r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Microsoft wprowadza nowe opcje do Outlooka i pakietu Office Online

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Darmowa usługa pocztowa Outlook.com oferowana przez Microsoft cały czas ewoluuje. Wprowadzane zmiany być może nie są tak spektakularne jak wdrożenie obsługi protokołu IMAP w 17 lat po starcie, ale są wprowadzane sukcesywnie i mogą cieszyć osoby, które aktywnie korzystają z wielu usług tej firmy. Ostatnie z nich wprowadzają jeszcze większą integrację skrzynki z chmurą OneDrive.

Serwis Neowin opublikował zrzuty, które przedstawiają nowe menu kontekstowe przeznaczone dla załączników otrzymywanych w poczcie elektronicznej. Jak na razie menu kontekstowe tego elementu niczym się nie wyróżniało, a nawet mogło wprowadzać pewien nieład: o ile bowiem przyciśnięcie prawego przycisku myszy np. na liście wiadomości otwiera menu wykonane specjalnie dla usługi Outlook, o tyle przy załącznikach było otwierane to dostępne w przeglądarce. Nowa wersja je zmienia, wprowadzając obok opcji podglądu online i pobierania także możliwość zapisania plików bezpośrednio w naszej chmurze OneDrive.

Póki co opcja ta nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich użytkowników (nam nie udało się uzyskać do niej dostępu), ale konta są sukcesywnie aktualizowane i pojawia się ona u coraz większej liczby osób. Sama integracja to bardzo dobre rozwiązanie, które w przypadku wielu spraw i pracy grupowej może znacznie ułatwić zapisywanie dokumentów: teoretycznie bardzo proste, a jednak dzięki niemu użytkownik nie musi pobierać pliku, przechodzić do OneDrive, a później go tam umieszczać. Rozwiązanie to jest od dawna dostępne w Gmailu, gdzie służy do zapisywania plików na dysk Google i sprawdza się dobrze. Coraz większe pojemności dysków internetowych zachęcają z kolei do umieszczenia w nich danych, w tym i załączników, aby nie stracić ich np. w wyniku omyłkowo usuniętej wiadomości.

r   e   k   l   a   m   a

Nie jest to jedyna zmiana, jaką przygotował dla nas Microsoft. Druga dotyczy webowego pakietu biurowego Office Online. Od dzisiaj dostępna jest w nim pełna integracja z tzw. Narratorem, którego można uruchomić w systemie Windows kombinacją klawiszy Windows + Enter, a który ma pomóc użytkownikom niewidomym i z wadami wzroku. Po jego aktywacji będziemy mogli usłyszeć informacje o znakach, opcjach formatujących, tabelach czy obrazkach użytych w dokumencie podczas poruszania się po nim za pomocą klawiszy strzałek i myszki. Niebawem ma być także dostępna opcja automatycznego czytania dokumentów, tak w Wordzie Online jak i webowej wersji notatnika OneNote.

Inna zmiana to wprowadzenie do wyszukiwarki opcji reagowania na zapytania znajdujące się domyślnie we wstążce, z jakiej korzysta pakiet. Jeżeli chcemy np. zmienić orientację ekranu, nie musimy już szukać odpowiedniej opcji przeszukując wszystkie kategorie. Wystarczy w wyszukiwarce wpisać „pozioma”, abyśmy w podpowiedziach otrzymali opcję zmiany orientacji ekranu na właśnie ten typ. Podobnie możemy postępować z innymi funkcjami, nawet takimi jak pogrubienie czy pochylenie aktualnie zaznaczonego tekstu.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.