Google będzie współpracować z wywiadem

05.02.2010 15:57, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Google pomoże amerykańskiemu wywiadowi w zdobywaniu informacji o cyberprzestępcach. To pokłosie afery sprzed kilku tygodni, kiedy przedstawiciele firmy z Mountain View oskarżyli Chiny o sterowanie atakami z sieci.

Firma Google zaproponowała współpracę amerykańskiej Agencji Bezpieczeństwa Narodowego (NSA) - informuje „Washington Post”. Rozmowy między agencją rządową a internetowym gigantem trwają od prawie miesiąca, rozpoczęły się natychmiast po ogłoszeniu przez Google’a informacji o cyberatakach. Firma przekaże NSA materiały związane z atakami. Ale nie wszystkie - według amerykańskiego prawa nie może podać numerów telefonów, adresów, ani zawartości e-maili.

Przy okazji wyszło na jaw, że spora część firm internetowych od dawna współpracuje z wywiadem. Potwierdziła to rzeczniczka NSA, Judi Emmel: NSA pracuje z wieloma prywatnymi partnerami i organizacjami badawczymi, aby zapewnić dostępność do odpowiednich rozwiązań Departamentowi Obrony.

Mimo zapewnień, że współpraca Google’a z wywiadem ma służyć dobru obywateli, część analityków jest zaniepokojona. Podnoszone są głosy na temat zbyt dużej ilości informacji, jakie zgromadził w swoich rękach internetowy gigant. Cytowany przez „Washington Post” Matthew Aid, ekspert od NSA, powiedział wprost, że czuje się nieswojo słysząc, że Google będzie ściśle współpracować z wywiadem. Nawet jeśli ma to służyć tylko celom obronnym.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (78)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pila19 | 05.02.2010 16:03#1

Co wy ciągle z tym Google?? Płacą Wam za wyświetlanie ich logo i pisanie o nich artykułów??

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 05.02.2010 16:09#2

i co? Kto teraz powie, że Google nie szpieguje??

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 05.02.2010 16:09#3

"Google pomoże amerykańskiemu wywiadowi"

A jak tam trojany CIA w waszych kompach, Chrome i inne toolbary?

A jak tam historia wyszukiwania?

Ja już od dawna korzystam z Bing i IE8 i mam spokój z wywiadem ;)

Avatar
BenderBendingRodriguezz (niezalogowany) | 05.02.2010 16:14#4

@pila19

Dzięciątko nie bulwersuj się tak, równie dobrze możnaby sie przyczepić że piszą tak dużo (jeszcze więcej niż o Google) o Microsofcie i co wtedy?

Co do newsa to nie jest to żadną niespodzianką, prawdopodobnie każdy serwis operujący jakimiś tam prywatnymi danymi użytkowników "rozmawiał" z NCA, CIA, FBI czy innymi jednostkami służb bezpieczeństwa USA. Niestety co jest niepokojące to zauważcie że już coraz więcej robi się "dla dobra obywateli" włącznie ze skanowaniem na lotniskach, pobieraniem DNA, odciskami palców na dowodach/paszportach, ja podziękuję takim dobrym intencjom bo tylko prowadzą do jednego, globalnej kontroli nad każdym aspektem naszego życia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 05.02.2010 16:15#5

Bing również przechowuje dane użytkowników. Takie są przepisy w USA.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
misiek440v2 | 05.02.2010 16:17#6

a na co komu histroia wyszukiwania jak wystarczy metoda porównawcza z historią przeglądanych stron :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
etam | 05.02.2010 16:22#7

Prawdziwą wolność daje tylko prawdziwie Wolne Oprogramowanie.

Jak DP piszą o M$, to narzekacie, że to reklama. Jak o google, to znowu, że płacą. Weście się trochę ogarnijcie! Ja też nie pałam miłością to tych firm, ale te komentarze o szpiegach i złodziejach zaczynają rysować paranoloidę obrotową.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
qwerty01 | 05.02.2010 16:23#8

Dlaczego ci ***** tylko z NSA? Dlaczego nie z pupilkami USA (UK, Francja itd)? Zmieniam stronę startową na bing i na nowo instaluję Tora.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
NNNorbi | 05.02.2010 16:23#9

To chyba ostateczna decyzja żeby usunąć konto z Google - Papa

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Garhuy | 05.02.2010 16:23#10

@master_zonk6
Ja! To dotyczy tylko ameryki.

Avatar
gogo1 (niezalogowany) | 05.02.2010 16:29#11

Wszystkie firmy amerykańskie współpracują.60 procent luk to bramki dla CIA

Avatar
dob3k (niezalogowany) | 05.02.2010 16:30#12

Teraz w koncu mozna powiedziec ze google nie szpieguje ...ma od tego ludzi ;)

Avatar
Paul Mc (niezalogowany) | 05.02.2010 16:32#13

@Garhuy ale serwery Google są w USA.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 05.02.2010 16:35#14

@Garhuy
Za przeproszeniem. Jesteś bardzo naiwny.
@sWeeT-Dżola ;)
Obyś się nie przeliczyła :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PolishNetwork | 05.02.2010 16:37#15

Także bym się przerzucił na np. Bing i Windows Live, ale u nich jest niemal identycznie.
Google ma przejrzyste narzędzia, a jeżeli chodzi o historię wyszukiwania - przecież ją można spokojnie wyłączyć. To nie zmienia faktu, że Google rejestruje WSZYSTKIE połączenia z ich serwerami w tym wszystkie frazy wyszukiwane. Nie jest to przejrzyste dla nich, ale potrafią to odczytać (zapewne jest to w postaci tekstowej, jak logi różnych programów). Pamiętajcie, że nic Was nie uchroni w Internecie przy anonimowości. Zresztą w tamtym roku wprowadzono parę podobnych zmian w prawie, m.in. przechowywanie SMSów przez operatora na jakiś czas. Korporacje tego typu mają obowiązek przechowywać tego typu dane, wszystko pisze w warunkach użytkowania, przecież na to się zgadzaliście!

Nie jestem z tego zadowolony, ale taka jest smutna prawda.
Pozdrawiam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Garhuy | 05.02.2010 16:40#16

@master_zonk6
Nie sądzę. Gdyby sprawa dotyczyła bezpośrednio nas to bym zaczął się martwić, a tak nie ma żadnych obaw, tylko że już widać niepotrzebną, sztuczną panikę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 05.02.2010 16:40#17

@sWeeT-Dżola ;)
Tak, wszyscy już wiemy, że korzystasz z IE, i wspierasz binga, nie musisz tego wklejać pod każdym tematem.

Dobrze, że NSA nie ma zbytnio wpływu na przeciętnego polskiego obywatela.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 05.02.2010 16:43#18

@ sWeeT-Dżola ;)

Wiemy że nie możesz pisać dobrze o swojej konkurencji na tym vortalu, z resztą jesteś w tym celu wynajęta. No cóż taka praca, co począć?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Garhuy | 05.02.2010 16:43#19

@sWeeT-Dżola ;)
Jeśli chodzi o "śledzenie", na wszelki wypadek używam w Firefoksie tego dodatku:
https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/60333

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kecarg | 05.02.2010 16:43#20

Teorii spiskowych i paranoi ciąg dalszy. Następny odcinek już wkrótce...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Phight3r | 05.02.2010 16:45#21

Podobno NSA też ma jakąś furtkę w Windows, przez którą może przeglądać wszystkie pliki na dysku.
Nie wiem czy to prawda, ale skoro nie znamy kodu źródłowego Windowsa możemy uznać tą informację za w miarę wiarygodną.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LoganOldschool | 05.02.2010 16:46#22

oni są wszędzie, widzą, obserwują, wiedzą co robisz, wiedzą o czym myślisz...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PolishNetwork | 05.02.2010 16:49#23

@ sWeeT-Dżola ;)
Prywatności w sieci nie znajdziesz. :)
Microsoft posiada niemal identyczne rozwiązania. Przeczytaj regulaminy i warunki użytkowania wszystkich usług online Microsoft'u z których korzystasz.

Projekt Tor też nie jest bezpieczny: jeżeli osoba, która udostępnia swoje łącze innym stworzy własny program, który będzie działać jak "filtr", to uda jej się przechwycić niektóre informacje, co przechodzą przez jej łącze. Tak przynajmniej myślę.

@Phight3r
Bzdura. Byłaby o tym wielka afera już jakiś czas temu. Można byłoby to wykryć przy użyciu programów monitorujących tzw. pakiety wysyłane i odbierane przez nasz komputer. Zresztą widoczne by to było nawet po ikonce sieci przy zegarze systemowych (jeżeli się włączyło taką opcję) - większość osób powinna wiedzieć o co chodzi. ;)

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 05.02.2010 16:55#24

@Phight3r napisał:
"Nie wiem czy to prawda, ale skoro nie znamy kodu źródłowego Windowsa możemy uznać tą informację za w miarę wiarygodną."

Znasz może jakiegoś prawdziwego, zielonego kosmitę z czułkami? Bo jeśli nie, to można by uznać informację o ich istnieniu za wiarygodną.
Tak się właśnie rodzą teorie spiskowe...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Phight3r | 05.02.2010 16:55#25

@PolishNetwork
Teoretycznie masz rację. Jednak gdyby Microsoft wprowadził takie coś bez wiedzy użytkownika (chyba od Windows NT) i przez te wszystkie lata mogłyby wejść służby bezpieczeństwa do każdego kompa to wątpię żeby się tym chwalili teraz przy Windows 7. Poza tym jeśli coś takiego faktycznie istnieje to wydaje mi się że jest wystarczająco ukryte i nie zauważysz tego po ikonce w tray'u.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Phight3r | 05.02.2010 16:59#26

@Anonim (niezalogowany)
Windows jest najpopularniejszym systemem na świecie, więc Microsoft może sobie pozwalać. Poza tym część ludzi nawet nie wie co to Windows...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Phight3r | 05.02.2010 17:00#27

@sWeeT-Dżola ;)
To czemu do tej pory nie ma przerobionego takiego Windowsa 2000?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kecarg | 05.02.2010 17:02#28

Tak. Najlepiej się zbudujcie sobie bunkier i się w nim zamknijcie. U mnie w mieście są kamery. I co? Mam uciec do Uzbekistanu?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PolishNetwork | 05.02.2010 17:05#29

@Phight3r
Windows jest instalowany także na komputerach państwowych, więc wątpię, aby takie coś istniało.
Jeżeli programowo by nie dało się przechwycić tych informacji, to sprzętowo na 100% da radę - coś w rodzaju rutera/bramki, co rejestruje każde połączenie. ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PolishNetwork | 05.02.2010 17:06#30

@sWeeT-Dżola ;)
Już wiemy, kto korzysta z torrentów! Tam pełno takich śmieciowych wyników. ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 05.02.2010 17:07#31

@Phight3r
A jaki masz problem ściągnąć W32Dasm i zdekompilować biblioteki Windows na ASM? Możesz się w tedy zorientować w działaniu owych.

Masz jeszcze jakieś argumenty czy tylko puste frazesy masz zamiar rzucać?

"To czemu do tej pory nie ma przerobionego takiego Windowsa 2000?"

Części kodu użyli w ReactOS ale po tym jak to wyszło na jaw musieli go usunąć ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gitma-Dżones ;< | 05.02.2010 17:09#32

Naiwna Dżola. Hehe. Nikt jej nie śledzi. Microsofty nie szpiegują, bo to święta krowa

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Garhuy | 05.02.2010 17:12#34

@sWeeT-Dżola ;)
Ignorantem to bym był nie martwiąc się i używając Windowsa w najnowszej wersji:

http://tnij.org/nsa-windows-7
http://tnij.org/nsa-windows-7-2

Nie dziwne, że to akurat wywiad zarządza zabezpieczeniami Windowsów?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PolishNetwork | 05.02.2010 17:21#35

@sWeeT-Dżola ;)
No ok. Tyle, że nie wyciekło 15-30% kodu źródłowego i nawet nie wiemy jaki fragment, aby mówić o jakimkolwiek konkretnym wykorzystaniu jak stworzenie swojego systemu. ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
misiek440v2 | 05.02.2010 17:29#36

sWeeT-Dżola ma zawsze racje i nie wiem czemu jej nie słuchacie?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 05.02.2010 18:02#37

@sWeeT-Dżola

A czy dodatkowo wiesz że te dodatki zarażały TYLKO na Twojej ukochanej platformie Windows?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Phight3r | 05.02.2010 18:02#38

Po pierwsze to są dodatki do Firefoxa a nie integralna część przeglądarki.
Po drugie w tym Twoim Internet Explorerze co jakiś czas są wykrywane bardzo poważne luki bezpieczeństwa. Gdyby takie luki były w Firefoxie Mozilla wydała by w ciągu tygodnia odpowiednie poprawki, a Microsoft jak na razie nic nie robi sobie z wykrytego ostatnio błędu w IE.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DemoniK | 05.02.2010 18:11#39

@BenderBendingRodriguez

"bo Twoje zachowanie urąga jakimkolwiek standardom"

Chciałbym Cię poprosić o podobnie głęboką analizę autora poniższych wypowiedzi:

[...]"ATTENTION WHORES"[...]

[...]jesteś niedorozwinięta[...]

[...]jesteś jednym wielkim zawszonym trollem[...]

[...]że nie jest inteligentniejsza od przeciętnego misia[...]

[...]**** o tym zużyciu pamięci[...]

[...]Ale **** z tymi lukami w przeglądarkach[...]

[...]ja się pytam do **** nędzy[...]

[...]jak muchy do g***a[...]

Avatar
Nr.Buta48 (niezalogowany) | 05.02.2010 18:25#40

"według amerykańskiego prawa nie może podać numerów telefonów, adresów, ani zawartości e-maili"
Próbują otworzyć sobie furtkę do handlowania tymi danymi.
Cenzurowali w Chinach bez skrupułów i nie wiadomo na co się jeszcze godzili, dla dobra obywateli. Teraz oferują podobną usługę NSA. Co na to inne państw czy szpiegowanie obywateli dla obcych wywiadów jest legalne? Czy ludzie korzystający z produktów Google nie współpracują z obcym wywiadem?
Google śmierdzi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DemoniK | 05.02.2010 18:27#41

[...]
Przy okazji wyszło na jaw, że spora część firm internetowych od dawna współpracuje z wywiadem.
[...]

Odnoszę wrażenie, że niewiele osób zdaje sobie sprawę, że Google nie jest jedynym źródłem informacji dla wywiadu. Co więcej, nie tylko wywiad na nas patrzy i korzysta z informacji.

Oszukiwanie samych siebie, że rezygnacja z rozwiązań firmy z Mountain View wyzwoli z więzów wielkiego brata, jest doraźne.

Obywatelu! Chcesz walczyć z systemem, monopolem i całym tym złem wcielonym? Bądź konsekwentny! Przeanalizuj życie dookoła. Wszędzie można dostrzec ciemność...

A gdy już dopadnie Cię bezsilność przemyśl to raz jeszcze i zastanów się co tak na prawdę chcesz osiągnąć. Jeżeli bunt dla samego buntu to czas dorosnąć :)

Avatar
0__o (niezalogowany) | 05.02.2010 18:30#42

Prawde mówiąc przeraża mnie ilość hipokrytów, którzy po przeczytaniu tego albo wcześniejszego newsa przestają nagle korzystać z produktów google.
W internecie nigdy nie było, nie ma i nie będzie pełnej anonimowości, wasze dane sa przechowywane na setkach serwerów i nie jesteście w stanie nic z tym zrobić. Ale to nie powód do zmartwień.
Usuńcie google desktop, google earth, google chrome, konto na gmail i youtube (najlepiej w ogóle nie korzystajcie z tego serwisu). Przesiądźcie się na programy, usługi innych firm i żyjcie dalej w błogiej nieświadomości i przekonaniu, że nikt nie gromadzi o was danych.
Zastanawiam się, kiedy ta paranoja dobiegnie końca.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 05.02.2010 18:36#43

@BenderBendingRodriguez
A czymże jest Firefoks bez dodatków?? NICZYM

Avatar
Bloom (niezalogowany) | 05.02.2010 18:44#44

Zdaje się, że Słodka Jola namawia nas do przestępstwa...
tutaj fragment z eula:

4. LIMITATIONS ON REVERSE ENGINEERING, DECOMPILATION, AND DISASSEMBLY. You may not reverse engineer, decompile, or disassemble the Software, except and only to the extent that such activity is expressly permitted by applicable law notwithstanding this limitation.

Według: http://blaszyk-jarosinski.pl/?p=101

Informacje uzyskane w wyniku dekompilacji mogą być:

2) wyłącznie w celu osiągnięcia współdziałania (kompatybilności) niezależnie stworzonego programu komputerowego albo sprzętu;

Co do Windows oraz IE... Wystarczy rzucić okiem na to, co wysyła na przykład Raport o błędach, Media Player i WGA aby nie gadać pewnych farmazonów. Wiadomo też, że MS robił na naszych komputerach "tajne" aktualizacje, do czego ma prawo... bo sobie takie prawo dał. Nawet gdyby nie szpiegował na dziś - a szpieguje, to może zacząć jutro i to zupełnie bezkarnie. Bazę ku temu już ma.

Na zakończenie - też uważam, że jola to troll i zwyczajnie nas podpuszcza, żeby podgrzać atmosferę gadaniem zwykłych głupot. Proponuję IGNOROWAć.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 05.02.2010 18:50#45

@master_zonk6

Wiesz, to jest kwestia gustu, jeden lubi banany jeden pomarańcze a sWeeT-Dżola IE :)

Ja w tej chwili używam FF bo konqueror jest zbyt powolny, mam tez zamiar wypróbować sobie opere bo jest całkiem niezła.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
inet.dysk | 05.02.2010 18:56#46

Tak a pro po współpracy Google z wywiadem.
Wojewódzki Sąd Administracyjny uznał, że administratorzy stron muszą podawać adresy IP komentatorów, gdy ktoś uzna, że wpis narusza ich dobra osobiste i zechce wytoczyć sprawę w sądzie.
Ciekawe, czy ten wyrok kwalifikuje się do ochrony praw autorskich: tzn. czy ZAiKS będzie mógł zażądać np. od peb IP użytkowników rozpowszechniających linki?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wojtekk23 | 05.02.2010 18:56#47

mi to wszystko objętne

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 05.02.2010 19:02#48

@master_zonk6

Hmm, wygląda na to że zostanę przy operze :)

Wygląda profesjonalnie, można ją skonfigurowac jak tylko się chce i jest nawet szybka i najlepsze, jest natywna dla KDE YEAH!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Inventer89 | 05.02.2010 19:16#49

Ale nowość... nikogo nie zastanawiało dlaczego Google weszło tylko na rynek usług przy pomocy których mogą zbierać dane? wyszukiwarka, Youtube, Gmail, toolbary do przeglądarek, przeglądarka, Docs z możliwością przechowywania dokumentów, system, który będzie przechowywał nasze dane tylko w internecie i który będzie działa tylko gdy będziemy podłączeni do internetu... można tak wymieniać.
Dlaczego nie zrobili menedżera plików, programu do nagrywania płyt, do odtwarzania muzyki, do oglądania filmów? Bo wówczas nie zbieraliby żadnych danych o nas. Jest oczywiście Picasa, która zapewnia lepszy komfort pracy po zalogowaniu się na konto google...
Zawsze sądziłem że najlepszych speców od marketingu ma Apple, ale widzę że się myliłem. Tylko Google potrafi z uśmiechem i miną niewiniątka zbierać nasze dane i mówić że nie robią nic złego, po czym zwyczajnie te dane sprzedają.

A jeśli chodzi o prawo, to prawo obowiązuje tam gdzie stoją serwery.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 05.02.2010 19:27#50

@Inventer89

A co Ty myślisz że Google tylko zbiera dane? Każdy serwis który jakoś obraca naszymi danymi jest witany przez smutnych panów w czarnych garniakach i czarnych okularach. KAŻDA firma w USA (na pewno w USA, o reszcie świata nie mam pojęcia) która osiągnie jakiś tam sukces mierzony ilością uzytkowników itp. miała/ma/będzie miała do czynienia ze służbami bezpieczeństwa USA, Google nie jest tu wyjątkiem. Poza tym protokół TCP/IP nie został tak stworzony aby umożliwiać prywatność tak więc o niej możemy zapomnieć bo jeśli znajdzie się ktoś wystarczająco zdeterminowany do wyśledzenia nas to nas wyśledzi, wszystko to tylko kwestia czasu. Poza tym USA i tak posiada system który zbiera WSZYSTKIE dane z całego świata i to przepuszcza przez różnorakie filtry i o to jakoś nikt nie płacze, jedynym sposobem na prywatność są gołebie pocztowe :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Saeros | 05.02.2010 19:32#51

> Joluś

"Gmail już też nie używam, hotmail mi wystarcza ;)
Postanowiłam się jak tylko się da odizolować od tej "firmy" "

Za to pełną integrację z Microsoftem masz już w standardzie ;D

Aczkolwiek wstaw do swojego kajecika dla mnie plusik, bo też używam Hotmaila :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 05.02.2010 19:43#52

No to masz plusik ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 05.02.2010 19:44#53

@Dla reszty krzykaczy o braku prywatności

Poszukajcie sobie swoją ulubioną wyszukiwarką czegoś takiego jak echelon lub project echelon następnie życzę zachowania anonimowości :)

Avatar
Katarrrrynka (niezalogowany) | 05.02.2010 19:47#54

Kto nie ma nic na sumieniu ten nie ma się czego bać. Proste.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mgcompany | 05.02.2010 19:49#55

A że tak się zapytam, czego się boicie? Jesteście terrorystami jakimiś? Macie ogromne złoża ropy pod swoimi domami? :D
Są licencje, regulaminy, zasady zachowania poufności, itd., które można przeczytać przed korzystaniem z oferowanej usługi. Jeśli ktoś naprawdę się czegoś boi, to nie musi korzystać z usług Google, czy Microsoftu, oraz innych wielkich korporacji.
A najprostszym rozwiązaniem jest odłączenie sobie dostępu do internetu i wtedy wszyscy są bezpieczni. ;D Wyluzujcie trochę. Zawsze ktoś kogoś będzie szpiegował, zbierał dane, informacje i inne. Tak było zawsze, jest i będzie, bo na podstawie tego państwo próbuje zagwarantować bezpieczeństwo społeczeństwu (rzadziej planuje wywołać wojnę, ale takie przypadki też się zdarzały w historii). ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 05.02.2010 19:52#56

@mgcompany

Wszystko się zgadza za wyjątkiem tego bezpieczeństwa społeczności :)

Co państwo chce to kontrola a nie bezpieczeństwo społeczności :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 05.02.2010 19:54#57

@mgcompany
"A że tak się zapytam, czego się boicie? Jesteście terrorystami jakimiś?"

Tak też sobie wytłumaczysz wszczepienie czipa do tyłka?

Avatar
anonymous (niezalogowany) | 05.02.2010 20:03#58

sWeeT-Dżola ;)
Po prostu aktualizujesz sobie bazę wirusów codziennie poprzez używanie IE i wychwalanie Microsoftu ponad wszystko.Co do chipów to trzeba używać wszystkiego z głową wybierać to co się chce i to co się lubi

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gitma-Dżones ;< | 05.02.2010 20:03#59

@ mgcompany

Otuż To!

Bój cie się bo ktoś się dowie że lolekbolek@gmail.com napisał do laleczka@gmail.com że ona jest nic takasobie i wpadnie do niej zaraz i posłuchają muzę ;< to będzie kiszka

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 05.02.2010 20:06#60

@sWeeT-Dżola

No proszę, a jednak potrafisz czasem wykazać się normalnym zdrowo rozsądkowym myśleniem :)

Plusik dla Ciebie :)

Avatar
ble ble ble (niezalogowany) | 05.02.2010 20:36#61

@sWeeT-Dżola ;)
A chcesz się założyć, że niedługo bez czipa pod skórą nie będziesz mogła nic zrobić i kupić?

Avatar
ble ble ble (niezalogowany) | 05.02.2010 20:39#62

@sWeeT-Dżola ;)
A to odnośnie tego, że Firefox zaraża (było w komentarzach):
"Czy to prawda, że Sasza wygrał w loterii Wołgę, w Moskwie?" "Tak, to prawda. Ale nie Sasza, tylko Wania, nie w Moskwie, tylko w Leningradzie, nie Wołgę, tylko rower, i nie wygrał, tylko mu ukradli..."

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gitma-Dżones ;< | 05.02.2010 20:39#63

@ sWeeT-Dżola ;)

GoogleCzypa masz tylko kiedy korzystasz z usług google.
Czyp od Microsoftu masz w tyłku cały czas!

Boisz się o prywatność?
Korzystaj:
http://www.torproject.org/index.html.pl

Avatar
JanyPL (niezalogowany) | 05.02.2010 22:17#64

Chyba sobie zrobię własną wyszukiwarkę...

Avatar
Nr.Buta48 (niezalogowany) | 05.02.2010 22:26#65

Gitma-Dżones ;<
wystarczy że jesteś tu http://www.dobreprogramy.pl
i korzystasz z usług google i podobnych
google-analytics.com
googlesyndycation.com
stat.pl
xenium.pl
gemius.pl
doubleclick.net
często dostajesz to w prezencie od firm hostingowych jako gratis do serwera.
Jest wszech obecne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
waderr73 | 05.02.2010 22:41#66

Widzę, że tylko @sWeeT-Dżol orientuje się w temacie.

Avatar
KontrolerXD (niezalogowany) | 05.02.2010 22:49#67

@JanyPL Jeśli zrobisz robota skanującego serwery, prywatne komputer zostaniesz oskarżona o hakerstwo. stworzysz własny "Google Toolbar" szpiegujący ludzi i wysyłający do ciebie zebrane dane zostanie uznana za wirusa.

Avatar
Kometa alfa (niezalogowany) | 06.02.2010 0:03#68

@PolishNetwork - zanim wypowiesz sie o Toru, to na boga, zorientuj sie w temacie.

ZADEN wezel polaczenia w TOR nie wie jednoczesnie dokad trafi, i skad pochodzi dany pakiet. W czasie polaczenia wezly sa zmieniane.

@sweet-dzola

Myslisz ze MS nie wspolpracuje z NSA? :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gitma-Dżones ;< | 06.02.2010 0:25#69

@ Flint

"ATTENTION WHORES" jest bardzo trafne

Koleś o ksywce SweeTDZola welokrotnie mnie obraża osobiście i bezpodstwanie, ale nie gniewam się i nie traktuje jego poważnie, chociaz BAN by się przydał

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Flint | 06.02.2010 1:04#70

Dziękuję za szybką reakcję

Avatar
madmax212 (niezalogowany) | 06.02.2010 9:25#71

To że google szpieguje dla CIA i NSA do żaden news,
gorsze jest to że sfera tego szpiegowania się cały czas rozszerza... co już powoduje duży niepokój.
Dlatego na pewno nie kupie telefonu z google Android ( raczej bym nie chciał, aby jakiś tary PC-Nerd podsłuchiwał moje rozmowy )ani innych wynalazków googla, szczególnie że jedyna rzecz, która jest naprawde warta uwagi to ich wyszukiwarka, całar reszta już raczej nie trzyma takiego poziomu.

Avatar
LoggeR (niezalogowany) | 06.02.2010 14:46#72

Czyżby Chiny nie opłaciły abonamentu za usługę GoogleSpy i szukają nowego klienta? Business is Business

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 06.02.2010 16:03#73

@ master_zonk6

Największym szpiegiem jest Opera, zmień sobie lepiej przeglądarkę skoro masz manie prześladowcze.

Avatar
piszczyk4U43 (niezalogowany) | 06.02.2010 17:44#74

Niezłe :)
Dev channel 5.0.317.0 for Windows
Known Issues:
When "Ask me ..." is set, cookies are still set without asking.

Avatar
M S (niezalogowany) | 06.02.2010 23:44#75

Sweet Dzola Twoje posty sa boskie :D

Co do tematu cóż jak widać nikomu nie można zaufać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Brak | 07.02.2010 0:58#76

NSA to największa agencja wywiadowcza wywiadu elektronicznego na świecie, trzeba też to dodać.

Jednak co by nie mówić, jak google chce pomocy, to za darmo można tylko dostać po mordzie, zapewne będzie tak ze pomoc otrzymają, ale będą musieli dać dostęp do kont,emaili i wszystkiego co google ma wskazanym przez NSA osób... A my się nigdy o tym nie dowiemy...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
alchenix | 08.02.2010 1:14#77

@PolishNetwork

"Projekt Tor też nie jest bezpieczny: jeżeli osoba, która udostępnia swoje łącze innym stworzy własny program, który będzie działać jak "filtr", to uda jej się przechwycić niektóre informacje, co przechodzą przez jej łącze. Tak przynajmniej myślę."

W projekcie TOR każdy pakiet jest szyfrowany wiec nic z tego.

Avatar
szaman69 (niezalogowany) | 08.02.2010 11:00#78

Krok po kroku, kontrola internetu i cenzura coraz bliżej

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8,8
icon
Polecamy
Test: Zotac ZBOX ID80 Plus

Nowa miniplatforma Intela w natarciu
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av