r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Dekompresja: polska gra z konsolową grafiką na telefonach – i bez mikropłatności

Strona główna AktualnościROZRYWKA

Gry mobilne przestają już być tylko ciekawostką, która nijak się mają do dużych komercyjnych produkcji udostępnianych na komputery stacjonarne i konsole. Mimo to mobilni gracze nie mają lekkiego życia – bolączką są ograniczenia dotykowego interfejsu czy zbytnio uproszczona oprawa graficzna. Propozycją, która może pozytywnie wpłynąć na ten stan rzeczy jest Dekompresja, polska produkcja studia Sathra Games.

Założeniem Dekompresji jest stworzenie gry na urządzenia mobilne, która dynamiką i jakością nie odbiegałaby od standardów znanych z konsol czy pecetów. Tytuł jest typową strzelanką TPP, która ma zostać udostępniona zarówno na Androida, jaki iOS i Windows Phone. Akcja gry została osadzona w futurystycznej przyszłości, inspiracją dla twórców były takie klasyki science-fiction jak Obcy czy Pamięć Absolutna.

Nie należy się spodziewać, aby Dekompresja miała szczególnie rozbudowaną warstwę fabularną. Jak twierdzą sami autorzy, nacisk został położony na nieskrępowaną satysfakcję płynącą z eliminacji kolejnych wrogów. Ta ma zostać urozmaicona przez przygotowaną specjalnie na potrzeby gry ścieżkę dźwiękową. Do dyspozycji graczy są trzy tryby gry (deathmatch, team deathmatch i capture the flag) oraz osiem rodzajów broni.

r   e   k   l   a   m   a

Grafika gry prezentuje się dość interesująco – zastosowano znaną z gry XIII technikę cel-shading, która nadaje lokacjom komiksowy wygląd. Na uwagę zasługuje także fakt, że twórcy gry nie są fanami sterowania postacią za pomocą ekranu dotykowego i zalecają, aby w Dekompresję grać za pomocą pada czy dżojstika. Argumentem, który ma przemawiać za produkcją na tle podobnych gier ma być brak jakichkolwiek mikropłatności.

Dekompresja powstaje w warszawsko-krakowskim studiu „Sathra Games”, które wyceniło koszt stworzenia gry na 90 tysięcy złotych. Twórcy zwrócili się zatem o wsparcie do społeczności, uruchamiając stronę przedsięwzięcia w crowdfundingowym serwisie PolakPotrafi.pl. Do ukończenia prac nad grą konieczne jest wsparcie społeczności w wysokości 50 tysięcy złotych, dotychczas uzbierano niemal 20 tysięcy. Do końca akcji, dzięki której fundatorzy mogą m.in. już za wpłatę 10 zł otrzymać pełną wersję gry, pozostało 36 dni.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.