Michał Zalewski o bezpieczeństwie przeglądarek

11.12.2008 23:09, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

Znany specjalista od zabezpieczeń systemów komputerowych, Michał 'lcamtuf' Zalewski, opracował kolejną publikację z zakresu bezpieczeństwa.

Po ciekawej książce Silence on the wire przyszedł czas na dokument Browser Security Handbook. Jest on dostępny w serwisie Google Code i poświęcony jest zagadnieniom związanym z bezpieczeństwem przeglądarek internetowych. Zawiera wiele cennych informacji, które z pewnością przydadzą się twórcom aplikacji webowych, programistom piszącym przeglądarki czy też badaczom bezpieczeństwa. Tekst dotyczy popularnych przeglądarek: Internet Explorer 6 i 7, Firefox 2 i 3, Safari, Opera, Chrome oraz Android.

Źródło: TechIT
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (62)  

Avatar
pablo (niezalogowany) | 11.12.2008 23:28#1

To ja napisze swoje zdajnie po
1:Opera przegladarka szybka,dziwnie wyswietlajaca strony,chodzi jak masło płynnie,ale nie wszysko che wyswietlac jak nalerzy albo sie zatrzymuje podczas ładownia stronki.
2:FireFox przegladarka z super duza iloscia dodakow nie tak szybka jak opera ale tez nie wolna,bardzo ładnie wyswietla strony i jest przyjazna dla uzytkownika,na plus zasługuje dodatek abdlock ktory blokuje reklamy.(Ja osobiscie wole ff)
3:Internet Explorer przegladarka ktora jest jak szwajcarski ser kupa dziu i idealne zrodło do zawirusowania komoputera,wersja 7 wyglada fajnie graficznie ale na tym sie konczy radosc z ie.
Podsumowanie:Ze wszyskich przegladarek jak bym miał sklasyfikowac to 1 miejscie ff,2 to opera,3 to ie.Ale kazdy wybiera to co lubi.Nie napisałem nic nowego ale moze kogos olsni :)A tak nawiasem mowiac to jesli by opera wyswietlala tak stronki jak ff i miała abdlocka to by opera byłe krolem przegladarek a tak krola nie ma wogole.

Avatar
olo (niezalogowany) | 11.12.2008 23:41#2

@pablo: zgadza się, nie napisałeś niczego nowego, np. powtórzyłeś te same obiegowe opinie na temat ie, które krążą od lat i które trzeba powtarzać bo taka jest moda, nie biorąc pod uwagę, że dziury są w nim rzadziej znajdowane niż w ff, zobacz ile dziur łata każda aktualizacja do ff. te w ie pewnie są poważniejsze, ale właśnie takie teksty jak zalewskiego są pomocą żeby samemu trochę pomyśleć a nie wciąż widzieć świat czarno biało: zły ie kontra reszta dobrego świata

Avatar
Szorstki (niezalogowany) | 11.12.2008 23:42#3

Co do reklam w Operze- używam standardowego blokowania zawartości i spisuje się świetnie, kiedyś z NIS 2003 blokowało wszystko co niechciane.
Miałem zamiar sie przestawić na FF, ale nie dałem rady, zbyt toporny dla mnie w porównaniu z Operą- jest świetna. Szybka, ładna, marzenie :) Najgorzej ze renderowaniem stron- tworze je więc coś o tym wiem, ale Opera 10 już chyba będzie pozbawiona tej przypadłości... więc pozostaje czekać. Jak dla mnie to NR 1.

Avatar
DLV (niezalogowany) | 11.12.2008 23:46#4

@pablo jakby wszyscy tworzyli 100% stron zgodnych ze standardami to opera nie miała by problemów:) a fakt ze system dodatków w ff jrst bardzo przyjemny. opera mnie tak nie kręci.

Avatar
Domker_ (niezalogowany) | 11.12.2008 23:59#5

@pablo:
Ja nie miałem jeszcze problemów z wyświetlaniem stronek w Operze. Ta przeglądarka może troszkę gorzej radzi sobie z niektórymi skryptami JavaScript pisanymi niechlujnie i to wszystko.

Avatar
Kris (niezalogowany) | 11.12.2008 23:59#6

Jak ja kocham takich ekspertów z Koziej Wólki jak Pablo. Jak zostać takim ekspertem? To, proste, należy zacząć od totalnej krytyki IE.

Avatar
apmnet (niezalogowany) | 12.12.2008 0:04#7

a ja powiem tak ie7 po odpowiedniej konfiguracji pracuje stabilnie i szybko jeśli chodzi zaś o opere według mnie niema sobie równych juz wersjia 10 alfa (testowa) bije wszystkie przeglądarki według mnie dystrybucjie opery rozwijają sie najszybciej.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 12.12.2008 0:04#8

@pablo z tą niepodważalna szybkością Opery to trochę przesadzasz. Obecne jej bulidy nie są aż tak rewelacyjne i różnica w prędkości względem FF3.0 jest marginalna.

Avatar
JeremiasH (niezalogowany) | 12.12.2008 0:08#9

popieram pablo w 100% - troszke wiecej dodatków do opery by sie przydało, bo zdecydowanie jest najszybsza, widać nawet dużą różnicę w szybkości pomiędzy ff a operą. Uważam że opera jeszcze milo zaskoczy.... w koncu to była kiedys płatna przeglądarka... wieć musi miećjakąś jakość ;))

Avatar
luk.. (niezalogowany) | 12.12.2008 0:10#10

Prawda jest taka że przeciętny użytkownik zwraca uwagę głównie na wygląd i funkcjonalność. Od wielu lat używałem ie, aż do czasu gdy pierwszy raz włączył mi ktoś w szkole liska. Sam nie wiem czemu ale od razu się przestawiłem i nie miałem z tym wielkich problemów. Intuicyjny i szybki.. Opera mi się za to nie spodobała, ponieważ oferowała w owym czasie podobne funkcje a wydawała mi się nieco bardziej skomplikowana. Teraz ff używam głównie z przyzwyczajenia.. a na ie już bym się na pewno nie przestawił:)

Avatar
banzai (niezalogowany) | 12.12.2008 0:20#11

@pablo
jak dla mnie to wszystkie te przeglądarki na głowę bije Safari :)

Avatar
Mała Panda (niezalogowany) | 12.12.2008 0:29#12

@pablo

Zapoznaj się z tym:
http://operawiki.info/BlokowanieReklam

i z innymi:
http://www.google.com/search?hl=pl&client=opera&rls=pl&hs=hDu&q=Opera+blokowanie...

Nim napiszesz, że w Operze nie ma możliwości blokowania reklam.

Avatar
robert-km (niezalogowany) | 12.12.2008 0:43#13

pablo: opera tez ma adblocka i to nie jest jakis dodatek tylko jedna z wielu opcji opery ;] ja osobiscie jestem za ta przegladarka, ale o gustach sie oczywiscie nie dyskutuje ;]

Avatar
marr (niezalogowany) | 12.12.2008 0:44#14

Opera nie potrzebuje Adblocka - pod prawym klawiszem jest zablokuj zawartość i preferencje dla witryny. Tworząc wpisy typu *.ads.* mamy z głowy najbardziej denerwujące reklamy. Wyłączając na niektórych stronach skrypty java mamy w 100% pewności, że nic nam nie zasłoni treści. Co do zacinania to ostatnio zdarza się coraz rzadziej - może coraz więcej stron jest zgodnych ze standardami a nie ie only ;)

Avatar
Rafał (niezalogowany) | 12.12.2008 0:58#15

To i ja coś napiszę
1: Opera to przeglądarka ze sporą ilością funkcji, których nie używam nawet w 1 %. Po ok. 2 godzinach aktywnego surfowania przestaje działać stabilnie (1.52).
2: FireFox faktycznie mnóstwo dodatków, niestety dla przeciętnego Kowalskiego Opera jest w tym lepsza z uwagi, że już je ma, a nie trzeba szukać po Sieci. Spore kłopoty z pamięcią, potrafiącą rozrastać się do 500MB i więcej. Najbardziej dziurawa ze wszystkich przeglądarek, ale jeszcze o tym nie wiecie.
3: Internet Explorer szybka, czytelna, nie byłem na stronie, której by mi nie wyświetliła poprawnie, w przeciwieństwie do konkurencji.
Podsumowanie: 1 miejsce IE, 2 Opera, 3 FF. Dokładnie - każdy wybiera co kto lubi, a uwagi kolegi pablo odnośnie dziur są warte tyle samo co moje bez podparcia dowodem (faktem). Każdy z nas może pleść bzdury, tak właśnie tworzą się mity :) Na marginesie IE ma swojego IE 7 Pro, który niesamowicie poszerza funkcjonalność tej przeglądarki.

Avatar
ukryty (niezalogowany) | 12.12.2008 1:13#16

@pablo
Nie zuawazylem aby opera wyswietlala strony inaczej niz FF. Co do blokowania reklam to opera ma taka opcje wbudowana od dawna. Dziala troszke na innej zasadzie niz adblock ale sprawuje sie niemal identycznie.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 12.12.2008 1:51#17

@pablo
MANDAT!

Opera ma blokowanie reklam!
Proszę - masz tu filtrację: http://my.opera.com/Tamil/blog/ad-block

Idź i nie grzesz więcej!

Avatar
Diakon (niezalogowany) | 12.12.2008 2:25#18

zaraz... czyli opera nie może blokować reklam? mhm... to ja nie mam opery tylko jakieś dziwadło podobne doń

Avatar
111 (niezalogowany) | 12.12.2008 2:36#19

? = CHROME
@pablo
Od wczoraj do tej trójki - spokojnie możesz dodać CHROME

Avatar
eswues (niezalogowany) | 12.12.2008 4:28#20

No ale tu to chyba o bezpieczenstwie mowa, a nie co jak ladnie i szybko sie wyswietla.

Avatar
chłop (niezalogowany) | 12.12.2008 4:39#21

@pablo
w operze jedyna dziwnie wyswietlajaca się strona jaką znam to aol.pl. Opera posiada odpowiednik adblocka. Poza tym opera posiada, przynajmniej tak deklarują twórcy, 'najczystsze konto' jeśli chodzi o podatność na złośliwe oprogramowanie. Najnowsza opera zdaje test acid3, z wynikiem 100/100.

Podsumowując:
1.Opera
2.Firefox
długo długo nic
3.IE

Avatar
Pix (niezalogowany) | 12.12.2008 6:49#22

No to dorzucę swoje:
- do tych co uważają że IE nie ma dziur bo nie widzą poprawek bezpieczeństwa:
http://hacking.pl/pl/news-15196-Luka_w_IE7.html
(M$ bada sprawę :-))

Avatar
camel (niezalogowany) | 12.12.2008 7:46#23

I znowu się zaczną wyścigi i kłótnie 'xxx jest lepsza, bo bla bla bla'. Nie potraficie normalnie skomentować danego newsa ?

Ja używam K-Meleona. Why ? Bo jest lekka, szybka i działa w oparciu o Gecko. Nie wiem czy dobrze myślę, ale wydaje mi się, że jest ona jedną z najmniej podatnych przeglądarek jeżeli chodzi o ataki i wirusy oraz wygrywa na tej płaszczyźnie z Firefoxem, Operą czy IE. Chociażby dlatego, że jest mniej popularna, ale mogę się mylić.

Avatar
yakste (niezalogowany) | 12.12.2008 8:29#24

I być nie musi :) Wielość przeglądarek i funkcji, które oferują, daje swobodę i co najważniejsze...wybór. Każdy użytkownik ma możliwość spróbowania tego, na co ma ochotę - poza IE instalowanego z automatu na wszystkich Windowsach. Potem świadomie lub dla mody i szpanu wybiera sobie jakąś do używania. próbowałem IE, FireFoxa, Opery, Safari, Chrome, Avanta, Irone, Kameleona, K-Ninja, SlimBrowsera i paru jeszcze innych wynalazków...i wybrałem liska :) Bo akurat dla mnie jest najlepszy :)

Avatar
Methyl (niezalogowany) | 12.12.2008 8:46#25

A ja tak:
1. Chrome
2. Firefox
3. Opera
100. Internet Explorer

Avatar
nowyxxl (niezalogowany) | 12.12.2008 9:08#26

@pablo
Do twojego postu dodałbym, że FF ma jeszcze Noscript i Flashblock - elementy wpływające zasadniczo na bezpieczeństwo przy przeglądaniu stron. Też używam FF i polecam, Opera nr 2 mam ją ale jakoś mniej mi odpowiada, IE7 służy głównie do połączenia ze stroną Microsoft Update i nic więcej.

Avatar
ubuntu (niezalogowany) | 12.12.2008 9:10#27

a ja na moim linuksie uzywam ff i opere

Avatar
EmP (niezalogowany) | 12.12.2008 9:32#28

w operze jakbys wcisnal prawy przycisk myszy -> zablokuj zawartosc klikasz to masz swojego adblocka z ff :F

Avatar
malkolmzg (niezalogowany) | 12.12.2008 9:42#29

testowałem ff, operę, oraz IE. i moim skromnym zdaniem uważam ,że IE spisuje się najlepiej. Oczywiście wymaga odpowiedniego zabezpieczenia. Ale chodzi szybko, nie ma problemu z otwieraniem sie stron.A takie miałem w przypadku ff oraz opery. Ale ile ludzi na świecie tyle gustów:) Grunt ,że można kozystać z internetu:),pozdrawiam

Avatar
pio_765 (niezalogowany) | 12.12.2008 10:07#30

Napiszę o Operze, bo jej używam od wielu lat. Można oczywiście winić twórców Opery za złe wyświetlanie niektórych stron, nieprawidłowo napisanych przez webmasterów, ale czy nie lepiej jest wymusić na twórcach stron www, by stosowali się do standartów? Jako jedyna, samotnie niestety, walczy z nieuctwem i niechlujstwem niektórych webmasterów.
Zaś, co do niespodziewanych zatrzymań, podczas ładowania stron, masz rację. Niestety, ten mankament występuje odkąd pamiętam..

Avatar
Zahariash (niezalogowany) | 12.12.2008 10:31#31

Swietne zestawienie przegladarek pod katem obslugi standardow/bezpieczenstwa.

@pablo
W ogole czytales Browser Security Handbook? Tam ani razu nie pojawia sie zaen ranking przegladarek ani porownanie pod katem usera. Chcesz wojne rozpetac?

Avatar
ikkiz (niezalogowany) | 12.12.2008 10:41#32

dobrze napisane strony opera wyświetla dobrze. bardzo żadko sie spotykam z problemami, a zamiast Adblocka jest "zablokuj zawartość" które działa świetnie i nie trzeba go doinstalowywać.

Avatar
paputek (niezalogowany) | 12.12.2008 10:41#33

numer 1 to FF

Avatar
Ostatni Mohikanin (niezalogowany) | 12.12.2008 10:48#34

pablo - co chwyciłeś lub jakie inne straty poniosłeś w wyniku użytkowania IE, którego uważasz za ser szwajcarski? Wiesz w ogóle, jak się na tym pracuje?

Avatar
Michał (niezalogowany) | 12.12.2008 10:58#35

A ja lubie IE7 uzywam go teraz i niemam zadnego virusa moze to zasluga Visty bo ponoc jest bezpieczniejsza UAC itp. ale FF i Opera wciąż są dobrymi produktami (których z resztą używałem)

Avatar
lubicz (niezalogowany) | 12.12.2008 11:01#36

@pablo
No i muszę to napisać... ale zgadzam się w 100%.

Avatar
BezNazwy (niezalogowany) | 12.12.2008 11:25#37

Kolega pablo ma rację, ale to artykuł dotyczący bezpieczeństwa, a nie przyjazności przeglądarki. Chrome depcze po piętach ff.

Avatar
Zulu (niezalogowany) | 12.12.2008 11:38#38

@pablo, mało wiesz o Operze.

Avatar
BlackMan®™© (niezalogowany) | 12.12.2008 11:48#39

@pablo

[[[FireFox przegladarka z super duza iloscia dodakow nie tak szybka jak opera ale tez nie wolna,]]]

Goły FF ładuje strony szybciej od opery, a nowy silnik JavaScript, Tracemonkey, który jest w FF 3.1 BETA, też wykonuje kod JS dużo szybciej od opery.

[[[na plus zasługuje dodatek abdlock]]]

TYLKO adblock ?

A co z:
- Greasemonkey + skrypty userscripts.org ?
- DownThemAll ?
- TabMixPlus ?
- FlashBlock ?
- BetterPrivacy ?
- Cookie Safe ?
- TrackMeNot ?
- ScreenGrab ?

A to i tak jest dopiero KROPLA W MORZU. Jeżeli opera nie otworzy się na rozszerzenia tak jak FF i nie otworzy kodu źródłowego, to zawsze będzie w tyle za FF.

Avatar
Gucio (niezalogowany) | 12.12.2008 11:55#40

FF 1 był bardzo toporny ale jak wyszła wersja 2 to była na tyle dobra że przesiadłem się z Operki. teraz czekam na FF3.1 i wtedy zobaczymy która przeglądarka jest szybsza :P

Avatar
anonim (niezalogowany) | 12.12.2008 12:03#41

myślę ze duży wpływ na bezpieczeństwo ma liczba użytkowników przeglądarek im więcej osób korzysta z jednej przeglądarki tym samy spada bezpieczeństwo bo więcej osób chce jej użyć do niecnych celów :))

Avatar
Ostatni Mohikanin (niezalogowany) | 12.12.2008 12:32#42

IE jest od Microsoftu i nawet gdyby wszystkie komputerowe giganty uznały IE za najlepszą i najbezpieczniejszą przeglądarkę, wielu z was uparcie trwałoby przy swoim zdaniu, że to badziew. Zwykłe powielanie opinii po "specach" kolegach, którzy na pirackich XP korzystają z nieaktualizowanego IE6.

Avatar
TOm (niezalogowany) | 12.12.2008 12:33#43

I dla jasności Panowie, to że coś jest często łatane nie oznacza że jest bardziej dziurawe niż to co nie jest łatane. Bowiem różne są polityki film, oraz waga łatek.
Co do obsługi standardów. Jeżeli webmajsterzy są niechlujni to ja nie widzę problemu dlaczego opera nie mogłaby wyświetlać poprawnie stron tak jak FF.

@Rafal
"2: FireFox [...] Najbardziej dziurawa ze wszystkich przeglądarek, ale jeszcze o tym nie wiecie."

Uwielbiam rzeczowe komentarze

Avatar
ng (niezalogowany) | 12.12.2008 12:42#44

Opera 10.0 Alfa 1 i przegladarka w N82 sa najlepsze

Avatar
sirsimon (niezalogowany) | 12.12.2008 13:24#45

Android przeglądarka?!

Avatar
pablo (niezalogowany) | 12.12.2008 14:06#46

Testuje opere od niedawna,no jest blokowanie ale w ff działa to lepiej instalujesz wtyczke i luz.A co do wyswietlania java script hmm chodzi o to ze czasm mam jakis link do klikniecia albo obrzek na stronie i moge klikac 15 razy i go nie łapie(cholery mozna dostac)i musze odswierzac strone to wtedy idze.FF jest taki jakis bardzoej przyjazny dla człowieka ale denerwuje mnie to przewijanie kołkiem myszki ze tak topornie idze a w operze lekko,wiem wiem w panelu sterowania mozna sobnie czyłosc kołka zwieszyc ale w oprze masz to od poczatku.Chrom w wersji stabilnej nawet mi sie podoba :)A co do ie jeszcze to spoko niektorzy ja chwala ale to ze jest wadliwa i ma powazne luki chyba nie ejst wyssane z palca a to ze coraz wiecej uzytkownikow jest ff tez o czyms swiadczy.

Avatar
pablo (niezalogowany) | 12.12.2008 14:08#47

Mi opera sie jeszcze zawiesza i to czesto a czystym systemie.To prawda ktos napisał ze po 2 godzinach uzytkowania opery robi sie jakas mniej stabilna,o co chodzi??czeu tak sie dzieje??

Avatar
Master_zonk6 (niezalogowany) | 12.12.2008 14:15#48

Kto jeszcze raz napisze, że Opera nie ma blokowania reklam ten jest... Ludzie, Opera jest dla ludzi inteligentnych. Czy problemem jest wpisać do blokowanej zawartości *ads*, *hit.stat* itd ?? Ja nie widze problemu. Posiadam wolne łącze 256 kbps i zdecydowanie gołym okiem widać, że Opera na tym łączu wczytuje strony jakbym miał 1024 kbps a IE 56 kbps a Firefox 128 kbps.

Avatar
pablo (niezalogowany) | 12.12.2008 14:22#49

A teraz pisze z chrome :D I ma słownik czego opera nie posiada,tzn będzie miała w operze 10(opera obudziła się z ręką w nocniku jeśli chodzi o słownik :) Chrom jest fajny ale wady wyjdą po czasie :)A i ktoś napisał ze ja jestem ekspertem otóż nie nie uważam się za eksperta,wyrażam tylko swoje zdanie.

Avatar
ng (niezalogowany) | 12.12.2008 14:53#50

A i Opera Mini ...zapomnialem dodac.

Avatar
pablo (niezalogowany) | 12.12.2008 15:13#51

najnowszy moj test przegladarki chrome,o kurcze chyba jest najszybsza takie jest moje odczucie.Fajnie tez sie robi zakładki do stron bo wysietlaja sie same ikonki strony a nie ikonki z napisami

Avatar
adam2239 (niezalogowany) | 12.12.2008 15:43#52

To i ja dorzucę swoje trzy grosze do dyskusji. Otóż korzystałem regularnie z trzech przeglądarek internetowych. Oto wnioski:

Internet Explorer 7 - wygodnie się go obsługuje, jest lepsza czytelność stron, niż w przypadku innych konkurencyjnych produktów no i nareszcie są dostępne karty. Niestety, przy większej ilości otwartych kart (5 i wyżej) przeglądarka się zawiesza. Ponadto jest to produkt, który najbardziej pożerał zasoby systemowe.

Firefox - najwygodniejsza ze wszystkich dotąd testowanych przeglądarek, a obecnie chyba i najpowszechniejsza (lecz to nie jest najistotniejszy czynnik). Na plus zasługuje fakt dużej ilości wtyczek. W miarę szybko otwierają się strony. Czasami dawało się odczuć znaczniejsze obciążenie systemu.

Opera - prawie ideał. Dlaczego prawie? Otóż, brakuje mi dodatku, który występuje w Firefox'ie. Jest to Adblock. Niestety, reklamy doprowadzają mnie do nerwicy i przydałby się program, który sam będzie blokował niepożądane treści reklamowe (ręczne blokowanie reklam na dłuższą metę jednak jest męczące). Na plus mozna zaliczyć zasobożerność, a właściwie jej brak. Przeglądarka jest lekka, a strony otwierają się szybko. Rzadko kiedy dochodziło do zawieszenia tegoż programu.

Pozdrawiam!

Avatar
helmut (niezalogowany) | 12.12.2008 15:58#53

@ adam2239

Czytałeś komentarze piszą ludzie jak rozwiązać sprawe denerwujących reklam w Operze.Ja polecam program do blokowania róznego rodzaju reklam Ad Muncher była pełna darmowa wersja programu dostępna w KS Niezbędnik chyba z pazdziernika ten program integruje się z Operą naprawde swietny program.Polecam

Avatar
Rafał (niezalogowany) | 12.12.2008 16:14#54

@TOm: A ten komentarz jest bardziej rzeczowy:
Pablo: "3:Internet Explorer przegladarka ktora jest jak szwajcarski ser kupa dziu i idealne zrodło do zawirusowania komoputera"?

Nie dostrzegłeś chyba mojej ironii. Setki i tysiące opinii jaka to jedna czy druga przeglądarka jest zła. Ale nikt nie poda konkretnie np.: "Zobaczcie na IE ten link (tu jakis adresik). Mozna się przez niego włamać do Waszego komputera". Śmiało Panowie. Dajcie przykłady.

Avatar
pablo (niezalogowany) | 12.12.2008 16:45#55

od przykładow sa eksperci :Dja mowie tylko o ie ze jest dziurawy bo sam wiem jaki syf miałem po ie

Avatar
anonim (niezalogowany) | 12.12.2008 21:32#56

@pablo | IPHASH : HE-JH-UU-LH
Sprawdzanie pisownie w kliencie poczty Opera jest od dawna (trzeba tylko doinstalować), a sprawdzanie pisowni w formularzach można było załatwić za pomocą odpowiedniego skryptu userjs.

Avatar
Pix (niezalogowany) | 12.12.2008 23:20#57

@EmP - Adblock w O to tylko mała część Adblocka FF.

@helmut - "Ad Muncher" - powiedz mi po co mam kupować program który jest cały czas uruchomiony jak mogę mieć darmowy Adblock?? Zresztą na reklamy (i dziury) znacznie lepszym rozwiązaniem jest NoScript którego w O nie ma.

@anonim | IPHASH : 5F-VB-YG-OD - pisownia pl w O jest niefunkcjonalna. Chyba że dołożyli lokalny słownik.

@Rafał - przykładu na szybko nie znajdę - ale może to poczytaj:
http://hacking.pl/pl/news-7670-Wlamanie_na_strone_PS3.html
Któraś z firm "antywirusowych" podała że ok. 60% zarażonych stron jest "pewniakim" na których nie spodziewałbyś się nigdy problemów.

Avatar
pablo (niezalogowany) | 13.12.2008 15:04#58

a mnie juz opera wkurza,zcina sie i ładuje strony wiecznie np na gronie masakra,wracam do ff

Avatar
jaromiko (niezalogowany) | 13.12.2008 22:54#59

ja tam kolegę Zalewskiego lubię, nie we wszystkim się z nim zgadzam ale generalnie chłop się na rzeczy zna ;)) i jego uwag warto niekiedy posłuchać .. np w informatyce na pewno ;))

Avatar
mr.zoob (niezalogowany) | 14.12.2008 4:58#60

ja piernicze! zamiast tyle tak przynudzac i pisac bzdury zacznijce wiecej czytac a zadna przegladarka was nie zawiedzie;-)

Avatar
indiced (niezalogowany) | 15.12.2008 0:24#61

----------------------------------------------
Ja korzystam z FF bo nie jest to kombajn, FF porównałbym do Ubuntu - dobre bo skromne... IE7 dobrze wygląda, ale jest zbyt absorbujący i powolny...brr, za to Opera jest bardzo stabilna, używałbym jej zamiast FF, gdyby zrobili wersję OperaLite zamiast kombajnu... Chrome nawet nie zainstaluję...mam totalną nieufność do wszystkiego co pochodzi od "Wielkiego Brata G."

Jest jeszcze Konqeror z którego chciałbym mieć w FF funkcjonalność przytrzymania Klawisza Ctrl.
----------------------------------------------------

Avatar
Zulu (niezalogowany) | 15.12.2008 14:03#62

@adam2239
Otwierasz w operze "zablokuj zawartość"
Wpisujesz http://*ad*
i juz 3/4 reklam w internecie NIE UJŻYSZ, mało? weź sobie plik filtrów z adblocka z firefoxa, i opera blokuje DOKLADNIE to samo co firefox...

I Już znalazłeś swój .. nie prawie, ideał!

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av