ECIS chce ekranu wyboru przeglądarki nie tylko w Europie

03.03.2010 15:50, Autor: Jakub Kuchnio (morthius), Kategoria: News
NewsImage

ECIS, grupa lobbystyczna zrzeszająca w swych szeregach wiele firm konkurujących z Microsoftem, chce wprowadzenia ekranu wyboru przeglądarki również w krajach nie wchodzących w skład Unii Europejskiej. Głównym argumentem w całej sprawie ma być równe traktowanie użytkowników na całym świecie.

Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy Microsoftem, a Komisją Europejską, 1 marca tego roku producent Internet Explorera rozpoczął wdrażanie ekranu wyboru przeglądarki. Przypomnijmy, że umożliwia on wybranie dowolnej przeglądarki z kilku losowo uszeregowanych propozycji (warto jednak przypomnieć, że sposób w jaki prezentowane są poszczególne aplikacje już teraz wzbudza pewne kontrowersje o czym informowaliśmy wczoraj). Z nowego rozwiązania skorzystają użytkownicy systemów operacyjnych Windows XP, Vista oraz 7.

Wiele wskazuje jednak na to, że decyzja Komisji Europejskiej może być jedynie początkiem poważnej, światowej rewolucji na rynku przeglądarek. Przedstawiciele ECIS (europejskiej grupy lobbystycznej w skład której wchodzą takie firmy jak Opera, Adobe, Corel, IBM, Nokia, Oracle, RealNetworks czy Red Hat) są bowiem zdania, że z przywileju wyboru przeglądarki powinni mieć prawo skorzystać także użytkownicy z innych krajów.

Microsoft dostarcza przeglądarkę Internet Explorer wraz z systemem Windows i większość użytkowników nie korzysta z rozwiązań alternatywnych. Co więcej, OS ten wykorzystywany jest obecnie na około 90 procentach komputerów na świecie i takie powiązanie programu z systemem opóźnia rozwój przeglądarek. - czytamy w oficjalnym oświadczeniu ECIS. Przedstawiciele grupy dodają również, że IE działa jedynie na systemie Microsoftu i w rezultacie strony tworzone zgodnie ze standardami tej przeglądarki nie wyświetlają się poprawnie na komputerach wyposażonych w inne systemy operacyjne.

Czy zatem czeka nas seria kolejnych pozwów wnoszonych przeciwko Microsoftowi? Obecnie raczej trudno to sobie wyobrazić, jednak mało prawdopodobne, by Microsoft dobrowolnie przystał na kolejne żądania ECIS. Przedstawiciele firmy z Redmond nie zabrali jeszcze oficjalnego stanowiska w tej sprawie.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (60)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lukasamd | 03.03.2010 16:04#1

W takim razie jak chcę mieć wybór przeglądarki zaraz po instalacji dowolnego unixa / linuxa, bsd i każdego inne typu systemu - wszyscy powinni być równi!

A tak na serio: cała ta sprawa z ekranem wyboru przeglądarki to istna żenada zapoczątkowana przez tych, który najwyraźniej nie potrafią wybić się swoimi własnymi usługami :|

Avatar
Radek USA. (niezalogowany) | 03.03.2010 16:06#2

Mam nadzieje ze Microsoft nie podda sie. Niech sobie w Europie zakladaja te niby najszybsze przegladarki, z tymi darmowimi oprogramowaniami jakim jest OO.

Avatar
Radek USA. (niezalogowany) | 03.03.2010 16:13#3

lukasamd. Zrozum ze nie wszyscy chca byc rowni. Po co mi jakies Liski, Opery, Safari jak IE8 jest super i nie porztrzebuje ladowac zadnych dodatkowych plugin. To tak jakbys w USA kazal jezdzic ludziom europejskimi samochodami. Male, ciasne, ze slaba klimatyzacja, z silnikiem od kosiarki do trawy poruszanyne na gaz.

Avatar
dendrytus (niezalogowany) | 03.03.2010 16:21#4

No to się zaczęło. Teraz żeby zainstalować windowsa, będzie potrzebne z pół godziny, żeby przebrnąć przez okienka wybory, przeglądarki, notatnika, programu graficznego, kalkulatora......itp.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
foreste | 03.03.2010 16:27#5

Ja popieram akcje ;).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cayman3_11 | 03.03.2010 16:33#6

@lukasamd
Problem z przeglądarką w Windzie nie polega na tym że jakaś jest domyślnie preinstalowana tylko na braku prostego sposobu zainstalowania innej bez użycia tej która już jest :/ (i dlatego ekran wyboru przeglądarki!)
W linuksie nie ma takiego problemu ze względu na możliwość użycia menedżera pakietów.

Avatar
gang of four (niezalogowany) | 03.03.2010 16:39#7

@lukasamd

http://www.youtube.com/watch?v=sNdOtaHniQc

What we want is not what we get ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lukasamd | 03.03.2010 16:42#8

@cayman3_11:
Ale problem dotyczy raczej użytkowników-nowicjuszy, lub takich, którzy nie mają zbyt wielkiego doświadczenia i nie jest im potrzebne zbyt wiele do szczęścia oprócz podstawowego pakietu (ludzie typu: poczta, nasza-szmata, wp itp.).

W takiej sytuacji mowa o istnieniu menadżera pakietów w linkusie jest bez sensu - przecież nie każdy jest w stanie go znaleźć...

Wiem, że mój powód jest bez sensu, ale równie bezsensowne są powody wprowadzenia ekranu wyboru przeglądarki w Windows. Firma dawno dawno temu zdobyła niemal monopol na komputery domowe poprzez wygodne rozwiązania i teraz ma z tego nie korzystać, ponieważ komuś się to nie podoba? Gdzie tu wolny rynek, o którym tak wiele się mówi, gdy ktoś oskarża MS o praktyki monopolowe?

Nie jestem ani fanboyem MS'a ani użytkownikiem IE. W moim odczuciu taka kwestia nie ma jednak żadnego znaczenia. Póki co, po IE8 widać, że obrano nareszcie lepszy tor rozwoju tej przeglądarki niż wcześniej, a więc dla niezaawansowanych użytkowników będzie ona w zupełności wystarczająca.

Avatar
przemo_li_niezalogowany (niezalogowany) | 03.03.2010 16:43#9

@lukasamd przecież masz !!
np. Ubuntu -> System -> Symantic -> Przeglądarki www pełen wypas.

Nawet jest jeszcze lepiej bo nie dość, że masz przeglądarkę jaką chcesz to jeszcze zawsze masz ją aktualną nie zależnie czy jest ona standardowo dołączana do konkretnej dystrybucji czy nie.

A jak ktoś chce mieć jeszcze większy wypas to w Ubuntu w Centrum Oprogramowania przy przeglądarkach maż też oceny wystawiane przez innych użytkowników.

Czego chcieć więcej ?

Avatar
przemo_li_niezalogowany (niezalogowany) | 03.03.2010 16:45#10

@lukasamd wygodne ? nie!! konieczne tak!! nie myl tego

Avatar
Radek USA. (niezalogowany) | 03.03.2010 16:47#11

Czyli jako zaawansowany uzytkownik, mam sobie zalozc Opere, bo niby jest szybsza od IE8?, Poustawiac w zakladkach strony, z kolorowymi ikons, a pozniej jak wyczyszcze historie, to szlak trafia kolorowe ikons w zakladkach. Wszystko wraca do jednolitego koloru gwiazdek, hahaha.

Avatar
rosół (niezalogowany) | 03.03.2010 16:49#12

To już zaczyna być męczące. A może tak dla odmiany zaproponować ekran wyboru systemu operacyjnego? Jeszce trochę i taka opcja się pojawi. Choć może brzmi to trochę niedorzecznie no ale przecie wszystko jest możliwe.

Avatar
rakso (niezalogowany) | 03.03.2010 16:55#13

Tak naprawdę chodzi właśnie o tych "nowicjuszy" do których firmy zewnętrzne nie są w stanie trafić , a to myślę że będzie gdzieś ok. 80% , nie zapominajmy że Windows jest tak skonstruowany że można z niego korzystać bez jakiejkolwiek wiedzy informatycznej.
Konkurencja jeszcze nikomu nie zaszkodziła ,M$ będzie w końcu zmuszony do zrobienia porządnej przeglądarki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Extraordinarykid | 03.03.2010 16:56#14

Microsoft dostarcza system z przeglądarką i tak ma być !

Audi ma wprowadzić w samochodach pięć kompletów dodatkowych opon na różne trasy, bo jak wyjeżdżam po dziecko z miasta, to muszę przebrnąć przez kilka różnych nawierzchni..
Głupota.
Co z tego, że ktoś chce inna przeglądarkę i aby ją pobrać, musi skorzystać z tej od Microsoftu.
Jak problem i boli, to przed instalacją Windowsa niech sobie pobierze na pendrivea i już..

Komisja wszczyna takie zajawki, a sami, banda wrednych skurwieli za cudzą kasę żyjących, siedzą na IE, bo debile nie potrafią innych obsługiwać..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Extraordinarykid | 03.03.2010 16:57#15

@ przemo_li_niezalogowany

Dobra, wszyscy wiedzą, że Linuks jest fajny, nie dla głupich itp..
Taaak.
Ale nie o tym jest temat.

Avatar
JestemNaTak (niezalogowany) | 03.03.2010 17:00#16

Jak najbardziej popieram akcję.
Znaczna większość użytkowników(ie) nie ma pojęcia o alternatywach. To jest dobry sposób na poinformowanie ich o innych przeglądarkach(wygodniejszych/bespieczniejszych).
Nikt nie każe im pozbywać się IE...
@ lukasamd ty sobie lepiej poczytaj w jaki sposób M$ stał się monopolistą, jak wyniszczył konkurencje(nie tylko na polu przeglądarek) swoimi zagrywkami. Na pewno nie dokonał tego dzięki "wygodnym rozwiązaniom"(szczególnie jeśli chodzi o przeglądarki).

Avatar
kumien (niezalogowany) | 03.03.2010 17:08#17

@cayman3_11
No tak. W windows to trzeba, aż wejść na strone firefoxa i i kliknąć pobierz. Strasznie skomplikowane, a tekst z menadzerem pakietow jest smieszny. Jak bede chcial Arore to musze do mojego suska dodac repo "kde community", więc i tak muszę skorzystać z domyślnej przeglądarki, aby to repozytorium znaleźć.

Avatar
Radek USA. (niezalogowany) | 03.03.2010 17:15#18

przemo_li_niezalogowany!. Nie ma nic gorszego od ocen innych uzytkownikow. Zakladalem wszystkie przegladarki, i zadna nie jest szybsza, na moim szybkim laczu. Najgorzej wypadl FF, bo wiele stron mi nie otwieral, na kontynencie amerykanskim, i australijskim. Jesli sie czyms roznia, to tylko, Gadzet-ami dla maniakow loloryzowania. Robilem testy wszystkich przegladarek poprzez benchmarks i zawsze cieniutko wypadal IE7 lub IE8, w stosunku do inych, a jedank jest najlepsza w uzyciu i szybki. Kazde czasopismo,a czytam wiele, podaje calkiem inne wyniki przegladarek, Inne wyniki sa w pismach europejskich, a inne w pismach ogolno-swiatowych. Jesli juz mialbym cos innego uzywac to Safari 4.0.4, i ja mam zalozona jako druga, jest super do przegladania historii. I nie ma w niej gadzet. Jest nie dobra dla Polakow, bo nie ma w sobie poprawiania pisowni w j,polskim.
Popatrz na testy w CHIP Amerykanski, a Polski CHIP podaje calkiem odwrotnie tabele. I jak tu komu wierzyc?, bez testow wlasnych, na wlasnym komputerze.

http://img443.imageshack.us/img443/2320/pcbenchmarks1.jpg

Avatar
Radstar (niezalogowany) | 03.03.2010 17:24#19

Według mnie to to jest dobre rozwiązanie z tą przeglądarką bo np.jeśli ktoś nieuzywa ie8 a chce inny powiniem mieć wybór i ta wybrana przeglądarka powinna przejąć wszystkie funkcie w systemie i automatycznie usunąć wszystkie składniki ie8 aczkolwiek powinno być aby dało się jeśli jest ktoś świadomym userem odinstalowanie przeglądarki i nieporównujcie tego do aut bo jeśli tak to w wszystkich autach jeśli sie chce to mozna wymontować śilnik itak dalej i zastąpić to innym oczywiśćie ms na chama wpycha to dziadostwo.
A tak na marginesie w Polsce dalej niema tej aktualizaci z wyborem przeglądarki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cayman3_11 | 03.03.2010 17:29#20

@Extraordinarykid
Dobra ale teoretycznie jeśli kogoś "problem boli" to co ma zrobić posiadacz jednego kompa, który za żadne skarby nie chce użyć IE :P

Dla nowicjusza wybór IE to może ze dwa dodatkowe kliknięcia (@kumien - na pewno mniej niż wejście na stronę firefoxa i kliknięcie pobierz), a innym daje możliwość korzystania z ulubionej przeglądarki od samego początku w nowo zainstalowanym systemie.
(nie trzeba zmieniać opon jeśli z salonu wyjeżdża się na właściwych ;) )

Avatar
szef12 (niezalogowany) | 03.03.2010 17:31#21

Nie podoba się obniżka cen połączeń i smsów do unii oraz walka z monopolistami w rodzaju tpsa, pko, pkp, sieciami energetycznymi? Każdy kto uważa walkę z monopolem za głupią niech pomyśli o innych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
msnet | 03.03.2010 17:33#22

A dlaczego takiego ekranu wyboru nie miałoby być w systemie Apple? Przecież tam też jest tylko safari dodawane przez producenta i jakoś nikt się nie buntuje. A do zainstalowania innej przeglądarki w windowsie nie jest potrzebny IE - przecież wystarczy jakiś nośnik z inną przeglądarką... Tak samo jak pod każdym innym OS-em.

Wg mnie wszystko ma na celu ograniczenie udziału produktów Microsoftu w rynku, ale wg mnie w nieuczciwy sposób.

Avatar
Radek USA. (niezalogowany) | 03.03.2010 17:34#23

Radstar!. Nie zgadzam sie z toba, i calkiem sie dziwie ze Microsoft ulegl Unii. Nikt nie bedzie decydowal co ja mam zamieszczac we wlasnym systemie. Nie podoba sie?, niech sobie Unia napisze wlasny Windows. Ja na miejscu Microsoft wycowalbym wszystkie produkty z Europy, nie sobie uzywaja bezpiecznego jaderka, Linux. Nic mnie tak nie wnerwia, jak to ze ktos decyduje co mam produkowac i z czym?.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kam104 | 03.03.2010 17:36#24

Ja nie chce tego zas**nego ekranu nawet w UE...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kriters64 | 03.03.2010 17:40#25

@ Radek USA.
Właśnie pokazałeś jak jesteś poprawny politycznie bo po prostu wtapiasz się w tło i nie potrzebny Ci wybór bo ktoś to robi za ciebie,natomiast my Europejczycy lubimy mieć wybór więcej jak jeden i wyróżniać się z tła, a co do waszych samochodów i oszczędności energii do dowiedz się ile % tlenku węgla produkujecie sami w skali światowej.I musisz instalować opery no chyba że potrafisz odróżnić czerwonego O od niebieskiego E z taką żółtą otoczką :).

Avatar
Radek USA. (niezalogowany) | 03.03.2010 17:48#26

kriters64. Wszystko byloby nie OK!, gdyby Microsof zakazywal uzywac inne przegladarki, badz w systemie Windows by nie dzialaly. Czy jest jakas osoba w swiecie nie wiedzaca o istnieni innej przegladarki i skad ja pobrac?. Watpie w to. W Polsce Unia zakazala Wam jesc krzywe ogorki i banany. A ja je jem na sniadanie i krzywe ogorki i krzywe banany. I nie zabardzo czerwone czeresnie, ktorych wam nie wolno uzywac. Bo nikt w USA nie ma tak krzywego rozumu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wroc | 03.03.2010 17:51#27

@rosół (niezalogowany): Wspomniany przez Ciebie ekran wyboru OS byłby chyba najsensowniejszym rozwiązaniem.
Ile razy w sklepach udało Wam się zobaczyć jakiś "wypasiony" markowy PC/Notebook z systemem innym niż Windows Vista/7 HomeP/HomeB?
Słabe konstrukcje są sprzedawane bez systemu, a netbooki (prócz najnowszych z 7 Starter) mają XP Home, czasami jakiś linuks.

Wszystkim IE/M$ fanboyom polecam film: "Prawdziwa historia internetu: Bitwa przeglądarek".

Avatar
Radek USA. (niezalogowany) | 03.03.2010 17:52#28

kriters64. Nie wiem ile USA produkuje sie tlenku, wiem jedno. Jak bylem kiedys na Slasku w Polsce, wieczorem ze skarpetek i z ubrania stracalem pyl weglowy, i plulem po 3 dniach na czarno.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
msnet | 03.03.2010 18:02#29

A ja się zgadzam z Radkiem USA - Microsoft jest producentem Windowsa i ma pełne prawo decydować co dołącza do swojego produktu, jeśli tylko nie jest to niezgodne z prawem. Tak samo jak np. Mercedes ma prawo decydować z jakich części składają się ich samochody.

Co do samego ekranu, to ja go nie chcę. Używam Opery, a nie IE, ale jego obecność w systemie mi w niczym nie przeszkadza. A swojego wyboru dokonuję wtedy kiedy chcę...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
msnet | 03.03.2010 18:05#30

A ja się zgadzam z Radkiem USA - Microsoft jest producentem Windowsa i ma pełne prawo decydować co dołącza do swojego produktu, jeśli tylko nie jest to niezgodne z prawem. Tak samo jak np. Mercedes ma prawo decydować z jakich części składają się ich samochody.

Co do samego ekranu, to ja go nie chcę. Używam Opery, a nie IE, ale jego obecność w systemie mi w niczym nie przeszkadza. A swojego wyboru dokonuję wtedy kiedy chcę...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 03.03.2010 18:09#31

@Radek USA. (niezalogowany)
Tak, to jest wielki błąd Opery, że jak dajesz by wyczyściła WSZYSTKO, to czyści wszystko...
To jest już ostatni twój komentarz, który przeczytałem, będę omijał jak extraordinary kida.

Avatar
Radek USA. (niezalogowany) | 03.03.2010 18:13#32

Zulowski. Nikt ci nie kaze czytac moich komentarzy. Powiem ci jedno, jak kiedys bylem w Polsce, znajomy przy rozmowie mowil ze mu szybko teraz dziala internet. Bo na klatce schodowej zainstalowal dwa razy grubszy kabel koncentryk. Malo ze stolka nie spadlem ze smiechu. Aby sie podlizac, powiedzialem mu, ze mu przysle z USA 4 x gurbszy kabel.

Avatar
rakso (niezalogowany) | 03.03.2010 18:14#33

Temat zintegrowanej przeglądarki IE i preinstalowania Windows na PC-etach nie jest nowy i to nie Unia Europejska go wymyśliła. Amerykański Departament Sprawiedliwości procesował się z M$ o to od 1993 r. w kwietniu 2000 sąd nakazał podział firmy na część zajmującą się wyłącznie systemami operacyjnymi i część mającą się zajmować wszystkim oprócz systemów operacyjnych. Firma uniknęła podziału dzięki wyrokowi sądu apelacyjnego.

Avatar
rosół (niezalogowany) | 03.03.2010 18:18#34

@wroc Dzięki za info! pozdr.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
msnet | 03.03.2010 18:24#35

A ja się zgadzam z Radkiem USA - Microsoft jest producentem Windowsa i ma pełne prawo decydować co dołącza do swojego produktu, jeśli tylko nie jest to niezgodne z prawem. Tak samo jak np. Mercedes ma prawo decydować z jakich części składają się ich samochody.

Co do samego ekranu, to ja go nie chcę. Używam Opery, a nie IE, ale jego obecność w systemie mi w niczym nie przeszkadza. A swojego wyboru dokonuję wtedy kiedy chcę...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fisiu | 03.03.2010 18:30#36

@ Radek USA.
Byłeś na Śląsku? pfff
Ale to chyba nie był ten Śląsk w południowo-zachodniej Polsce... Z takimi porównaniami to Ty idź na onet lepiej. Albo na jakiś "inszy, lepszy, ameryhański portal". I przestań bredzić głupoty o wydajności przeglądarek. Jak już zamieszczasz jakieś "wykresy" to niech to będzie chociaż porównanie wersji bieżących (Firefox - 3.6, Opera - 10.50, Chrome - 5.0, IE - 8).

Może i byłoby lepiej jakby MS zniknął z Europy... :P

Co do samego okna wyboru przeglądarki to mam je gdzieś. Doświadczeniu użytkownicy i tak zmieniają IE (nawet wersję 8) na lepszy model :)
A nowicjuszom i tak będzie trudno wybrać, bo nie łapią się w temacie. Przecież każda będzie mieć w opisie podobne informacje więc skończy się na wyborze typu: "O ta ikonka mi się najbardziej podoba, więc niech będzie".

Dopóki w szkołach nie zakończy się monopolistyczna, beznadziejna, "edukacja" MS-only to nie wiele się w tej materii zmieni.

Avatar
czytelnik_vortalu (niezalogowany) | 03.03.2010 18:34#37

Trzeba jasno napisać, że takie okno to głupota. Microsoft ma prawo dawać swoje produkty, bez czyjejkolwiek zgody. Jeśli user uzna, że chce innej przeglądarki, nic nie stoi na przeszkodzie by ją doinstalować. Wg mnie firmy oferujące zewnętrzny soft boją się, że gdy MS wyda następną edycję IE, i będzie ona spełniała nowoczesne kryteria nikt nie pomyśli o alternatywnym sofcie. Szczerze, już teraz oprócz niezachowanych standardów IE nie różni się niczym od innych przeglądarek.

Avatar
czytelnik_vortalu (niezalogowany) | 03.03.2010 18:35#38

Trzeba jasno napisać, że takie okno to głupota. Microsoft ma prawo dawać swoje produkty, bez czyjejkolwiek zgody. Jeśli user uzna, że chce innej przeglądarki, nic nie stoi na przeszkodzie by ją doinstalować. Wg mnie firmy oferujące zewnętrzny soft boją się, że gdy MS wyda następną edycję IE, i będzie ona spełniała nowoczesne kryteria nikt nie pomyśli o alternatywnym sofcie. Szczerze, już teraz oprócz niezachowanych standardów IE nie różni się niczym od innych przeglądarek.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
msnet | 03.03.2010 18:37#39

@ Fisiu

"Dopóki w szkołach nie zakończy się monopolistyczna, beznadziejna, "edukacja" MS-only to nie wiele się w tej materii zmieni."

Obawiam się, że ta beznadzieja nieprędko się skończy. Szczególnie, że ostatnio szkoły dostają dużo komputerów za pieniądze z Unii, a tam wszystko od Microsoftu w środku.

Avatar
Do UE (niezalogowany) | 03.03.2010 18:49#40

Jeżeli kupuję Windowsa za moje ciężko przepracowane w pocie czoła pieniądze żądam aby w nim nie było ani trochę kodu lub aplikacji firm obcych w końcu to jest mój Windows za moje pieniądze, a ekran wyboru przeglądarki jest pomysłem młodych zaraz po ukończeniu studiów co zaklepali się do Unii Europejskiej bo mają jakieś plecy, trudno żeby starzy poilitycy wymyślili pkno wyboru przeglądarki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Karach | 03.03.2010 19:09#41

Ten ekran wyboru to przysłowiowe **** w banię. Jak ktoś nie zna innych przeglądarek niż IE to nawet na tym **** ekraniku ją wybierze.
Nie oszukujmy się, ten ekranik nie sprawi, że 90, 60, czy choćby 20% użytkowników zmieni swoją ulubioną przeglądarkę na inną, tylko dlatego, że nagle jest to łatwiejsze. Instalacja będzie łatwiejsza, ale obsługa, zmiana przyzwyczajeń, odkrywanie różnych opcji? Użytkowników, których przerasta "ręczne" zainstalowanie innej przeglądarki, przerosną wspomniane czynności. I co potem? Będzie jeden z drugim używał Opery czy FireFoxa, tylko dlatego, że bez tego ekranu nie będzie potrafił zainstalować z powrotem IE? :P Mija się z celem.

Avatar
LUKA2000 (niezalogowany) | 03.03.2010 19:21#42

Jak tak dalej bedzie to komuniści z lewakami opensource jeszcze zarządają aby MS oddał swoją własność za free i bedą na tym openMSwin robić swój Linux i badziewne dziurawe FF i Opera. :D

Jak nie potrafią zrobić nic własnego i systemu, to chcą na siłę ukraść MS lub zmusić ich do przyzwolenia na wszystko co Oni chcą.
Tylko ktoś zapomina że Ja nie chcę kupić systemu z FF i Opera aby tym komunistom było lepiej... a czasy kiedy ktoś zmuszał mnie do kupowania badziewia myślałem że się bezpowrotnie skończyły.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 03.03.2010 19:25#43

@Radek USA
Tu jest Europa, a nie USA. Tu jeszcze nie pozywamy o to, że oblaliśmy się gorącą kawą. :)

Avatar
nagietek (niezalogowany) | 03.03.2010 19:54#44

wybór przeglądarki to beznadziejny pomysł!!!

JESTEM NA NIE! Wiem ze moj glos tutaj nic nie da... ale dla mnie to jest jedno wielkie nieporozumienie!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo_Wawa | 03.03.2010 21:00#45

@Radek USA
"Popatrz na testy w CHIP Amerykanski, a Polski CHIP podaje calkiem odwrotnie tabele. I jak tu komu wierzyc?, bez testow wlasnych, na wlasnym komputerze."

Radku, to prowokacja, czy Ty nie znasz angielskiego?
Na podanym przez Ciebie zdjęciu
http://img443.imageshack.us/img443/2320/pcbenchmarks1.jpg
jest wyraźnie napisane "smaller is faster".
Smaller is better! :P

Avatar
cephei-bez logowania (niezalogowany) | 03.03.2010 22:06#46

europejska grupa lobbystyczna w skład której wchodzą amerykański adobe, red hat, IBM, oracle oraz kanadyjski corel :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fisiu | 03.03.2010 22:38#47

@ Do UE
I dalej sobie myśl, że zakupiony Windows jest Twój.

Jeśli byś choć raz przeczytał licencję którą _musiałeś_ zaakceptować, aby zainstalować Windows to byś takich bredni nie pisał. Możesz i za system od MS zapłacić i 10000PLN a on i tak nie będzie Twój.

Avatar
slotwek (niezalogowany) | 04.03.2010 1:33#48

Ciekawe, czy doczekam czasow, ze kupujac laptopa bede mial wybor systemu lub chociaz jego brak ;) Jak widac KE sie przydaje nie tylko tym w Unii... Oby wpadli na pomysl wyboru systemu po zakupie kompa :D

Avatar
zofey (niezalogowany) | 04.03.2010 6:51#49

Ciekawe kiedy Firefox przy pierwszym uruchomieniu pozwoli wybrać między Google i Bingiem? Obecnie jedyną realną wyszukiwarką jaką oferuje domyślnie jest ta pierwsza, a żeby dodać drugą trzeba szukać w dodatkach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 04.03.2010 9:27#50

tu nie ma walki z monopolem tylko zdenerwowanie brakiem mozliwości przebicia się....wolny rynek panuje i niestety niektórym sie nie wiedzie...tylko, że ci sami wojujący jakby byli w pozycji momopolisty, inaczej by już na tę sprawe patrzyli. Co do samej unii europejskiej to sama przedstawia najprawdziwszy monopol...spróbuj nie zgodzić się z dyrektywa unijną , albo powiedzieć cos co jest inne niz każe unia....jestes wtedy wykolejeńcem. Czym jest europa i unia?....wystarczy, że przypomnę iż w europie , inaczej niż na całym świecie , marchewka jest owocem, a ślimak jest - rybą :)

Avatar
przemo_li_niezalogowany (niezalogowany) | 04.03.2010 10:12#51

Hmm wszystkie problemy by znikły gdyby MS zechciało wprowadzić coś na kształt rpm/deb wraz z repozytoriami. Wtedy wystarczyło by dodać takie przeglądarki do repo i po kłopocie, i nikt sie nie może przyczepić, że nie ma wyboru.
(No i odpadł by problem z uaktualnieniami).

Avatar
Malkontent123 (niezalogowany) | 04.03.2010 10:18#52

tomimaki
"
@Radek USA
Tu jest Europa, a nie USA. Tu jeszcze nie pozywamy o to, że oblaliśmy się gorącą kawą. :)"

Tak tu jest europa, gdzie slimaki staja sie rybami :).

Jak widac kazdy rzad potrafi produkowac glupoty nie z tej ziemi :).

Avatar
Zanfir (niezalogowany) | 04.03.2010 12:32#53

A w Polsce dalej niema tej aktualizaci aby wybrać przeglądarke czemu? czy my jestesmy tacy zacofani i mieszkamy na końcu świata czy mikrosoft Polska tak traktuję polskich uzytkownikow ze ma ich gdzieśłaskę robiąć z tą aktualizacją powiedzcie sami czy tak niejest?i nie respektują postanowień komisi EuR.
Majkrosoft lekcewazy Polakow w Niemczech czy Angli takie coś niemiało by mijsca musieli by się wywiązać a tutaj cuz sami widzicie pozdrawiam wszystkich.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lifer010 | 04.03.2010 12:41#54

Dziwi mnie tylko że ECIS nie podejmuje takich samych działań w stosunku do firmy Apple. Czyżby OS X nie był systemem zamkniętym? Słowo równość ma chyba dla ludzi z ECIS inne znaczenie niż to które ja znam. Wg mnie cała ta akcja to wielki skandal.

Avatar
Bojio (niezalogowany) | 04.03.2010 14:58#55

Do ECIS - chcecie naprawiać świat zacznijcie od siebie.
Europa do Ameryki nawet się nie umywa - technologicznie , intelektualnie a co najważniejsze prawnie.
Chodzi o kasę ....

Avatar
triquetra (niezalogowany) | 04.03.2010 16:17#56

Microsoft jako firma właściwie prywatna, a faktycznie w rękach
akcjonariuszy ma prawo dodawać do swojego systemu co zechce. System operacyjny wymaga tego aby było do niego
dołączone oprogramowanie, a producent ma prawo dołanczać własne rozwiązania. Nikt nie musi korzystać z IE i ci którzy nie chcą z niego korzystać mogą zainstalować sobie dowolna przeglądarke bez żadnych problemów tak jak inne oprogramowanie w systemie windows. Nie jest to utrudnione. Dodatkowo to , że Microsoft ma monopol nie oznacza, że powinno się mu ograniczać jego niezbywalne prawa. Jedynym problemem związanym z przeglądarką IE w systemie Winodws to fakt, że jej obecność przeszkadza szczególnie producentom innych przegladarek. Dlaczego ? Nie ma lepszej metody dystrybucji oprogramowania niż nośnik instalacyjny najpopularniejszego systemu operacyjnego na świecie. Poza tym ludzie którzy skorzystaja z IE mogą nie odczuć potrzeby zmiany na inną "lepszą" przeglądarkę, gdyż ie bedzie im wystarczać.
Moim zdaniem ludzie którzy rządają od microsoftu możliwości wyboru przegladarki po instalacji systemu to osoby irracjonalne i za niedługo każą mi wprowadzić pułke wyboru kapci dla gości ;)

loganhateway@gmail.com

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 04.03.2010 18:10#57

@Malkontent123
O tym zapomniałem, więc chyba zaczynamy równać do USA.
Koniec świata. :)

Avatar
Hakim (niezalogowany) | 04.03.2010 19:14#58

Ten pomysł z oknem wyboru przeglądarki to przesada! Ręce mi opadają. Wstyd! Hańba! Próbują wykorzystać kiepską reputację MS w zakresie praktyk rynkowych. Jako przeciwnik MS mimo wszystko kategorycznie sprzeciwiam się takim pomysłom.

Avatar
SIX (niezalogowany) | 04.03.2010 20:37#59

I tym o to sposobem, korporacje stworzyły masy niewolników walczących w imię tych korporacji. Jeden z drugim niewolnik, walczy o to, żeby nie mieć wyboru i żeby inni też nie mieli.

Jak się wybór daje, to wielkie oburzenie i płacz, zgrzytanie zębami, co to będzie, co to będzie. Przecież to nie do pomyślenia, żeby obok jedynie słusznej przeglądarki, pojawiły się inne. Przecież jakby niewolnik chciał inną to by sobie wziął, a tak to obraza, potwarz straszliwa, a jaka krzywda dla korporacji, toż to hańba!

To wszystko ta diabelska Unia, ona chce zniszczyć korporacje. Zwykłemu uświadomionemu użytkownikowi narzuca siłą i pod przymusem wybór innego programu i jak tu się bronić? Nie da się, nie da się temu odeprzeć moi Panowie, bo siła zbyt wielka. Logo kusi, logo mruga z ekraniku szepcząc - kliknij mnie, kliknij mnie, kusi nas diabelstwo jedno, a kto kliknie zgubiony.

Trza kosy i cepy wziąć i na Unię iść, o naszą wolność walczyć!

Avatar
rakso (niezalogowany) | 04.03.2010 23:08#60

Historia się powtarza
http://www.youtube.com/watch?v=MIPcJACIegs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=bjqwBHdwwEQ&NR=1
Warto zobaczyć wszystkie 5 części.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av