłownie dniach.Powody wymienione i tu i inne, o których nie chcę się rozpisywać.Na tym etapie nie sposób spokojnie użytkować Chrome. A co do statystyk, zupełnie się nie orientuję i szczerze nic a nic mnie to nie obchodzi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 16.03.2010 10:47#26

@Czullo
Pan Grzegorz Niemirowski też napisał o szpiegostwie Chrome, więc również jest rozgoryczonym użytkownikiem konkurencyjnej przeglądarki? Przestań w końcu pisać te swoje farmazony, bo czytać się nie chce. Normalnie powiewa debilizmem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MantisGhost | 16.03.2010 10:47#27

skoro chrome to ferrami a opera to maluszek to ja nie chce wiedzieć czym jest IE ogórkiem ?

Avatar
dzonasek (niezalogowany) | 16.03.2010 10:49#28

to musi byc bardzo nudne zajecie przegladanie logow z naszej-klasy, onetu, redtube i demotywatorow czyli 99% aktywnosci polskich internautow. wspolczuje google, nie latwo byc dzis "szpiegiem"

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
quadro555 | 16.03.2010 10:53#29

@MantisGhost
wozem drabiniastym (ze względu na ilość dziur ) ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krakers09 | 16.03.2010 10:54#30

@MantisGhost: napiszę Ci jeszcze raz bo widać, że jak przeciętny użytkownika tego portalu za pierwszym razem nie rozumiesz... Nikt, nigdy nie udowodnił żadnego szpiegowania, czy to przez sniffery czy na inne sposoby. Skończ więc pan pierniczyć farmazony i pokaż dowody.

Avatar
daniell (niezalogowany) | 16.03.2010 11:11#31

@Torwald MS i Intel to przy Google przedszkolaki.Każda aplikacja i usługa Google zbiera informacje o użytkownikach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
edelmann | 16.03.2010 11:15#32

Wszedłem sobie na stronkę https://chrome.google.com/extensions
i nigdzie nie znalazłem tego rozszerzenia unchrome, może mi ktoś podać link? Z góry dziękuję.

Avatar
peter. (niezalogowany) | 16.03.2010 11:21#33

Paranoicy, odłączcie sobie internet i nie jęczeć bo to już nudne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
skandyn | 16.03.2010 11:24#34

Google firma pierwsza klasa.
Pozdrawiam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krakers09 | 16.03.2010 11:45#35

Niektórzy chyba po prostu kompleksy i czują się niedowartościowani. Wmawiając sobie, że ktoś ich śledzie mogą sobie wmówić, że skoro tak to na pewno są ważni z czyjegoś punktu widzenia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krakers09 | 16.03.2010 12:02#36

Ja nie widzę żeby kogoś debilem nazywał...

Avatar
_Breen (niezalogowany) | 16.03.2010 12:02#37

Google dąży do jednego.. monopolu na wszystko: Jedna wyszukiwarka, jedna przeglądarka, konto mailowe, przeglądarka dokumentów, youtube.. kto wie co jeszcze.. Monopol jest zły w każdej postaci. Z jednej strony, słusznie, krytykuje się Microsoft za praktyki monopolistyczne, jednak Google wcale nie jest lepsze. Sam używam konta gmail, ale zastanawiam się kiedy przyjdzie moment, że trzeba będzie zrezygnować. Dlaczego nie używam i nie będę używał Chrome? Właśnie z tych powodów powyżej.
Z resztą nie czarujmy się, Chrome nie jest wcale nadzwyczajny. Wolę Firefoksa czy Operę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 16.03.2010 12:06#38

A kto i kogo nazwał debilem. Proponuję powrócić do szkoły podstawowej i zapoznać się ze słownictwem, zwrotami, sposobie łączenia słów, zmianie znaczenia wyrażeń. Na gimnazjum jest jeszcze za wcześnie.

Avatar
p.i.w.o (niezalogowany) | 16.03.2010 12:26#39

gdzie powinno byc widac to Id bo nie widze ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Lizard | 16.03.2010 12:36#40

Chyba jednak nie usuną... zostawią w zamian coś innego, albo jakieś ciasteczko-paradoks, albo użyją zamiast ID coś jeszcze innego..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 16.03.2010 13:27#41

Oj ludzie cały czas macie problem o to która przeglądarka jest najlepsza ja po szeregu testów póki co na razie powróciłem do IE8 w Windows 7, przy łączu 1 Mb/s różnice we wczytywaniu stron pomiędzy np Fx 3.6 a IE8 są niewielkie, minimalne. Zresztą jedną i drugą przeglądarkę uważam za dobrą z małym plusikiem dla FF 3.6.

Co do szpiegowania, to samo Google na początku odkąd ujrzała światło dzienne przeglądarka Chrome, wprowadziło całe to zamieszanie związane ze szpiegowaniem i naruszaniem prywatności. Ale coś w tym musi być. Nie tak całkiem dawno czytałem na ten temat w internecie (nie pamiętam tylko adresu) wypowiedź członka organizacji Mozilla Founadtion, że Google chciało wpłynąć na Mozillę aby ta umieszczając wyszukiwarkę google jako domyślną w Firefoxie wysyłała do Google raporty jakie strony user przegląda o jakiej tematyce. Twórcy Firefoxa nie przystali na ten postulat, więc google stworzyło własną przeglądarkę. A gdy światło dzienne ujrzał news że Google Chrome szpieguje. Google zaczęło się głupio tłumaczyć, że pomylono licencję i wstawiono licencję z innego programu Google do Chorme'a.

Avatar
antyczullo (niezalogowany) | 16.03.2010 17:39#42

Opera zjada Chroma na kolację. Dziękuję za uwagę.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 16.03.2010 17:43#43

@czullo
Jak zwykle komentarz wiele wnoszący do tematu. Troll spam.


A co do news'a, to dobry ruch moim zdaniem, wiele osób właśnie z powodu tego całego ID trzymało się od Chrome z daleka.
Mi osobiście Chrome ani trochę nie odpowiada, ale im większa konkurencja na rynku tym lepiej dla userów więc ... :)

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 16.03.2010 18:48#44

@GalusAnonimus

Jedno słowo: dowody?


AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 16.03.2010 19:08#45

@Anonim

Opera Turbo - wszyściutko przez serwery tej firmy idzie. Zamknięty kod - czemu? Wyłączając turbo dalej mogą szpiegować...

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 16.03.2010 19:18#46

"Opera Turbo - wszyściutko przez serwery tej firmy idzie."

I to dowód na to, że Opera Software szpieguje?
A poza tym kto tego każe używać?

"Wyłączając turbo dalej mogą szpiegować..." znowu żadnych dowodów. tylko pobożne życzenia.

"Zamknięty kod - czemu?"
Fakt, zamknięty. Tak samo jak na przykład kod używanego przez ciebie i mnie Windowsa.
Zresztą to, że coś ma zamknięty kod wcale nie implikuje nieczystych intencji. No chyba, że się szuka na siłę naciąganego uzasadnienia przyjętej bez dowodów tezy.

Na koniec polecam: http://pl.wikipedia.org/wiki/Dowodzenie

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 16.03.2010 19:20#47

"Opera ma jeszcze jedną przypadłość - jej użytkownicy to w 99% trolle i dzieci neo, czego najlepszym dowodem jest ten wortal..."

Nie to co ty i czullo którzy walicie komentarze w stylu: "Opera niedobra! Chrom dobry!"

Avatar
ewas (niezalogowany) | 16.03.2010 20:17#48

Proszę o pomoc: jest rozszerzenie qTorrent tylko jak je skonfigurować aby zadziałało ?
Co mam tam wpisać ? Serwer - jaki serwer ?

Avatar
ewak (niezalogowany) | 17.03.2010 11:01#49

Chrome ma rozszerzenie do obsługi torrent.
Pomoże ktoś ustawić/wpisać w kilka okienek to co trzeba ?
Co wpisać: http://gfx.efotek.pl/images/8y7x074hpywmiw92vpi.png

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 17.03.2010 13:47#50

@GalusAnonimus

A teraz popatrz na posty wielbiciela Chrome czullo i powiedź, że to nie jest trolling :) Gość jest jak katarynka: opera to szpieg, opera to szpieg...", niestety katarynka z ubogim repertuarem bo już o żadnych dowodach nic nie gra.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8,8
icon
Polecamy
Recenzja tabletu Manta EasyTab

Podróż w czasie do przeszłości
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av