K3b 1.0.5

27.05.2008 13:27, Autor: qbap, Kategoria: News
NewsImage

Pojawiła się poprawiona wersja linuksowej aplikacji K3b 1.0.5 przeznaczonej do do nagrywania płyt CD i DVD.

K3b prócz standardowego zestawu funkcji, których wymaga się od każdej aplikacji służącej do nagrywania płyt, posiada także bardzo rozbudowane narzędzia do zarządzania plikami z muzyką - pozwala na zgrywanie ścieżek z Audio CD wraz z kompresowaniem do mp3, seryjne zmienianie nazw utworów, prostą edycję ścieżek (sklejanie, cięcie na części) a także normalizację głośności. Aplikacja pozwala także na zgrywanie filmów z DVD i kompresowanie ich przy użyciu określonych kodeków i zadanej rozdzielczości.

W najnowszej wersji poprawiono montowanie HAL i wybór napęd w CD Copy podczas uruchamiania aplikacji z okna uruchom. Autorzy dodali również zabezpieczenie w postaci sprawdzania gotowości napędu przed startem weryfikacji zapisanych danych.

Najnowszą wersję aplikacji K3b oznaczoną jako 1.0.5 można pobrać ze strony producenta.

Źródło: K3b
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (33)  

Avatar
matiit (niezalogowany) | 27.05.2008 13:38#1

Używam oczywiście na KDE...
A jak lżejszy system chce mieć to brasero albo spod konsoli cdrdao i record.

Avatar
Matrick (niezalogowany) | 27.05.2008 13:47#2

Ja używam oczywiście Gnome...
Jednak do nagrywania płytek najlepszy jest K3B i go używam.

Avatar
scorpio (niezalogowany) | 27.05.2008 13:51#3

Czy jest K3b w polskiej wersji ?
Można w tym programie nagrać płyty CD audio z plików mp3 tak jak w nero ??

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 27.05.2008 14:05#4

scorpio | IPHASH : 0X-58-3U-2B | 27.05.2008, 13:51

Tak, jest
http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:K3b_screenshot_2_%28PL%29.png

Tak można.

Jest to w pełni funkcjonalny porządny program. Używam go od początku do różnych celów i go sobie chwale.

Avatar
sirsimon (niezalogowany) | 27.05.2008 14:05#5

@scorpio
Tak
Tak

Avatar
r4mios (niezalogowany) | 27.05.2008 14:06#6

Tylko dla k3b trzymam qt na ubunciaku. Szoda że nie ma portu/klona w GTK2+ :/

Avatar
atavus (niezalogowany) | 27.05.2008 14:09#7

r4mios : kup sobie nerolinux.
program tani (80pln), ladny /o ile gtk2+ mozna nazwac ladnym ;p/ i dobry.

Avatar
adg (niezalogowany) | 27.05.2008 14:15#8

Muszę to napisać... program jest po prostu GENIALNY!!

Avatar
Lizard (niezalogowany) | 27.05.2008 14:22#9

a Blue-Ray nagrywa :) ? Nie.
Pod Linuksem uzywam K3B od wersji juz nie pamietam ktorej, ale ladnych 5 lat bedzie.

I zdziwilem sie kiedy bodajze rok temu oglosili ze juz jest wersja stabilna (jakby kiedys taka nie byla), ale Blue-Ray nie ma.

Avatar
_koles_ (niezalogowany) | 27.05.2008 14:37#10

"Autorzy dodali również zabezpieczenie w postaci sprawdzania gotowości napędu przed startem weryfikacji zapisanych danych."

Chyba już wiem skąd się brała ostatnio błędna weryfikacja, pomimo że nośnik był nagrany prawidłowo.

Avatar
Thar (niezalogowany) | 27.05.2008 14:41#11

@Lizard: pisze się Blu-ray. Blue jako nazwa koloru nie może być zastrzeżonym znakiem towarowym.

Avatar
Sci-Clone (niezalogowany) | 27.05.2008 14:43#12

Ja używam na Ubuntu pod Gnome: Brasero, ale muszę przyznać, że K3B jest po prostu rewelacyjny i nie moglem się oprzeć żeby go dorzucić do zestawu narzędzi.

Polecam!
Pozdrawiam!

Avatar
DIM (niezalogowany) | 27.05.2008 14:54#13

@scorpio
Nawet lepiej. Można sobie wczytać katalog z wymieszanymi mp3, flac, mpc do odtwarzacza Amarok. Następnie zlecić Amarokowi wypełnienie informacji id3 na podstawie nazw plików lub bazy MusicBrainz + okładka płyty z Amazon lub dowolna własna. Wybierasz lista odtwarzania->nagraj na cd...
...odpala się k3b i pyta czy zrobić audio cd czy płytkę z plikami audio jako dane. Pozostaje zaznaczyć normalizuj poziomy głośności, zapisz cd-text (k3b sam pobierze informacje z id3 tagów) i wcisnąć wypal. Aha, jakbyś zapomniał k3b upomni się o czystą płytkę.

Avatar
Lizard (niezalogowany) | 27.05.2008 15:13#14

@Thar
faktycznie, ale to dziwne, bo
windows ?, office ? word ?

Avatar
skoruppa (niezalogowany) | 27.05.2008 15:25#15

Bardzo lubię k3b ale czekam z niecierpliwością na k3b2 ^^. Wreszcie na qt4.

Avatar
n-pigeon (niezalogowany) | 27.05.2008 15:39#16

K3B używałem przez długi czas jest świetny ale od kiedy Brosero mu dorównał to się przesiadłem, ale nie dlatego że K3B miał jakieś braki tylko, dlatego że dla mnie było wygodniej i lepiej integruje się wizualnie z moim Gnomem. ;)
Polecam gorąco.

Avatar
szon (niezalogowany) | 27.05.2008 15:57#17

@scorpio
"Można w tym programie nagrać płyty CD audio z plików mp3 tak jak w nero ??"

Oczywiście, że tak, ale w Linuksie można to zrobić znacznie prościej (pod Gnome). Wkładasz czystą płytę do napędu, pojawia się okienko z opcjami do wyboru (utwórz płytę audio, utwórz cd z danymi itp.) po wybraniu odpowiedniej opcji otwiera się okno menedżera plików kopiujesz do niego mp3 i klikasz nagraj. Za chwilę dostajesz gotową płytę cd audio. Koocham Linuksa za jego niesamowitą bo on kocha mnie ;)

Avatar
matiit (niezalogowany) | 27.05.2008 16:17#18

@skoruppa
albo k4b :)

Avatar
atavus (niezalogowany) | 27.05.2008 16:22#19

@Lizard:
pelna nazwa to Microsoft Windows, Microsoft Office, Microsoft Word - w tym przypadku czesc nazwy, nie bedaca 'zwyklym' slowem, jest znakiem towarowym. (nie jestem prawnikiem, tak sobie jeno mysle)
pozdro

Avatar
berniosz (niezalogowany) | 27.05.2008 16:26#20

Osobiscie mi brakuje wypalania plikow bin... Nie ma tez obslugi obrazow nrg. Ogolnie mozna wypalic obrazy iso, cue i cdr - troche malo...

Mysle, ze do zwyklego uzytkowania wystarcza w zupelnosci i nie trzeba kupowac nero zeby nagrac CD Audio lub po prostu CD lub DVD z danymi... Nagrane dane spokojnie mozna odczytac na innych systemach. Jeszcze nie zepsul mi plytki podczas nagrywania... pzdr.

Avatar
_koles_ (niezalogowany) | 27.05.2008 16:52#21

@berniosz
"Nie ma tez obslugi obrazow nrg."

Nrg jest formatem własnościowym Nero. Ale to nie problem, bo istnieje program nrg2iso, który konwertuje obraz nrg na iso.

Avatar
impassive (niezalogowany) | 27.05.2008 19:21#22

"Linuksowej aplikacji"... Dobre! Przecież to zerżnięty na maksa (by nie napisać na chama) klon Nero.

Avatar
berniosz (niezalogowany) | 27.05.2008 20:05#23

@_koles_ tak tak... ale podejrzewam, ze bedzie problem w przypadku gdy obraz bedzie zawieral wiecej sesji niz jedna. Obraz ISO mozna utworzyc jedynie gdy na CD jest zapisana jedna sesja. Dla tego w uzyciu sa inne formaty obrazow, ktore obsluguja wielosesyjne plyty.

Avatar
_koles_ (niezalogowany) | 27.05.2008 21:14#24

@berniosz
"@_koles_ tak tak... ale podejrzewam, ze bedzie problem w przypadku gdy obraz bedzie zawieral wiecej sesji niz jedna. Obraz ISO mozna utworzyc jedynie gdy na CD jest zapisana jedna sesja. Dla tego w uzyciu sa inne formaty obrazow, ktore obsluguja wielosesyjne plyty."

Muszę Cię rozczarować, ale to była czysta płytka, na którą nagrywałem obraz iso pewnej dystrybucji linuksowej. Poza tym, to o czym mówisz, nie jest niczym nowym i na pewno mnie nie zaskoczyłeś.

Avatar
Marcin (niezalogowany) | 27.05.2008 22:17#25

@impassive
Właśnie kolega dał wszystkim do zrozumienia, że wszystkie programy
http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=1&t=37&Nagrywanie+plyt+CD/DVD

podane tutaj to klony (ratunku atak klonów) nero.

To może jeszcze opera i firefox jest klonem IE6.0 którego używasz ?

Avatar
impassive (niezalogowany) | 27.05.2008 22:40#26

Marcin,
Porównaj okna dialogowe i inne Nero i Kb3.

Avatar
shaq (niezalogowany) | 27.05.2008 22:40#27

Hi,

Ciekawy program, miałem okazję testowac na OpenSuse 10.3. Niestety ten sam problem mam z nagrywaniem płyt DVD (błędy przy kasowaniu i nagrywaniu płyt DVD) co pod Windowsem, chyba mam nagrywarkę popsutą, albo laser zabrudzony, albo popsuty... eh... Już nawet wyjąłem tą nagrywarkę LG i próbowałem laser przeczyścic, ale tą nagrywarkę to tak zrobili bezmyślnie, że nawet nie da się jej otworzyc za bardzo...

Pozdrawiam,
shaq

Avatar
Isis (niezalogowany) | 27.05.2008 23:16#28

@shaq: Wszystkie LG które miałem dało się otworzyć, rusz trochę głową kolego.

Avatar
Marcin (niezalogowany) | 27.05.2008 23:28#29

@impassive
k3b jak już

Avatar
Lukass (niezalogowany) | 28.05.2008 7:28#30

Bardzo solidny program (klon Nero? Taaa,jasne...), właściwie nadaje się już prawie do wszystkiego, czego można by wymagać. Tylko raz Nero Linux (testowy) spisał się lepiej, jak nagrywałem płytkę z jakimiś plikami z dłuuugimi nazwami z partycji NTFS, k3b coś pokaszaniło. Ale i tak używam i kibicuję ekipie go rozwijającej. Co do Blu-ray - komu to w tej chwili potrzebne?

Nawiasem mówiąc - bodajże w magazynie Next k3b przez bardzo długi czas było na miejscu 2. wśród programów tego typu, tylko windowsowe Nero go wyprzedzało.

Avatar
DIM (niezalogowany) | 28.05.2008 10:37#31

Co do wątku na temat k3b jako klona Nero to sam Sebastian Trueg - twórca k3b w jednym z wywiadów odnośnie początku projektu stwierdził, że chciał właśnie pod linuksem nagrać płytkę ze skompresowanych plików audio i brakowało mu takiego narzędzia jak Nero. W związku z tym postanowił napisać coś podobnego w ramach wprawki w programowaniu w qt i dość mocno się na nim wzorował w początkowym etapie przynajmniej jeśli chodzi o interface.

Avatar
Gunther (niezalogowany) | 28.05.2008 12:43#32

Klon Nero? - Na pewno Trueg czerpał inspiracje z interfejsu, ale klon to nie jest. W gruncie rzeczy K3B opiera się na znanych od dawna i działających z konsoli aplikacjach.
Program jest generalnie dobry. Wolę go od Nero (z tym, że zatrzymałem się tu na wersji 6, więc może nowsze by mi się spodobały).

Avatar
Energizer (niezalogowany) | 28.05.2008 13:29#33

Ja od początku korzystania z Linuksa korzystałem na nim z 3 programów. Najpierw NeroLinux3, ale to był Trial. Potem K3B, ale nie pasował do mojego Gnome. Teraz Brasero, z którego jestem bardzo zadowolony. Każdy z tych 3 programów jest moim zdaniem bardzo dobry.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av