DigiGirlz 2011 — spotkania IT dla płci pięknej

06.04.2011 12:37, Autor: Anna Rymsza (Xyrcon), Kategoria: News
NewsImage

Ruszyła druga edycja DigiGirlz — spotkań dla kobiet związanych lub chcących zapoznać się z branżą IT.

Projekt DigiGirlz kierowany jest do kobiet, które już pracują w branży IT lub wiążą z nią swoją przyszłość. Spotkania mają zachęcić do studiowania kierunków technicznych, a także do rozwijania umiejętności technicznych. Inicjatywa pochodzi od grupy Women in Technology, a tegoroczna edycja DigiGirlz połączyła się z projektem Dziewczyny na Politechniki.

Spotkania DigiGirlz 2011 odbędą się 14 kwietnia na Politechnice Warszawskiej, Politechnice Opolskiej, Politechnice Częstochowskiej i Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego, oraz 19 kwietnia na Wydziale Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu w ramach dni otwartych na tych uczelniach. Prelegentki poruszą tematy, które z pewnością zainteresują kandydatów na studia obu płci: stereotypy w świecie IT, rozpoczęcie pracy zawodowej w tym sektorze oraz projekt DigiGirlz.

Udział w spotkaniach jest darmowy, ale wymagana jest wcześniejsza rejestracja. Pełną agendę oraz skrócone biografie prelegentek można znaleźć na stronie projektu. Spotkania zostały objęte patronatem medialnym portalu dobreprogramy.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (42)  

Avatar
Lolo_X64 (niezalogowany) | 06.04.2011 12:46#1

Już po samych layoucie tej strony widać, jak bardzo poważnie podchodzi się do tego tematu. Tak samo ze stroną Dziewczyny na Politechnice... az odrzuca. Moja dziewczyna dosć dobrze jest obeznana w tematach IT. Nie musi sie dowartościowywać i wyróżniać ogromną ilością róż. Kobiety, które myślą o technice poważnie, nie robią z siebie różowych landrynek. Slogan w stylu - Tylko dla dziewczyn - mówi wszystko. I niech się potem nikt nei dziwi, że kobiety traktuje się niżej. Na pewno w osiągnięciu wyższych celów nie pomoże jakas różowa, paskudna strona.

Avatar
Tuxencja (niezalogowany) | 06.04.2011 13:25#2

Róż kiedyś była dla chłopców.....woogóle stereotypy z kolorami u płci to nonsens i propaganda.Każdy powinien chodzić w tym co lubi.

Avatar
tom2090 (niezalogowany) | 06.04.2011 13:37#3

@Tuxencja
Zgadzam się w 100% :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
natuszek | 06.04.2011 13:40#4

ten róż na ich stronie szufladkuje nas... jako sweet idiotki, bo to jest synonim tego koloru...
lepsze jest na równi traktowanie nas kobiet niż wyróżnianie ze względu na płeć, równouprawnienie działa w dwie strony,

ja powiem, kobiety na traktory :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaC1u5 | 06.04.2011 14:00#5

Strona prosta, w sumie więcej nie potrzeba, jedynie logo Google jest chyba zwężone i widać na nim białe tło, trzeba było znaleźć jakieś w PNG :)
A ogólnie sam pomysł ja na żadne szkolenia nie musiałem chodzić, żeby robić to co lubię więc nie rozumiem jaki ma cel zachęcanie w ten sposób kobiet, jeśli to lubicie i coś rozumiecie to same powinnyście wiedzieć co z tym zrobić dalej.

Avatar
Lolo_X64 (niezalogowany) | 06.04.2011 14:03#6

No właśnie o to chodzi. Kobiety same sobie szkodzą. Szufladkują się pod jakimś kolorem, nie dopuszczają męskiego punktu widzenia zasłaniając się durnymi napisami w stylu - Tylko dla dziewczyn. I to są kobiety z wyższych uczelni, z kierunków technicznych. Same się zamykają w swoim świecie. Technika nie ma płci. Między linijkami kodu nie wklepuje się różowych kwiatków. Ale nie - one muszą pokazać, że my kobiety tez coś potrafimy. Baaa... chcemy zawstydzić facetów. Czyli jednym słowem prymitywne myślenie z ciągłym dążeniem do jakiegoś wirtualnego równouprawnienia w tle. Nie tędy droga szanowne Panie. Wyzbądźcie się swoich infantylnych nawyków i zacznijcie myśleć nie jak kobiety, nie jak faceci, tylko jako specjaliści w danym temacie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MichałT | 06.04.2011 14:07#7

@Tuxencja

Z szufladkowaniem również się zgadzam... Ten podział i jemu podobne wynikają niestety z obaw społecznych które należy mieć gdzieś.
Co do strony i logo to nie ma sporo różu. Jest też błękit i zieleń. Moim zdaniem kolorystyka jest przyjazna i estetyczna...

@natuszek
Dużo mówi się o równouprawnieniu kobiet... Czemu nie mówi się o równouprawnieniu mężczyzn? Może ta różnica wieku umieralności między obiema płciami by się wyrównała gdyby kobiety miały tak przekichane jak faceci? Na facetach bardziej ciąży presja jeśli chodzi o kwestię bycia prawdziwym facetem, spełnienia się i inne bla bla bla... Potem przychodzi wiek średni który w przypadku mężczyzn nie z powodu uwarunkowań biologicznych, tylko z powodu ich trybu życia niesie wielkie ryzyko zawału. Faceci nie dość że często muszą orać na dom i to ciężko, to i tłumią swoje uczucia - a to też kwestia dobijająca. Bo gdyby któryś zaczął mówić o tym co go trapi, kobieta nazwała by go ci**ą... Jeszcze ten stereotyp że faceci myślą tylko o jednym - okazuje się że prawda jest zaskakująca i tu też pojawia się presja...
Taki facet ma najwięcej na głowie... Mi perspektywa zaliczenia zgonu 10 lat przed moją ewentualną partnerką się nie uśmiecha dlatego jestem za równouprawnieniem... :)

Avatar
inż.Kop.Dek (niezalogowany) | 06.04.2011 14:33#8

A czemu tylko Politechniki a WAT, WSISIZ, WSTI, i inne?

Avatar
Ziutek Szybka Ręka (niezalogowany) | 06.04.2011 14:56#9

A co stoi im na przeszkodzie, by brać udział w normalnych spotkaniach branżowych oraz dla hobbystów? Kobiety zawsze były mile widziane, tym bardziej, że nie ma ich dużo.
Może jeszcze chcą parytety na ilość uczestników?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
adamus_pl | 06.04.2011 15:01#10

Z jednej strony bez przerwy slyszy sie, ze kobiety chca rownouprawnienia, a z drugiej, tworza projekty (jak ten), stawiajace mur miedzy nimi a facetami.

@ MichałT
No widzisz, tak to juz jest. Rownouprawnienie ma byc w biurze, nauce itd. ale nie koniecznie w kopalni...

Avatar
Tuxencja (niezalogowany) | 06.04.2011 15:05#11

@MichałT

Dokładnie tak

Cały czas się słyszy na temat równouprawnienia kobiet a prawda jest taka że mężczyzni są dyskryminowani w dzisiejszych czasach bardziej niż kiedykolwiek.Kobiety chcą odebrać KOLEJNE męskie atrybuty,rzeczy itp a w drugą strone mężczyzna tak jak napisałeś jest wyzywany od ci**y.A czyż tak zwane kobiece rzeczy nie stworzył mężczyzna?Niedługo mężczyzni będa chodzić w worku po kartoflach bo tylko to będzie MĘSKIE.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
draconewt | 06.04.2011 15:06#12

Czy sCooBy^ wybiera się na to spotkanie?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Dziadek64 | 06.04.2011 15:22#13

Zgadzam się z większością Waszych wypowiedzi. Studiowałem na typowo męskim wydziale elektrycznym. Były trzy dziewczyny na roku. I muszę powiedzieć, że do dziś pracują w swoim zawodzie, są dobrymi fachowcami. Traktowane były normalnie jak każdy student i kolega. Ale jako "rodzynki" na pewno z większą życzliwością i sympatią.
Myślę, że jeśli ktoś ma pasję i jest zdeterminowany, to sam, bez "wspomagania" odnajdzie swoją drogę kariery zawodowej, bez względu na płeć, nie zwracając uwagi na durne poglądy, że np. zawód informatyka jest nie dla kobiety itp.
Niestety, jako naród jesteśmy mało tolerancyjni i za bardzo zwracamy uwagę na głupie stereotypy, mnożymy mity, że kobiety są dyskryminowane, mniej zarabiają...
Otóż np. zarabiają tyle, ile zdołają wynegocjować u pracodawcy...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 06.04.2011 15:30#14

Huh? Kolor jak kolor. Strona i tak wygląda o niebo lepiej niż te TLUGu i ich imprez.
http://linux.gda.pl/
http://zimowisko.linux.gda.pl/2011/
http://zimowisko.linux.gda.pl/

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 06.04.2011 15:33#15

Z mojego i moich koleżanek doświadczenia na uczelni technicznej dalej królują 20-letnie samce alfa, a kobiety traktuje się gorzej. Jedna z naszych koleżanek aż zrezygnowała, bo nie mogła znieść ciągłej dyskryminacji.

Avatar
Lolo_X64 (niezalogowany) | 06.04.2011 15:45#16

@ up

Widocznie była za słaba, ot co. Jakby ją wrzucili do kopalni, też by zrezygnowała. Chciała sobie upatrzeć przyszłego męża? Nie ma tak łatwo.

Avatar
Ziutek Szybka Ręka (niezalogowany) | 06.04.2011 15:51#17

@Karolinah: Dlatego nie idzie się na państwowe uczelnie techniczne, bo są przereklamowane i odbija na nich nie tylko profesorom z przerośniętym ego, ale też prymusom i cwaniakom.
Dlatego idzie się na uczelnię prywatną, najlepiej nastawioną na technikę i technologię a zainteresowania poszerza się innymi metodami. Na komputerze robić można wiele rzeczy, nie zawsze trzeba mieć do tego najszybszy i najlepszy sprzęt.
Czy na uczelniach prywatnych jest łatwiej zdać? Czasami tak, czasami nie, nie ma żadnej reguły. W tej materii królują stereotypy. A prestiż? Kto dzisiaj patrzy na prestiż jakiejś zasmarkanej Politechniki Śląskiej lub Warszawskiej?
Dzisiaj nie prestiż jest ważny, ale wiedza, doświadczenie, obycie z ludźmi, wartości i wytrwałość. To, że ktoś skończył polibudę, wcale nie oznacza, że jest w czymkolwiek lepszy od takiego po uniwersytecie lub uczelni prywatnej. Wiem co mówię, życie to weryfikuje. Porozmawiasz z pracodawcami albo założysz własną firmę, to również to zauważysz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 06.04.2011 16:03#18

Taaaaak, równouprawnienie...

Gdzie jest to równouprawnienie w kwestii wieku emerytalnego? Dlaczego sądy w przypadku rozwodu w przeważającej większości opiekę nad dziećmi przyznają matkom? Kobiety chcą równouprawnienia ale tylko tam, gdzie im to pasuje. Spróbujcie takiej zwolenniczki równouprawnienia w drzwiach nie przepuścić to Was od chamów wyzwie.

Czy tak trudno zaakceptować fakt, że różnimy się i nie ma w tym niczego złego? Przecież najwspanialsze są kobiety o wyraźnie zarysowanej i podkreślonej kobiecości, a nie straszne mutanty zwące się feministkami.

Tak na marginesie, widział ktoś kiedyś ładną feministkę? :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MichałT | 06.04.2011 16:04#19

@Tuxencja

Te podziały tylko niepotrzebnie nas dzielą... O ile łatwiej byłoby iść przez życie z połówką z którą dzieliłoby się zainteresowania... Nie byłoby krzyku siedzenie przed komputerem bo dziewczyna siedziała by ze swoim chłopem. Z tymi workami to też muszę się zgodzić... chociaż mnie to nie dotyczy ale niestety często to widzę ;)

@Lolo_X64

Skąd wiesz że by zrezygnowała? Gdyby przyjąć że byłaby traktowana z szacunkiem raczej by nie zrezygnowała...

Ciekawostką jest to że wśród ludzi mniej zamożnych, ta różnica widocznie się zaciera i jest to dowodem na to że podział jest głupi. :) Są różne ciężkie prace w których częściej można spotkać kobiety, np. sprzątanie...
Niby zajęcia bardziej ambitne i wymagające takiego intelektu a tu taka głupota w myśleniu...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
natuszek | 06.04.2011 16:09#20

ale są wydziały na polibudach gdzie faceci to gatunek jakby wymarły,
w sumie jak wiem to we Wrocławiu nie jest najgorzej bo na politechnice jest chyba 45% kobiet...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 06.04.2011 18:58#21

na politechnikach nie jest najgorzej bo są takie śmieszne kierunki jak Gospodarka Przestrzenna i inne mało techniczne, ma mechanice mężczyźni to 98 % studentów

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 06.04.2011 18:59#22

a co do samej imprezy to się zarejestrowałem i liczę że będą fajne laski :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 06.04.2011 19:08#23

Z punktu widzenia zarobków na tej grupie uciśnionych (kobiet) to ja też jestem za "równouprawnieniem"! Nawet nie zdajecie sobie sprawy jak na nich można zarobić. Dotacje, wsparcie rządowe i lokalne, nikt się nie czepi i mamy zielone światło na wszystko.

Reklamujemy jakiś produkt jako dedykowany dla dynamicznej kobiety i rozchodzi się jak ciepłe bułeczki. Wiecie ile zarobili wykonawcy akcji "kobiety na politechniki"? (retoryczne)

http://uscmhb.wordpress.com/2011/03/02/market-mothership-women-wellness-ads/

Większość kobiet często przy zakupach nie kieruje się rozumem a chwilowym impulsem. Tę słabość tak łatwo podchwycić, że już prawie nie ma reklam dla mężczyzn. Np. ostatnie reklamy maszynek do golenia dla mężczyzn też są kierowane do kobiet.

Kobiety i dzieci to łatwy łup i łatwe pieniądze. Autorzy tej imprezy też o tym wiedzą, bo z tego żyją. Gdyby im się nie opłacało to tych imprez by nie było. ;)

Tak, że Panowie nie zrzędzić na bzdurne równouprawnienia i korzystać póki się da. ($.$)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wuwu78 | 06.04.2011 19:43#24

To kto się jeszcze wybiera :) ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mariosti* | 06.04.2011 20:09#25

W myśl popularnego w akademickiej informatyce założenia "astronom nie musi wiedzieć jak działa teleskop, a operator teleskopu nie musi wiedzieć co to astronomia" wiele osób określanych mianem "informatyków" niewiele ma wspólnego z nauką zwaną informatyką... Ta niewielka ich część wybrała studia/ścieżkę zawodową optymalnie, na sensownych uczelniach można to łatwo sprawdzić, wystarczy sprawdzić jakim problemem jest przejście przez pierwsze dwa semestry. Z tego co sam obserwowałem procentowo więcej dziewczyn radzi sobie z takim wyzwaniem... ale może to wynikać z tego że dłużej się zastanawiają przed pójściem na taki kierunek i np. zbierają informację o studiach przed zapisaniem się na nie, a nie dopiero w trakcie, narzekając że to nie jest potrzebne, tamto też... Jeśli chcesz tylko klepać w javie to zrób sobie jakiś kurs jeśli musisz mieć papierek, studia nie są dla ciebie!

//To taka ogólna dygresja... w związku z tym tematem wynika z niej tyle że nie jest istotna płeć, tylko predyspozycje do myślenia abstrakcyjnego i ścisłego zarazem. To że duża liczba chłopaków idzie na informatykę "bo będzie dobra praca po tym", a nie dlatego że chociaż w minimalnym stopniu "czują" przynajmniej jedną z dziedzin nauk informatycznych tylko źle świadczy o płci męskiej...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lith | 06.04.2011 20:13#26

Ale niektórzy marudzą i się nie wiadomo jakiej filozofii doszukują. Na kierunkach technicznych lasek jest bardzo mało. Więc, żeby się spotkać między sobą w szerszym gronie muszą jakoś się zebrać. Przecież w innych imprezach też normalnie uczestniczą... tylko właśnie giną w tłumie ;p Nikt tu nie mówi o żadnym równouprawnianiu na siłę... a to że są an polibudach wydziały, gdzie dziewczyny można na palcach 1 ręki policzyć to nie jest żadna tajemnica... więc nic dziwnego, że sie stara to promować... tylko nie łapie czemu panowie narzekają... powinni się cieszyć ;p

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
IuEnLaMondo | 06.04.2011 20:21#27

@lith
Taka mała dygresja co do tego fragmentu:
"a to że są an polibudach wydziały, gdzie dziewczyny można na palcach 1 ręki policzyć to nie jest żadna tajemnica"
Prawdziwy informatyk (haker?) na jednej ręce liczy od 0 do 31 (z 31 włącznie). Więc "można policzyć na palcach 1 ręki" to pojęcie względne :D
(chodzi oczywiście o system binarny, choć chyba nie ma zbyt informatyków, którym by się chciało zapamiętywać albo liczyć w głowie liczby binarne, ale "powiedzonko" fajne)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lith | 06.04.2011 20:32#28

Ja tam informatykiem nie jestem. Na palcach liczę do 3 (pozostałe 2 palce stabilizują browca)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shaki81 | 06.04.2011 21:55#29

Ja tam jakoś nie ogarniam tego całego równouprawnienia.
Bo tak:
- studiowałem informatykę i jakoś kobitek tam nie brakowało.
- pracuje praktycznie z samymi kobitkami (szpital) i tam to ja się czuje jakby dyskryminowany.

Avatar
jennefer (niezalogowany) | 06.04.2011 22:05#30

biedni dyskryminowani faceci - jak to wam źle i niedobrze, że dziewczyny postanowiły sobie zrobić dzień bez was :D

Avatar
Pattt (niezalogowany) | 06.04.2011 23:33#31

A będzie można coś poderwać? :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
natuszek | 07.04.2011 12:55#32

@Pattt (niezalogowany) | 06.04.2011 23:33
pewni że będzie można, stereotypowe laski z politechniki, niewydepilowane pachy, nogi jak u szympansa, kolor lakieru do paznokci podające w RGB, takie fajne

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 07.04.2011 14:53#33

"Dlatego nie idzie się na państwowe uczelnie techniczne, bo są przereklamowane i odbija na nich nie tylko profesorom z przerośniętym ego, ale też prymusom i cwaniakom."
Ja byłam na prywatnej i wcale nie ma tam inaczej. Zresztą po komentarzach niektórych widać dalej te stereotypy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wuwu78 | 07.04.2011 17:11#34

Komentarz #32 wymiata :D .

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 07.04.2011 17:27#35

@natuszek jeszcze na studia nie poszedłeś, to skąd takie bzdury rozpowszechniasz? Głupota niektórych poraża...

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 07.04.2011 18:31#36

Równouprawnienie? Hmm nie zawsze...

Kiedy kobieta ma ubrany garnitur i krawat, wszyscy są zachwyceni że ładnie wygląda etc. ale gdyby facet ubrał spódniczkę albo szpilki, to z miejsca wszyscy wołają że trans- albo homo-wiadomo :) Poza tym nikogo już nie dziwi damski boks, hokej a nawet zawody kobiecych strong-manów czy widok napakowanej kulturystki; tymczasem opiekun do dziecka, akuszer albo męska sekretarka, itp. ciągle wzbudzają zaciekawienie a nawet dystans.

Tylko od razu zaznaczam: cytuję to, co czytam w sieci, to nie moja opinia, bo JESTEM za równouprawnieniem zarówno wśród pań jak i panów :)

Pozdrawiam :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 07.04.2011 22:54#37

@Omikron

"Tylko od razu zaznaczam: cytuję to, co czytam w sieci, to nie moja opinia, bo JESTEM za równouprawnieniem zarówno wśród pań jak i panów :)"

I to się nazywa polityczna poprawność. Nie myślałeś o zostaniu politykiem? :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 07.04.2011 22:56#38

@Karolinah

"jeszcze na studia nie poszedłeś, to skąd takie bzdury rozpowszechniasz? Głupota niektórych poraża..."

Poszedłeś? Mogę się mylić, ale natuszek to chyba kobieta...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 07.04.2011 23:03#39

@natuszek

"pewni że będzie można, stereotypowe laski z politechniki, niewydepilowane pachy, nogi jak u szympansa, kolor lakieru do paznokci podające w RGB, takie fajne"

Wbrew pozorom wygląd nie ma szczególnego znaczenia. Wszystkim rządzi chemia. Albo kobieta ma to coś albo nie. Poza tym, można zawsze taką osobniczkę lekko "stiuningować" (kosmetyczka i te sprawy) byle by miała dobrze w głowie poukładane. :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 08.04.2011 4:00#40

@natuszek | 07.04.2011 12:55 : "pewni że będzie można, stereotypowe laski z politechniki, niewydepilowane pachy, nogi jak u szympansa, kolor lakieru do paznokci podające w RGB, takie fajne "

Oj, chyba nie stereotypowe a real ones. Stereotypowe to są głupie blondynki. Wiem coś o tym, widziałem te "Yeti" z politechniki.
Patrząc na taką z bliska czasem z ust dobywa się niemy krzyk... I te pojedyncze czarne włosy na twarzy długie na kilka centymetrów... Mmmmm... Gdybym sam chciał takie zapuścić musiałbym się nie golić ze trzy miesiące...
http://www.youtube.com/watch?v=jeM15aA-hr8&feature=related

@wolf94
"Wszystkim rządzi chemia."
Zgoda, ale są przypadki, gdzie trzeba by jej tyle wypić, że grozi to śmiercią.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 08.04.2011 11:16#41

@RaveStar

Jak to się mówi, uroda niektórych kobiet jest wprost proporcjonalna do ilości wypitego alkoholu i odwrotnie proporcjonalna do natężenia światła. Niestety odnosi się to też do mężczyzn. :-)

Avatar
cromonch (niezalogowany) | 08.04.2011 11:42#42

@wolf94
Chyba na szczęście. Tym sposobem mam jakaś szansę ;).

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av