r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

DualShock 4 kontra pad od Xbox One — będzie mała wielka wojna?

Strona główna Aktualności

Zarówno Xbox 360, jak też PlayStation 3, mają swoje rzesze zagorzałych fanów, którzy nawet za jedno złe słowo wypowiedziane (a częściej wstukane gdzieś na forum dyskusyjnym) w stronę ukochanej konsoli gotowi są złapać za grabie i zaatakować oszczercę, najlepiej jeszcze dokonując publicznej jego defenestracji. Przepychanki takie dotyczą zazwyczaj możliwości sprzętowych obu urządzeń, a także gier dostępnych na nich na wyłączność, ale jest i jedna sprawa, której wielu się lubi chwytać — kwestia wygody użytkowania poszczególnych padów. Tu utarczki dotyczą głównie naturalności rozstawienia gałek analogowych. Wraz z Xbox One i PS4 dojdzie kilka innych rzeczy.

Sony wprawdzie podczas prezentacji możliwości swojego nowego urządzenia samej konsoli nie pokazało, ale kontroler od razu. DualShock 4 nie odbiega wielce od projektu swojego poprzednika, chociaż naturalnie dokonano pewnych modyfikacji. Główne nowości to kolorowe światełko, współpracujące z nową kamerką przy wyłapywaniu ruchów, przycisk Share, dzięki któremu podzielimy się fragmentami rozgrywki z całym światem, a w końcu powierzchnia dotykowa umieszczona na środku, z głośniczkiem poniżej. Głośniczek rewolucją nie jest, bo już Wii korzystało w kontrolerach z podobnego rozwiązania, aby zaskakiwać gracza nagłymi dźwiękami, zaś gładzik dodany do pada przywodzi na myśl tył PlayStation Vity, ale wydaje się być w pewien sposób zarazem próbą zjednania sobie serc posiadaczy PC — zresztą szczególnie chwali go przepisujący na konsolę grę Diablo III Blizzard. Drążki sterujące oraz przyciski L2 i R2 zostały poprawione, żeby zapewnić większą precyzję. Lepsze też będą wibracje.

Microsoft podszedł do sprawy od drugiej strony — zaczął od silniczków. Jak donoszą zachwyceni kontrolerem od Xbox One dziennikarze, wibracje mogą rozchodzić się po określonych częściach pada, co przekłada się ponoć na naprawdę niezwykłe doznania. Przy strzale z broni palnej spust stawia odpowiedni opór. Wybuch promieniuje wibracją od środka pada do jego brzegów. W wyścigach poczujemy wyboje pod lewym i prawym kołem, a w grach akcji z zamkniętymi oczami wyczujemy, skąd atakują wrogowie. Przeprojektowano krzyżak kierunkowy, główną bolączkę rozwiązania poprzedniej generacji, więc w bijatykach nie będzie problemów. Pad jest lżejszy, pojemnik na baterie nie wystaje, zaś resztę z zapowiadanych przeszło 40 rewolucyjnych zmian trudno będzie dostrzec do czasu premiery. O, przepraszam — komputerowcy już śmieją się, że Microsoft znowu schował przycisk Start... Miejsce jego i Back zajęły przycisk wywołujący podręczne menu w grach oraz dający dostęp do dodatkowych informacji.

r   e   k   l   a   m   a

W każdej dyskusji wypada powiedzieć się za którąś ze stron, więc szczerze powiem, że bardziej wyglądam pada od Xbox One, ponieważ ten od Xboksa 360 zwyczajnie lepiej układa mi się w dłoniach i nie powodował do tej pory jakichś nieprzyjemnych dolegliwości po długich sesjach. Na krzyżaku DualShocka 3 pościerałem sobie już palce niejeden raz, szczególnie w bijatykach, do których on nadaje się akurat lepiej. Z drugiej strony wypatruję teraz raczej PlayStation 4, podobnie jak wielu z Was uważając Xbox One za urządzenie trochę przekombinowane.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.