Historia 16 bajtów

04.05.2007 3:55, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski)
NewsImage

Ostatnie kilka dni minęło pod znakiem dużej popularności 16 liczb będących kluczem dekodującym filmy w formacie HD DVD.

Płyty HD DVD chronione są przed kopiowaniem za pomocą technologii DRM o nazwie AACS (Advanced Access Content System). Technologia ta wykorzystuje kilka kluczy. Jednym z nich jest tzw. device key charakterystyczny dla danego odtwarzacza sprzętowego lub programowego. Kolejny to volume (title) key charakterystyczny dla danego filmu. Nie jest trudny do zdobycia a ponadto można go też łatwo odgadnąć gdyż często jest kombinacją tytułu i daty wydania. Udane próby wyciągnięcia tych kluczy przeprowadzono w ubiegłym roku a w styczniu bieżącego roku opublikowano szczegółowy opis. Trzeci klucz to tzw. processing key, który jest uniwersalny. Udało się go odnaleźć dopiero w lutym bieżącego roku. Trafił nawet do Wikipedii i serwisów takich jak Digg.com.

Z początkiem maja pod naciskiem MPAA (Motion Picture Association of America) Digg oraz inne serwisy zaczęły usuwać wpisy związane z kluczem Processing key. Użytkownicy Digga zareagowali bardzo żywiołowo tworząc jeszcze więcej wpisów. Ponieważ one też były usuwane 16-bajtowy kod był w różny sposób kamuflowany. Zaczął też trafiać do innych serwisów i bardzo szybko stał się popularny w Internecie. Ciąg znaków dający dostęp do każdej płyty chronionej przez AACS trafił na fora, do opisów w komunikatorach, blogów a nawet prezentacji i piosenek. Pojawiły się też koszulki i kubeczki. Administratorzy Wikipedii zostali zmuszeni do zablokowania edycji artykułów związanych z HD DVD. Natomiast Digg w końcu poddał się woli użytkowników i zaprzestał cenzury.

Twórcy DRM mają teraz problem. Mogą zmienić Processing key dla nowych płyt jednak złamanie go poraz kolejny będzie już bardzo łatwe. Ponadto odtwarzacze mające nowy klucz nie będą odtwarzać starych filmów. Jeśli unieważnione zostaną klucze zawarte w istniejącym sprzęcie nie będzie on mógł działać z nowymi filmami. Co prawda można zaktualizować firmware odtwarzacza ale może być to kłopotliwe dla użytkowników, szczególnie jeśli producent przestanie istnieć bądź zaprzestanie wsparcia dla danego odtwarzacza.

Jakby tego było mało, dwa tygodnie temu znaleziono kolejną metodę obejścia AACS. Wykorzystuje ona zmodyfikowany napęd HD DVD z konsoli Xbox 360 do odczytywania unikalnych kluczy płyt.

Źródło: Wired News
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze  

szumi (niezalogowany) | 04.05.2007 4:01
image
Avatar
#1

keysy zawsze komplikują ; D

szuman (niezalogowany) | 04.05.2007 4:25
image
Avatar
#2

początek końca DRM.

To było do przewidzenia.

Alleluja

buntownik z wyboru... (niezalogowany) | 04.05.2007 6:00
image
Avatar
#3

Chcial bym powiedziec, ze konsumenci powinni wyrazic masowy sprzeciw. Producenci doja nas konsumentow na takie durne nie majace najmniejszej szansy zadzialac zabezpieczenia, ktore tylko utrudniaja zycie.

Ja im za to nie place i nie mam zamiaru w najblizszej przyszlosci dokladac sie do tego interesu. Predzej czy pozniej i tak ich caly najwspanialszy "kontent" bedzie wciskal sie przez sciany w postaci fal radiowych powszechnie dostepnej telewizji i bedzie mozna go sobie ogladnac za darmo. Nie tylko z jakoscia DVD ale i HD.

Mogli by w koncu zrozumiec, ze zamiast tworzyc takie skazane na porazke wynalazki, prawdziwym kluczem do zyskow jest zainteresowanie sie tym, aby zawartosc ktora sprzedaja byla jak najszerzej i najtaniej dostepna, aby zysk byl z masowosci a nie zakazow i nakazow.

P.S. Zapomnieliscie o najwazniejszym:
AACS Processing Key --> 09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0

mleczqo (niezalogowany) | 04.05.2007 6:23
image
Avatar
#4

I po co komu te wszystkie zabezpieczenia?!?! Nie ma to jak DRM ;)

pozdr4all

Logan (niezalogowany) | 04.05.2007 6:24
image
Avatar
#5

I tak genialna technologia DRM idzie się... No chyba że jakiś geniusz kolejny raz pomyśli "może tym razem im się nie uda".

Na tym wsztkim tracą tylko i wyłącznie uczciwi, ale kto by się frajerami* przejmował.

* sam się do nich zaliczam mam około 400 oryginalnych płyt.

asti (niezalogowany) | 04.05.2007 6:25
image
Avatar
#6

No to robi się ciekawie. Ale to było do przewidzenia. Mamy więc kolejne dowody na to, że DRM nie jest w stanie się obronić.

Misiaczek (niezalogowany) | 04.05.2007 6:56
image
Avatar
#7

Nasuwa się pytanie: Czy nie lepiej byłoby zrezygnować z zabezpieczeń (które i tak zostaną złamane jak widzimy) i obniżyć ceny produktów, które miałyby być nimi chronione, zamiast marnotrawić czas i środki na ich tworzenie?

BB (niezalogowany) | 04.05.2007 6:57
image
Avatar
#8

Zaraz Blackman powie "A NIE MÓWIŁEM" (jeśli już tego nie zrobił, tylko administracja jeszcze nie zatwierdziła) i ja się z nim tym razem zgodzę. Wszystkie te wymyślne zabezpieczenia to trwonienie pieniędzy, ale trzeba pokazać, że coś się robi.

BuBos18 (niezalogowany) | 04.05.2007 7:03
image
Avatar
#9

A było tyle krzyku, a już po zabezpieczeniu...

lp (niezalogowany) | 04.05.2007 7:05
image
Avatar
#10

Wymyślanie nowych zabezpieczeń jest jak syzyfowa praca. Kiedy oni zrozumieją, że wszystko można złamać. :)

Thorn (niezalogowany) | 04.05.2007 7:07
image
Avatar
#11

I jednym słowem za to za co płacimy i to słono w cenie zakupu oryginalnej płyty wzięło w łeb!!! A do cholewki mogli sobie dać spokój nie płacić za patenty i sposoby zabezpieczania, dzięki temu płyty były by tańsze i było by większe zainteresowanie klienteli. Bo i tak zawsze wiadomo, że to co zabezpieczą to i tak ktoś to złamie. Zawsze jest to kwestią czasu. Albo niektórzy są na to ślepi, albo zbyt głupi.

Pitazboras (niezalogowany) | 04.05.2007 7:08
image
Avatar
#12

A czego oni się spodziewali? Że klucz nie zostanie złamany? Przecież to było oczywiste...

E. (niezalogowany) | 04.05.2007 7:18
image
Avatar
#13

I tyle jesli chodzi o zabiezpieczenia.

Highland (niezalogowany) | 04.05.2007 7:45
image
Avatar
#14

Hehehe... To i tak musiałoby się stać prędzej czy później. I po co komu te wszystkie zabezpieczenia, klucze szyfrujące, numery seryjne... Puściliby swoje "super-tajne oprogramowanie" jako open source i wszyscy by tylko na tym skorzystali.

dariuszmniejszy (niezalogowany) | 04.05.2007 7:57
image
Avatar
#15

DRM to wstyd!

user (niezalogowany) | 04.05.2007 8:00
image
Avatar
#16

Jeżeli ktoś wpisze klucz do wyszukiwarki google, to znajdzie ponad milion linków do niego (stan na 4. maja 2007)

isaak (niezalogowany) | 04.05.2007 8:03
image
Avatar
#17

najlepszy dowód na to zeby przestać zabazpieczac płyty i wyzucac pieniądze w błoto, lepiej będzie obniżyc ceny i uświadamiać społeczeństwo czym jest piractwo

Anon_XXX (niezalogowany) | 04.05.2007 8:05
image
Avatar
#18

Na zabezpieczenie wydali 3,5mld $... lepiej by bylo jakby taniej filmy puscili a nie swirowali

bart (niezalogowany) | 04.05.2007 8:09
image
Avatar
#19

nic dodać, nic ująć :P

Bobikus (niezalogowany) | 04.05.2007 8:23
image
Avatar
#20

I nawet znalazłem jakiś: 09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0

Mario (niezalogowany) | 04.05.2007 8:35
image
Avatar
#21

na wszystko znajda sie sposoby. oto dowód. dlatego proponuje pomysłodawcom zaprzestac takich praktyk:-) bo to kosztuje przez co ceny ida w góre i kto za to płaci?

Zahariash (niezalogowany) | 04.05.2007 8:45
image
Avatar
#22

Co by tu powiedziec twórcom DRM...
Ups, sorry ;)

Johny Mnemonic (niezalogowany) | 04.05.2007 8:47
image
Avatar
#23

I na co te zabezpieczenia,czy jeden film musi byc aż tak drogi ?,znowu robi się w konia uczciwych użytkowników,zmieniając zabezpieczenia,które ze starszym sprzętem uniemożliwią oglądanie filmu

Christophorus (niezalogowany) | 04.05.2007 8:48
image
Avatar
#24

Zawsze jakiekolwiek zabezpieczenie stworzone przez człowieka, będzie prędzej czy poźniej złamane, jest to w sumie piękne :-)

alan666888 (niezalogowany) | 04.05.2007 8:56
image
Avatar
#25

Tu jest ten tajemniczy klucz

http://jakilinux.org/newsy/hd-dvd-i-fenomen-digga/

westlake (niezalogowany) | 04.05.2007 8:56
image
Avatar
#26

Chodzi o ten klucz? :)
09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0

lf (niezalogowany) | 04.05.2007 9:00
image
Avatar
#27

No, czyli nic nowego, zabezpieczenia są tworzone przez człowieka, a inny człowiek je łamie, normalka ;) Ciekawe czy ktoś wyciągnie z tej historii wnioski... wątpię.

Mangas (niezalogowany) | 04.05.2007 9:00
image
Avatar
#28

I o to właśnie chodzi :). Kiedy ci tępi producenci zrozumieją, że nie ma sposobu na całkowite zabezpieczenie płyt przed kopiowaniem. Zawsze znajdzie się jakiś mądry człowiek, który prędzej czy później obejdzie zabezpieczenia. I bardzo dobrze :).

ksmlody (niezalogowany) | 04.05.2007 9:07
image
Avatar
#29

I bardzo dobrze. Precz z czymś takim jak DRM.

efekt02 (niezalogowany) | 04.05.2007 9:12
image
Avatar
#30

fajna koszulka :) http://blog.wired.com/business/2007/05/google_cafepres.html

Serious Sam (niezalogowany) | 04.05.2007 9:12
image
Avatar
#31

Hehe... typowe. Kolejny dowód na to, że nie ma takiego zabezpieczenia, którego nie dałoby radę złamać :)

PUFF - szary użytkownik (niezalogowany) | 04.05.2007 9:16
image
Avatar
#32

najlepiej niech nie sprzedają wogóle filmów i ochoronią całkowicie swoje prawa.

szkoda że nie mam takich możliwości ani czasu, ale bardzo podobała by mi sie akcja tak miesięcznego bojkotu kupowania płyt, chodzenia do kina itp. totalna miesięczna ignorancja wszyskiego co ma prawa autorskie i wymaga płacenia.
te firmy zapominają że działają dla ludzi a nie ludzie kupują płyty dla nich. ich chore zabezpieczenia tylko utrudniają normalne użytkowanie. po co ma płacić i mieć kłopoty z odtwarzeniem płyt? ściąne sobie z netu i bez problemu wszystko pójdzie i za freee. chytry dwa razy traci.
pozatym jak zabezpieczenie ma byc dobre jak nad nim pracuje pare tysi osób. a żeby to przejść kombinuje pare milionów ludzi na świecie. pragnienie nie ma szans.

inny (niezalogowany) | 04.05.2007 9:22
image
Avatar
#33

Na co te wszystkie zabezpieczenia...
Co człowiek zabezpieczył, człowiek złamie, to tylko kwestia czasu. Najbardziej odczuwają je legalni użytkownicy.
Ciekawy jestem, co teraz zrobią przedstawiciele obozu HD DVD...

msda (niezalogowany) | 04.05.2007 9:26
image
Avatar
#34

wyjdą w obieg i po tygodniu będą już rozpracowane :D

ziom (niezalogowany) | 04.05.2007 9:35
image
Avatar
#35

Haha, zabezpieczenie robili dłużej niż je łamali.

Marcin S. (niezalogowany) | 04.05.2007 9:37
image
Avatar
#36

Zabezpieczenia jak AACS są bez sensu bo i tak każdy je złamie, ale zawsze morza je udoskonalać i tak w kółko....

Plusy : laiki nie skopiują płyt i programiści mają pracę :D

Minusy: I tak kiedyś ktoś złamie te zabezpieczenia :D

sanCH0 (niezalogowany) | 04.05.2007 9:41
image
Avatar
#37

W obecnych czasach więcej trudu jest wkładane przez różne firmy na wymyślenie jak najlepszych zabezpieczeń, natomiast rozpracowanie ich jak widać nie stanowi większego problemu ;)

Zabezpieczenie które przetrwa "miesiąc" nierozpracowane można uznać za bardzo dobre :))

DF (niezalogowany) | 04.05.2007 9:50
image
Avatar
#38

No tak to już jest. Technologie zabezpieczeń są rozwijane przez lata, po czym kiedy ujrzą światło dzienne, znajduje się banda ,,amatorów'', która je łamie w kilka miesięcy :)

GL1zdA (niezalogowany) | 04.05.2007 9:56
image
Avatar
#39

To bylo do przewidzenia. Dlaczego nie zrobili watermarka tak jak w DVD-A? Do dzis sobie z nim ludzie nie poradzili.

Kapela (niezalogowany) | 04.05.2007 9:58
image
Avatar
#40

innymi słowy, żadne zabezpieczenie nie ma szans zbyt długo przetrwać....a firmy nadal wierzą w zabezpieczanie swoich dzieł jakimiś wymyślnymi starforce, aacs, a potem i tak ona jest łamana, i znowu do "deski kreślarskiej" i wymyślanie następnego, i tak koło się zamyka

Domker_ (niezalogowany) | 04.05.2007 10:05
image
Avatar
#41

Heh i dobrze im tak. Ja się podpisałem w petycji przeciwko DRM$hitowi.

Ehh (niezalogowany) | 04.05.2007 10:08
image
Avatar
#42

Swoją drogą HD DVD chyba przegra wojnę z Blue Ray od Sony. Z tego co pamiętam, to ostatnie badania wydawnictw filmowych w USA (nośniki nowej generacji) ukazują już stosunek 85% (BR) do 15% (HD DVD) tak w zaokrągleniu i przewaga BR wciąż rośnie. Ostatnio nawe MS zapowiedział, że jeżeli BR wygra, to dla X360 prawdopodobnie wyjdzie napęd także dla BR. Ciekawie się robi.

iYasiu (niezalogowany) | 04.05.2007 10:09
image
Avatar
#43

Świetna wiadomość ;-) Miliony $ poszły się kochać ...

M@ster (niezalogowany) | 04.05.2007 10:22
image
Avatar
#44

Jaki z tego morał? Finalnie, zycie utrudnieni beda mieli legalni uzytkownicy.

Galaktyczny Edek (niezalogowany) | 04.05.2007 10:25
image
Avatar
#45

Dla pełni powyższej wiadomości dodam, że chodzi tu o ciąg podobny do tego: 09_f9_11_02_9d_74_e3_5b_d8_41_56_c5_63_56_88_c0

Powstały nawet różne utwory artystyczne zawierające "magiczne cyferki", jak na przykład te:
http://www.youtube.com/watch?v=L9HaNbsIfp0
http://www.youtube.com/watch?v=cDZ_OCPG2fg

Dziq (niezalogowany) | 04.05.2007 10:26
image
Avatar
#46

Na ten moment czekałem :D Sami wpadli we własne sidła :D Naprawdę jestem ciekaw jak oni wybrną z tej sytuacji. Niech zmienią processing key i wszyscy użytkownicy odtwarzaczy będą mogli się pożegnać z możliwością oglądania filmów :D Może to ich czegoś nauczy i przestaną traktować swoich klientów jako potencjalnych złodziei.

pazkooda (niezalogowany) | 04.05.2007 10:27
image
Avatar
#47

Wiem, że pewnie nie jestem pierwszy, ale dla pewności te numerki to:

09-F9-11-02-9D-74-E3-5B-D8-41-56-C5-63-56-88-C0

Pamiętajcie ludziska, nie jesteśmy w USA - u nas te liczby są LEGALNE !

MarekM (niezalogowany) | 04.05.2007 10:43
image
Avatar
#48

Jak zwykle takie działania najbardziej uderzają w zwykłego odbiorcę, a nowe zabezpieczenia i tak wcześniej, czy później zostaną złamane. Myślę, że lepiej byłoby zmniejszać ceny filmów, niż inwestować w coraz to bardziej wyszukane zabezpieczenia. Poza tym należy uczyć ludzi uczciwości.

Patricko (niezalogowany) | 04.05.2007 10:48
image
Avatar
#49

Po co te kombinacje, skoro i tak wszystko zostanie złamane prędzej czy później.
To przecież jak walka z wiatrakami...

Macius (niezalogowany) | 04.05.2007 11:09
image
Avatar
#50

No dobra kazdy ma ten klucz 09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0 tylko ze nie kazdy ma HD-DVD, filmy w takich jakosciach i tv ktory by to zaprezentowal wiec narazie malo komu w polsce to sie przyda ale to jest tak samo jak z innymi zabespieczeniami :) co do tego ze ceny sa za duze to sie zgadzam z przedmowcami i to jak powinno sie to zmienic takze dobrze opisuja niestety nie ma nikogo kto by chcial to wprowadzic.

b (niezalogowany) | 04.05.2007 11:14
image
Avatar
#51

09
F9
11
02 RIAA TO DNO
74
E3 MPAA są żałośni.
5B
D8
41 Niech żyje OPENSOURCE !
56
C5
63
56
88
C0

Master (niezalogowany) | 04.05.2007 11:21
image
Avatar
#52

Mhm.... Jak cudownie. "Na co raz mocniejsze tarcze powstaną, co raz potężniejsze miecze". Jankesy to półgówki :)

adrian (niezalogowany) | 04.05.2007 12:14
image
Avatar
#53

..i tak to się skończyło...

anonim (niezalogowany) | 04.05.2007 12:22
image
Avatar
#54

No nie zgodze sięz tekstami, że każde zabezpieczenie się szybko złamie, bądź wogóle złamie.
Popatrzcie na zabezpieczenia sprzętwoe np XBox 360.
Do tej pory nie potrafią złamać zabezpieczeń opartych na sprzęcie.

czlowiek_legenda (niezalogowany) | 04.05.2007 12:31
image
Avatar
#55

Tak tylko sobie mysle, ze sprawa ma drugie dno. Jezeli kazde zabezpieczenie mozna zlamac, to co z np cyfrowym podpisem? Koniec wysylania PITow mailem? Znow trzeba bedzie biegac do zatloczonych urzedow i plaszczyc sie przed wiecznie niezadowolonymi urzedniczkami?
Inna sprawa. Ktos napisal "jezeli cena bedzie nizsza" to nikt nie bedzie kradl. Otóż pirat zawsze bedzie w stanie zaproponowac nizsza cene niz producent. Jezeli producent bedzie sprzedawal swoj produkt po cenie nosnika i jego nagrania to za co bedzie tworzyc nowe programy i piosenki?

Ganc2 (niezalogowany) | 04.05.2007 12:54
image
Avatar
#56

Ja mam z jakieś 50 piosenek ze sklepu internetowego z zabezpieczeniem drm które pozwala na 25ktrotne wgranie do odtwarzacza lub 10krotne wypalenie na płytę...
I żyję z tym.
Po co łamać DRM skoro ono w niczym nie przeszkadza ?!

Wolnosciowiec (niezalogowany) | 04.05.2007 12:55
image
Avatar
#57

to jakis smutny absurd, czyzby ktos przywlaszczyl sobie liczby na wlasnosc?

maxxx (niezalogowany) | 04.05.2007 13:16
image
Avatar
#58

Mam zwałe z tych zabiezpieczeń , najpierw idą miliardy $$ na stowrzenie programu a pózniej są łamane , przypomina to mi syzyfową prace ciage w kółko to samo sie dzieje :):):):)

Mikla (niezalogowany) | 04.05.2007 13:27
image
Avatar
#59

I po co oni robią w ogóle te zabezpieczenia? Kto będzie chciał kupić oryginał to i tak kupi. A kto będzie chciał mieć pirata to i tak będzie go miał bo nie ma zabezpieczeń nie do ominięcia.

Bobikus (niezalogowany) | 04.05.2007 13:28
image
Avatar
#60

@Ganc
Powiedzieć że DRM nie przeszkadza to jakby powiedzieć że Żydzi sami się pozamykali w obozach. Mocne porównanie, ale według mnie prawdziwe.

Powiedzmy że mam małego odtwarzacza mp3 i wrzucę na niego te 25 razy bo wcześniej wywalałem bo chciałem coś innego i teraz moja cała kasa idzie się..., czy to Tobie by nie przeszkadzało? Czy nie poczułbyś się że Twoje prawa posiadania tej piosenki są _nieco_ ograniczone?

Kupujesz dane i te dane powinny być Twoje i powinieneś móc całkowity dostęp do nich i robić cokolwiek chcesz. Oczywiście oprócz kopiowania innym ludziom i udostępniani w sieci.

Bereth (niezalogowany) | 04.05.2007 14:01
image
Avatar
#61

@PUFF - szary użytkownik
[pragnienie nie ma szans]

Nic dodać, nic ująć. :)

Z niecierpliwością czekam na "A NIE MÓWIŁEM?!".

uel (niezalogowany) | 04.05.2007 14:43
image
Avatar
#62

muszę sobie zamówić koszulke z tym kluczem ;)
czysty absurd ;)
brawo MS!

ochelski (niezalogowany) | 04.05.2007 14:49
image
Avatar
#63

@anonim -
" Popatrzcie na zabezpieczenia sprzętwoe np XBox 360.
Do tej pory nie potrafią złamać zabezpieczeń opartych na sprzęcie. "


hmmm, albo mi sie coś zdaje albo już dobre 3 miesiace temu grałem na 360-tce na kopiach zapasowych ( żeby sie płyty nie porysowały ) a wymiane firmeware`u przez sfashowanie 360tki wymyślili już dawno

YAA (niezalogowany) | 04.05.2007 14:56
image
Avatar
#64

@czlowiek_legenda

Tak tylko sobie mysle, ze sprawa ma drugie dno. Jezeli kazde zabezpieczenie mozna zlamac, to co z np cyfrowym podpisem? Koniec wysylania PITow mailem? Znow trzeba bedzie biegac do zatloczonych urzedow i plaszczyc sie przed wiecznie niezadowolonymi urzedniczkami?

Alez cyfrowy podpis to jest cos zupelnie innego. Szyfrowanie polega na ukrywaniu informacji przed osobami trzecimi, a w przypadku DRM ktos sobie wymyslil, ze bedzie ja chronil przed odtworzeniem przez jej odbiorce ;] To jest poprostu niemozliwe, nie istnieje nawet teoretyczna technologia (czy to czysto fizyczna, czy opierajaca sie o matematyke) w ktorej cos takiego byloby mozliwe ;] Rozwiazania sptrzetowo-programowe moga tylko wszystko utrudnic, w koncu nie kazdy ma wiedze i technologie, zeby probowac analizy dzialania jakiegos chipu czy programu.

@Wolnosciowiec

to jakis smutny absurd, czyzby ktos przywlaszczyl sobie liczby na wlasnosc?

W USA na to wydaje sie patenty ;]

BlackMan©™® (niezalogowany) | 04.05.2007 16:05
image
Avatar
#65

Zieeeeeeeew........

Po raz 10^n:

"A NIE MÓWIŁEM ??"

MPAA, RIAA i DRM to jedna, WIELKA WIOCHA !!

Na drzewo.

LUNA (niezalogowany) | 04.05.2007 17:29
image
Avatar
#66

Ciekawe, kiedy pseudoinformatycy postudiują nieco kryptologii i zrozumieją, że coś, co jest powszechnie dostępne prędzej czy później zostanie złamane... przecież nie mogą to być losowe, każdorazowo zmieniane klucze a ich powszechność i powszechność komputerów, czy matryc logicznych ...

jA (niezalogowany) | 04.05.2007 18:11
image
Avatar
#67

Ganc2 " które pozwala na 25ktrotne wgranie do odtwarzacza lub 10krotne wypalenie na płytę..."
Zobaczymy jak 25 razy wgrasz do odtwarzacza lub 10 razy wypalisz płytę ;-P

anonim (niezalogowany) | 04.05.2007 18:16
image
Avatar
#68

A ja jestem jak najbardziej za DRM!! zobaczycie jeszcze wymyślą lepsze zabezpieczenia!

atavus (niezalogowany) | 04.05.2007 20:46
image
Avatar
#69

~anonim : ???
coz, niektorzy lubia byc trzymani na smyczy

user (niezalogowany) | 04.05.2007 20:58
image
Avatar
#70

ciekawe że pomimo tej wywiany filmami w internecie P2P. To filmy cały czas na siebie bardzo dobrze zarabiają .
np. w Kanadzie , filmy na siebie bardzo dobrze zarabiają po mimo zezwolenia na wymianę filmami , muzyką .

to w takim razie coś jest nie tak z tym tak zwanym "piractwem" w internecie.

Pioster (niezalogowany) | 04.05.2007 23:56
image
Avatar
#71

No właśnie co jest nie tak z tym niby piractwem. Jeżeli większa liczba osób wymienia się filmami, muzyki. itp przez internet poprzez P2P to i zarabiają na siebie wytwórnie tych filmów i muzyki a ci którzy legalnie to robią to mają korzyść i przyjemność. A u nas? To wszystko jest nazywane Piractwem i zmuszaniem do wydawania majątków. Powinni zrobić u nas jak i w Kanadzie. Bo robienie komplikacji z tymi nowymi płytkami HD DVD to jest bezsens. Takie jest moje zdanie na ten temat ;] =]

user (niezalogowany) | 05.05.2007 3:27
image
Avatar
#72

po za Kanadą też tak jest we Włoszech. sieci P2P to jest dla nich promocja .
np. teraz jest modny Spider Man 3 - po mimo wymiany tym filmem (darmowej na P2P) , już zdążył na siebie zarabiać dopiero w jednym kraju , a co będzie jak będzie wszędzie w kinach.
Mi się wydaje że większość firm same puszczają do sieci np. filmy . programy , czy gry , bo jest tu taki motyw że :
za jeden film , czy tam grę zarobią nie wiele - ale jak złapią klienta który ściąga (udostępnia ) - to na tym filmie mogą zarobić dużo więcej . bo mogą od klienta wyciągnąć trzy krotną wartość filmu , programu , czy gry itp. ( to jest wszystko przemyślane ) .Bo skąd się biorą filmy jakości DVD , przed premierą , ( raz , czy dwa to jest przypadek, ale nie ciągle film . grą , programy itp. ) ja nie ściągam , ale czasami patrzę na strony z torrentami i widzę co się tam dzieje.

@Pioster - to nie w tym kraju , bo w tym kraju każdego da się kupić.
Mogę podać na własnych doświadczeniach . Jak zaczynałem studia to uczyli pisania programów w Pythonie i SDL , C++ itp. ( dla Linux,a i pod Linuxem) , przyszło do szkoły pismo z M$ (z ofertą i kasą na dwie pracownie komputerowe ) i zaczęli w tej szkole uczyć VISUAL STUDIO .NET i innych śmieci z M$ ( a programowania pod Linuxem zaprzestali uczenia ) . Teraz tylko uczą jak się zakłada katalogi , kopiowanie ( same podstawy w konsoli ) .

anonim (niezalogowany) | 05.05.2007 12:19
image
Avatar
#73

link do filmików: http://video.google.pl/videosearch?q=09+F9+11+02+9D+74+E3+5B+D8+41+56+C5+63+56+88+C0

BlackMan©™® (niezalogowany) | 05.05.2007 13:41
image
Avatar
#74

BTW.

BLU RAY też już złamali - zrobił to ten sam cracker, który złamał HD DVD...

http://www.theregister.co.uk/2007/01/23/blu-ray_drm_cracked/

artek (niezalogowany) | 05.05.2007 17:15
image
Avatar
#75

wszystko jest do złamania , yo jest tylko kwestia czasu.
tak niedawno było podobnie ze StarForce , , dziś są normalne "usprawnienia do gier" -- jak do innych zabezpieczeń .

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
Program tygodnia
WinRAR 3.93

Ocena: 8.0
icon
Gorące tematy
Czy w Ubuntu 10.04...
128 komentarzy

Microsoft ujawnia...
106 komentarzy
Skanery antywirusowe
skaner av