Google (znowu) usuwa niebezpieczne aplikacje z Android Marketu

31.05.2011 17:49, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Google po raz kolejny usunął z Android Marketu ponad 20 aplikacji mogących zagrozić bezpieczeństwu użytkowników.

Jak podaje Lookout, firma zajmująca się bezpieczeństwem urządzeń mobilnych, podczas weekendu w Android Markecie pojawiły się zainfekowane aplikacje. Były to najprawdopodobniej programy stworzone przez osoby odpowiedzialne za wprowadzonego w marcu trojana DroidDream. Wykorzystując dwa exploity rootuje on smartfona z systemem Android. Umożliwia to na przykład wysłanie bez wiedzy użytkownika danych dotyczących telefonu. Zdaniem specjalistów z Lookout od 30 do 120 tysięcy urządzeń z Androidem mogło zostać zainfekowanych za pośrednictwem nowego trojana.

Google jeszcze nie potwierdził informacji o usunięciu złośliwych aplikacji ze swojego e-sklepu. Pełna lista zainfekowanych programów i gier dostępna jest na stronach Lookout. Jak zwykle w takich sytuacjach zaleca się użytkownikom Androida ostrożność podczas pobierania aplikacji. Warto też sprawdzać, jakich pozwoleń wymaga dany program czy gra albo skorzystać z antywirusa do przeskanowania pobranych plików. Póki Google nie zaostrzy kryteriów przyjmowania programów do swojego e-sklepu, takie sytuacje będą zapewne się powtarzać.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (36)  

Avatar
damianik (niezalogowany) | 31.05.2011 17:51#1

Super, rotuje tel, a myślałem że nie da się zrotować 2.2 jestem pod wrażeniem

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
chrome_9 | 31.05.2011 18:41#2

Nie rozumiem polityki Google. DroidDream oraz jego pochodne wykorzystują lukę z Androida 2.2 i starszych. Luka ta została poprawiona w wersji 2.3. Niestety z systemu tego korzysta mniej niż 5% użytkowników.

Dlaczego Google nie wydał poprawki błędów dla Androida 2.2, 2.1 które są popularniejsze? Przecież nie każdy telefon dostanie aktualizację do najnowszej wersji 2.3. To trochę tak jakby Microsoft wydawał poprawki błędów tylko dla Windows7 olewając użytkowników Visty oraz WinXP (wsparcie aż do 2014)

Google powinno zamiast blokować kolejne aplikacje wykorzystujące lukę, wydać poprawkę zabezpieczeń która tą lukę usunie. Na wszystkie telefony nawet te z najstarszą wersją systemu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 31.05.2011 18:54#3

"Nie rozumiem polityki Google."

A kto ją rozumie? Dzisiaj kupując telefon z Androidem dostajemy stare oprogramowanie i to w dodatku beż możliwości aktualizacji do najnowszej wersji...

Avatar
michauek (niezalogowany) | 31.05.2011 18:55#4

Czy aplikacja, aby dostać się do sklepu nie jest sprawdzana najpierw?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mlody993 | 31.05.2011 19:10#5

@Mayron
"A kto ją rozumie? Dzisiaj kupując telefon z Androidem dostajemy stare oprogramowanie i to w dodatku beż możliwości aktualizacji do najnowszej wersji... "

A to już nie jest wina Google tylko producentów smartfonów. Ja posiadam Sony Ericsson XPERIA X10 i standard był Android 1.6, wyszła aktualizacja do Android 2.1 i niby na tym miało pozostać, bo Sony nie chciał już wspierać tego telefonu. Ale jako, że ten telefon był ich flagowym produktem powstało dużo "buntów" użytkowników, że po roku producent olał swój produkt. I co? W trzecim kwartale ma wyjść na X10 oficjalny Android 2.3. :)

Tak więc to wina tylko producentów. Przykładowo XPERIA Mini i Pro nie dostaną aktualizacji, pozostaną na Androidzie 2.1 . Google tutaj nie ma nic do gadania.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
webnull | 31.05.2011 19:18#6

@Mayron
"A kto ją rozumie? Dzisiaj kupując telefon z Androidem dostajemy stare oprogramowanie i to w dodatku beż możliwości aktualizacji do najnowszej wersji..."

Coś Ci się pomyliło.
Jak kupujesz telefon z jakimkolwiek systemem operacyjnym to tak samo jak z Androidem dostajesz stare oprogramowanie, i tutaj winni są operatorzy oraz producenci sprzętu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
t4d | 31.05.2011 19:21#7

@Mlody993
Dokładnie, ale czasami jest jeszcze gorzej jak się ma telefon brandowany z np Orange, gdzie czeka się na updaty z operatora sieci z 2 miechy dłużej, a jak operatorowi się nie chce zrobić aktualizacji to i może w ogóle się jej nie dostanie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 31.05.2011 19:22#8

@Mayron

Kto Ci płaci za te kłamstwa?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 31.05.2011 19:35#9

@webnull

Gdyby Google chciało aby użytkownicy mieli najnowszy i bezpieczny soft to zapewne by tak było.

Avatar
vladonator (niezalogowany) | 31.05.2011 19:57#10

ja dalej czekam na 2.3 od htc dla desire ;x ma byc w czerwcu, ale znajac htc, to znowu opozni sie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mlody993 | 31.05.2011 19:59#11

@Mayron, proszę skończ te brednie. Bo Google aktualizuje i robi nowe wersje Androida. A to, że na telefonach mamy stare wersje to jak wspomniał @t4d wina operatorów sieci komórkowych i producentów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 31.05.2011 20:00#12

Ojej jacy oni są dobrzy w tym google, dbają o klienta... śmiech na sali, polityka aktualizacji jest żałosna, i powiem więcej, lepiej nie będzie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 31.05.2011 20:06#13

Mlody993, sorry ale gó.... prawda, jest wiele modeli to których nie dostaniesz żadnej aktualizacji, wiele użytkowników ma stary soft bez żadnej szansy na aktualizację, i nie wylatuj tu że to wina operatorów i producentów, bo system dostarcza google.

Takie akcje jak ostatnio, zapewnianie użytkowników jakie modele będą miały aktualizację tylko udowadnia tragiczną sytuację z aktualizacjami.

Avatar
jużistniejenickhaha (niezalogowany) | 31.05.2011 20:19#14

@DonM$, @Mayron:
Jesteście śmieszni.
Ostatnio były narzekania że ciągle to nowy Android i w ogóle, a teraz piszecie że to wina Google.
G prawda. ja na telefonie na którym był Android 2.1 mam 2.3 najnowszego, i to nic że nie od producenta, bo jak widać da radę.
To tylko i wyłącznie wina producentów a nie Google.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 31.05.2011 20:30#15

Google wydaje do swojego Nexus S na bieżąco aktualizacje. To samo Samsung, który wydał ok. 5 aktualizacji do swojego Galaxy S.

Ba, nawet Galaxy SII który na rynku jest od niecałego miesiąca dostał już aktualizacje OTA (bezprzewodowo).

Ogólnie to już się zmieniło, teraz producenci prześcigają się w wydawaniu aktualizacji dla swoich androidowych smartfonów.

Niedługo też wejdzie 18 miesięczna gwarancja aktualizacji do wszystkich androidowych telefonów. Przez minimum ten okres wszyscy producenci zgodzili się wydawać na bieżąco aktualizacje :)

Avatar
Jactra (niezalogowany) | 31.05.2011 20:34#16

A ja nie rozumiem argumentów w stylu : "na linuksa nie ma wirusów" itd.itp.
Tak samo są. Tylko jak wielokrotnie "dzieci MS" (jak je tutaj nazywacie) mówią o tym, że im platforma bardziej użytkowana, dostępna itd, tym bardziej opłaca się na nią pisać exploity, wirusy itd, to do Was nie dociera.
A przecież Android jest zbudowany na jądrze Linuksa (podobno na niego nie ma wirusów). Jak pokazuje -już nie pierwszy raz przykład Google - jednak są. Pod warunkiem, że jakiś system (nie ważne WIndows, Linux, Symbian itd) zromadzi jakąś liczbę i % użytkowników. I będą.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 31.05.2011 20:35#17

Kwestii tej że polityka aktualizacyjna przez producentów sprzętu zmieniła się diametralnie na plus, nic tu nie zmienią i nie zakrzyczą tego etatowi microsoftowi trollersi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 31.05.2011 20:45#18

"@Mayron, proszę skończ te brednie. Bo Google aktualizuje i robi nowe wersje Androida. A to, że na telefonach mamy stare wersje to jak wspomniał @t4d wina operatorów sieci komórkowych i producentów."

To Google powinien się postarać i zrobić jakiś system aktualizacji tak aby uniezależnić się od operatorów... Poza tym jakie to są brednie? Jaka ogromna ilość modeli w Polsce siedzi na 2.1 czy nawet na 1.6...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Dimm | 31.05.2011 20:58#19

@Mayaron
Co ma do tego Google? Google nie robi telefonów komórkowych, a tylko system operacyjny. Google nie każe nikomu robić kolejnych ze swoim systemem i nikomu za to nie płaci. Jeżeli masz możliwość też możesz zrobić własny telefon z Androidem bo on jest Open Source! Czy wgrasz go do pralki czy lodówki to twój wybór.

Rozumiesz jaka jest różnica? Nie tak jak z Windows Phone, albo systemem iPada. Tutaj każdy bierze co chce, a Googlowi to wisi co z tym zrobicie. On tylko rozwija swoją platformę i nie musi się martwić o użytkowników. To jest idea wolności. Robisz co chcesz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
webnull | 31.05.2011 21:04#20

No to teraz zacznie się trollowanie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
webnull | 31.05.2011 21:05#21

@Mayron | 31.05.2011 20:45
Google nie może być niezależne od operatorów sieci komórkowych i producentów sprzętu ponieważ zwyczajnie Ci by odrzucili system Google z powodu braku możliwości dodania własnego crapware który robi dobrze dla interesów firmy.

Avatar
pusko (niezalogowany) | 31.05.2011 21:21#22

Dlaczego kolejny raz wszystko schodzi na temat "Dlaczego Google..." z odpowiedzią oczywiście "Bo Google jest takie ble..".
Oczywiście większość komentujących może nawet nie przeczytała treści news'a , tylko postanowiła się wyżalić - rozumiem, że psycholog jest dość drogi, ale żalenie się wszystkim też nie jest polecane ;)

Najlepsze, że teraz Google jest złe, ale przecież tak samo było z Windows Mobile, gdzie jak producent nie aktualizował, to tylko nadzieja pozostawała w użytkownikach, no i cóż to samo dzieje się z Google. Czy jest źle? Nie przesadzajmy, trzeba by niektóre rzeczy poprawić, inne ujednolicić, ale znowu nie jest tak tragicznie...
Zresztą iPhone też miał aktualizację tylko do pewnej wersji, i stop. Tak samo jest wszędzie, ale niektórzy zawsze znajdą sobie powód do narzekania...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 31.05.2011 21:39#23

"To jest idea wolności. Robisz co chcesz."

Tak, szczególnie wtedy kiedy kupujesz telefon z wersją 2.1 a już dawno jest 2.3 na pokładzie, nikt nikogo nie informuje o tym, że posiadają naprawdę starą wersje z mnóstwem błędów. Ogromna wolność :>

Avatar
_asd (niezalogowany) | 31.05.2011 21:47#24

wina lezy i po jednej i po drugiej stronie. google spokojnie mogło by wprowadzić update systemu niezależnie od operatorów - hardcorowi użytkownicy w końcu za pomocą odina sami sobie updejtują telefony. Wiadomo jednak, ze google nie chce brać odpowiedzialności za ewentualne błędy uniemożliwiające korzystanie z telefonu bo narażało by się na pozwy o odszkodowanie od operatorów, stąd pozostawia decyzję o updejcie operatorom/producentom hardwaru. Ci z kolei nie chcą pewnie updejtować niesprawdzonych rynkowo nowych wersji androida, zwłaszcza, że nie mają takiego obowiązku. I tak kółko się zamyka, nikt nie chce brać odpowiedzialności.

Avatar
_asd (niezalogowany) | 31.05.2011 21:49#25

@webnull
"Ci by odrzucili system Google z powodu braku możliwości dodania własnego crapware"

- można przecież oczekiwać, że update nie zresetuje telefony, zostawiając już zainstalowany crapware operatorów, prawda ?

Avatar
Andzik2294 (niezalogowany) | 31.05.2011 21:56#26

"Warto też sprawdzać, jakich pozwoleń wymaga dany program czy gra"

Szczególnie, gdy każde nawet najgorsze badziewie w android markecie chce dostać pełny dostęp do internetu. Po pewnym czasie odechciewa się czytać tych praw dostępu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mlody993 | 31.05.2011 22:15#27

@Mayron
"To Google powinien się postarać i zrobić jakiś system aktualizacji tak aby uniezależnić się od operatorów... Poza tym jakie to są brednie? Jaka ogromna ilość modeli w Polsce siedzi na 2.1 czy nawet na 1.6..."

Google wydaje tylko system i robi aktualizację, producenci go "kupują do swoich zabawek" i tyle. Skoro wygląda to tak jak Ty mówisz, to Android 2.3.3 powinien być już na wszystkich telefonach z Androidem, bo Google wydał dawno Andka 2.3.3. A jakoś nie ma go na większości telefonów. Dlaczego? Dlatego, że Android do każdego telefonu musi zostać zmodyfikowany. Dlaczego Xperia X10 dostanie aktualizację do 2.3.3, a Xperia Pro i Mini nie? Jeżeli byłoby tak jak Ty mówisz, to aktualizacja by była dla całej rodziny Xperii, ale niestety to producent (w tym przypadku Sony Ericsson) nie robi aktualizacji dla tych produktów, wybrał sobie tylko X10 i co ma do tego Google?

A jak w przypadku komputerów? Wyszedł Windows 7, a w sklepach widziałem jeszcze laptopy z Windows Vista. I co? To wina Microsoftu? Oczywiście, powinien zadbać żeby Vista już nie była sprzedawana. Niestety tak to według Twoich wypowiedzi wygląda. I Microsoft na to wpływu nie ma tylko producenci laptopów i firmy prywatne, które sprzedają laptopy z takim a nie innym oprogramowaniem. :)

Mądrości sobie i wam życzę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mathek9090 | 31.05.2011 23:00#28

Jedno pytanko... Jakie mogą być oznaki zarażenia ? Bo nie ściągałem nic szczególnego z marketu ostatnio, ale telefon od tygodnia po prostu zamula...

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 01.06.2011 0:00#29

Mlody993 w przypadku windowsa sytuacja jest całkiem inna kupujesz laptop z vistą to w przypadku wykrycia błędu MS wydaje łatke i po sprawie
kupujesz telefon z Androidem 2,1 zostaje wykryty błąd i co dalej nic możesz kupić nowy telefon
Google zrobiło system bez aktualizacji i był to ogromny błąd

Avatar
Bljb (niezalogowany) | 01.06.2011 1:12#30

Big Brother Google = największa masowa inwigilacja w historii ludzkości = a bałwany myślą, że to wszystko jest za darmo w imię idei.

Avatar
Jarecki333 (niezalogowany) | 01.06.2011 8:25#31

Google, tani produkt dla mas – realizujący zysk na podstawie precyzyjnego wyświetlania reklam oraz Apple z „drogim” produktem – rywalizującym „pożądaniem”, "unikalnością" oraz precyzyjnym wpasowywaniem się w potrzeby „majętnego” klienta.
Możliwość zarażenia systemu przez pobierane aplikacje.W większości przypadków nie można liczyć na aktualizacje systemu do nowszych wersji !
Google, problemy z wyszukiwaniem głosowym i temperaturą barw na ekranie ! Kolejna usterka która może narazić cię na wysokie rachunki za korzystanie z sieci !Łączysz się przez WiFi a i tak płacisz za 3G. Jeżeli uda Ci się połączyć, bo z tym są odwieczne problemy ! Przy okazji wzrasta kilkukrotnie zużycie baterii. Oraz wiele,wiele innych "mankamentów".
Nie polecam !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
macio123 | 01.06.2011 10:04#32

@Mlody993
"Tak więc to wina tylko producentów. Przykładowo XPERIA Mini i Pro nie dostaną aktualizacji, pozostaną na Androidzie 2.1 . Google tutaj nie ma nic do gadania."
Jak to nie ? A chcesz wiedzieć co powiedziało LG ? Jak było z LG Gt-540 swift ? he.?
Tekst z postu na fb : "Drodzy Państwo. Wiele się ostatnio nie działo, dużo roboty mamy przy nowych modelach... ale na GT540 wrzucamy właśnie aktualizację softu do wersji V20b.
Wciąż jest to Android 2.1update1 i nie planujemy wyższych wersji, ze względu na limitację pamięci wewnętrznej. Zwyczajnie, nie mamy zgody Google."
NIE MAMY ZGODY GOOGLE , czaisz ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
macio123 | 01.06.2011 10:06#33

I tak jest ze wszystkimi modelami :P Google nie daje zgody :P
Pozdrawiam mój lg oryginalnie ma soft 2.1 a ja już mam 2.3.4 :P Można ? MOŻNA :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 01.06.2011 17:16#34

Ile było krytyki, że Apple dokładnie kontroluje aplikacje umieszczane w App Store i ma prawo je odrzucać? Jak się okazuje, działanie takie ma niezaprzeczalne zalety.

O problemach z aktualizacją systemu nie warto nawet wspominać, bo na iPhonach pojęcie to jest nieznane. :-)

Avatar
czerw (niezalogowany) | 02.06.2011 0:27#35

Jak zwykle trolle trolują i zwalają na producentów-apple to apple,a nie gowniane zabawki

Avatar
jjwilk (niezalogowany) | 04.03.2012 22:09#36

Android Market to taki Supermarket, w którym można kupić tandetne produkty (czytaj wirusy). Repozytorium szanującej się dystrybucji Linux'a to sklep markowy, trudno tam kupić wirusa.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av