Jak Nokia radzi sobie na rynku? Sprzedała „aż” milion Lumii

26.01.2012 16:02, Autor: Anna Rymsza (Xyrcon), Kategoria: Felieton
NewsImage

No właśnie, jak radzi sobie na rynku Nokia — wybrany przez Microsoft producent telefonów z nowoczesnym systemem operacyjnym, niegdysiejszy patron MeeGo i lider rynku prostych telefonów na rynkach rozwijających się? Liczby nie kłamią, a wyniki finansowe Nokii są najgorsze, od kiedy fiński producent sprzedaje telefony.

Wyniki finansowe Nokii wykazują, że sprzedaż smartfonów fińskiego producenta spadła w porównaniu do poprzedniego roku o 31%. Sprzedaż wszystkich telefonów Nokii spadła o 8%, co przyniosło firmie prawie miliard euro straty operacyjnej. Sprzedaż urządzeń mobilnych przyniosła Nokii w zamkniętym właśnie kwartale fiskalnym tylko 6 miliardów euro przychodu — o 29% mniej niż przed rokiem, zaś atmosferę porażki pogłębia spadek o 38% przychodów ze sprzedaży smartfonów — jedynie 2,74 miliarda euro. Finowie mogą już zapomnieć o pozycji lidera na rynku i powinni dobrze przemyśleć strategię ratunkową.

Osobnym tematem jest linia telefonów Lumia, na którą czekaliśmy obgryzając paznokcie do października minionego roku. Po premierze okazało się, że jest to jeden z tych towarów na rynku, o którym dużo się mówi, ale którego nikt nie chce. Kolorowych telefonów z Windows Phone Nokia sprzedała ponad milion… ładnie to wygląda na papierze, ale ile to jest milion telefonów sprzedanych w ciągu 3 miesięcy? Apple sprzedał ich od października do grudnia 2011 34 miliony, Samsung niewiele mniej. W marcu na rynek ma wejść jeszcze Lumia 900, telefon Nokii z wyższej półki, a już znane nam modele mają być dostępne w Ameryce Południowej i w Chinach w pierwszej połowie tego roku. Ale nie zanosi się na to, żeby coś w sprawie sprzedaży nowości fińskiego producenta miało się ruszyć. I nawet wielkie przedstawienie, które towarzyszyło premierze Lumii w Wielkiej Brytanii, nie pomogło zachęcić klientów do kupienia tego telefonu. Zresztą to dział odpowiedzialny za promocję jest odpowiedzialny za największe straty.

Jest tak, jak przewidywali analitycy — Lumie 710 i 800 kupiło mniej niż 2 miliony użytkowników. Wszystkich Smartfonów Nokia sprzedała więcej, niż zakładano, bo prawie 20 milionów sztuk, a prostych telefonów (w tym modeli z nieśmiertelnej serii S40) 94 miliony. Tych podstawowych modeli Nokia sprzedała w swojej historii w sumie ponad 1,5 miliarda, przy czym połowa z nich wciąż jest aktywna. Ale i te niezniszczalne cegiełki w końcu zostaną wyparte przez tańsze smartfony. I będzie po Nokii.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (75)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
eDameXxX | 26.01.2012 16:17#1

Szkoda by było, gdyby Nokia zniknęła z rynku smartfonów. Mam nadzieję, że w tym roku sprzedaż modeli z WP się poprawi. Sam od kilku tygodni używam Windowsa Phone i na razie nie zamierzam się z nim rozstawać. Bardzo udany system.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Rudobrody | 26.01.2012 16:25#2

System ciekawy, jednak ceny smartfonów Nokii absurdalnie wysokie. Trzy dni temu kupiłem Samsunga Omnię W za nieco ponad 1000 zł, zaś Lumie (będące modelem nieco starszym) kosztują SPORO więcej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 26.01.2012 16:26#3

Po jakie licho wydawać 1...3 tyś zł na smartfona, skoro niemal wszystko mają modele za 100...400zł, włącznie z magnetycznym kompasem i GPS-em? A jak niechcący wpadnie do kibla to nie szkoda.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 26.01.2012 16:29#4

A info o tym ile Nokia sprzedała telefonów N9?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mavelle | 26.01.2012 16:30#5

Mam NOKIE z 2005 roku produkcji i nie szukam nowej, bo i po co, jak mi dobrze służy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
abbbik | 26.01.2012 16:32#6

Nawet Deadmau5 im nie pomoże [:
Feeee, nokia to już nie mój klimat.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Banan | 26.01.2012 16:38#7

Mogli postawić na MeeGo...

Avatar
phahahaha (niezalogowany) | 26.01.2012 16:39#8

haters gonna hate ;]
droga pani z redakcji. to czy poradzi sobie nokia czy nie to nie pani sprawa i nic pani do tego. pani jest zgorzałą fajna srajfonow i ishitu.
a te "niezniszczalne cegielki" radza sobie swietnie i jak cos pani nie pasuje to wypad! na windows phone ludzie zaczeli sie przekonywac to widac. iphone od razu byl skazany na sukces bo to ejpl. firma ktora ma sie za wladce swiata. a wynik nokii - ponad 1 milion sztuk to bardzo wiele!!!! zwlaszcza ze sa z systemem ktorego z poczatku nikt nie kupowal. zal mi pani. niezla hejterka. lol.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 26.01.2012 16:47#9

:D :D :D
Nokia sprzedała 19,4 milionów smartfonów. Z czego tylko ponad jeden milion to WinP7!! Mniej niż 10%

A reszta? To i N9 i S^3 czyli Symbian dla smartfonów.

Czyli jak zwykle WinP7 nie przebija nawet Symbiana w Smartfonach. :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kamil_w | 26.01.2012 17:04#10

@MaRa
Po co na biwak brać szwajcarski scyzoryk za xxx zł, który można zgubić skoro można kupić plastikowy nóż i widelec za kilka/kilkadziesiąt groszy i jak się połamią lub zgubią to nie będzie człowiekowi szkoda? Przecież zarówno szwajcarski scyzoryk, jak i plastikowe sztućce służą do tego samego.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 26.01.2012 17:07#11

@Nazir50
Nie ośmieszaj się.
N9 z MeeGo to nie konkurencja dla Lumini, to to ona jest dostępna w większej liczbie rynków nie mówiąc o większej kampanii marketingowej oraz tańszych modelach. Więc jeśli ktoś wybrał N9 nad Luminię to albo dlatego, że chciał coś high endowego i od Nokii a nie spodobał mu się WinP7, albo dlatego że lubił MeeGo. A nie dlatego że był do tego "zmuszony".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sla17 | 26.01.2012 17:18#12

Szkoda, że Nokia tonie... mam 6303c już drugi rok i nie zamierzam wymieniać dopóki nie padnie :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 26.01.2012 17:35#13

@kamil_w - scyzoryk nie rozsypie się z powodu byle upadku. Smartfony są bardzo delikatnym sprzętem (może z wyjątkiem Motoroli Defy). A niewielki ekran wystarcza co najwyżej do zabawy. Jeśli już, to lepszy "zwykły" telefon + dodatkowo tablet.

Avatar
L@ry (niezalogowany) | 26.01.2012 17:56#14

Kurde no szkoda nokii. Gdyby wymyslili jak taniej produkowac telefony, pozostawiajac dobra jakosc i rozwineli symbiana to moze daloby sie cos wyczarowac. Sam mam C7 i jest to swietny telefon ale konczy mi sie abonament i chyba przejde na androida bo nie ma sensu placic 549zl (w 115zl abo) za N8

Avatar
Nikczennik (niezalogowany) | 26.01.2012 17:57#15

@sla17
Mam to samo co ty. Od kiedy zacząłem używać Nokie N95-2 inne telefony mi zmarniały w oczach. Telefon niby z przed 4 lat, a ciągle daje rade. Nokia wypuszcza trochę za drogie te telefony. WP wśród moich znajomych (znających się dość na rzeczy) ma niskie poparcie i to też obniża sprzedaż. Mimo wszystko nadal wierze w Nokie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djfoxer | 26.01.2012 18:02#16

@przemo_li
10% to mało? Nie wiem, czy przeczytałeś ten news cały, ale premiera miała miejsce niecałe 3 miesiąc temu. Więc ciężko to nazwać porażką.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 26.01.2012 18:05#17

szacunki dla MeeGo to 1,4mln urządzeń ...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
metkax | 26.01.2012 18:09#18

Myślę, że powinniśmy jeszcze poczekać z grzebaniem Nokii. Zobaczymy co pokaże ten rok.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lukasamd | 26.01.2012 18:23#19

Szkoda że porażki Nokii są utożsamiane z Windows Phone, który jest systemem naprawdę świetnym - przynajmniej w moim wypadku okazał się o wiele lepszy od Androida którego spróbowałem i który wiecznie wymagał uwagi i był strasznie "rozwalony" na wszystkie strony.

Obejrzałem tą reklamę i zastanawiam się - co oni w ogóle chcieli przekazać? Po chwili oglądania ma się zupełnie dość i nie jest się zainteresowanym ciągiem dalszym. Dlaczego nie wzorują się na Apple czy Samsungu, które potrafią robić interesujące reklamy (a w wypadku słabych produktów taki, które i tak wcisną je do rąk klientów).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kamil_w | 26.01.2012 18:23#20

Chyba nie rozpoznałeś sarkazmu i nie zrozumiałeś sensu mojej wypowiedzi. Owszem - jest tak jak piszesz. Obecnie nawet tanie telefony mają aparat, odtwarzacz audio... niektóre nawet gps. Podaj mi więc proszę jaki model telefonu za cenę, którą podałeś, czyli 100 - 400zł generuje równie dobry dźwięk, robi równie dobre zdjęcia, ma równie dobry i wyraźny wyświetlacz, działa równie szybko i płynnie, a gps łapie fixa tak szybko jak mój Samsung Galaxy S2. Nie ma takiego telefonu.

Idąc tą drogą - po co kupować duże monitory LCD, skoro na starych, powiedzmy 13 calowych CRT też jest wyświetlany obraz?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SunriSebi | 26.01.2012 18:30#21

Ciekawe co by było jak by Windows Phone krążył na smarphone za 300zł z Allegro :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 26.01.2012 18:30#22

Ludzie co wy piszecie przecież ta firma ma "6 miliardów euro przychodu" - pokażcie mi Polską firmę z taką forsą, nawet Orlen tyle nie ma. Z takim przychdem ma zbankrutować? nie ma szans na zniknięcie Noki z rynku w ciągu najbliższych kilku lat.

Wracając do tematu to Lumia tak naprawdę dopiero od początku Grudnia jest w normalnej sprzedaży za wodą a w europie i u nas dopiero teraz. Więc to nie dokońca tak jak piszą w dodatku u operatorów kosztuke tyle co Jabłko - a za telefon dla ludu nie dla fanbojów to za dużo. Poczekajmy jak ceny wyrównają się z samsungiem i HTC, ja sam czekam i kupuję.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Aldaris | 26.01.2012 18:42#23

Jak na reklame, to troche za dlugie;p.

SunriSebi | 26.01.2012 18:30#20

Ciekawe co by było jak by Windows Phone krążył na smarphone za 300zł z Allegro :)

To by byla dobra cena?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kamil_w | 26.01.2012 18:53#24

@sokoleokopr

Widzisz różnicę między przychodem, a zyskiem? Toż to podstawa podstaw ekonomii ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SunriSebi | 26.01.2012 18:55#25

@Aldaris

"To by byla dobra cena?"

Odpowiedź: "300zł z Allegro" - przeczytaj z 2 razy i wyciągnij wniosek z mojej wypowiedzi...

Avatar
alaBEZnicka (niezalogowany) | 26.01.2012 19:16#26

w pracy dostaliśmy Nokia1800 + słuchawki :) bo to TELEFON a nie komputer....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
plunio7 | 26.01.2012 19:22#27

Boją się Androida jak diabeł święconej wody.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 26.01.2012 19:27#28

Normalnie ryczeć się chce :-(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 26.01.2012 19:32#29

@Aldaris
Nie zapominaj o trywialnej trywialności jaką jest potrzeba zarobienia przez Nokię. Rozdawanie telefonów poniżej kosztów produkcji nie pociągnie tej firmy do góry.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 26.01.2012 19:38#30

@kamil_w - żaden aparat w komórce nie robi dobrych zdjęć, rozdzielczość nie ma znaczenia i tak obiektyw nie wyrobi (pomiędzy 2 a 8MP nie ma większej różnicy). One są na wszelki wypadek, gdyby zaszło coś niespodziewanego i nie było normalnego aparatu pod ręką, np. lądowanie UFO;). Zwykły najprostszy aparat cyfrowy za 200zł zrobi lepsze fotki niż najdroższy smartfon, chodzi o fizyczny rozmiar obiektywu.
Natomiast wbudowanie mp3 o dobrym dźwięku nie stanowi problemu.

Avatar
limo (niezalogowany) | 26.01.2012 19:46#31

Panią redaktor poniosła młodzieńcza wyobraźnia na sam koniec :-)

Avatar
GrzegorzD (niezalogowany) | 26.01.2012 19:57#32

@mara

iPhone 4S robi całkiem ładne zdjęcia

http://goo.gl/5DybH

Avatar
fabian60 (niezalogowany) | 26.01.2012 20:00#33

Wcale nie żałuje Nokii -zdzierali niemiłosiernie za swoja produkcję nie przejmując się niestety tym (a może stety) że sprzedaje przestarzałe pomysły i stara technologię i niestety coraz gorszy wygląd telefonów w stosunku do konkurencji. Za późno "zaskoczyli" że popełnili błąd. Mam C3 i tylko dlatego że służbowa muszę używać tego dziadostwa. Drugi fon jaki mam to Wildfire S - bez porównia! Nokia nawet się przy tym telefonie nie umywa. Ma jakiś błąd w systemie - potrafi nap. sama do siebie wydzwaniać i zasypywać dziesiątkami komunikatów o nieodebranych połączeniach ... od siebie :D SZAJC!!!!!!!!!!!!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
msnet | 26.01.2012 20:11#34

Może po prostu Windows Phone jest za drogi...

Avatar
WhiteWatch (niezalogowany) | 26.01.2012 20:54#35

Autorka:
"Full time Mac and Android fanboy."

https://plus.google.com/101311189952925801152/about

Avatar
niejasny (niezalogowany) | 26.01.2012 20:59#36

Tak to jest gdy dawny lider usiadł na laurach, chce sprzedawac drogie telefony produkowane obecnie w chinach, co przeczy standartom oraz tym do czego nas producent przyzwyczail.
To nie tak, ze jestem rasista etc, zasada jest prosta, nokia bazowała na pewnym "prestizu". Tel. prokowane made in Finland miały o 20% nawet wieksza cene na rynku wtornym niz produkowane w innych krajach. Klienci tego od firmy oczekiwali. Jakosci, marki. Z chwila gdy "chinszczyzna" zalala rynek Nokia nie mogla zrobic nic gorszego jak przeniesc tam wlasnie produkcje, powody sa oczywiste.
Powstala masa pozdrabianych modeli, klienci sie spazyli, to juz nie ta sama marka i nie ci sami klienci.
"Mamuty" musza sila rzeczy wyginac.
przepraszam za chaotyczna wypowiedz/niedyspozycja zdrowotna

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PavloAkaLogan | 26.01.2012 21:13#37

@MaRa | 26.01.2012 19:38

Jaja sobie robisz?! K800, n95, GT-S8500 Wave i kilka innych modeli robią dość dobre zdjęcie przeczące Twojemu twierdzeniu. Różnica pomiędzy 2MP dostępnym w Zylo a chociażby 3.2MP dostępnym w k800 jest kolosalna. Taką samą analogię można zastosować do k800 i GT-S8500 Wave.

Avatar
Nikczennik (niezalogowany) | 26.01.2012 21:22#38

@kamil_w
Nie chce wychodzić na fanboya Nokii, ale N86 jest dość tania z dość dobrym aparatem etc..
Jestem podobnego zdania co Mara czyli nie lubie drogich "drobiazgów", bo szkoda mi na nie kasy.
Ale się nie zgodzę z tym że żaden telefon nie będzie robił zdjęć jak aparat cyfrowy. Nokia n8 wydaje się być takim telefonem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
StawikPiast | 26.01.2012 21:31#39

1 mln to jeszcze nie za wiele, ale to dopiero prawdziwy poczatek, zobaczymy na koniec 2012 bo to pokaze czy sie udalo czy nie. Do tego ceny sa jeszcze za wysokie. Rozumiem ze te telefony sa porzadnie wykonane przez co drozsze ale ja osobiscie takiego nie kupie, zawsze kupuje te tansze.

Avatar
Drwalll (niezalogowany) | 26.01.2012 21:35#40

Jak to jest z tą kartą pamięci? Lumia nie pozwala na zmianę karty pamięci? "Zaszyta" jest na stałe?

Avatar
Rafaello_ (niezalogowany) | 26.01.2012 21:47#41

Wiecie po czym poznać głupców? Po tym, że brną w ślepy zaułek, będąc absolutnie przekonanym, że dalej jaśniej nie będzie i twierdzić przy tym, że jest już całkiem jasno. Nokia nigdy nie potrafiła przyznać się do błędów, nawet fabrycznie popsute telefony nie były w trakcie życia produktu poprawiane. Mam telefon Nokia C7 i jest to przysięgam na wszystko - ostatni telefon tej firmy. Będzie mi ich niezmiernie szkoda, jednakże upadek giganta wyjdzie to wszystkim na dobre, nie będzie przynajmniej drugiej takiej głupiej "gwiazdy" na rynku, która prześpi wszystko i oleje wiodącego dostawcę systemów na rynku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 26.01.2012 22:10#42

@StawikPiast
MS nie podda się i w 2012 roku i w 2013 i pewnie 2014 nawet jeśli wypadną one słabo dla WinP7. I nie tylko z powodów prestiżu/postrzegania.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pakierhakierxd | 26.01.2012 22:40#43

Nieźle jak na nokię chyba wmp7 odnosi sukces :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 26.01.2012 22:46#44

Nie sprzedaje się bo to nie jest system na komórki za 2000 zł. 1000 zł i mógłby rywalizować z Androidem, ale trudno, karawan jedzie dalej, a psy szczekają, szkoda tylko Nokii, jeszcze z dwa lata tak a ich Hujwej wykupi

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kamil_w | 26.01.2012 23:10#45

@MaRa
Cóż. Pstrykam zdjęcia za pomocą Nikona D7000 i Canona 600D. Zdjęcia są nieporównywalnie lepsze od tych, które robię za pomocą SGS2. Jednak nie wmówisz mi, że te zdjęcia z SGS2 nie różnią się od tych robionych przy pomocy telefonu za 400zł. Twierdzę nawet, że zdjęcia zrobione za pomocą mojego telefonu wychodzą lepiej niż z niejednego aparatu kompaktowego (a mam porównanie z takimi aparatami jak Samsung SL600, Olympus SP-550UZ, HP Photosmart 415, Kodak C310, Kodak M863, cała gama Canonów PowerShot i jeszcze mógłbym wymieniać). Obiektyw w SGS2 jest zdecydowanie jaśniejszy niż w większości kompaktów. Ponadto zdjęcia wychodzą ostrzejsze i mają mniej szumów. Także zgodzę się z PavloAkaLogan i powtórzę jego słowa - "jaja sobie robisz"?


"Natomiast wbudowanie mp3 o dobrym dźwięku nie stanowi problemu."
Napiszę raz jeszcze - "jaja sobie robisz?" Jeśli nie jesteś w stanie usłyszeć KOLOSALNEJ różnicy dźwięku generowanego przez SGS2 i np. LG P500 to jesteś:
a. głuchy,
b. nigdy nie miałeś drogiego telefonu w rękach.

Nie piszę, że SGS2 generuje najlepszy dźwięk, bo np. SGS1 i9000 gra lepiej (zwłaszcza w Voodoo), ale naprawdę 80% telefonów pod względem dźwięku nie dorasta mu do pięt. W porywach gra lepiej niż niejeden odtwarzacz mp3 i nie piszę tu o tanich grajkach z biedronki.


W sumie pozwolę sobie już zakończyć tę dyskusję, bo widzę, że masz blade pojęcie o sprawach, na temat których się wypowiadasz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
AndrzejG | 26.01.2012 23:58#46

Ironia. Dwie z kilku najlepszych słuchawek na rynku i taka marna sprzedaż :] Ale coś się rusza, na Windows Phone pojawiają się znane aplikacje jak np. Shazam, Adobe Reader, TuneIn Radio. Polskie firmy też zaczęły dostrzegać ten system są już aplikacje m. in. allegro, ceneo, rmf fm, iPla itd. a to właśnie aplikacje są obecnie największym wabikiem na klientów :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Aldaris | 27.01.2012 0:33#47

@SunriSebi | 26.01.2012 18:55
Rownie dobrze moge powtorzyc to co napisales.

@przemo_li | 26.01.2012 19:32
Ironizowalem.
Tel za 300zl -> Coz tyle to ja moge dac do aparatu przy aneksie u mojego operatora.

@MaRa | 26.01.2012 16:26
Zapewne piszesz o wspanialym modelu, ktorego Play dawal do testow? Tak to wspanialy Smartphone, moze i wszystko ma, ale od tego wszystkiego ledwo co to pracuje - oszczednosci gdzie sie da.

@Nazir50. (niezalogowany) | 26.01.2012 16:49
Trzymam cie za slowo, nie kupisz juz wiecej Smartphone z Androidem :). Moze Iphone teraz?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 27.01.2012 0:45#48

To nie cena ani wygląd zdecydowały, że WP7 się nie sprzedaje. To ograniczenia sprzętowe i softwareowe. Ten system jest wyjątkowo nieatrakcyjny z punktu widzenia programisty. Chyba Steve zapomniał zastosować się do własnych słów http://www.youtube.com/watch?v=KMU0tzLwhbE

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
siararadek | 27.01.2012 0:52#49

RaveStar, akurat na WP7 pisze się bardzo dobrze, nawet znajomy pracujący jako programista Androida mi to potwierdza.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kriters64 | 27.01.2012 1:05#50

Wiem że Nokia to dobre aparaty, ale wiele też razy pisałem że postawili na złego konia, i nie chodzi o to że Windows Phone to zły system wręcz przeciwnie to dobry system i napewno znajdzie swoje miejsce na rynku, ale za późno bo już wiele miesięcy temu pisałem że Nokia potrzebuje przebojowego smartfona i to na wczoraj, więc podstawowym błędem była lojalka podpisana z MS, a przecież można było inaczej choćby tak jak HTC, ale oni woleli stać w miejscu i przyglądać się jak konkurencja im odjeżdża, jestem pewien że wielu by postawiło na solidność marki gdyby na kilku modelach był Android, bo czas WP7 dopiero powoli nadchodzi i jest mało prawdopodobne by zyskał powyżej 20% rynku w ciągu najbliższych dwóch lat więc moim zdaniem Nokia sama skazała się na recesję.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 27.01.2012 3:36#51

@siararadek
Hello Worlda na wszystkim pisze się dobrze. W szczegółach WP7 niestety wymięka. Piszę ci to Ja, jako programista Android, który liznął to i owo z dziedzin, w których WP7 nie ma startu, ba, a nawet iPhone w nich kuleje. I nie, nie są to gierki, tylko soft dla biznesu, w którym oczekuje się pewnych wymagań sprzętowych, których żaden WP nie spełnia. Przykro mi. Dawniej rolę biznesową pełnił WMobile, a po kastracji do WP przejął ją Android. Sad but true. ;) W sumie dobrze się stało, bo nikt trzeźwy dziś w biznesie nie inwestuje WM.

Co to jest 2 mln sztuk smartfonów z WP Nokii przy 34 milionach z Androidem Samsunga? I jak to się ma do 700 000 (!!!) unikalnych aktywacji Androida dziennie?

Z własnego doświadczenia wiem, że środowisko programowania i język mają marginalne jak i 0 przełożenie na popularność danej platformy, a kolosalny wpływ ma sama platforma i jej funkcjonalność. Przy ograniczeniach iPhone, jeszcze większych ograniczeniach WP, Android to jak manna z nieba. Android jest niespełnionym snem Oracle (Java na każdym urządzeniu - piszę tu o prawdziwej Javie i obiegu bibliotek, a nie potworku typu J2ME).

@kriters64
20%? Kiedy za chwilę będzie WebOS na licencji MIT i Ubuntu? Rok WP7 nigdy nie nadejdzie, bo to już nie ten czas. Za niecały rok premiera Win8.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 27.01.2012 8:26#52

@Nazir50
Nie przesadzaj :D Polska nie zachwieje sprzedażą Lumini i N9 (bo są po prostu za drogie, aby masy polaków je kupiły).

A N9 przed październikiem była dostępna w 23 krajach, a od października w 37, z czego część tylko bezpośrednio od Nokii.

Luminia w 13, ale w lepszych rynykach niż N9. Bo Lumie kupisz we Francji, Niemczech, i Wiekliej Brytani, a N9 nie. To są większe rynki zbytu niż Polska ...
No i Lumia była dość mocno reklamowana i przez Nokię i przez MS i przez dostawców usług telekomunikacyjnych. N9 tego też nie miała.

@AndrzejG
Owszem duże firmy wydają aplikacje na WinP7, ale samodzielnych programistów jest bardzo mało... To pokazuje, że w oczach tych, którzy chcą mieć pewne zarobki, WinP7 to ciągle za duże ryzyko (które duże firmy mogą podjąć bo jak się nie uda to i tak nie upadną).

Nie twierdzę, że to znak, że WinP7 się nie uda, ale na pewno nie oznacza to, że WinP7 odniósł sukces w 2011r. (chyba, że przeżycie uznamy za sukces :| )

Avatar
pracownik działu marketingu (niezalogowany) | 27.01.2012 9:06#53

Oj, coś się nie mogę zgodzić ze stwierdzeniem zawartym w newsie. Że to dział promocji jest odp. za straty w Nokii. Tak się składa, że jak okręt tonie to szuka się zawsze winnych. W tym przypadku to mamy ich podanych na tacy - dział promocji. To raczej kuriozalne stwierdzenie. Jak powszechnie wiadomo, "sukces ma jednego ojca a porażka wielu". W przypadku Nokii już wskazano winnego. Chciałbym jednak zwrócić uwagę, że nie CAŁY zespół (analitycy Nokii, ekonomiści, marketingowcy etc., etc.) podjął decyzję o pakowaniu do smartfonów nielubianego przez wszystkich WP. Więc wskazywanie innych winnych (a nie siebie samego) jest krzywdzące dla zespołu. Ale jak to zwykle bywa, firma padnie, będą winni, a prezes dostanie sowite wynagrodzenie.
Wcale bym się nie ździwił, gdyby jak w przypadku CitiGroup, średni szczebel dostał po dupie, rząd wpompował grube miliardy (bo taka firma nie może paść) a prezesi po zakończeniu wypłacili sobie horrendalne premie :) W przypadku Nokii jest to prawie pewne. Elop wbija gwóźdź do trumny swego przedsiębiorstwa, wskazuje winnych i ląduje w innej równie dla niego dochodowej spółce, po otrzymaniu godziwego zadośćuczynienia ze wkład jaki włożył w ratowanie giganta. Smutne, ale jakże prawdziwe :(

Avatar
niezawodny (niezalogowany) | 27.01.2012 9:21#54

Zupełnie nie rozumiem dlaczego Nokia nie chce rozwijać klasycznych telefonów czyli bezdotykowców z klawiaturą. Do dziś używam N95-8GB i marzy mi się jego następca z niewielkim liftingiem w stosunku do obecnego; o połowę chudszy, z lepszą baterią, lepszą klawiaturą, FP2.
Przecież nie każdy potrzebuje wielkiego ekranu dotykowego do zabawy, który łatwo jest rozbić. Nokia szczyciła się zawsze solidnością swoich słuchawek i tego powinna się trzymać. Dziś chciałbym kupić następcę N95 i doprawdy nie ma niczego porównywalnego nie tylko u Nokii - to jakaś paranoja

Avatar
tr (niezalogowany) | 27.01.2012 9:32#55

dane za 3 kwartal sa inne- 600tys lumii i 1.7mln meego n9- elop powinien szukac pracy. N9 zrobil to bez promocji poza glownmi rynkami!

Wiecej od #1 analityka: communities-dominate.blogs.com/brands/2012/01/how-many-lumia-sales-as-nokia-and-microsoft-ashamed-to-reveal-number-lets-count-and-compare-to-n9-me.html

Avatar
Qper2012 (niezalogowany) | 27.01.2012 10:00#56

Gdyby do tej Lumii wgrywali Androida to pewnie byłaby hitem bo design jest bardzo fajny.

Avatar
lj (niezalogowany) | 27.01.2012 10:06#57

Nokia produkuje niezłe FeaturePhone'y na rynku smartfonów zaspała.

To w dużej mierze wina arogancji - kiedy wyszedł ten znienawidzony iPhone wszyscy się śmiali, że to zabawka dla dzieci i że Nokia to jest to. Pewnie ludzie w Nokii myśleli podobnie.

WP będzie / ma ogromne problemy na rynku, ale dzięki temu że nie ma takiej fragmentacji jak w Androidzie jest szansa na zdobycie rynku. Moim zdaniem kluczem jest przyjęcie podejścia podobnego do Apple - brak brandowanego softu, aktualizacje dla wszystkich telefonów przez jakiś czas.

Kluczem do sukcesu imho jest sukces platformy wśród developerów, a ten może być ogłoszony jeśli coś tam będzie można sprzedawać.

W tej chwili w mojej ocenie telefony z androidem powoli wypierają featurephone'y i za pewne używane są właśnie tak jak one - do dzwonienia i do zrobienia okazyjnej fotki.

Avatar
orge (niezalogowany) | 27.01.2012 10:44#58

kluczem do sukcesu to jest sukces platformy u uzytkownika , czyli cena i dostepnosc , beda tanie to beda je kupowac , dlatego android sie sprzedaje bo ma duza rozpietosc cenowa , jest praktycznie dla kazdego, a Nokia chyba zapomniala o tym albo za bardzo slucha MS

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 27.01.2012 10:49#59

@Qper2012
Lumia z androidem hitem?

Hwd nie jest zachwycający (solidny i bd kamerka ale to tyle), a androida mają i inni. Więc hitem by nie była.

Z MeeGo to co innego, ale z Androidem by się po prostu nie udało.

Avatar
misio2 (niezalogowany) | 27.01.2012 11:06#60

W tym samym okresie sprzedano 10.5 mln tabletów z Androidem. Ale można odnieść wrażenie, jak się czyta artykuły na różnych portalach, że to porażka, czego nie można powiedzieć o WP7.5 - to oczywiście sukces. Ale widato sukces PR.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shaki81 | 27.01.2012 11:42#61

Nie rozumiem, Nokia zarobiła tylko 6 miliardów euro. Czyli co nie ważne ile Nokia zarabia bo i tak padnie??? Coś tu chyba nie tak.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
malaofca | 27.01.2012 13:38#62

Nic dodać nic ująć. Tak właśnie kończą korporacje które zatrudniają na stanowiskach kierowniczych miernoty umysłowe ale za to wierne i bierne. Jest to stary problem dotykający większość korporacji. Im większa korporacja tym większe kolesiostwo. W końcu pasożyty które powinny zajmować się rozwojem firmy a walczą tylko o swoje stanowiska i o premie brakiem innowacyjności zabijają firmę. Ciekawe czy następną taką firmą będzie Apple po śmierci Steva? Zobaczymy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 27.01.2012 16:09#63

@Shaki86
Przychód Noki to 6mld, ale kasa należna innym za ten okres przekroczyła te 6mld powodując straty...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 27.01.2012 16:10#64

@Nazir50
Bo MS zabronił?

Są konkretne wymogi które telefon musi spełniać aby można na nim było zainstalować WinP7. I nie ma zmiłuj.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Dimatheus | 27.01.2012 22:11#65

Hej,

@ "Ale i te niezniszczalne cegiełki w końcu zostaną wyparte przez tańsze smartfony. I będzie po Nokii."

A ja myślę, że to zbytnie uproszczenie. Zawsze będą osoby, dla których telefon - jak nazwa wskazuje - będzie narzędziem do dzwonienia i SMS'owania, którym cała otoczka smartphone'a nie będzie do niczego potrzebna. Sam korzystam z tych właśnie tańszych telefonów Nokii od kilku lat i nie zamieniłbym ich na nic innego. :)

Pozdrawiam,
Dimatheus

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Dimatheus | 27.01.2012 22:14#66

Hej,

@ przemo_li - "Przychód Noki to 6mld, ale kasa należna innym za ten okres przekroczyła te 6mld powodując straty..."

Mylisz trochę pojęcia. W wyniku finansowym - najprościej rzecz ujmując - konfrontowane z przychodami są koszty. Zaś należności to zupełnie inna sprawa.

Pozdrawiam,
Dimatheus

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 29.01.2012 16:43#67

Z całej historii wniosek: smartfon + WP7 = za drogo.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 29.01.2012 19:43#68

@Diamtheus
Dokładnie to chciałem napisać ;)

@fffatman
Uproszczenie. Telefony z WP7 są drogie ale nie na tyle aby nie były porównywalne cenowo z iOS czy highendowymi Androidami.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
chrome_9 | 30.01.2012 9:27#69

Ciekawe ile sprzeda się Nokii Lumia 800 w ciągu najbliższych 3-4 miesięcy? Pewnie z 10 milionów albo i więcej

Swoją drogą 1 milion w 2 miesiące tylko na terenie 5 państw to niezły sukces. Szkoda że nie zrobili globalnaje premiery. Gdyby taką zrobili to pewnie sprzedaliby 4-5 milionó w pierwszy tydzień tak jak Apple z Iphone 4S

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 30.01.2012 10:28#70

@chrome_9
Jakieś powody?

Oprócz fałszywie zaniżonej liczby państw w których Lumia była sprzedana? (5 to był początek, w Q4 2011 i styczniu, Lumia była dostępna w więcej niż 11 państwach).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
chrome_9 | 30.01.2012 13:31#71

przemo_li

Dane dotyczyły tylko 5 państw za okres październik-grudzień. Telefon nie był sprzedawany w największych krajach takich jak USA

Myślę że będzie 10-15 milionów ponieważ podobne wyniki miał Samsuyng Galaxy S2. Jak wiadomo zarówno w UK jak i we Francji Lumia 800 sprzedawała się 2x lepiej niż SGS2. Jeżeli więc rozszerzyć tą statystyke na resztę świata i pomnożyć wynik SGS2 razy dwa to mamy prawdopodobną popularność Lumii

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 30.01.2012 20:16#72

@chrome_9
1) Trzecie zdanie raportu! Lumi sprzedano ponad milion, "do dziś"! NIE w Q411Y! Ale do momentu sporządzenia raportu. Więc te liczby zawierają nawet premierę Lumi w USA!
2) Lumia JEST sprzedawana w UK, Francji, Niemczech, USA, Rosji, Indiach. Jeśli to jest za mało to N9 nawet takich dużych rynków nie ma w zasięgu.
3) Samsung nie podał liczby sprzedanych Galaxy S2. Więc przemnażane przez Ciebie liczby to szacunki w najlepszym wypadku.

Avatar
McFT (niezalogowany) | 01.02.2012 3:26#73

moja opinia? Show na budynku na prawdę na poziomie, ale WP7 to jakaś porażka estetyczna. Dla mnie to bezguście. Jak budynek z różnokolorowych, o różnym wymiarze cegłówek.... albo patchwork. Ale, to moja opinia, jak nadmieniłem, więc nie ma co odpisywać: "jak ci się nie podoba to nie kupuj"; to by było dziecinne odszczekanie.
Do gustów się nie przekonuje, tylko o nich rozmawia. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
que_pasa | 27.02.2012 14:50#74

U mnie w firmie na 46 zakupionych telefonów marki NOKIA (różne modele) do serwisu w ciągu pierwszego roku trafiło 31 sztuk.

Dobrze im tak, kiedyś NOKIA to były dobre telefony, a teraz to byle jaka chińszczyzna ich wyprzedza

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wawrzon45 | 18.04.2012 14:56#75

Swego czasu mieć Nokię to było "coś". Nieśmiertelne telefony, które pomimo prób wytrzymałości rodem z Fear Factor działały bez żadnych problemów. Niestety nastały takie czasy gdzie funkcjonalność telefonu wzięła górę. Sam wiem, że do pracy nie wystarczy mi telefon w którym szczytem technologicznym jest kalkulator i kalendarz...
To smutne ale niestety prawdziwe, liczę na to, że seria Lumia (a konkretnie modele 800+) odbudują świat Nokii.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av