GNOME 2.23.3

05.06.2008 15:30, Autor: Adam Wróblewski (adam9870), Kategoria: News
NewsImage

Obok premiery poprawkowej wersji nowego KDE 4, pojawiła się kolejna, trzecia testowa wersja równie popularnego, środowiska graficznego GNOME, oznaczona jako 2.23.3.

Zgodnie z polityką wydawania nowych wersji, w przypadku gdy druga liczba w nazwie jest nieparzysta, stanowi ona wersję rozwojową, w której rozwijane jest wszystko, łącznie z nowymi funkcjonalnościami, a która to dodatkowo przy uzyskaniu stabilności oznaczana jest numerkiem parzystym. W GNOME 2.23.3 znajdziemy głównie poprawki znalezionych błędów i aktualizacje tłumaczeń, w tym amharskiego, arabskiego, grenlandzkiego i hiszpańskiego. Dodano między innymi możliwość zdefiniowania plików audio i video w narzędziu przechowującym preferencje poszczególnych użytkowników (Gconf) oraz naprawiono błąd związany z otwieraniem niezdefiniowanych plików tego typu. Zmiany obejmują takie aplikacje jak klient poczty Evolution, klient VNC Vinagre, mechanizm gvfs (GNOME Virtual File System), a także innych programów wchodzących w skład środowiska, takich jak aplety, gry, menu i skórki.

Szczegółową listę zmian dotyczącą nowego GNOME znaleźć można w oficjalnym ogłoszeniu. Pakiety instalacyjne dla poszczególnych dystrybucji powinny wkrótce być dostępne w ich repozytoriach.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (53)  

Avatar
fastman92 (niezalogowany) | 05.06.2008 15:36#1

to dobrze że it o a nie tylko KDE się rozwija

Avatar
invader4 (niezalogowany) | 05.06.2008 16:05#2

moje ulubione środowisko :D
@up
Bardzo dobrze, ja nie lubię nowego KDE.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 05.06.2008 16:46#3

Wygląda na to, że z KDE 3.5 przejde na Gnome, bo 4 coś mi nie leży, a znajomi bardzo chwalą Gnome.

Avatar
tk (niezalogowany) | 05.06.2008 16:47#4

gnome w ubuntu studio nawet mnie przekonuje, więc czy wydający te różne distra niemogliby od razu dopracować pulpit - przecież zwykłe ubuntu odstrasza na maxa!

Avatar
swiztaq (niezalogowany) | 05.06.2008 16:56#5

@tk

niektórzy lubią efektowny wygląd i wtedy wybierają KDE

inni zaś cenią sobie prostotę, funkcjonalność i przejrzystość - wtedy wybierają GNOME

(takie jest moje zdanie)

Niech pracują nad GNOME (i KDE) - wszelskie poprawki i innowacyjne zastosowania mile widziane w obu środowiskach :)

Avatar
Loombago (niezalogowany) | 05.06.2008 17:07#6

@tk dobrze prawisz mogliby zrobić porządne domyślne opakowanie do Gnome w standardzie bo jak na razie jedynie Ubuntu Studio ma sensowny wygląd.

Avatar
Loombago (niezalogowany) | 05.06.2008 17:09#7

@swiztaq prostota, funkcjonalność i przejrzystość nie zawsze muszą iść w parze z archaizmem.

Avatar
@swiztaq (niezalogowany) | 05.06.2008 17:11#9

funkcjonalnośc to akurat doemna KDE
a akurat wygląd ładniejszy ma gnome, więc nie wiem o co CI chodzi

Avatar
Plichu (niezalogowany) | 05.06.2008 17:27#10

Jeżeli ktoś jest minimalistą i denerwują go wszędzie poupychane Kprogramy to gnome jest godne plecenia :)

Avatar
que_pasa (niezalogowany) | 05.06.2008 17:31#11

@Plichu
Jeżeli ktoś jest minimalistą (...) o gnome jest godne plecenia :)

Nie żartuj sobie, gnome to straszna kobyła, muląca niemiłosiernie. Jak będę chciał zapchać cały ram to Windows Vista zainstaluje ;) Minimalista wybierze sobie lekki wm, np. fluxbox czy openbox a reszte aplikacji dobierze samemu.

Avatar
tepa strzala (niezalogowany) | 05.06.2008 17:47#12

@Pilchu
IIRC przy instalacji kde-core jest tylko Konqueror

Avatar
www (niezalogowany) | 05.06.2008 17:55#13

@que_pasa

z tym muleniem gnome to przesadzasz zwłąszcze ze projekt ridley i optymilizacja od 2.14 daje znać obecnie wiele komponentów Gnome jest szybsza od tych Xowych (np terminal)

Avatar
szon (niezalogowany) | 05.06.2008 18:01#14

@Loombago @tk
"mogliby zrobić porządne domyślne opakowanie do Gnome w standardzie"

Może coś takiego?
http://worldimages.nirudia.com/4034

Ale to raczej tylko makeup bo tego w gtk się chyba nie da zrobić. Chociaż ...?

Avatar
swiztaq (niezalogowany) | 05.06.2008 18:16#15

Po pierwsze to ktoś się pode mnie podszywa :/

"funkcjonalnośc to akurat doemna KDE
a akurat wygląd ładniejszy ma gnome, więc nie wiem o co CI chodzi" - to nie moja wypowiedź

@Loombago masz racje ale jak już napisałem to moja ocena obydwu środowisk

Uważam, że oba środowiska są dobre a to kto jakiego używa zależy od osobistych upodobań do wyglądu bo w sumie funkcjonalność jest porównywalna :)

Avatar
indiced (niezalogowany) | 05.06.2008 18:32#16

Ciekawe, co by to było gdyby można było "zaimplementować" GNOME do Windowsa...


Jak dla mnie to najbardziej pasował interfejs Windows 98SE...ale czasy się zmieniają i jak dla mnie na dzień dzisiejszy to tylko Aero i Gnome są warte uwagi.

Porównywałem kiedyś Ubuntu z kUbuntu, na korzyść dla Ubuntu, nie przepadam za kolorowymi fajerwerkami, szarość mi nie przeszkadza, ważne aby interfejs nie śmiecił... w kUbuntu czy Mandrivie było nawalone na maksa kolorowych ikonek i innych ozdobników, za dużo tych esów floresów...

Avatar
myslo (niezalogowany) | 05.06.2008 18:33#17

też się wypowiem, chodź do Linuxa przekonałem się dosyć niedawno. Jeden m-c na Ubuntu i jeden m-c na Kubuntu. Od kilku tygodni siedzę na Xubuntu i tak prawdopodobnie zostanie, pewnie dlatego, że w tej dystrybucji było najmniej do wyrzucenia niepotrzebnych pierdół, poza tym XFCE jest szybkie i małoramożerne.

Avatar
chrząszcz ze szczebrzeszyna (niezalogowany) | 05.06.2008 18:42#18

Jak dotąd pracowałem na KDE, lecz od kilku dni postanowiłem spróbować Gnome. I wiecie co... praca pod Gnome bardziej mi odpowiada, niż pod KDE, mimo iż KDE wydaje się bardziej windowsowe, od Gnome.

Avatar
Jα (niezalogowany) | 05.06.2008 19:01#19

Motyw z KDE prawie zerżnięty z Longhorna i jeszcze bardziej cukierkowy, jeśli chodzi o KDE to tylko z serii 2 lub 3 klasyczny i tak miało być do dziś i tylko poprawiać błędy lub wzbogacać się o nowe funkcje. 4-ka to klapa i porażka jak to mówią inni, hmmm w szkołach dzieci mogą poznawać Linuksa z KDE 4 żeby nakłonić ich do tych systemów.

Avatar
ms-trex (niezalogowany) | 05.06.2008 19:02#20

Super środowisko, odpowiednio odpicowane może być bardzo eleganckie i przyjemne dla oka.

Avatar
indiced (niezalogowany) | 05.06.2008 19:13#21

chrząszczu, w mojej ocenie Gnome jest bardziej takim pośrednikiem pomiędzy interfejsem MacOS9 a MacOSX, podobna logika, przynajmniej z moich obserwacji. Aero też stara się wyszczególnić pasek narzędzi u góry, co zbliża funkcjonalnie do rozwiązań z MacOS i Gnome.... sądzę, że to kierunek rozwoju

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 05.06.2008 19:14#22

→que_pasa

gnome zapycha RAM? chwila..
zaraz zobaczymy..
system> administracja>monitor systemu

hmm... wykorzystana pamięć 246 mb hmm.. to ok 25 % mojego ramu.. kde plasuje się podobnie.. wiesz jesteś kolejnym trollem..
kde 4 ma podobne zużycie ;p
co do tematu mam nadzieje że.. marzy mi się żeby 2.24 pojawiło się na 8.10..

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 05.06.2008 19:21#23

→que_pasa spójrz trollu zanim coś napiszesz..
http://img257.imageshack.us/img257/8852/screendlatrollale9.jpg

ostatnio widzę że niektórzy uwielbiają tu pisać głupoty i wkurzać innych.. teraz Ty que_pasa pokaż jak Ci gnome zużywa cały ram..

żenada!!

Avatar
Slapt (niezalogowany) | 05.06.2008 19:25#24

Ani to ładne, ani intuicyjne już KDE lepsze, a dla fanów GTK+ XFCE.

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 05.06.2008 19:33#25

→Slapt no rzeczywiście pobawisz się gtk + w xfce xDD n/c

przecież xfce jest takie konfigurowalne i opcjonalne.. xD brakuje podstawowych rzeczy które masz nawet w win 95 a są bzdety typu zmiana kolorów obrazu.. ;/ moim zdaniem xfce jest bardzo niepomyślanym środowiskiem..

Avatar
windozer (niezalogowany) | 05.06.2008 19:34#26

Ale to brzydkie i ociężałe.. gdybym miał coś wybrać to pewnie wybór padłby na KDE4 - niestety na tę chwilę nie da się tego używać.
Na chwilę obecną GUI Windows jest bezkonkurencyjne :D

Avatar
tk (niezalogowany) | 05.06.2008 19:36#27

a już najlepiej spodobało mi się iceWM w polskim cdlinux - takie to fajne "windowsowate"

wracając do gnome: ubuntu studio ale i irański parsix też "fajnie" wygląda

Avatar
anonim (niezalogowany) | 05.06.2008 20:11#28

@gothmori
"246 mb (...) kde plasuje się podobnie"

hmm http://img371.imageshack.us/my.php?image=33831676dx5.jpg

Avatar
piotrekp (niezalogowany) | 05.06.2008 20:17#29

@tk
A Parsix to nie jest przypadkiem turecki?

Avatar
anonim (niezalogowany) | 05.06.2008 20:35#30

Do osób uważających że gnowe jest brzydkie.
Większość z was mówi tak na podstawie Ubuntu które zwyczajnie ma nie za piękny them, jednak z gnoma można wycisnąć naprawdę wiele, a mimo to jest ciągle lżejsze od KDE ;)

Avatar
tk (niezalogowany) | 05.06.2008 20:40#31

@ piotrekp

no wy linuksowcy wszystko wiecie lepiej:
http://distrowatch.com/table.php?distribution=parsix

turecki to jest kebab ewentualnie Pardus :lol:
http://distrowatch.com/table.php?distribution=pardus

Avatar
Respev (niezalogowany) | 05.06.2008 20:40#32

[Ale to brzydkie i ociężałe.. gdybym miał coś wybrać to pewnie wybór padłby na KDE4 - niestety na tę chwilę nie da się tego używać.]

A słyszałeś o gnome-core? o_O

Avatar
Loombago (niezalogowany) | 05.06.2008 20:46#33

@anonim ale chodzi o to, żeby od razu było ładne. A nie szukanie po stronach etc.
W dystrach powinno dawać się jeden theme prosty i przejrzysty, jeden odpicowany na maxa, i coś pośrodku.

Avatar
PACH (niezalogowany) | 05.06.2008 20:56#34

@szon
"Może coś takiego?
http://worldimages.nirudia.com/4034"
ooo to mi się podoba (może przez to ze trochę przypomina Vistę), takie połączenie rozwiązań z MacOS X i Visty, choć ma kilka niedociągnięć. IMHO środowiska graficzne powinny być bardziej zoptymalizowane do ekranów panoramicznych, często mi zdarzało się pod Ubuntu ze okno jakiejś aplikacji wychodziło poza ekran (zazwyczaj część z przyciskami ok, anuluj).

"Ale to raczej tylko makeup bo tego w gtk się chyba nie da zrobić. Chociaż ...?"
zapewne się da, ale ciężko było by z wydajnością, trzeba by dodatkowo zaprząc compiza (a raczej kartę graficzną) do przeźroczystości itp.

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 05.06.2008 20:56#35

→anonim no.. u Ciebie jest 226mb wielkiej różnicy nie ma...

→Loombago "ale chodzi o to, żeby od razu było ładne"

yyyy...
ke??

ładny to możesz sobie obrazek namalować.. środowisko ma być użyteczne a nie wyglądające..
więc..yy..
poza tym jest taka stronka.. gnome-look.org poza tym mozna ściągnąć programik który w razie naszej zachcianki zainstaluje motyw z gnome-art bez potrzeby uruchamiania przeglądarki..
nie no bez jaj a może gnome ma jeszcze obiad ugotować i mieć ładne piersi co?
chyba niektórzy nie wiedzą do czego jest środowisko graficzne :/

→Respev "A słyszałeś o gnome-core?"

no właśnie.. tyle że gnome core to już nawet na zabytkach by ruszyło ;p

Avatar
Dj (niezalogowany) | 05.06.2008 21:50#36

jak sie powylańcza wszytstkie wodotryski to gnome nie jest jakis w miare zasobozerny, przynajmniej ja tego nei odczulem, a po włączeniu wszystkich efektow (chyba w advanced desktop effects, czy jakos ) mozemy łatwo upięknic gnoma, jak dla mnie doskonale srodowisko

Avatar
K (niezalogowany) | 05.06.2008 22:06#37

Nie ma nic lepszego niż Gnome, maksymalna funkcjonalność i wygoda.
Trudno się przekonać, bo na początku rzeczywiście wydaje się to bezużyteczne i brzydkie, ale jak się wtajemniczyć to okazuje się, że może być zarazem ładne, funkcjonalne i wydajne. Warto przetestować: "gconftool-2 -s --type bool /apps/metacity/general/compositing_manager true", może komuś się spodoba jest to funkcja ukryta, ponoć ma być odkryta właśnie w Gnome 2.23.

Avatar
sadaj (niezalogowany) | 05.06.2008 23:28#38

@Dj "jak sie powylańcza wszytstkie wodotryski to gnome nie jest jakis w miare zasobozerny, przynajmniej ja tego nei odczulem, a po włączeniu wszystkich efektow (chyba w advanced desktop effects, czy jakos ) mozemy łatwo upięknic gnoma, jak dla mnie doskonale srodowisko"

Wszystko ok. tylko dlaczego nawet z włączonymi efektami gnome w ubuntu 8.04 zajmuje mi 260MB, a to nie jest dużo zwłaszcza w porównaniu do visty

Avatar
Wielki Baklazan (niezalogowany) | 06.06.2008 0:50#39

PACH: nie da sie, gtk+ nie obsluguje przezroczystosci, zatem mozesz sobie co najwyzej compizem zaaplikowac przezroczystosc do okna jako calosci, a to juz nie to samo
Ja tam wole kde postawione na Gentoo, nie przypomina w dzialaniu tego z Kubuntu, zapierdziela jak ta lala

Avatar
pioruins (niezalogowany) | 06.06.2008 6:44#40

@K:
A co daje to polecenie?

Avatar
amigib (niezalogowany) | 06.06.2008 8:00#41

a mnie tam nie siada, i ten gconf, jakbym widział windowsowego regedita, do tego te mono programy, które na siłę próbują wcisnąć, chyba nie tędy droga
czasami wydaje mi się że gdyby Canonical nie uparł się przy Gnome to tego niusa byśmy nawet nie zobaczyli

Avatar
Franek (niezalogowany) | 06.06.2008 11:27#42

Na moim debianie instaluje pakiety : gnome gnome-audio i wszystko lata szybcutko i bezproblemowo !

Avatar
Misza (niezalogowany) | 06.06.2008 11:37#43

@sadaj
Te 260 MB RAM to nie jest może dużo, ale przy odrobinie optymalizacji, spokojnie możesz otrzymać wartość o połowę mniejszą.

@amigib
"do tego te mono programy, które na siłę próbują wcisnąć, chyba nie tędy droga"

W moim przypadku wystarczyło
pacman -Rs mono
i mam w pełni funkcjonalne, wolne od mono środowisko :)

PS.Widziałem już GNOME na paru dystrybucjach i poza tomboyem i ewentualnie beagle nic więcej wciskane na siłę nie było.

Avatar
Yoo (niezalogowany) | 06.06.2008 11:58#44

Mnie w Gnome denerwują te wszystkie wielkie przyciski, kontrolki. Czemu to takie duże jest? Wszelkie listy typu lista plików, lista odtwarzania w Rythmboxie. Nawet po zmniejszeniu czcionki na ekranie mieści się niewiele pozycji ponieważ są niesamowite przerwy pomiędzy nimi.
Denerwuje też brak centrum sterowania na modlę KDE lub Panelu z Windowsa.
Monitory zapewniają coraz większą rozdzielczość a Gnome coraz większe przyciski. Nie tędy droga. Prawdopodobnie można to wszystko zmniejszyć ale na chwile obecną nie wiem jak.
P.S.
Ale i tak używam w domu UBUNTU z Gnome bo samo środowisko ładne jest i proste, nie przeładowane.

Avatar
kamilo84l21 (niezalogowany) | 06.06.2008 14:14#45

Kiedyś pracowałem na KDE... No właśnie to było kiedyś :) Gnome swoją prostotą, funkcjonalnością i intuicyjnością bije KDE na głowę i nie wiele mu brakuje do doskonałości naprawdę. Tak naprawdę dzięki środowisku Gnome opuściłem całkowicie System Windows. Linux jest dla Mnie Moim małym a jednocześnie Wielkim odkryciem. Odkąd Mam Ubuntu z Gnome Windows stał się na Moim kompie historią. Ps. @szon ładny pulpicik. Pozdrawiam wszystkich linuksiarzy jakiejkolwiek dystrybucji by nieużywali.

Avatar
tuxmaniak (niezalogowany) | 06.06.2008 14:35#46

@kamilo84121:"Kiedyś pracowałem na KDE... No właśnie to było kiedyś :) Gnome swoją prostotą, funkcjonalnością i intuicyjnością bije KDE na głowę i nie wiele mu brakuje do doskonałości naprawdę"

Nie mam nic do użytkowników gnome, sam je doceniam za zmiany, które się w nim pojawiają (np. to, że ostatnio zaczęło przyspieszać), ale nie rozumiem, jak ktoś może mówić, że "Gnome swoją (...) funkcjonalnością i intuicyjnością bije KDE na głowę" ... Przecież nautilus nie ma nawet zakładek, nie mówiąc już o braku w gnome wielu narzędzi do zaawansowanej konfiguracji systemu, a la Centrum Sterowania KDE i jego moduły.

Mimo, że sam używam Xfce, nie twierdzę, że bije ono na głowę KDE pod względem funkcjonalności, bo tak po prostu nie jest. Myślę, że tak samo użytkownicy gnome nie powinni mieć złudzeń co do funkcjonalności ich ulubionego środowiska graficznego, w porównaniu z KDE...

Avatar
indiced (niezalogowany) | 06.06.2008 16:47#47

Ja osobiście miałem styczność z wieloma środowiskami. Stąd wybrałem i opisałem 3 najlepsze, na których najdoskonalej mi się pracowało bądź pracuje i opublikowałem je tutaj:


http://cid-02257f046a5cba4e.skydrive.live.com/browse.aspx/Komputerowe


Jedno z nich już wyszło z użycia, niestety, ale za to dwa pozostałe mają się świetnie!
Gdybym miał wybierać spośród środowisk Linuksowych, to bezapelacyjnie GNOME, ale gdybym miał wybierać pomiędzy Aero a GNOME, to miałbym nie lada problem:D

Pozdrawiam!

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 06.06.2008 18:05#48

tuxmaniak ja nie wiem jak można pleść głupoty że w gnome nie ma centrum sterowania xDD można takowe zainstalować ;p ba!! w niektórych dystrybucjach zostaje ono zainstalowane domyślnie.. np. nowe ubuntu studio czy mandriva.. masz niedobór informacji ;]
co do centrum sterowania moim zdaniem to głupie rozwiązanie.. nie lubię mieć wszystkiego wciśniętego pod jedną ikoną..

Avatar
mateo (niezalogowany) | 06.06.2008 18:28#49

@Yoo\

Po prostu wpisz w terminalu gnome-control-center i zobaczysz jak wygląda centrum sterowania w Gnome.
Możesz sobie zronić ikonkę na pulpicie lub w menu za pomocą alacarte menu editor.

Avatar
tuxmaniak (niezalogowany) | 06.06.2008 19:02#50

@gothomori:"tuxmaniak ja nie wiem jak można pleść głupoty że w gnome nie ma centrum sterowania xDD można takowe zainstalować ;p ba!! w niektórych dystrybucjach zostaje ono zainstalowane domyślnie.. np. nowe ubuntu studio czy mandriva.. masz niedobór informacji ;]"

Masz rację co do tego centrum sterowania... Wiem, że ono istnieje, jednak, jak sam zauważyłeś, to w centrum sterowania kde "wszystko jest wciśnięte pod jedną ikonką". Ty tego nie lubisz, ale ja wprost uwielbiam, bo nie muszę szukać potrzebnych mi paneli konfiguracyjnych - mam wszystkie w jednym miejscu. A, i na dodatek odnoszę wrażenie, że każda opcja konfiguracyjna w kde jest bardziej konfigurowalna, niż w gnome (choćby ustawienia sieci)

Każdy używa tego, co lubi. Ja porzuciłem kde z serii 3, ponieważ po prostu przestało mi się podobać. Na gnome nie posiedziałem długo, ponieważ mam zainstalowane wiele programów opartych na gtk (także z tego środowiska graficznego) które, paradoksalnie, właśnie na gnome najgorzej u mnie działały... dlatego przerzuciłem się na xfce, do czasu, aż nowe kde bardziej się rozwinie.

Avatar
que_pasa (niezalogowany) | 06.06.2008 22:52#51

@gothmori
hmm... wykorzystana pamięć 246 mb hmm.. to ok 25 % mojego ramu

ehh, kolejne dziecko neo które wszystkie rozumy pozjadało. Jak Twój gnome będzie zrzerał tyle ramu:

http://freebsd.ovh.org/tmp/1_scrot.png
http://freebsd.ovh.org/home/screenshots/020.jpg

to może przyznam Ci racje że bierze go niewiele i jest mało zosobożerny :P

Avatar
kamilo84l21 (niezalogowany) | 07.06.2008 0:04#52

tuxmaniak centrum sterowania jest lecz one w Gnome jest zbędne ponieważ wystarczy kliknąć na System>Administracja/Preferencje i już Mamy nasze Gnom-owskie centrum sterowania :D Co do konfiguralności KDE to bym powiedział że ma więcej zbędnych bajerów. W Gnome znajduje wszystko co potrzebne a jestem wymagającym użytkownikiem. To jest Moje zdanie i możesz komentować czy wyrażać Swoje :) rzecz jasna w granicach dobrego smaku :) Pozdrawiam

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 07.06.2008 7:24#53

→que_pasa "hmm... wykorzystana pamięć 246 mb hmm.. to ok 25 % mojego ramu

ehh, kolejne dziecko neo które wszystkie rozumy pozjadało. Jak Twój gnome będzie zrzerał tyle ramu:

http://freebsd.ovh.org/tmp/1_scrot.png
http://freebsd.ovh.org/home/screenshots/020.jpg

to może przyznam Ci racje że bierze go niewiele i jest mało zosobożerny :P"

zauważ trollu że fluxbox to prawie tryb tekstowy.. xDDDDDD to środowisko jest tak skromne że... ekhm.. xDD
porównałeś trollu gnome do visty to Ci wrzuciłem screena więc pokaż mi porównanie..
i gdzie gnome zżera Ci cały ram??
Jakby trochę pokombinować można by uzyskać o wiele niższe zużycie..
chciałbym też zauważyć że to zużycie miało miejsce gdy przeglądałem stronę z flash'em a flash to problematyczna sprawa dla mojej grafy i obciąża zarówno ram jak i procek.. co do neo króliczku to muszę Cię zmartwić mam necik w chello ;p i to tak tanio że hoho!! można powiedzieć że 2mb mam za 45 zł miesięcznie ^^ i nie ma problemów w dostawach (tak jak w osiedlówach xDD)


ten intelekt z fluxboxem wyjechał xDD ja Ci mogę udowodnić że na fluxie będę miał zużycie 150 mb xDD wystarczy że odpalę stronkę we flashu ziąąąąąąąąąąą xDDD


→tuxmaniak środowisko to kwestia upodobań ;p xfce jest w miarę graficzne i żeby zmienić tapetę nie trzeba odpalać terminala
co nie que_pasa?? xDDD
to rzecz gustu i upodobań ;]

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8,8
icon
Polecamy
dobreprogramy od kuchni

Portal okiem administratora
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av