Europejskie telekomy mają dość, chcą zablokować reklamy w mobilnym Internecie

Europejskie telekomy mają dość, chcą zablokować reklamy w mobilnym Internecie

Europejskie telekomy mają dość, chcą zablokować reklamy w mobilnym Internecie
15.05.2015 13:54

Podstawowe założenie neutralności Sieci – dostawcy Internetunie wtrącają się w to, co przesyłane jest przez ichinfrastrukturę, nie blokują nienaruszających prawa treści i niedają przywilejów ruchowi sieciowemu z wybranymi serwisami.Ogranicza to możliwości zarabiania, nic więc dziwnego, że ISP niepałają entuzjazmem do neutralności sieci, atakując tę koncepcjęz różnych stron. Najnowsza inicjatywa w tej sprawie jest jednak otyle ciekawa, że może spodobać się także użytkownikom.

Coraz więcej reklam jest w mobilnym Internecie, a ich formy –coraz bardziej agresywne. Zarabiają na nich serwisy internetowe,korzystają reklamodawcy, a płacą użytkownicy, marnującyograniczone zasoby swoich pakietów ruchu i operatorzy, ponoszącykoszty zwiększonego wykorzystania infrastruktury. Europejskietelekomy mają tego dość. Financial Times donosi,że wspólnie zamierzają zablokować reklamy w ich sieciach.

Prace nad blokowaniem na poziomie infrastruktury mają być jużniemal ukończone, odpowiednie oprogramowanie zostało jużzainstalowane w centrach danych, trwają obecnie wewnętrzne testy, acały system ruszyć ma do końca tego roku. Stworzył go izraelskistartup Shine, finansowany w dużym stopniu przez telekomunikacyjnegopotentata z Hong Kongu, holding Hutchinson Whampoa.

Początkowo europejskie telekomy rozważały możliwośćzaoferowania swoim klientom wolnego od reklam mobilnego Internetu zadodatkową opłatą, ale z czasem zaczęły rozważać znaczniebardziej radykalne posunięcie – domyślne zablokowanie reklam dlawszystkich użytkowników swoich sieci. Jedynie te sieci reklamowe,które podzieliłyby się zyskiem z operatorami telefonii komórkowej,mogłyby liczyć na to, że ich reklamy pojawiłyby się na ekranachmobilnego sprzętu.

Według Financial Times, radykalizacja postaw telekomów wynika zrosnącego rozczarowania tym, że wielkie internetowe firmy zarabiająna reklamie ogromne pieniądze, a nie chcą dołożyć się dokosztów utrzymania infrastruktury sieciowej. Groźba nagłegouwolnienia od reklam w mobilnym Internecie setek milionóweuropejskich abonentów ma sprawić, że do stołu rokowań będziemusiało siąść nawet Google, nie mówiąc już o mniejszychfirmach reklamowych.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (73)