Microsoft ogłasza wyniki finansowe i zwalnia pracowników

22.01.2009 17:25, Autor: Wojciech Kowasz (Docent), Kategoria: News
NewsImage

Microsoft ogłosił wyniki finansowe za drugi kwartał roku finansowego 2008/2009 (który, przypomnijmy, rozpoczyna się w korporacji 1 lipca). Wyniki zgodnie z przewidywaniami okazały się dość kiepskie, a wraz z nimi firma poinformowała o planowanych zwolnieniach.

Microsoft w drugim kwartale zanotował przychód na poziomie 16,63 mld dolarów, co stanowi zaledwie 2% wzrostu w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Zysk z działalności operacyjnej, zysk netto i rozwodniony zysk na akcję to odpowiednio 5,94 mld (-8%), 4,17 mld (-11%) i 0,47 dolara (-6%). Znacząco spadły przychody w dziale klienckim - o 8%, co było podyktowane ogólnoświatowym spadkiem popytu na komputery i ekspansją tanich netbooków. Mocno trzymał się jednak dział serwerowy, który zanotował wzrost przychodów o 15%. Nawet dział rozrywki i urządzeń odpowiedzialny m.in. za Xboksa może poszczycić się wzrostem o 3% - wcześniej dział ten generował raczej same straty.

Nienajlepsze wyniki finansowe zostały ogłoszone razem z planami zwolnień pracowników. Microsoft zapowiedział, że w ciągu najbliższych 18 miesięcy zwolni 5 tysięcy spośród blisko 95 tysięcy pracowników. Już dzisiaj zwolnienia objęły 1400 osób. Microsoft planuje oszczędzić w ten sposób 1,5 mld dolarów rocznie.

Źródło: Microsoft
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (49)  

Avatar
NOVA™ (niezalogowany) | 22.01.2009 17:35#1

Zostało jeszcze 95tyś zwolnień i po firmie ;D

Avatar
Smaky (niezalogowany) | 22.01.2009 17:40#2

He, he ciekawy jestem jakie wyniki miałby gdyby nie wciskano jego systemu do każdego laptopa i markowego zestawu na siłę.
Dlatego tylko tej firmy mi nie żal w czasie kryzysu bo i tak nie funkcjonuje na zdrowych wolnorynkowych zasadach.

Avatar
master of destruction (niezalogowany) | 22.01.2009 17:44#3

całe szczęście, że ten potencjał raczej zostanie wykorzystany w firmach tworzących oprogramowanie dla... Windowsa :))

Avatar
Luke (niezalogowany) | 22.01.2009 17:47#4

straty są spowodowane głównie przez Windows Vista ;)

Amen

Avatar
erbe (niezalogowany) | 22.01.2009 17:50#5

Niewiarygodne że tak duże firmy przy przejściowych kłopotach zachowują się tak histerycznie.

Avatar
kAsia2 (niezalogowany) | 22.01.2009 17:51#6

tak, a za rok okaże się, że zyski to straty i M$ zlikwidują:)) troszkę to utopijna wizja ale cóż....

Avatar
??? (niezalogowany) | 22.01.2009 17:54#7

Jak widać prawdziwym wrogiem nie jest piractwo a kryzys (tutaj w rozumieniu odpowidnich machlojów dużych chłopców na giełdzie, działania rządu itd. co wywołało kryzys).

A tak nawiasem mówiąc prezydent Bush zaczął pełnić urząd w niezłym stylu (atak na WTC) i odchodzi też w nie gorszym (światowy kryzys) hłe hłe Facet nie ma szczęścia...

Avatar
chomik (niezalogowany) | 22.01.2009 18:05#8

Tyle mają kasy i jeszcze oszczędzają i zwalniają ?

Zawsze to samo, mnóstwo kasy ale nadal głodni trylionów na koncie.

Avatar
arti040 (niezalogowany) | 22.01.2009 18:29#9

A Apple ostro do gory :]

Avatar
l_e (niezalogowany) | 22.01.2009 18:29#10

Whoa co za zyski ! 47 centów. To się chwali.

Avatar
etam (niezalogowany) | 22.01.2009 18:44#11

niezła ekipa koło 100tys. ludu - przecież to 1 średnie miasto polski - i oni żyją w zasadzie tylko z jednego - windowsa :) jak to *** to będzie w stanach niezła katastrofa

Avatar
Bolo (niezalogowany) | 22.01.2009 18:54#12

przyszła kryska na matyska

Avatar
sypa (niezalogowany) | 22.01.2009 18:56#13

sie załamię jak jeszcze jachty podrożeją

Avatar
abc (niezalogowany) | 22.01.2009 19:25#14

M$ odbije sobie straty na Windowsie 7 ;), czyli nas .

Pozdrawiam.

Avatar
elkanguro (niezalogowany) | 22.01.2009 19:35#15

Nieźle tam płacą, 1,5mld rocznie oszczędności po zwolnieniu 5000 pracowników to daje nam średnie miesięczne wynagrodzenie brutto na poziomie $25000.

Avatar
ffs (niezalogowany) | 22.01.2009 19:42#16

@Luke

A ludzie na całym świecie myśleli, że to kryzys. My głupcy! Nareszcie uświadomiłeś nam, że to Vista! Thx

Avatar
Kartofelek (niezalogowany) | 22.01.2009 19:46#17

Zastanawia mnie tylko, czy gdybyście Wy prowadzili firmy, to czy byście tak za wszelką cenę starali się działać 100% fair i nie wykorzystywać SZANS, które rynek przed Wami stawia. Zawsze to samo biadolenie na Microsoft... Matki Wam pozabijali, czy co?

Avatar
Raffaello Santi (niezalogowany) | 22.01.2009 19:51#18

1 Programista 1 System 1 Kod : 26 listopada 1976 = 95.000 ludzi : 22 styczeń 2009

Avatar
januszek (niezalogowany) | 22.01.2009 21:08#19

Mam nadzieje, ze pierwsi zwolnieni to osoby, odpowiedzialne za zmiany w interfejsie ms worda ;)

Avatar
Ka$$ (niezalogowany) | 22.01.2009 21:14#20

Chciał? To ma. Vista swoje zrobiła

Avatar
studento (niezalogowany) | 22.01.2009 21:21#21

"Microsoft w drugim kwartale zanotował przychód na poziomie 16,63 mld dolarów" bez sensu - firma ma dochód a zwalnia pracowników by oszczędzać, dlatego ze mają gorsze wyniki niż w zeszłym roku ... przecież naturalne jest to ze firma kiedyś może przestać przynosić z roku na rok coraz większe zyski , nawet gdyby była monopolem to podobnie jak sytuacja z autami - rynek może być "nasycony" "dobrami".

Avatar
kat (niezalogowany) | 22.01.2009 21:27#22

ffs, jesli ludzei na calym swiecie mysla, ze jest kryzys, to jestem przeciwnikiem demokracji.

Avatar
lol (niezalogowany) | 22.01.2009 22:04#23

niech wywalą wszystkich i zostanie tylko balmerek ze swoją vistą

Avatar
buubuuhahahaha (niezalogowany) | 22.01.2009 22:09#24

nie długo to będą się nadawać do sprzedaży okien do domu

Avatar
ja (niezalogowany) | 22.01.2009 22:12#25

ale tak na serio ....niech ta 7ka im się uda bo ktoś ich wygoooooooogla :DDDDDDDDDD

Avatar
e X t 7 3 (niezalogowany) | 22.01.2009 22:34#26

i dobrze M$ do .... i będzie się żyło lepiej ;)

Avatar
Zelot (niezalogowany) | 22.01.2009 22:38#27

Taka jest kolej rzeczy na tym świecie. Kto wejdzie na szczyt musi póżniej powoli schodzić na dół.Tylko żeby przy tym schodzeniu nie spadli na głowę. Ludzie chcieliby zobaczyć jeszcze Windows 7.

Avatar
VebVe (niezalogowany) | 22.01.2009 22:41#28

"straty są spowodowane głównie przez Windows Vista ;"

mówi linuxowiec co wie...

Windows Vista to przodujący system przebijający wszystkie poprzednie wersje i wszystkie najnowsze dystrybucje linuxa (ubuntu, mandriva itp.) Nie ma BlueScreenów jak to było za czasów XP od instalacji Visty (pół roku) nawet mi się nie zawiesił więc gadanie że Vista śmierdzi bo rozpuścili taką plotę jego przeciwnicy z średniowiecznym sprzętem no cóż... Pokazuje twoją inteligencję

Odpowiedni sprzęt na odpowiedni system...

"Tyle mają kasy i jeszcze oszczędzają i zwalniają ?"

widać nie znasz... Więc milcz... Jeśli firma będzie przynosić straty spadnie jej wartość na giełdzie przez co może stracić miliardy... Więc ględzenie że MS się chłapi bo chce więcej to pierdolamento 12 latków z linuxem

"1 Programista 1 System 1 Kod : 26 listopada 1976 = 95.000 ludzi : 22 styczeń 2009"

Chyba 95.000ludzi 7 systemów (+mobile) Setki kodów tysiące projetków i innowacji


Jak tak patrze na was wy którzy zawalacie na Vistę winę to założę się że albo NIGDY nie mieliście styczności z tym systemem i sugerujecie się tym co powiedziała inna osoba która też nie widziała systemu na oczy... albo wasze kompy to złomy i nic innego oprócz XPka i sapera na nich nie pójdzie (HD audio już nie działa pod XP (przynajmniej w moim przypadku tak było) a o obłudze 4rdzeniowego procka nie wspomne więc jeśli wam wszystko działa znaczy się że macie szit nie kompa (pod XP nie ma DX10... no niby jest ale takie cuś co zostało na XP nie można nazwać DX10)

Ave

Avatar
krakers (niezalogowany) | 22.01.2009 23:44#29

@stundto: ręce opadają... przychów nie jest równy zyskowi netto. Można mieć duży przychów, a mimo to stratę.

Avatar
PK (niezalogowany) | 23.01.2009 1:05#30

Niestety kryzys dopada wszystkich.

Avatar
zbyszek (niezalogowany) | 23.01.2009 5:44#31

no i nadchodzi cza na darmowe oprogramowanie hahahaha ja uzywam open office 3,i prawde mowiac jest swietny,mniej obciaza kompa i otwiera prawie wszysko.nie musze instalowac nic by czytac pdf.

Avatar
zbyszek (niezalogowany) | 23.01.2009 5:47#32

na darmowym oprogramowaniu nawed dalo by sie zarobic,np umiescic baner reklamowy w miejscu w kturym nikomu by nie przeszkadzalo,ja osobiscie bylbym za.

Avatar
NOVA™ (niezalogowany) | 23.01.2009 9:47#33

To niech już zwolnią 50.000 ludzicha, ostszędzą wtedy 15 mld $

Avatar
Mariusz (niezalogowany) | 23.01.2009 9:58#34

a przecież jak mówił Microsoft "Vista to genialny, innowacyjny system"... Windows 7 idzie jej śladami, więc powodzenia życzę...

Avatar
K (niezalogowany) | 23.01.2009 9:59#35

Elkanguro, czy twój wynik to brak myślenia analitycznego?
Jeżeli już tak skrupulatnie liczysz, to radziłbym od kwoty odliczyć podatki, ubezpieczenia + dodatkowe koszty związane z zatrudnieniem pracownika np. koszt utrzymania biura i jego wyposażenie, księgowi itd.

Avatar
ja (niezalogowany) | 23.01.2009 10:14#36

Co Vista/Śwista wyszła im bokiem?

Avatar
Gunther (niezalogowany) | 23.01.2009 10:52#37

Mniej więcej w tym samym czasie Apple ogłosił wyniki za pierwszy kwartał (t.j. ostatni kwartał 2008). Są to najlepsze wyniki finansowe w historii firmy. W ciągu kwartału sprzedali 2524000 komputery, 22727000 iPody oraz 4363000 iPhony.
Pomimo kryzysu.
Mikrosoft stracił swojego powera. Vista, nieważne czy dobra, czy też nie, stała się marketingowym gwoździem do trumny. Z Seven raczej nie będzie lepiej, bo to tylko podpicowana Vista. W to, że linuksy skoczą w górę słabo wierzę (głównie z powodu inercji firm, a nie rzekomych trudności w obsłudze), ale przed Apple świetlana przyszłość (o ile następcy chorego Jobsa nie zaprzepaszczą szansy).

Avatar
antyliberał (niezalogowany) | 23.01.2009 11:58#38

Zyski liczone w miliardach dolarów w ciągu kwartału, a oni zwalniają pracowników (co pozwoli na zaoszczędzenie 1,5 mld rocznie). Ile świnia musi zarabiać by nie odbijało się to na pracownikach ???

Avatar
Prich(cz)ard (niezalogowany) | 23.01.2009 13:30#39

@vebve:
A jednak panie "fachowcu":

http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=15&n=10661&Gartner+zwolnienia+w+Microsofcie...

"Windows Vista to przodujący system przebijający wszystkie poprzednie wersje i wszystkie najnowsze dystrybucje linuxa (ubuntu, mandriva itp.)"

Gratuluję odwagi...
Nie powinieneś się mądrzyć, jeżeli nie chcesz się wygłupić...

Pozdrawiam.

Avatar
Marcin (niezalogowany) | 23.01.2009 15:57#40

@vebve

Niestety tu musze sie zgodzic z Prich(cz)ard, vista na pewno nie jest dobrym systemem. Pod wieloma wzgledami lepszym od xp, to prawda, ale traci na bardzo typowych sprawach. Wydajnosc - nikt mi nie wmowi ze jest dobra, bo skoro WS2008 na takiej samej konfiguracji (z wlaczonymi dodatkami, aero, super fetch i inne z visty) chodzi duzo lepiej to chyba jednak cos z vista jest nie tak, nie sadzisz? Dalej stabilnosc - niby w porzadku, system chodzi bez bsod-ow, niby wszystko ok, a tu jak nagle nie wyrzuci zwiechy przy zmianie rozdzielczosci w grach. I nie mowie tego jako 'linuxowy troll', jak pewnie dalej mnie nazwiesz, jak widzisz moj tag to nt 6.0 a wiec jestem 'szczesliwym' wlascicielem tego systemu. Niestety nie moge go polecic jako udanego produktu. I co ty na to?

Avatar
VebVe (niezalogowany) | 23.01.2009 19:03#41

"Pod wieloma wzgledami lepszym od xp, to prawda, ale traci na bardzo typowych sprawach."

Niby pod jakimi?

"Wydajnosc - nikt mi nie wmowi ze jest dobra, bo skoro WS2008 na takiej samej konfiguracji (z wlaczonymi dodatkami, aero, super fetch i inne z visty) chodzi duzo lepiej to chyba jednak cos z vista jest nie tak, nie sadzisz?"

WS był robiony pod coś innego... Nie można porównywać tych systemów bo są do całkiem innego targetu klientów

Widziałem na Viście z włączonym Aero ładnie śmiga na kompie co ma 384DDR (w szkole... Nie wiem jak tam z innymi rzeczami na tym było bo bawiłem się tylko 5 minut :P)

"Dalej stabilnosc - niby w porzadku, system chodzi bez bsod-ow, niby wszystko ok, a tu jak nagle nie wyrzuci zwiechy przy zmianie rozdzielczosci w grach. "

Jestem zapalonym graczem i wiele razy zmieniałem rozdzielczość z podstawowej na wyższą w najnowszych produkcjach... Jakoś nigdy mnie taki problem nie spotkał...

Na vistę wydałem 250zł i powiem że nie żałuję :) ja patrze na XP który jest na lapku bierze mnie obrzydzenie i zastanawia fakt czemu ludzie na tej staroci siedzą?

A pamięta kto z was jak XP był nowy i win 98 rlz? Jak to się mówiło jaki to XP zły i ** z niego? Jak nie dorównuje 98 do pięt?

Taa mało kto pamięta teraz jest zupełnie tak samo ale linuxowcy któzy nie mają zielonego pojęcia o viście puiszczają plotki...

Sam byłem w przekonaniu że Vista nie jest godna uwagi aż kupiłem nowy sprzęt któremu XP nie podołał... (źle obługiwał procesor i dźwięk HD)

Najpierw próbowałem dystrybucji linuxa (Ubuntu już testowałem jakiś czas temu na lapku i nie dość że się mulił to jeszcze XPka też zamulał samym faktem istnienia...) ale one też były mi w niesmak

Kupiłem zainstalowałem i bez żadnych większych problemów cieszyłem sie vistą i zastanawiałem się czemu tak późno po nią sięgnąłem

A teraz niech każdy z was zastanowi się czy kiedykolwiek miał bliską styczność z vistą... Nie oceniajcie czegoś czego nie widzieliście

Avatar
Gunther (niezalogowany) | 23.01.2009 20:48#42

@VebVe
"Najpierw próbowałem dystrybucji linuxa (Ubuntu już testowałem jakiś czas temu na lapku i nie dość że się mulił to jeszcze XPka też zamulał samym faktem istnienia...) ale one też były mi w niesmak"

Człowieku, co ty gadasz. Ubuntu zamulało ci XPka? Co za bzdura kompletna.
A może Linux na moim kompie, też ci coś zamula?

Avatar
Marcin (niezalogowany) | 23.01.2009 22:12#43

@VebVe

'WS był robiony pod coś innego... Nie można porównywać tych systemów bo są do całkiem innego targetu klientów'
Wiem ze WS nie jest kierowany do domostw, ale to nie znaczy, ze visty nie mogliby troche zoptymalizowac. Przeciez te systemy maja identyczne jadro, a skoro powlaczalem te same uslugi co w viscie i 2008 nadal dzialal szybciej i pochlanial mniej zasobow, to niestety nie przekonasz mnie ze vista jest ok. Zreszta po SP1 i tak nie jest juz tak tragicznie, jak bylo na samym poczatku (tego nawet nie bede komentowal - kazda jedna czynnosc w porownaniu do xp byla przepowolna, no slowem calkowita regresja), ale mimo wszystko xp byl lepszy i stabilniejszy. A juz na pewno szybszy (wiem wiem, jest starszy wiec musi byc szybszy, ale o ile pamietasz to bety visty byly calkiem niezle i szybciutkie). Nie bede kupowal nowego komputera tylko po to, zeby pod kontrola visty dzialal prawie tak dobrze, jak stary pod kontrola xp. To nie ma sensu.

Avatar
MrMoon (niezalogowany) | 24.01.2009 8:53#44

@VebVe - uwaga theBill!!! (przepraszam)

To nie Ubuntu ci zamuało XP, to cieki wodne, moja ciocia tak miała to wiem, wezwała różdżkarza postawili komputer w innym miejscu i ci mówie od razu lepiej, gry zaczęły na wyższych rozdziałkach działać. Mówie ci to cieki wodne ;)

Powiem ci że miałem bliskość z Vistą, to znaczy mam na 3 kompach codziennie, różne konfiguracje i tylko na jednym (baaaardzo mocnym) działa tak jak należy. I chodzi mi tu o szybkość działania a nie przyjazność użytkowania (bo ta jest do pupy).

A co do XP i 98 to również nie przesiadłem się od razu bo miałem w2000 i poczekałem aż BETA testerzy zapłacą swoje i ja będę mógł działać na dopracowanym systemie.

To samo z Vistą nie rzuciłem się na nowość dla samej nowości, potem dostałem dwa z Laptopami i nawet teraz to żadna rewelacja.

Wiec tak szczerze to przeczekam do 7ki bo się dobrze zapowiada, zobaczę pierwsze miesiące i tak pewnie po roku jak będzie ok to zakupię jak XP na kolejne lata pracy.

Avatar
użytkownik xp / vista /opensuse (niezalogowany) | 24.01.2009 17:51#45

mam suse i xp na laptopie a w firmie biurowej jestem administratorem vist. Według mnie nie ma idealnego systemu, każdy ma zalety i wady. jeśli chodzi o zastosowanie dla normalnego użytkownika , takiego jak ja , programisty i administratora sieci to najlepszy jest xp , owszem stary, ale nie ma problemów z siecią wszytko łatwo sie konfgiuruje, aplikacje działają jak należy, a i bsod-y nie pojawiają się podfaczas normalnej pracy. jesli chodzi o szybkośc działania: uruchomienie pozostaje przy xp , choć z czasem gdy rejestry są pozaśmiecane ustępuje miejsca suse , kotry jednak w pracy w biurze odpada ? dlaczego ? otóż jeśli pracuje ktos w was w biurze to doskonale wie że ciężko nauczyć kobitę wyjąć sieciówke z gniazdga nie wyrywająć przy tym zatrzasku , a co mówic o innym systemie niż windows, a poza tym wiekszość jak nie 99,99% urzędów w Polce korzysta z M$, przez co niekótre aplikacje są napisane wprost pod IE , i tu temat sie zamyka gdy FF czy opera nie da rady... korzystając z Vsty jedyną jej zaletą jaką zauważyłem jest jest wyszukiwarka plików-> szybka, jednak porównując do suse niczym nie zaskakuje.. tak więc po co ludzizom kotrzy siedzą w biurach linuksy? a to czyh mają xpka czy viste to bez znaczenia , bo i tak za wszytkie będy i oganiczenia odpowoada administaror sieci , wiec ludzi nie obchodzi nic , tylko sprzęt na otrym jaą pracować ma działać tak jak oni tego porztrzebują. spójrzy diabłu w oczy : 90 % komuterów ludzi wykorzytuje sie do serfowania po necie lub do pisania dokumentów więc po raz en-ty powtórze ze kazdy wibera taki sysem jak mu najbardzije odpowiada i kotego umie najlepiej, wiec wasz pie*rzenie o tyum kotry z sustemów jest najlepszy to temat rzeka który zawsze będzie budził spory na forach.. PEACE

Avatar
VebVe (niezalogowany) | 24.01.2009 22:32#46

"Człowieku, co ty gadasz. Ubuntu zamulało ci XPka? Co za bzdura kompletna.
A może Linux na moim kompie, też ci coś zamula?"

Bzdura... ale prawdziwa...

Po instalcji Ubuntu (hoża hawajka czy jakoś tak) XP mi znacząco wolno chodził (od botowania po odpalanie programów)... Ubuntu chodził trochę szybciej ale nie spodobał mi się interface i to że więszkosć aplikacji trza przez emulatory (typu wine) odpalać... Po usunięciu Ubuntu (tu plus dla autorów bo deinstalacja przebiegła szybko i bezproblemowo) xp wrócił do normy (czyt. szybkości)

"Wiem ze WS nie jest kierowany do domostw, ale to nie znaczy, ze visty nie mogliby troche zoptymalizowac. Przeciez te systemy maja identyczne jadro, a skoro powlaczalem te same uslugi co w viscie i 2008 nadal dzialal szybciej i pochlanial mniej zasobow, to niestety nie przekonasz mnie ze vista jest ok."

Możliwe zależy od sprzętu. WS nie był pisany pod aplikacje deskopowe... więc jest bardziej lekki od visty... w WS stawiano na wysoką wydajność która nie mogła się przełożyć na Viste bo na viście są bardziej wymagający userzy i trza było dowalać więcej kodu żeby wszystko jakoś działało...

@Marcin ogólnie to jest takie narzekanie bez większego sensu... spróbuj odpalić XPka na kompie przystosowanym do Win95... W końcu po co nowy sprzęt dla xpka?

Trza iść z duchem czasu i tyle... Nowoczesne systemy na nowoczesny sprzęt... nie możemy się cofać w ewolucji...

A co do stabilności XPka można by dużoooo mówić... (jedni mają tego pecha że widzą częściej Blue Screena od tapety inni nie :P)

"korzystając z Vsty jedyną jej zaletą jaką zauważyłem jest jest wyszukiwarka plików-> szybka, jednak porównując do suse niczym nie zaskakuje.. "

Tak... Szukajka strasznie szybka i o wiele lepsza od tej z xpka... Ale jak dla mnie to w viście szybciej działa wszystko niż w xpku...

A szukajka w Suse niby w czym lepsza (nie wiem nie miałem styczności z Suse)? Jak coś na viście wyszkuje to 3 partycje (łączna pojemność 500gb z czego większość zapełniona) "skanuje" w sekunde (może dwie) i znajduje mi to czego szukam... więc w czym problem?

Avatar
użytkownik xp / vista /opensuse (niezalogowany) | 25.01.2009 16:28#47

"A szukajka w Suse niby w czym lepsza (nie wiem nie miałem styczności z Suse)? Jak coś na viście wyszkuje to 3 partycje (łączna pojemność 500gb z czego większość zapełniona) "skanuje" w sekunde (może dwie) i znajduje mi to czego szukam... więc w czym problem?"

Avatar
Marcin (niezalogowany) | 25.01.2009 21:53#48

@VebVe

Uwierz mi bynajmniej nie narzekam bez sensu. Po prostu jestem posiadaczem visty i widze z pierwszej reki co ten system potrafi, a co nie. Owszem, ma zalety, glownie bezpieczenstwo (uac mnie wcale nie denerwuje, uwazam ze to rewelacyjne rozwiazanie, a tym co to wylaczaja to zycze zeby jak najszybciej wlaczyli). Ale niestety wydajnosc jest skandaliczna, a i stabilnosc czasem rozczarowuje (wspomniane crashe przy zmianie rozdzielczosci). Po SP1 jest duzo lepiej, niemniej jednak nie tego oczekiwalem po tych 'och i ach' ktore widzialem chociazby na stronie ms. Powiedzmy sobie szczerze - dostalem niedopracowany system za niemale pieniadze. Porownujac to do zakupu samochodu - otrzymalem samochod bez czwartego kola, ktore przyslano wraz z pierwszym SP, natomiast na siedzenia musze poczekac do kolejnego SP. Nie jestem zadowolony. Po prostu. Zwlaszcza po tym, co widzialem w pierwszej becie visty - przyznam ze byla calkiem niezla. Za to w finalu rozczarowanie - system nie wykrywal mojego odtwarzacza MP3 (Creative, to nie byle co) i dopiero w SP1 zostalo to naprawione. Tylko dlaczego nie dzialalo to od razu? Przeciez obsluga urzadzen przenosnych USB byla juz w win 98 (fakt, trzeba bylo osobne sterowniki) a juz na pewno w win2000 (juz bez zadnych udziwnien). Przy czym ja zakupilem viste z wlasnej woli, i jestem niezadowolony. A co maja powiedziec ci ludzie ktorzy po prostu zostali uszczesliwieni na sile przy zakupie laptopa? Mozesz nazwac mnie trollem, droga wolna. Jestem po prostu uzytkownikiem, ktorego vista nie zadowala w stosunku do XP. Kropka.

Avatar
tomaszek (niezalogowany) | 05.02.2009 20:00#49

Dlaczego nikt nie mówi że jak M$ się wypowiedział, nie da się instalować sterowników które nie są podpisywane... . Wydaje mi się że użytkownik systemu powinien sam sobie wybierał co chce zainstalować. Teraz jest coś w stylu "jesteś idiotą który nie wie co chce ale my wiemy"... i taki poziom reprezentuje system

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av