Mac OS X Lion już w Mac App Store

20.07.2011 15:11, Autor: Anna Rymsza (Xyrcon), Kategoria: News
NewsImage

Później, niż przewidywano, ale zgodnie z zapowiedziami z konferencji, w sklepie Mac App Store pojawiła się kolejna wersja systemu Mac OS X — Lion. Najnowsze, ósme już wydanie systemu dla Maków, charakteryzuje się zbliżonym nieco do iOS interfejsem i brakiem fizycznego nośnika — można go kupić jedynie w Mac App Store lub z nowym komputerem, na którym został wcześniej zainstalowany. System kosztuje jedynie 23,99 euro, ale aktualizacja wymaga aplikacji obsługującej cyfrowy sklep Apple'a, a co za tym idzie, Systemu Mac OS X 10.6.

Poza zmianami w interfejsie użytkownika, jak szare ikonki Findera, prostokątne przyciski, paski przewijania czy nowa czcionka, do iOS upodabnia Liona również nowa aplikacja — Launchpad — wierna kopia ekranu domowego iPada. Dodatkowo gesty wielodotykowe, których używać można do obsługi systemu (na urządzeniach posiadających touchpady), zostały ujednolicone z tymi znanymi z iOS. Programy mają możliwość pracy w natywnym trybie pełnoekranowym. Exposé, Spaces i Dashboard zostały połączone w Mission Control — aplikację pozwalającą jednocześnie na zarządzanie oknami i biurkami, oraz pozwalającą na przejście do Dashboarda. Ciekawa nowością jest grupowanie okien jednej aplikacji w widoku wszystkich programów. Dla lepszej czytelności każda grupa została opatrzona odpowiednią ikoną.

Programy pracujące na dokumentach, na przykład edytory tekstu, mogą skorzystać z systemowego mechanizmu automatycznego zapisywania plików — Auto save — który zintegrowany jest z systemem kontroli wersji — Versions. Nie jest to jednak zwykłe tworzenie dodatkowych kopii pliku, ale mechanizm zapisujący zmiany i dołączający je do dokumentu jako metadane. Z kolei za pomocą AirDrop będzie można w prosty sposób przesyłać materiały innym użytkownikom Liona poprzez połączenie Wi-Fi podobnie jak w sieci P2P.

Czy Twoja przeglądarka nie obsługuje skryptów?

Poza tym przebudowano poszczególne programy jak Książka adresowa, Mail, iCal, i oczywiście Safari. Przeglądarka poza trybem wygodnego czytania, została wyposażona w listę stron i dokumentów do przeczytania później. Nowy interfejs programu Mail nareszcie pozwala na przeglądanie poczty w formie wątków, iCal wyglądem przypomina prawdziwy papierowy kalendarz, a Książka adresowa wzorowana jest na papierowym notesie.

Nowości jest wiele, ale z niektórych możliwości systemu trzeba było zrezygnować. Lion wymaga procesora Core 2 Duo, zabrakło w nim Rosetty — warstwy umożliwiającej uruchamianie programów przeznaczonych dla PowerPC na maszynach z procesorami Intela — oraz multimedialnej aplikacji Front Row. Wtyczka Adobe Flash i środowisko uruchomieniowe Java nie są domyślnie instalowane na Lionie.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (147)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nitszu | 20.07.2011 15:20#1

seplenimy :F Skombinujcie ludzi tylko do wideo-recenzji albo popracujcie nad obecnymi. Źle się czegoś takiego słucha ( wiem nikt mi nie karze ), niszczycie dobry pomysł złym wykonaniem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
misiek440v2 | 20.07.2011 15:23#2

mi się tam wykład bardzo podobał.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GL1zdA | 20.07.2011 15:24#3

@nitszu
Ta, najlepiej niech zatrudnią Krystynę Czubównę do czytania newsów...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TomecekGD | 20.07.2011 15:25#4

To jest ten tzw. "Idiot system"?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zoso71 | 20.07.2011 15:26#5

Ach ten dźwięk (a raczej tło tym razem) w prezentacjach DB ;-P

PS
"Bujanie 3D" obrazem ekranu podczas prezentacji trochę przeszkadza w oglądaniu, szczególnie przy fullscreen.

Avatar
burczymochowa (niezalogowany) | 20.07.2011 15:27#6

wysłuchać się da..ale mało to profesjonalne.. taka relacja koleżanki
i po co to kręcenie głową co chwila przez tą Panią?
jakbym miała Maca to pewnie bym miał zamiar aktualizować ale że nie mam wystarczy mi 7 albo linux :)

Avatar
apples (niezalogowany) | 20.07.2011 15:30#7

Jestem windziarzem i nowy OS mnie nie jara. Natomiast moją uwagę najbardziej przykuł napis na koszulce :D:D Wiem, jestem świnią, sry Xyrcon.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 20.07.2011 15:34#8

@burczymochowa: Wiesz, to w założeniu miała być "relacja koleżanki" a nie koleś w garniaku sprzedający produkt. :S

Avatar
Szczęsław Kusiciel (niezalogowany) | 20.07.2011 15:43#9

Kto wymyśla te głupie pseudonimy redaktorów dobreprogramy.pl? Czy redakcja ma generator nicków internetowych?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mifczu | 20.07.2011 15:43#10

Bardzo fajny trend z tymi filmikami. Fanboy-em Mac-a nie jestem ale najwięcej miejsca marnują tym śmiesznym paskiem na dole który też nie jest wykorzystany w całości bo jest w pseudo 3D przez co boki są puste. Dużo lepiej dla mnie sprawdza się pasek z windows 7. Fajnie, że Apple goni PCty konkurencja napędza ten rynek w dobrym kierunku ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 20.07.2011 15:44#11

troche ten filmik ma zbyt mało klatek przez co nie wygląda tak jak powinno, zróbcie coś z tym przyszłości albo skorzystajcie z you tube

a pozatym fajny system i materiał ok, choć mogliście opisać więcej nowości, te 10 najistotniejszych z konferencji appla

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 20.07.2011 15:45#12

@Mifczu
ten pasek jest w macu od prawie 10 lat, wiec kto kogo goni hehe

Avatar
SlawkoD (niezalogowany) | 20.07.2011 15:49#13

Najbardziej mi się podoba fachowe nazwanie systemu Mac OS ("iks dziesięć siedem")... ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pan_Igi | 20.07.2011 15:52#14

Mac OS >TEN< (lub "dziesięć", jak ktoś woli po polsku), nie "Iks".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hivonzooo | 20.07.2011 15:53#15

Ach, ale du... ży ten napis na bluzce :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gowain | 20.07.2011 15:56#16

Czepiacie się Xyrcon - fajnie wyszła relacja koleżanki i fajnie wyszła Koleżanka i dobrze się Jej słucha :) Temat też fajny, choć ja ogólnie z założenia nie lubię maku i jabłek :P

A no i tło mistrzowskie - za oknem pada, a w dp słońce :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ramirez1 | 20.07.2011 15:58#17

nitszu no to redakcja powinna Ciebie zaprosić i ty powinieneś spróbować sił przed kamerą.A co do pani co to wystąpiła przed kamerą to ma czym oddychać.Iks 10 może kiedyś kto to wie :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 20.07.2011 16:00#18

@gulczkwas11: 25 FPS. Dla porównania pobrałem filmik z YT i miał 23 FPS. Zbyt mała próbka, żeby wyciągać wnioski, ale zasadniczo 25 FPS jest PAL-owym standardem, więc ciężko mi się doszukać niedoskonałości w tym jak zakodowano ten film.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ramirez1 | 20.07.2011 16:05#19

A znacie takie powiedzenie : jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Raid | 20.07.2011 16:07#20

@Mifczu
Uwaga, trzymaj się krzesła... w ustawieniach paska jest opcja która włącza jego automatyczne ukrywanie gdy wskaźnik nie jest w obszarze paska :) Co się zaś tyczy Windows 7 to cieszę się, że MS poszedł po rozum do głowy i skopiował to (i nie tylko) bardzo wygodne rozwiązanie z Mac OS X. Zawsze to bliżej perfekcji :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 20.07.2011 16:09#21

Nie no, jasne. :) Generalnie już jestem podekscytowany na myśl o tym, że kiedy pojawi się jakiś filmik ze mną, zostanę od A do Z zjechany przez doświadczonych z kamerą czytelników. ;)

A co do Liona - używałem odrobinę i byłem jeszcze bardziej zagubiony, niż w przypadku poprzednich wydań X. :S

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 20.07.2011 16:11#22

@gulczkwas11
a wiedziałeś że filmy na bluray mają właśnie 23fps? od taka mała ciekawostka mało wiesz o jakości video a pouczasz innych

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 20.07.2011 16:20#23

@Ryan
Przecież był filmik z poprzedniego HotZlotu z łasicą. ;]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
beduin75 | 20.07.2011 16:21#24

Bardzo fajna prezentacja i bardzo ładna Pani :) Profesjonalne i konkretne wykonanie :)

@nitszu
Znam ludzi którym się film Casino (1995r) nie podobał- pewnie tobie też nie :/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 20.07.2011 16:22#25

@tomimaki: Prawda, ale były ciekawsze powody do zjechania mnie niż prezencja. ;)

Avatar
zauroczony (niezalogowany) | 20.07.2011 16:23#26

@beduin75 zgadzam się z Tobą , bardzo ładna pani.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kamil_w | 20.07.2011 16:24#27

@Ryan

Ja również byłem zagubiony korzystając z MacOS'a. Jakoś to intuicyjne, idiotoodporne środowisko do mnie nie przemawia. Ale przyznać trzeba, że swojego czasu, gdy pierwszy raz zainstalowałem u siebie Linuksa z KDE również nie mogłem się połapać co i jak. Podobnie było z pierwszym kontaktem z Gnome. Baa! Nawet przestawienie się z rozmieszczenia opcji w Windowsie XP do tego z Visty/Siódemki trochę mi zajęło. Tym sposobem np. do dziś hibernację wyłączam poprzez komendę "powercfg -h off", bo tej opcji nie mogę znaleźć w ustawieniach systemowych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 20.07.2011 16:26#28

Pamięć mi szwankuje, więc szczegółów nie pamiętam. :p

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 20.07.2011 16:33#29

@kamil_w: Wiesz, problem jaki mam z Mac OS X dotyczy głównie klawiszologii i sposobu nawigowania po systemie. Przez lata używałem Linuksów z Enlightenment lub KDE i nie miałem nigdy problemów z nawigacją ani klawiszologią. Zasadniczym problem Linuksa (przynajmniej z mojego punktu widzenia) był i pozostaje brak spójności aplikacji i poświęcanie wygody na rzecz modułowości. Z wiekiem coraz mniej mi się chce grzebać w konfiguracji, żeby coś działało jak trzeba. Albo UX jest świetny OOTB, albo nich spływa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
darx667 | 20.07.2011 16:34#30

A mnie się wideo relacja podoba :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Arkadiuszzz | 20.07.2011 16:35#31

Podoba mi się ten pomysł prezentacji - na luzie i konkretnie (jeżeli chodzi o formę) - Xyrcon w plenerze to właśnie krok chyba w dobrą stronę, chociaż widać, że "trochę" jest zagubiona/ zestresowana. Podoba mi się to w sumie bardziej niż niektóre recenzje wykonywane w tym sztywnym stylu.
@tomimaki
Ryan'a nic nie przebije z tą łasicą - to był chyba najciekawszy filmik na DP który udało mi się zobaczyć ;) Szkoda, że nie ma więcej w tym stylu...

Wracając do tematu - za systemem apple nie przepadam, więc się nie wypowiem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freeq52 | 20.07.2011 16:41#32

Mi się podobało - i temat i koleżanka :) Nowa wersja Mac OS prezentuje się bardzo fajnie, zarówno pod względem możliwości, jak i wizualnie.

Co do narzekania - każdy, kto cokolwiek przedstawiał na DP w formie wideo, został już przez userów zjechany totalnie. Weźcie poprawkę na to, że nie każdy jest tak świetnym prezentującym, jak Wy sami.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 20.07.2011 16:42#33

Fajny pomysł prezentacji newsów.
Xyrcon trochę się stresowała przed kamerą, ale dała radę :)
A malkontentom mogę powiedzieć: sami stańcie przed kamerą i spróbujcie nawijać przez 3 minuty i 14 sekund.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MichałT | 20.07.2011 16:49#34

heh... O.o Czemu kobiety interesujące się komputerami są takie fajne i... CZEMU JEST ICH TAK MAŁO?! Najpierw Nixie Pixel, teraz Xyrcon... heh... :(

@trux

Ja oglądałem początek i koniec, część ze zrzutami Maca sobie darowałem ^^

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Arkadiuszzz | 20.07.2011 16:51#35

@trux
No nie przesadzaj, jakie 3 minuty i 14 sekund? Odejmując wstęp prezentacji (czyli 6 sekund) oraz końcówkę (czyli 2 sekundy) wyjdzie nam TYLKO 3 minuty i 6 sekund a to już duża różnica ;)
A jakby tak pozbierać wszystkie pauzy w trakcie to wyszłoby jeszcze mniej ;)
A teraz na poważnie - fakt, dała radę ale nie spodziewałem się po Niej takiego stresu ;)

@freeq52
Ja tam nigdy nikogo nie krytykowałem za wideo, każdy ma takie lub inne predyspozycje i to powinno być jasne dla każdego, zresztą z wideo recenzji nie podobało mi się tylko kilka - gdy panowie wyglądali jakby kamera miała ich zaatakować i zjeść i nadawali jak robot z tempem karabinu maszynowego ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 20.07.2011 16:53#36

ta od razu pouczam, zwracam uwagę,
ale jak tak to
wina musi być albo po stronie programu do nagrywania, albo zbyt wolnego komputera z Lionem, bo na konferencji Appla z przed miesiąca wyglądało to dużo lepiej, a tą oglądałem na you tube i stąd taki wniosek na szybko wysunąłem, a sprawdziłem filmik pod sobotnim Season Match 2 jest ok, wiec problem nie leży po stronie mojej Visty :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Arkadiuszzz | 20.07.2011 16:55#37

@gulczkwas11
O boże - masz Vistę?? Moje kondolencje....

Avatar
Cień (niezalogowany) | 20.07.2011 16:57#38

Fajna prezentacja, chciałbym mieć możliwość pracy na tym systemie.
P.S Bardzo ładna pani redaktor i ten napis dobreprogramy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Arkadiuszzz | 20.07.2011 16:58#39

Ja oglądałem i owszem, masz rację - podczas prezentacji ekranu Mac OS trochę jest niezbyt płynne, ale nie na aż tyle, żebym sam na to zwrócił uwagę, Ty to albo masz super spostrzegawczość, albo podczas oglądania włączyłeś gg i Ci przymuliło ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DiamondBack | 20.07.2011 16:59#40

Mi się masakrycznie nie podoba koncepcja wyglądu apple. Szare, surowe, mało czytelne i nieprzyjemne dla oka.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Saeros | 20.07.2011 17:01#41

Dla mnie może być.
I filmik, i ładna koleżanka :P

Tylko nie róbcie więcej "pływających screenów", bo mój - i tak dobity - wzrok głupieje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Arkadiuszzz | 20.07.2011 17:01#42

@DiamondBack
Witam w klubie. Chociaż jeden lubi poziomki a drugi....

Avatar
limo (niezalogowany) | 20.07.2011 17:01#43

Nowości jest wiele, ale żadna nie jest krokiem milowym w moim odczuciu i coraz bardziej wygląda to na dreptanie w miejscu - raz pasek jaśniejszy, raz ciemniejszy, ikonki raz kolorowe a raz szare, tło metaliczne a raz szare... Na dodatek idiotyczne forsowanie widoku poczty jak w iOS - to jest kompletnie nieergonomiczne przy pracy biurowej. Brawo za odkrycie funkcji FullScreen - Nobel po prostu się należy jak Obamie ;-)

Zużycie energii znowu się zwiększyło o kolejne minuty/godziny na trochę starszych Makach - z 4 godzin na aku robią się 2 jak pod Windows 7.

Już nie wspomnę o zmuszaniu użytkowników do kupna systemu Snow Leopard, który idzie do kosza.

Nie wiem zresztą dla kogo Apple tworzy obecne produkty, bo dla mnie to coraz bardziej grono mało wymagających odbiorców, którzy z pakietu MS Office używają podstawowych funkcji Worda i Excela a wersjonowanie ma ich oduczyć myślenia.

Zresztą kwintensencją całości niech będzie opinia środowiska pro na temat ich najnowszego Final Cut X.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 20.07.2011 17:02#44

Podobno Xyrcon mówi w tym filmiku o Mac OS X...
Wiecie coś na ten temat? :-)

A tak serio, brawo za odwagę. Tak trzymaj!

PS. Trudno oderwać oczy od loga dobreprogramy umieszczonego na koszulce. :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jarekm26 | 20.07.2011 17:05#45

Ta pani prezenterka, jest jakaś dziwna...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 20.07.2011 17:07#46

Arkadiuszzz@
Mniejsza o większość :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 20.07.2011 17:15#47

Panowie Krytycy!

Piękna kobieta opowiada Wam o komputerach, a Wy czepiacie się wszystkiego. Wolicie Docenta w kraciastej koszuli? :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 20.07.2011 17:17#48

Tak, wolimy Docenta. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WSJD | 20.07.2011 17:18#49

Przez cały wykład czytałem napis na koszulce :) Mnie się podobało...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PLI52KA | 20.07.2011 17:18#50

@wolf94
Jestem z Tobą.

Znacznie lepiej słucha się, gdy przedstawia kobieta, a w szczególności taka ładna :]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
underface | 20.07.2011 17:20#51

żeby tak MS swoje nowe systemy wypuszczał w takiej cenie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wolfgar | 20.07.2011 17:30#52

Teraz widać nad kogo tekstami trzeba najwięcej w redakcji pracować ;) Co do wykonania to nie mam nic do zarzucenia :)

Avatar
fanms (niezalogowany) | 20.07.2011 17:31#53

jak się wciska maniakom sprzęt za dwukrotną wartość rynkową to można stosować wtedy dumping na system.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 20.07.2011 17:32#54

Dzisiaj Apple zaprezentował też nowe MacBooki Air, Maci Mini, Maci Mini Server i nowy montor Apple Thunderbolt Display.

Dwie ciekawostki:
1 - Wycofano z oferty plastikowe Macbooki;
2 - Maci Mini zostały pozbawione napędów optycznych (powtórka z 1998 r. i kontrowersyjnego usuniecia stacji dysków z iMaca G3?).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 20.07.2011 17:32#55

Dobrze, że Docent przegrał walkę o bycie na wizji. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 20.07.2011 17:43#56

@Arkadiuszzz

dziękuję, kondolencje przyjęte:) ale jako ciekawostkę powiem że przed Vista miałem 7 :)

a do filmiku to jestem po prostu wyczulony na punkcie płynności i np. jej brak najbardziej wkurza mnie na Androidzie gdzie do poziomu Iphona bardzo mu brakuje (przynajmniej na htc desire z sense:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JanStefan | 20.07.2011 17:54#57

Fajna czarnooka dziewczyna, fajna prezentacja - jedynie co psują ten dobry akcent to, wiatr i odgłosy w tle... Ale dobrze, że działacie w celu urozmaicania portalu :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Arkadiuszzz | 20.07.2011 18:00#58

@wolf94
Nikt nie komentuje systemu bo i po co ;)
Rewolucji żadnej nie ma ;)
Są ciekawsze rzeczy do komentowania, na przykład lecący samolot w tle ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Arkadiuszzz | 20.07.2011 18:01#59

@gulczkwas11
To czemu się przesiadłeś??

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Arkadiuszzz | 20.07.2011 18:02#60

@wolf94
A poza tym - co Ty masz do kraciastych koszul? :)

Avatar
stpp (niezalogowany) | 20.07.2011 18:04#61

Awangarda w Apple - nowy pasek przewijania hahaha :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
underface | 20.07.2011 18:09#62

oj ludzie ludzie:D czasem trzeba coś pokazać w formie video a nie suchy tekst, z którego i tak czasem nic nie wynika.
dlaczego nie komentujecie tak newsów gdzie nie ma wstawionej recenzji video?

mi się podobało, a najbardziej uśmiech prowadzącej na samym końcu.


w sumie to jedna rzecz mi się nie spodobała, ale nie dotyczy ona bezpośrednio treści newsa oraz video.
Po obejrzeniu video do końca i ponownej chęci odtworzenia, film ponownie się buforuje co jest dość denerwujące

Avatar
Ajne Klajne nacht muzik (niezalogowany) | 20.07.2011 18:17#63

Hm... ta Pani chyba słucha lub słuchała rocka a może się mylę.Ech szkoda że do wrocka mam tak daleko :P

Avatar
dsfhader (niezalogowany) | 20.07.2011 18:17#64

Nie wiem o czym mówiła, ale fajny napis na koszulce ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 20.07.2011 18:18#65

gulczkwas11
"ten pasek jest w macu od prawie 10 lat, wiec kto kogo goni hehe"
tylko od 10 a w win jest od 26 hehe
windows 1.0 1985 duże ikony na pasku menu
http://blogs.msdn.com/blogfiles/e7/WindowsLiveWriter/HappyAnniversaryWindowsonth...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Arkadiuszzz | 20.07.2011 18:21#66

@underface
Po prostu nikt nie pomyślał, że ktoś będzie chciał odtworzyć wideo ponownie ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
synek03 | 20.07.2011 18:24#67

@underface
suchy tekst jest zawsze lepszy. wykresy, porównania w tabelkach i 20 stron szczegółów, to to co tygryski lubią najbardziej ;]

video spoko, nie było najgorzej ale zawsze jest coś do poprawy ;p

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
synek03 | 20.07.2011 18:25#68

a, zapomniałem dodać. te obracanie obrazu na lewo i prawo jest kiepskie. lepiej jak jest prosto i bez zbędnych efektów... to tak na przyszłość :P

Avatar
@hhh (niezalogowany) | 20.07.2011 18:33#69

Nerdy zobaczą kobietę w innym formacie niż jpg i już im się podoba.

Prezentacja dosyć ciekawa, na pewno lepsza niż kraciaste koszule ;)

Co do nowego Mac OS X to wygląda mi to na zmiany na dłuższą metę tzn. zharmonizowanie interfejsu między produktami Apple. Co do nowości to nie ma tu nic specjalnego ani odkrywczego.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
underface | 20.07.2011 18:37#70

@synek03

nie chodzi mi o taki suchy tekst, chodziło mi, że niektóre rzeczy lepiej pokazać na video, głownie chodzi mi o ogólnie działanie systemu np. jeżeli mowa o ten news

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 20.07.2011 18:52#71

Jestem zaskoczony, że mało kto wspomina o najnowszej wersji OpenGL-a. (OK oprócz Apple bo oni nie mają się czym chwalić).

MS trąbił na wszystkie strony o DX10/11 gdy wydawał odpowiednio WinV/7, a "blogo-vortalo-sfera" wraz z nim.

Gdy Apple dokonuje podobnego przeskoku, to wszyscy chwalą się za ogłoszeniem Apple, o pełnoekranowych aplikacjach...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
synek03 | 20.07.2011 18:53#72

@underface
no tak, ja nie mówię że to źle. fajnie zobaczyć system w akcji. ale ta zabawa z machaniem obrazu na prawo i lewo trochę taka nijaka, bezpłciowa i wolałbym prostotę, mianowicie bez takich zbędnych efektów ;]

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 20.07.2011 18:58#73

Bardzo ciekawa i ładna prezentacja :) Serdeczne pozdrowienia dla Pani Ani :)

Omikron :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
foreste | 20.07.2011 18:59#74

Fajna relacja
Xyrcon najlepiej wychodzi od swych kolegów z redakcji ;p

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 20.07.2011 19:03#75

Steve Jobs jest podobno zachwycony, od 15.11 odnotowano wzrost sprzedaży najnowszej wersji Mac OS X :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 20.07.2011 19:16#76

@przemo_li: A czym tu się chwalić? OGL 3.2 to specyfikacja z grudnia 2009. Od marca 2010 mamy 3.3 i 4.0 a od roku (bez tygodnia) 4.1. To oznacza GLSL 1.5 (trzy generacje GLSL od tej pory powstały), brak całkowitej kompatybilności z OGL ES 2.0, brak teselacji, brak sprzętowego wsparcia dla koordynatów ekranowych w shaderach oraz brak integracji z OGL OpenCL. Faktycznie, osiągnięcie. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Arkadiuszzz | 20.07.2011 19:17#77

@Omikron
Oj tam - wzrost sprzedaży będzie naprawdę dopiero dzisiaj - po wideo recenzji ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Arkadiuszzz | 20.07.2011 19:18#78

@Ryan
Jak na apple to i tak osiągnięcie - nie czepiaj się ;)

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 20.07.2011 19:26#79

@Arkadiuszzz
No właśnie to miałem na myśli tylko zgubiłem jedno słowo - miało być: "od godz. 15.11" :) czyli właśnie od opublikowania prezentacji Pani Ani :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Arkadiuszzz | 20.07.2011 19:35#80

@Omikron
Już się tak nie podlizuj ;)
A co zrobić, żeby sprzedaż spadła??

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
webnull | 20.07.2011 19:35#81

Miałem okazję testować ten system, i wcale nie wydaje mi się taki intuicyjny - wygodniej mi się używa Linuksa z KDE4.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
webnull | 20.07.2011 19:37#82

Co niektórzy zachowują się tutaj jakby w życiu kobiety nie widzieli... ; >

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Arkadiuszzz | 20.07.2011 19:45#83

@ Webnull
Też miałem okazje siedzieć przy tym "cudzie" (no dobra, może nie przy tym, ale to i tak prawie to samo) i wyglądałem zapewne komicznie nie wiedząc o co w tym w ogóle chodzi ;)
Co do drugiej Twojej wypowiedzi - również się zgadzam,co bardziej rozgarnięci mogliby poszukać adresu Xmmp autorki i by było po sprawie a tak, mamy tu koncert przekoloryzowanych "ochów" i "achów" - wy myślicie że Xyrcon w ogóle to czyta? Pewnie przestała na pięć minut po tym jak większość zaczęła wypominać jej dykcję,lub w ogóle nie pokusiła się o poczytanie komentów ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 20.07.2011 19:48#84

@Ryan
Integracji z OpenCL nie ma i w OpenGL4.1. Bo jest to "tylko" rozszerzenie ARB. Zresztą dlatego mówię, że Apple może nie chcieć się tym chwalić, aby nie wyszło na "próżne" przechwałki. Ale nowy OGL będzie miał duży wpływ na klientów apple.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 20.07.2011 19:50#85

Ale co innego pierwsi recenzenci...

ArsTechnica ma recenzję na 25 000 stron. I nic o OpenGL-u....

Troszkę to dziwne. :|

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 20.07.2011 19:51#86

@webnull
stfu ;>

Nie psuj zabawy innym.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lubicz | 20.07.2011 19:54#87

Jak zawsze ktoś narzeka. Nie wiem czy dobrze myślę ale to chyba pierwsza kobieta na łamach vortalu, która publicznie występuje w video. Mi tam się całość podoba, chociaż kibini podniosłoby oglądalność do maksimum :D.

@Xyrcon szczerze zachęcam do skorzystania z mojego pomysłu :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bartek46op | 20.07.2011 20:09#88

@webnull +1

Przesadzacie z tymi achami w strone Xyrcon

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 20.07.2011 20:11#89

@przemo_li: GL_ARB_draw_indirect jest *wymagane* przez 4.0. Ars nie wspomina o ficzerze, bo on nikogo. I tak w przypadku makówek masz stabilny HW i inwestujesz wyłącznie w rozszerzenia jednego producenta. To, czy bazowo masz OGL 3.2 czy inny nie ma większego znaczenia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 20.07.2011 20:17#90

@Arkadiuszzz: Nie czyta, bo ma urlop. ;P Ale podesłałem co "ciekawsze" komentarze.

@bartek46op: Zgodziłbym się, ale obawiam się, że dostałbym baty jak wróci. Więc przemilczę. ;)

Avatar
twitcher (niezalogowany) | 20.07.2011 20:36#91

Swietny system. Jedyny jaki znam ktory WYMAGA poprzedniej wersji systemu zeby go zainstalowac :D Tryb pelnoekranowy jako mega nowosc? No, u Apple to na pewno.. Oprocz tego mega zmiany jak ikonki, paseczki..
Ech makowcy....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Arkadiuszzz | 20.07.2011 20:45#92

@Ryan
Aż jestem ciekaw które wybrałeś jako "ciekawsze".
Ale coś czuję, że raczej te krytyczne ;)

Avatar
HD is off (niezalogowany) | 20.07.2011 21:00#93

Fajnie wyszło to wideo. Drobne problemy z jakością audio ale ogólnie dobrze:)

Jestem ciekaw ile osób korzysta z HD oglądając wideo. Osobiście mam 3 komputery i żaden nie radzi sobie z tym plikiem w jakości HD.

Pozdrawiam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dymsza4 | 20.07.2011 21:10#94

Mi się podobało. A kobieta też fajna :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Arkadiuszzz | 20.07.2011 21:10#95

@HD is off (niezalogowany)
Generalnie nie wiem o co Ci chodzi - u mnie w HD działa bez problemu, nie licząc buforowania które jest takie sobie przez mojego słabego neta.
A mój komp do najnowszych nie należy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dymsza4 | 20.07.2011 21:15#96

A mi działa wideo HD :)

Avatar
HD is off (niezalogowany) | 20.07.2011 21:17#97

U mnie też działa ale częstotliwość odświeżania wideo spada do ok 1 kl/5s:/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bartek46op | 20.07.2011 21:41#98

@HD is off
Moze pora zainwestowac w mocniejszy komputer? :>

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 20.07.2011 21:50#99

Do tych co się czepiają prezenterki ;) za bardzo naoglądaliście się wiadomości w TV, gdzie jest to już tak bardzo pro że bardziej być nie może. Tutaj jest to w ładnej fanowskiej formie i mnie osobiście się podoba - pełna naturalność.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 20.07.2011 21:50#100

Panie i Panowie!

Nie wiem co Apple zrobiło z Safari 5.1, ale wersja dla Windows, w stosunku do 5.0.5, niesamowicie zapierdze... przyspieszyła. :-) Strony ładują się błyskawicznie.

Ciekawostka.
Zaprezentowane dzisiaj Maci mają wbudowane Bluetooth w wersji 4.0. Nawet nie wiedziałem, że taka wersja już istnieje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Arkadiuszzz | 20.07.2011 21:53#101

@HD is off (niezalogowany)
Nie zagłębiając się - na linuksie niektóre rzeczy działają mniej wydajnie (szczególnie flash) a jak się ma do tego słabszy procek na przykład, to już rzeźnia.... Nie przepadam za "Oknami", choć jestem zmuszony przez jakiś czas ich używać, ale to trzeba przyznać, że filmy w przeglądarce chodzą tu lepiej....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 20.07.2011 22:07#102

o i mam, na tej reklamówce można zobaczyć jak to powinno działać i nie gadajcie że nie widzicie różnicy :
http://www.youtube.com/watch?v=tq2enQYTrbU

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 20.07.2011 22:10#103

i oczywiście jest to osx Lion, wyglada jak na prezentacji keynote, a nie jak ubuntu ( takie mam pierwsze skojarzenie:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MarX25 | 20.07.2011 22:15#104

Śliczna prezentacja :)
Choć treść sama w sobie jako taka.
Pozdrawiam i życze sukcesów ^^

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freeq52 | 20.07.2011 22:24#105

@wolf94

Też chwilę poużywałem, jak dla mnie nic specjalnego. Brakuje mi w niej funkcjonalności, które oferują Opera, Firefox czy Chrome (bez względu czy dane funkcje są wbudowane czy też w postaci rozszerzeń). Nie jest zła, tyle że nie oferuje kompletnie nic więcej, niż konkurencja (przynajmniej dla mnie).

Poza tym - spróbuj ją odinstalować :D Ile śmiecia zostawia, to przesada. Nie dość, że odinstalowałem ją za pomocą Revo, to i tak ręcznie musiałem usuwać całą masę folderów Apple + kilka wpisów w rejestrze. Straszny śmietnik pozostawia, podobnie było z iTunes (mówię o wersjach pod Windowsem).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 20.07.2011 22:33#106

Ta obroza na szyi i nazwa systemu, no no daje to do myslenia....

Avatar
sm (niezalogowany) | 20.07.2011 22:43#107

jak dla mnie to tylko odświeżyli wygląd i dodali kilka nowych funkcji i poprawili współdziałanie aplikacji między sobą. Nic czego nie dało by się osiągnąć korzystając z aplikacji innych firm. No ale za 30 dolarów czego więcej można się było spodziewać?
Żadnej rewolucji, nic...
A wydajność, stabilność, niezawodność, czas pracy na baterii i wiele innych o wiele ważniejszych rzeczy niż nowy wygląd? Czy Apple zależy żeby ich produkt ładnie wyglądał? A gdzie innowacyjność ??

Avatar
niemiętki (niezalogowany) | 20.07.2011 22:50#108

Apple, to dla mnie synonim rozmiękczenia mózgu!
Ale - co do dziewczyny, przemawiającej w filmiku - wygląda
i nawija bardzo sympatycznie. To nie jest dziennik telewizyjny, więc nie szukajcie dziury w całym...

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 20.07.2011 22:59#109

Cóż, rzeczonego systemu nie używam, ale cycki fajne ;)

Avatar
tojaaa (niezalogowany) | 20.07.2011 23:08#110

http://youtu.be/9BnLbv6QYcA jak dziala nowy sys. i sprzet od A

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mifczu | 20.07.2011 23:33#111

@gulczkwas11 nie chodziło mi o sam pasek ale o czytelność i logikę użytkowania. Fajnie, że się bozbyli tego paska u góry albo przynajmniej jest chowany.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Inventer89 | 20.07.2011 23:45#112

@pciproblem
Dobre :P Taskbar w Windows 1.0

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lukaszkaw93 | 21.07.2011 0:05#113

zapraszam do własnego przedstawienia systemu, a nie krytykowanie tamtej Pani na nagraniu! :P
nagranie mi się podoba, na początku trochę rozbiegany wzrok i nerwowa mowa, ale potem już ok :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DjLeo | 21.07.2011 1:06#114

Mnie się tam podoba prezentacja koleżanki. Fajnie, naturalnie bez udawania. Łatwo jest krytykować ale żaden z tych pajaców co tak negatywnie się wyrażają, nie stanął by ze swoim ryjem przed kamerą i nie zrobił czegoś podobnego.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
strzetelski | 21.07.2011 2:20#115

Więcej takich filmików. Fantastyczny napis na koszulce i do tego w 3D(D)! ;) Wolę Xyrcon od Docenta w kraciastej koszuli i Ryana z łasicą, chociaż chłopaki akurat wiedzą o czym mówią ;) Więcej o MacOS-ie, chociaż nie przepadam za firmą Apple, ale taki np. Hackintosh FTW! Mam pytanie do Ani: jak powinno się wymawiać "Xyrcon"? Zyrkon, Zajrkon, Ksyrkon czy może Cyrkon? pozdro!

P.S. Ups, zapomniałem o moderatorach ;) Więcej Ryana bo 1 wykład o łasicach to mało! Docent - zmień koszulę! ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Aldaris | 21.07.2011 3:01#116

Dziekujemy Pani Ani za filmik.

HD smiga.

Jeden minus dla Apple, tapeta od wielu lat, ta sama :D.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RubasznyRumcajs | 21.07.2011 3:48#117

fajna babka :)
ah, rude wloski... :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wampir | 21.07.2011 6:29#118

Moim zdaniem fajna prezentacja. Profesjonalne i konkretne wykonanie :) Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 21.07.2011 7:34#119

@Ryan
Indirect rendering i jeszcze parę innych rzeczy "nie zmieściło" się w planach Apple, to fakt. Ale gracze na pewno odczują poprawę (choćby Valve, które bardzo się ucieszy z uniform buffers). Tak samo jak użytkownicy innych aplikacji, które zostaną przeportowane. Nazwać to skokiem DX9 -> DX10 to za dużo, ale na pewno da to większe możliwości twórcom aplikacji niż nowy tryb pełnoekranowy :/

Tylko, że o trybie pełnoekranowym wspomina prawie każdy news, który wymienia co ważniejsze "nowości" w Lionie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 21.07.2011 7:35#120

Nie żebym narzekał na Redakcję DP.

Po prost całkiem śmiesznie to wyszło :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
997 | 21.07.2011 8:24#121

No cóż, po urlopie zrobić trzeba update i zobaczymy jak to wszystko śmiga. Ostatnio Apple nie zachwyca z oprogramowaniem. Chociażby Final Cut X, na który się lekko napaliłem, łagodnie mówiąc, jest trochę słaby.

Ale prezentacja fajna, krótko zwięźle i na temat tylko czasem dynamika dźwięku gdzieś ucieka. No i pozazdrościć takiej kobiety w redakcji :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mordzio | 21.07.2011 9:26#122

Bardzo fajna prezentacja, oby więcej videoniusów pojawiało się na DP.

Avatar
mateusxzzz (niezalogowany) | 21.07.2011 10:02#123

Dykcja Pani leży i kwiczy.... Dziękuję :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MiL- | 21.07.2011 10:04#124

Bardzo ładna pani, gorąco ją pozdrawiam :)

Avatar
DrM (niezalogowany) | 21.07.2011 11:08#125

@nitszu

"( wiem nikt mi nie karze ), "

Kazać - On każe
Karać - On karze

Jasne?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Arensjo | 21.07.2011 11:47#126

Mifczu ...Fajnie, że Apple goni PCty konkurencja napędza ten rynek w dobrym kierunku ;)... Mnie się wydawało, że od pierwszej wersji OS X (X czyli 10) to Windows goni OS Xy. I dopiero Win 7 da się porównywać.
webnull ...Miałem okazję testować ten system, i wcale nie wydaje mi się taki intuicyjny - wygodniej mi się używa Linuksa z KDE4... Użytkownicy Linuxów po przyzwyczajali się do swoich środowisk KDE, GNOME itd. i niech tak zostanie. Ja przyzwyczaiłem się do idiotoodpornego systemu i mnie to pasuje. Pamiętajcie, że nie każdemu odpowiada środowisko konsolowe jakim jest Linux.
stpp "Awangarda w Apple - nowy pasek przewijania hahaha :D" Używałeś kiedyś OS X? Np. rzez tydzień. Bo mam wrażenie że tylko oglądasz filmiki i wyśmiewasz bo koledzy też to robią. Oglądanie to jak lizanie loda przez szybę. Wiesz jak wygląda ale nigdy nie dowiesz się jak smakuje. Nie msza Maca bo Cię pewnie na niego nie stać i to rozumie bo są drogie. A mowa tu o nowych zmienionych paskach znaczy innych niż były a nie nowatorskich. Polska mowa być trudna ale warto zrozumieć najpierw tekst.

Co do wideo to czepiacie się choć akurat nagranie offa na tle zieleni jest efektowne dla oka ale męczące dla ucha. Może czasem lepiej nagrać to w mniej efektownym pomieszczeniu ale gdzie dźwiękowo są odpowiednie warunki. Co do Pani OK.

Co do samego OS X 10.7 brak mi iSync bo często z niego korzystałem. Można zrobić synchro przez np. gmail ale to nie to samo.
Brakuje mi FrontRow bo był funkcjonalny i efektownie zrobiony a teraz mój pilot do iMaca stał się dużo mniej przydatny.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rastafari | 21.07.2011 13:10#127

Bardzo ładna Pani, fajna prezentacja... oby tak dalej... Pozdrawiam!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Quest-88 | 21.07.2011 13:14#128

Właściwie to całkowicie zignorowałem tego niusa, ale zaciekawiła mnie liczba komentarzy pod nim (126). Klikam, patrzę, a tu same ochy, achy i westchnięcia nad urodą Ani. :D Nie wiem jaki jest cel komentujących lizusów, ale raczej nie wskórają tym nic dobrego. Trzeba jednak oddać im rację. Temat strasznie nudny, ale prezenterka niczego sobie! Lepsza niż te wszystkie leniwe hostessy razem wzięte z HotZlotu. :>

Zamiast co roku wozić tyłki hostess, należałoby sklonować Anię tak do dwudziestu sztuk i każdą zafarbować na inny kolor. :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
B.Andy | 21.07.2011 13:23#129

Zobaczymy jak pójdzie upgrade na PC :-)

Avatar
errater (niezalogowany) | 21.07.2011 15:58#130

fajna niewiasta, szczegolnie dla fanow rocka co widac z daleka. w tak zmaskulinizowanym srodowisku informatycznym prawie kazda młoda pani jest ładna dla panów, choc to wiele nie ujmuje koleżance

Avatar
zenuch (niezalogowany) | 21.07.2011 16:13#131

Oglądałem prezentację 2 razy i nadal nie wiem o co kaman :P Xyrcon trzeba oddać, że ma w sobie to coś, co nie pozwoliło skupić się na tym co mówi ;)

Myślę, że jak koleżanka będzie we wszystkich prezentacjach to oglądalność podskoczy. Jakież było zainteresowanie na III zlocie jak prezentowała możliwości swojego maca na luźnych dyskusjach.

A co do samego newsa to nie wiem, nie używam maca więc się nie wypowiem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Arkadiuszzz | 21.07.2011 17:37#132

@ Quest-88
Ha ha ha... Ciekawa idea...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Aldaris | 21.07.2011 17:53#133

Skoro juz tak zachwalacie Pania Anie, to pamietajcie o 26 lipca.
Z drugiej strony, komentujcie Newsa :).

@Quest-88
A wiesz ze to jest dobry pomysl, ostatnio bylem swiadkiem promocji obslugiwanej przez same pieknosci, a nie wnoszace NIC do tematu. Wole normalne kobiety, ktore sa obcykane w temacie i powoduja gesty zdziwienia :).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sla17 | 21.07.2011 19:52#134

Do filmów powinni znaleźć więcej pań, o wiele lepiej się ogląda :D

Oczywiście panowie, występujący w demonstracjach na portalu - nie obraźcie się, wasze filmy też są świetne :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Herbio | 22.07.2011 2:48#135

Żal, więcej komentarzy na temat osoby prezentującej niż na temat prezentacji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
michalk | 22.07.2011 9:11#136

@ Herbio

a coż zrobić, gdy 99% dziewczyn znanych osobom komentującym ma imiona kończące się na .jpg

Avatar
Logicznie (niezalogowany) | 22.07.2011 9:11#137

Ten Lion podoba mi się. Po przejściu na Snow Leoparda Mac zaczął mi działać szybciej a pod Lion'em jeszcze bardziej przyspieszył. Z Windows'em jest niestety odwrotnie - każda jego kolejna wersja bardziej zamula, oczywiście biorąc pod uwagę ten sam sprzęt.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
michalk | 22.07.2011 9:13#138

sama praca przed kamerą wymaga dość dużej pracy i nauki, trzeba trochę spędzić przed kamerą, nagrywać, odtwarzać sobie korygować błędy, nie jest to taka prosta sprawa jak się może wydawać patrząc na to z boku,

Ania poradziła sobie całkiem nieźle, jak na początki, teraz już widzi, gdzie można coś poprawić i myślę, że kolejnym razem będzie jeszcze lepiej

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hiropter | 22.07.2011 9:20#139

Prezentacja jak prezentacja... Pani musi popracować na dykcją, a redakcja musi zatrudnić dźwiękowca z prawdziwego zdarzenia... Odpuście sobie też "pływające" prezentacje, bo faktycznie rozprasza to nie miłosiernie.

Co do "ichów" i "achów", zachwytów na wdziękami płci pięknej, to proponuję korzystać z okazji i wyjść na świeże powietrze. Może co niektórzy zauważą, że oprócz Photoshopi'astych modyfikacji na JPEG'ach istnieją też prawdziwe kobiety...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hiropter | 22.07.2011 10:08#140

@Logicznie (niezalogowany)
Problem z Windowsem jest niestety taki iż system robiony jest na multum kombinacji sprzętowych. Apple robi w sumie kilka, więc i sterowniki są lepiej dopracowane, choć im także zdarzają się buble... Nie wspominam już o jakiś chorych brandowanych wersjach dostosowanych przez producentów komputerów (szczególnie tych przenośnych), które już na starcie przeładowane są masą dodatkowego, niepotrzebnego oprogramowania, które często dubluje funkcjonalność oprogramowania dołączonego razem z systemem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 22.07.2011 10:15#141

No no, nie spodziewałem się że Xyrcon jest tak fotogeniczna - przed kamerą prezentuje się jeszcze lepiej niż w realu.

Co do wywiadu, ten szum samochodów w tle psuje trochę efekt na początku, a poza tym nawet nieźle wyszło.

Merytorycznie na temat MacOS się nie wypowiem, bo nie używam.

Avatar
bartekc (niezalogowany) | 22.07.2011 20:48#142

A tymczasem kolejny już 14 pracownik FOXCONN wyskakuje przez okno :|

Avatar
GhostPast (niezalogowany) | 22.07.2011 21:49#143

Mac rządzi!

Avatar
Pale (niezalogowany) | 23.07.2011 11:47#144

Dziewczyna z filmu jest świetna!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przybylski | 24.07.2011 14:36#145

W końcu Lion postawiony :) Działa pięknie.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 24.07.2011 15:01#146

Wreszcie jest na czym tutaj oko zawiesić :)
Rzecz jasna, mówię o OS X Lion ;)

Brawurowa recenzja.
Nikt nie potrafi lepiej ocenić designu od kobiety.
Poza tym w końcu ktoś w ekipie kto nie gwałci angielskiej wymowy :)
Wykopanie Flasha oraz AirDrop to kolejne wizjonerskie pomysły Jobsa.
Flash z Javą muszą - przepraszam za wyrażenie - zdechnąć !
Przyszłość należy do HTML5.
Upowszechnienie się AirDrop spowoduje, że Makowcy nie będą potrzebować 3G, 3.5G ani nawet 7G !

Ach, ta koszulka dobreprogramy ^.^

Avatar
limo (niezalogowany) | 25.07.2011 14:19#147

Akurat ostatnia edycja Windowsa to godny następca XP - w stosunku do Visty wg mnie same zalety. Podobnie kolejna wersja Symanteca jest coraz lepsza i szybsza.

W przypadku Liona nikt nie wspomina ile problemów przysparza użytkownikom - odsyłam na fora użytkowników Apple. Są problemy z interfejsem wireless, temperaturami, obciążeniem, czasem pracy na aku (zamiast 7h pracy ludziska mają 3h lub 4h) i kompatybilnością. Z edycji na edycji część programów nie działa. Nawet Microsoft nie stosuje tak drastycznych metod i stosuje choćby tryb kompatybilności wstecz - coś co w świecie OSX nie występuje w ogóle. Szkoda bo zamieniłbym te wszystkie pseudo rewolucyjne rozwiązania na ww funkcję oraz wbudowany menedżer plików z prawdziwego zdarzenia jak Mac Commander. Ten poroniony Finder wymaga kompletnego tuningu a wszelakie nakładki mają rekordową popularność. Już nie wspominając o HyperDock pod OSX - plugin oferujący podgląd zadań jak w Windows 7. Skąd niby takie wzięcie ma rozwiązanie z Windowsa ? Widocznie jest dobre, tyle ze malo ktory fan Apple potrafi przyznac, ze w Windowsie sa rozwiazania duzo bardziej ergonomiczne, niz pod OSX (w druga strone tez).

Idź teraz wytłumacz profesjonaliście, że jego ulubiony Logic Pro nie działa i nowy system jest lepszy ;-) Pierwsze co zrobi to odłoży nowy system na półkę i wróci do sprawdzonego Leoparda lub Snow Leoparda. Dziwnym trafem deweloperzy nie nadążają
za nieczęstymi premierami nowego systemu Apple ;-)
Wczoraj zresztą czytałem o takim przykładzie na myapple.pl - wydane 30$ czekające na lepsze czasy...

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av