Microsoft, wzorem Apple, będzie tworzył własne sklepy

25.07.2009 15:41, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Otwarta wojna między Microsoft i Apple trwa w najlepsze. W zeszłym tygodniu pisaliśmy, że Apple żądało od giganta z Redmond zaprzestania emisji serii reklam, w których twórca Windows wytyka producentowi MacBooków wysokie ceny i pokazuje, że kosztujący tyle samo PC potrafi więcej.

Okazuje się, na Microsoft nie chce poprzestać na serii złośliwych reklam i pójdzie o krok dalej - stworzy sieć własnych sklepów. Co ważne, wiele z nich będzie zlokalizowanych w pobliżu Apple Stores, przez co klient będzie mógł dokonać szybkiego porównania Maka i PC.

Gigant z Redmond pozyskał do tego przedsięwzięcia Georga Blankenshipa, byłego szefa Apple ds. konsultacji w sprawach handlu detalicznego i nieruchomości. Blankenship był odpowiedzialny za tworzone od 2001 roku Apple Stores i to właśnie dzięki niemu budowane z rozmachem sklepy firmowe Apple odniosły wielki sukces i stały się cennym narzędziem w pozyskiwaniu nowych klientów.

Sklepy Microsoftu wystartują już tej jesieni, choć prawdziwy wysyp tego typu placówek będziemy obserwować dopiero w przyszłym roku. Według nieoficjalnych informacji "Microsoft Store" ma wykorzystywać najlepsze elementy wystroju sklepów Apple, Sony i innych prestiżowych punktów sprzedaży. Mówi się o eksponowaniu takich produktów jak Windows 7, Xbox 360 czy PCTV z Windows Media Center. Nie zabraknie także Windows Mobile jako przeciwwagi dla Apple iPhone. Przedstawiciel Microsoft zaznaczył jednak, że przedstawiony model sieci sklepów jest jeszcze w fazie rozwoju i może ulec dalszym zmianom.

Źródło: CNET
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (54)  

Avatar
karolstronie (niezalogowany) | 25.07.2009 15:55#1

kontrowersyjnym wydarzeniom z M$ w roli głównej nie będzie końca ;-)

Avatar
pitek (niezalogowany) | 25.07.2009 16:01#2

zapewne aby w nim kupować trzeba mieszkać w państwie które MS"lubi"

Avatar
kasztanek (niezalogowany) | 25.07.2009 16:14#3

Może to skłoni w końcu Apple do myślenie i obniżenia zaporowych cen na ich produkty ...

Avatar
prymus14 (niezalogowany) | 25.07.2009 16:17#4

No fakt :) Cena Mac'a to min 4 tys zł. A że zwykły pc za tą kwotę bedzie wydajnieszy to co wybierze zwykły Polak:) MS wpadł na bardzo dobry pomysł, aby ich sklepy były koło sklepów Apple.
Innymisłowy: Walka o klienta trwa :)

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 25.07.2009 16:17#5

Skoro Apple jest takie superswietne jak mowi to nie powinno obawiac sie sklepu ze "zwyklymi PC", prawda? :D

Avatar
slotwek (niezalogowany) | 25.07.2009 16:32#6

W Europie reklama porownawcza jest zabroniona :) Czyli nie bedzie mozna reklamowac, ze komputery z MS sa tansze niz Apple ;) Swoja droga brzydza mnie reklamy MS - wedlug mnie sa ponizej pasa. Z dwojga zlego wybralbym MS, ale tylko wtedy gdyby obie firmy byly jedyne na rynku ;)

Avatar
Grzegorz (niezalogowany) | 25.07.2009 16:45#7

taaaa a wkrótce jeszcze będą sklepy z Linuksem xD

Avatar
Piotr (niezalogowany) | 25.07.2009 16:52#8

Microsoft i tak jest potęgą. Wiem, że zaraz wszyscy użytkownicy Linuxa, Maka czy FreeBSD rzucą się na mnie, ale Microsoft ma naprawde wszystko. Visual Studio, Hyper-v, IIS, Windows Server, własna konsola i wiele innych.
Zapewne według fanatyków Apple(bo ta firma tylko takich hoduje), Microsoft nie ma stylu i kultury prezentując np. te reklamy z laptopami, ale tutaj chodzi wyłącznie o cel. Jak wiadomo mamy kryzys i każda firma próbuje się wybić wszelkimi sposobami. Oczywiście kibicuję Microsoft gdyż nie mają tak zamkniętego myślenia w pudełku jak Apple. Mówiąc krótko: jeśli Microsoft jest monopolistą to ciężko zdefiniować czym jest Apple ...
Pozdrawiam :)

Avatar
BARDZO DUŻY ŻÓŁW (niezalogowany) | 25.07.2009 16:55#9

M$ mógł dawno na taki pomysł wpaść, teraz to za późno kiedy rynek jest napęczniały takimi sklepami

Avatar
wikalerys (niezalogowany) | 25.07.2009 17:37#10

jak dla mnie świetny pomysł przydałyby się takie sklepy

Mam tylko nadzieje że to będzie w polsce

Pozdrawiam

Avatar
Sławek (niezalogowany) | 25.07.2009 18:17#11

Źle dla Microsoft-u, lecz mniej pośredników przy sprzedaży, więc będzie pewnie taniej. Pytanie tylko, co zrobi branża sprzętowa w tej kwestii. Odwróci się od Microsoftu, a tym samym Windows? W końcu Microsoft nie będzie dostarczać wszystkie możliwe konfiguracje komputerów.

Avatar
Sławek (niezalogowany) | 25.07.2009 18:18#12

@pitek | IPHASH : K7-KV-TF-VY | 25.07.2009, 16:01 : Dokładnie. W Polsce nie będzie można, gdyż MS nie podoba się tutejsze prawo w kwestii ochrony czegoś, co nazywają "własnością INteLigentu". Być może źle zapamiętałem nazwę.

Avatar
Sławek (niezalogowany) | 25.07.2009 18:19#13

@Nezumi | IPHASH : 35-PZ-ZP-9X | 25.07.2009, 16:17 : Obecnie Apple i tak przeszło na Intele. Można więc twierdzić, iż sprzedają PC-ty.

Avatar
Sławek (niezalogowany) | 25.07.2009 18:20#14

@slotwek | IPHASH : V9-EK-Y9-UG | 25.07.2009, 16:32 : W Europie, lecz nie np. w Polsce.

Avatar
Sławek (niezalogowany) | 25.07.2009 18:22#15

@Piotr | IPHASH : P3-8H-0V-03 | 25.07.2009, 16:52 : To coś może przykuć uwagę konsumenta. Kupujesz pralkę - wpadnij do MS store? Kupujesz telewizor - wpadnij do MS store? To samo z komputerami oczywiście. Trzeba jednak zaznaczyć, że zazwyczaj rzeczy do wszystkiego są tak naprawdę.. do niczego. Na pewno wyboru w sieciach MS nie doświadczymy. Wszystko będzie tam bardziej sztywne niż u Apple. Może dwie konfiguracje sprzętowe w całej ofercie w tym samym czasie, lecz pewnie nie więcej.

Avatar
Sławek (niezalogowany) | 25.07.2009 18:23#16

@Piotr | IPHASH : P3-8H-0V-03 | 25.07.2009, 16:52 : Ostatnie zdanie jest słuszne. Z drugiej jednak strony Apple pierwsze odeszło od DRM, więc się odrywają od monopolistycznego myślenia. To powoduje, że Apple przestaje być monopolistą, a Microsoft staje się coraz bardziej.

Avatar
piszczyk^3 (niezalogowany) | 25.07.2009 18:25#17

Przyszłość to kanały dystrybucji online.
Albo to sprawa prestiżu, albo Ballmer jest dziwny.

Avatar
MDW (niezalogowany) | 25.07.2009 18:42#18

Microsoft wzorem Apple robi swoje sklepy. Microsoft wzorem Apple robi Zune.
Microsoft wzorem Apple robi ZunePhone.
Microsoft wzorem Apple robi Market z aplikacjami dla Windows Mobile.

Czy Microsoft ostatnio robić coś nie wzorem Apple? :) Żeby tak jeszcze mieli wyniki choćby w połowie takie jak Apple... :)

Avatar
potix (niezalogowany) | 25.07.2009 19:14#19

wreście bende gdzieś mógł kupić Windows 7

Avatar
bb (niezalogowany) | 25.07.2009 19:36#20

buehehe i kto bedzie u nich kupował ? beda skladać kompy dokladać 50% wartosci do tego jeszcze prowizje dla sklepu i sprzedawać super pc-ty ;p .. no do tego jeszcze 1000 zł za win oczywiscie :p

Avatar
MDW (niezalogowany) | 25.07.2009 19:37#21

A co z XBox Live w Polsce? Balmer obiecał się tą sprawą zająć. :)

Avatar
LordzFc (niezalogowany) | 25.07.2009 20:12#22

M$ swymi złoślimywi zagrywkami jest przynajmniej świeszny w tej całej wojnie 'Microsoft vs Apple'

Avatar
pat (niezalogowany) | 25.07.2009 20:39#23

Podobno, gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta... :)

Avatar
anonim (niezalogowany) | 25.07.2009 21:02#24

MS nie ma szans z apple, bo apple jest zbyt lansiarksie jak na ich progi ;)

Chyba, że win 7 ma być taki elitarny :D

Avatar
Flex (niezalogowany) | 25.07.2009 22:09#26

Nie wiem po co ludziom te maki. To prawda że Os X jest ekskluzywny, ale również porównywalnie droższy. Po za tym PC daje większą elastyczność - Windows, Linux, BSD (te dwa ostatnie to akurat prawie to samo).

Avatar
KK- (niezalogowany) | 25.07.2009 22:44#27

Apple po prostu produkuje sprzęt na miarę Mercedesa, MS natomiast żywi się ciągłym Ctrl+V! Apple zawsze jednak będzie o krok do przodu - miejmy nadzieję :-)

Avatar
mastel1979 (niezalogowany) | 25.07.2009 22:44#28

dla wszystkich którzy uważają że M$ jest chamski ze swoimi reklamami
http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82008,5841703,Reklamy_Apple_osmieszaj...
i kto pierwszy rozpoczął chamską wojnę na reklamy???
A swoją drogą to mają rację że za pieniądze które wywalił bym ma mac'a kupię PC-eta dużo dużo lepszego.

Avatar
ja (niezalogowany) | 25.07.2009 23:12#29

super, oby konkurencja spowodowała drastyczny spadek cen produktów ;)

w pracy pracuje na Apple a w domu na M$ dlatego mam porównanie i skłaniam sie na stronę jabłuszka...

Avatar
svistu (.st!) (niezalogowany) | 25.07.2009 23:28#30

Podobno MacOS jest najlepszy i najbardziej niezawodnym systemem operacyjnym - mam nadzieję, że MS też w tej kwestii postara się mu dorównać ;)

Natomiast mam nadzieję, że w kwestii ceny swojego sprzętu (MacBooki są 'dosyć' drogie) MS z niego nie zgapi ;)

Avatar
Przemek28 (niezalogowany) | 25.07.2009 23:30#31

Wyśmienity pomysł, tylko za późno,, przydałby sie jeszcze MSStore z MP3 :)
Stoję murem za MS :)

Avatar
des (niezalogowany) | 26.07.2009 2:05#32

w jakiej europie reklama porownawcza jest zabroniona? jest jak najbardziej dozwolona bez zadnych ograniczen. Nawet od paru lat w Polsce.

Avatar
janek109 (niezalogowany) | 26.07.2009 7:55#33

Mógłbym kupić laptopa online ale jeśli był by tańszy i miałbym wybór wszystkich komponentów.

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 26.07.2009 8:02#34

Sławek - to bylo ironiczne. Oczywiscie ze Apple to tylko skladak z oemowym systemem, jednak udaje im sie wciaz wmowic wielu osobom ze to cos innego ;)

Avatar
piszczyk^3 (niezalogowany) | 26.07.2009 11:13#35

MDW | IPHASH : WF-GJ-J7-Z9 | 25.07.2009, 18:42
Ballmer lubi małpować :]
http://www.youtube.com/watch?v=tbCI3lvdVps

Avatar
mrme (niezalogowany) | 26.07.2009 11:57#36

A tam i tak google chrome os rozwali to towarzystwo ;p

Avatar
super (niezalogowany) | 26.07.2009 13:12#37

i bardzo dobrze! jak jest konkurencja to lepiej dla klientów gdyż ceny będą spadać, więc może wreszcie apple sie opamięta z cenami? gdzie 7tys. za macbooka... -.-'

Avatar
Gl00Ms (niezalogowany) | 26.07.2009 13:13#38

Apple ma tylko ładne zabawki. Mac OS X jest pisany pod konkretny sprzęt. Windows np.: 7 jest pisany dla każdego kawałka krzemu. Apple nigdy nie dorówna Microsoft.

Avatar
Jędrek (niezalogowany) | 26.07.2009 13:28#39

Mając bardzo dużą sieć sprzedaży swoich produktów , spadek przychodów , kryzys oraz malejący popyt z powodu wysokich cen , Microsoft tworzy własne sklepy. Ciekawe kto wpadł na ten głupi pomysł , Bill czy Steve?

Avatar
Grzegorz® (niezalogowany) | 26.07.2009 14:13#40

@Nezumi

[Oczywiscie ze Apple to tylko skladak z oemowym systemem, jednak udaje im sie wciaz wmowic wielu osobom ze to cos innego ;)]

Oczywiście masz rację. Nie zmienia to jednak faktu, że design komputerów Apple jest śliczny. :-)

Avatar
Sławek (niezalogowany) | 26.07.2009 14:17#41

@MDW | IPHASH : WF-GJ-J7-Z9 | 25.07.2009, 18:42 : Oczywiście nie zapominaj, że wszyscy tak naprawdę biorą pomysły od Microsoft-u ;-) . W tym, m.in okna czy gadżety ;-) .

Avatar
Sławek (niezalogowany) | 26.07.2009 14:21#42

@Flex | IPHASH : DV-S0-ZS-GO | 25.07.2009, 22:09 : Zależy z jakiej strony patrzysz. Jeżeli ze strony szarego użytkownika, to jak najbardziej - pod BSD i pod Linuksem możesz mieć KDE czy GNOME. Jeżeli patrzysz ze strony administratora, to Linux jest łatwiejszy w zmianie czegoś w systemie, za to BSD jest nieco bezpieczniejszy.

Avatar
Sławek (niezalogowany) | 26.07.2009 14:24#43

@svistu (.st!) | IPHASH : YH-HU-YE-EU | 25.07.2009, 23:28 : Nie łódź się. MS wszystko musi od kogoś zgapić. Najprawdopodobniej od Apple. Cofam swój post o braku pośredników. W sklepie MS wszystko będzie pachnieć tą samą drożyzną, co u Apple. ;-) Zatrudnili nawet tego samego kolesia, co Apple.

Avatar
edelmann (niezalogowany) | 26.07.2009 16:13#44

Sławek co za bzdury wypisujesz, okna jako 1szy wydała firma Apple i w dodatku z tego co mi wiadomo to sam Bill Gates je tworzył GUI właśnie dla Apple, potem sam po przeróbce dał je do swojego Windows.

Avatar
What? (niezalogowany) | 26.07.2009 16:26#45

"Windows wytyka producentowi MacBooków wysokie ceny i pokazuje, że kosztujący tyle samo PC potrafi więcej. "
Może i mac'i są drogie i co z tego?

Apple powinno zrobić kontreklamę w której podawałoby, że windows sprzedaje windowsa seven za 1299 zł. A u Apple klienci będą mieli to samo ale taniej :)

I od kiedy to Windows walczy w obcinie PCtowców?

Avatar
Sławek (niezalogowany) | 26.07.2009 19:27#46

@edelmann | IPHASH : TF-BP-67-EZ | 26.07.2009, 16:13 : Nie masz do końca racji. Pierwszy graficzny interfejs(ze wskaźnikiem) wymyślił Xerox. Okna być może istniały trochę wcześniej, choć nie mogę być pewien. Apple kupiło ten pomysł(na GUI) od Xeorksa właśnie, bo IBM(chyba właściciel) go nie chciał. Potem Microsoft wszedł we współpracę z Apple, że udoskonali ich system. Kiedy Apple przysłało im komputer i kody źródłowe programów, to Bill Gates to wykorzystał do stworzenia Windows-a. Skopiował pomysły Apple, usunął wszelkie loga tej firmy/znaki towarowe, itd. W ich miejsce wstawił nazwy Windows i Microsoft. Potem podrzucili komputery z tak spreparowanymi komputerami Apple, bo to oni mieli je sprzedawać. Produkty trafiły do sklepów, lecz nikt się nie spodziewał, że nie znajduje się tam system od Apple. Tak wyglądała mniej/więcej ta historia. Wiem, że wygląda na bajkę, ale cóż.

Avatar
MaRa (niezalogowany) | 26.07.2009 19:39#47

@edelmann | IPHASH : TF-BP-67-EZ | - niezupełnie tak. Pierwszy GUI był dla systemu z Xerox Labs. Apple trochę się na nim wzorował. Gates zobaczył komputer Apple z graficznym interfejsem na jakiś targach, zakupił taki jeden, postawił na środku gabinetu i kazał programistom skopiować. Nie mogli mieć żadnych własnych pomysłów, musiało być tak jak w Apple. Ale pierwsze Windowsy były nieudane, po wersji 3.x postanowili zarzucić projekt. Jeden z programistów się uwziął i po godzinach pisał następcę. Gdy był prawie gotowy, dołączyli inni i tak powstał Windows 95. O mały włos Microsoft wycofał by się z Windowsa (domowego, nie linii NT wymagającej bardzo sybkich jak na owe czasy komputerów) i został przy DOSie. Dla graficznego interfejsu nie widziano wtedy przyszłości, szczególnie w profesjonalnych zastosowaniach - zabierał zbyt dużo zasobów komputera. Właśnie dlatego Apple nie zyskał przewagi na rynku komputerów domowych, w połowie lat dziewięćdziesiątych był prawie bankrutem i od wprowadzenia kolorowego iMaca powoli zyskuje udział w rynku.
Dla Apple Microsoft stworzył Excela, i to znacznie wcześniej niż dla Windowsa.
Natomiast GUI tworzył dla IBMa (system OS/2). Zerwał współpracę, a to co stworzył włączył do nowego systemu Windows NT i IBM wyleciał z rynku systemów operacyjnych.

Avatar
ToMaS (niezalogowany) | 26.07.2009 22:21#48

A jakież to wspaniałe komputery produkuje M$?
Widział ktoś takowy?

Avatar
Dj.JanuszM. (niezalogowany) | 27.07.2009 0:14#49

Jestem za i bardzo popieram pomysł MS.
Już dawno powinni byli sprzedawać profesjonalnie, a nie tylko po sklepach z komputerami.

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 27.07.2009 2:14#50

@Grzegorz®
Kwestia gustu ale moze sie podobac - to fakt. Cos dobrego musza miec, nie? ;)

Avatar
Lukass (niezalogowany) | 27.07.2009 7:25#51

@Flex
"Po za tym PC daje większą elastyczność - Windows, Linux, BSD (te dwa ostatnie to akurat prawie to samo)."

Nie bardzo rozumiem - jaki problem w uruchomieniu Linuksa lub BSD na Mac'u? Przecież to zwykła intelowska architektura. Ale jak robili kompy z PowerPC, to też były distra na taką architekturę (i znaczna część jest do tej pory).

@Gl00Ms
Właśnie dlatego, że MacOS jest pisany po konkretny sprzęt, zawsze będzie lepiej, niż w przypadku Windows. Systemy dedykowane (np. Moblin na Atoma) mają zwykle sporą przewagę.

Avatar
Puck-Man (niezalogowany) | 27.07.2009 11:09#52

MS atakuje i to twardo, nie ma to jak agresywna kampania reklamowa :D

może ludzie z Apple zmądrzeją i obniżą ceny

Avatar
-1 (niezalogowany) | 27.07.2009 13:08#53

Jak zwykle microsoft pcha się gdzie popadnie chcą zdominować wszystko,
ale im to się nie uda pamiętacie jaka była kiepska wista
system który wyszedł na rynek a tak naprawdę powinien znajdować się w fazie beta a oni wciskają jak zwykle bubel
nieprzetestowany pełen błędów i do tego niezastabilny
i karzą sobie płacić za niego.

A teras wypuszcili windows 7 który tak naprawdę jest nieco poprawioną wistą a tak naprawdę powinien być poprawką
ale oni chcą powiększyć sobie zyski
pozdrawiam urzytkowników Linuksa i BSD.

Avatar
Nikt (niezalogowany) | 29.07.2009 15:52#54

Moze Microsoft wchodzi do gry pozno, lecz prawie zawsze osiaga spory sukces.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av