Mozilla Firefox 3.0.8

28.03.2009 4:02, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski)
NewsImage

Z powodu odkrytego ostatnio groźnego błędu w przeglądarce Firefox, Mozilla wydała jej załataną wersję. Została ona oznaczona numerem 3.0.8.

W wersji tej rozwiązano dwa problemy: MFSA 2009-13 Arbitrary code execution through XUL tree element oraz MFSA 2009-12 XSL Transformation vulnerability. Zalecana jest jak najszybsza aktualizacja.

Nowe funkcje, które planowano dla wersji 3.0.8 zostaną wydane w Firefoksie 3.0.9. Data wydania tej wersji nie jest jeszcze znana.

Źródło: BetaNews
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze  

pioruns (niezalogowany) | 28.03.2009 4:34
image
Avatar
#1

A teraz zadajcie sobie pytanie:
Po ilu TYGODNIACH Microsoft wydałby poprawkę do swojej przeglądarki Internet Explorer, w razie wykrycia krytycznej luki?
Odpowiedź znacie - co miesiąc są wydawane poprawki do IE. Najczęściej hackerzy wypuszczają exploity dzień lub kilka po wydaniu bieżących poprawek przez M$ (ich data wydania jest powszechnie znana). Nie ma to, jak security by Microsoft....

po-ziomek (niezalogowany) | 28.03.2009 4:43
image
Avatar
#2

ŁAŁ! Dwa dni temu news o luce, dziś news o poprawce - coś fantastycznego! :) Swoją drogą, brawa dla dobrychprogramów pe el - czujni nawet nocą :)

ffatman (niezalogowany) | 28.03.2009 5:50
image
Avatar
#3

Tak... eee... no... tak... niewątpliwie trzeba było załatać.

Aquila (niezalogowany) | 28.03.2009 6:30
image
Avatar
#4

No i prosze - szybko i sprawnie załatali, jak to w open source. :-)

JLynx (niezalogowany) | 28.03.2009 7:36
image
Avatar
#5

Już mam. szybko i sprawnie...

Ric (niezalogowany) | 28.03.2009 8:03
image
Avatar
#6

Zycze takiego tempa Microsoftowi.

Foxy (niezalogowany) | 28.03.2009 8:43
image
Avatar
#7

Dobrze że już zaktualizowałem :)

GreenX (niezalogowany) | 28.03.2009 9:02
image
Avatar
#8

Inne firmy powinny się uczyć od Mozilli.
Dosłownie kilka dni temu opublikowano lukę, a już jest uaktualnienie.
Żeby microsoft chociaż w połowie dbał tak o swoje produkty...

lukas (niezalogowany) | 28.03.2009 9:11
image
Avatar
#9

Taki dziurawy ten ff, a załatali dziurę w kilka dni. U MS trzeba czekać na ich biuletyn bezpieczeństwa. Debilne podejście, ale "znafcy" wiedzą lepiej ;)

Pablo (niezalogowany) | 28.03.2009 9:16
image
Avatar
#10

Szybciutko... Wczoraj czytałem o załatanej wersji a dziś już "poszło" uaktualnienie w Ubuntu

marleo-net (niezalogowany) | 28.03.2009 9:17
image
Avatar
#11

Dlatego wolę Operę, fantastyczna przeglądarka.

Stefan (niezalogowany) | 28.03.2009 9:28
image
Avatar
#12

Brawo za szybkość (tutaj tempo większe niż w przypadku Opery i IE), ale i tak nie zmienia to faktu, ze to obecnie najbardziej dziurawa przeglądarka. Popularność robi jednak swoje. ;-)

Fox (niezalogowany) | 28.03.2009 9:53
image
Avatar
#13

I to mi się podoba. Mozilla błyskawicznie załatała lukę.

Silver (niezalogowany) | 28.03.2009 10:06
image
Avatar
#14

szacun dla nich ze przyznaja sie do luk i szybko reaguja ,FF i Opera najlepsze..FF lepiej mozna skonfigurowac a Opera jest szybsza , wszedzie plusy i minusy ;)

Marek (niezalogowany) | 28.03.2009 10:08
image
Avatar
#15

Rzadziej a konkretniej poprosimy :-)

Chum (niezalogowany) | 28.03.2009 10:10
image
Avatar
#16

Znowu te poprawki luk... zamiast zrobić żeby przeglądarka NIE ZAWIESZAŁA SIĘ na kilkanaście sekund przy otwieraniu stron jak np tvn24.video
to poprawiają jakieś pierdoły.

Albo to, że przeglądarka zabiera 200MB ramu to też mają w ...

niko (niezalogowany) | 28.03.2009 10:13
image
Avatar
#17

jest ok! To mi się podoba! Szybka reakcja na błędy i wydanie poprawionej wersji!

marcin (niezalogowany) | 28.03.2009 10:13
image
Avatar
#18

szybko i dobrze. Może to mnie nie przekona do liska ale widać, że producent się stara

LukasAMD (niezalogowany) | 28.03.2009 10:14
image
Avatar
#19

Wicie co jest najlepsze? Na stronach Mozilli informacji wczoraj (do około 23) nie było, a w downloadzie na dobreprogbramy widniała już wersja 3.0.8

Oczywiście mirror to serwery mozilli, ale dziwnie to wyglądało :)

xxxxmarekxxxx (niezalogowany) | 28.03.2009 10:23
image
Avatar
#20

Szybko poprawili :) Tak trzymać:)

mod (niezalogowany) | 28.03.2009 10:26
image
Avatar
#21

A potrzebna od razu zmiana cyferek?

addos (niezalogowany) | 28.03.2009 10:33
image
Avatar
#22

Chociaż nie lubię i nie używam Firefoksa, to jednak miło popatrzeć jak niektórzy szybko wydają poprawki :)

I niech mi ktoś powie, że otwarty kod jest przyczyną zagrożenia...

krzysiek (niezalogowany) | 28.03.2009 10:33
image
Avatar
#23

I to się nazywa szybka reakcja :)

moze IE? (niezalogowany) | 28.03.2009 10:35
image
Avatar
#24

o Boże jak to dobrze! A może jednak wrócić na IE 8?

Ogryzek (niezalogowany) | 28.03.2009 10:49
image
Avatar
#25

No, to specjalajści z Mozilli musieli nieźle *** sprawę jeśli potrzebne są aż tak rozpaczliwe wezwania do aktualicacji przeglądarki do wersji bezpiecznej i nadającej się do użytku.

revel (niezalogowany) | 28.03.2009 10:49
image
Avatar
#26

Uwaga!
"Goly" (bez dodatkow) FF jest gorsza przegladarka niz IE8. Szybkosc, bezpieczenstwo (zwlaszcza przy przelewach bankowych) jest po stronie IE8. Wiem, ze wszechwiedzace smarkacze zjedza mnie za ten wpis, ale taka jest prawda.
Dzieciaki: FF juz nie rzadzi!
Dziekuje za uwage.

Slawek (niezalogowany) | 28.03.2009 10:51
image
Avatar
#27

Szczerze coś ta aktualizacja jest do *** bo teraz nie mogę przeglądać internetu za pomocą FF :( pozostaje tylko IE. Smutne.

Azi (niezalogowany) | 28.03.2009 10:51
image
Avatar
#28

Jeszcze jej nie ma w download ? :)

Marekkk (niezalogowany) | 28.03.2009 10:55
image
Avatar
#29

Jeszcze wczoraj pobrałem 3.0.8 z dobrychprogramów ;-))

Niebadziew! (niezalogowany) | 28.03.2009 11:15
image
Avatar
#30

Moim zdaniem Mozilla powinna ten swoj badziewny produkt przestac robic i zamknac i wziac sie za cos innego albo koszenie trawy etc sadzienie ziemniakow etc,na chwile obecna Mozilla FF jest przestarzala przegladarka wolna jak swiat wyprzedzilo go nawet Google Chrome.Nie do pobicia zdecydowanie jest Opera jak i IE 8,reszta to badziewie badziewiow nad badziewia!

anonim (niezalogowany) | 28.03.2009 11:25
image
Avatar
#31

Już jest w repo :)

PLAYER (niezalogowany) | 28.03.2009 11:27
image
Avatar
#32

Opera 10 miała być na początku roku a ja już czekam prawie 3 miesiące natomiast Firefox sobie baluje i wydaje co tydzień nową wersje ;)

Methyl (niezalogowany) | 28.03.2009 11:27
image
Avatar
#33

@revel
Jakieś argumenty, źródła?

Quavitor (niezalogowany) | 28.03.2009 11:35
image
Avatar
#34

@Chum
Zastanów się co ty w ogóle za głupoty gadasz.

biazol (niezalogowany) | 28.03.2009 11:35
image
Avatar
#35

@ Stefan i revel
Możecie podać źródła Waszej wiedzy czy tak tylko sobie gadacie?

t0m3k (niezalogowany) | 28.03.2009 11:36
image
Avatar
#36

revel - udowodnij to jakąś a nie głupoty piszesz.
W FFx błędy są znajdywane w kilka dni po ich popełnieniu, dzięki otwartości, jest ich przez to znajdywane o wiele więcej. Nie rozumiesz czemu? Spróbuj przez ściana zlokalizować w pokoju obok, w którym nigdy nie byłeś jakiś przedmiot (przez ścianę) - tak się robi w IE. W FFx ścian nie ma. W IE błędy najczęściej znajdowane są losowo, często przez nieodpowiednie osoby, w FFx nawet jak błąd znajdzie jakiś cracker to chwile po nim znajduje go zwykle osoba współpracująca z fundacją a dzięki otwartości błąd można załatać w kilka MINUT po odnalezieniu, co już nie raz się działo.

anonim (niezalogowany) | 28.03.2009 11:47
image
Avatar
#37

A wiadomo coś kiedy nowa beta Firefoxa 3.1?

Pix (niezalogowany) | 28.03.2009 11:48
image
Avatar
#38

"bezpieczenstwo (zwlaszcza przy przelewach bankowych) jest po stronie IE8." - LOL

Proktor (niezalogowany) | 28.03.2009 11:52
image
Avatar
#39

@revel

Cholera, skoro tak piszesz, to musi być prawda. Nie będę tego kwestionował. bo przecież nie jestem smarkaczem. Dzięki za wyjaśnienia, od dziś nienawidzę Fx! Jak to dobrze, że IE działa pod Crossoverem...

Gucio (niezalogowany) | 28.03.2009 11:59
image
Avatar
#40

@revel - powodzenia przy zamykaniu tych wszystkich flashowych reklam

SyntaxError (niezalogowany) | 28.03.2009 12:02
image
Avatar
#41

"Dzieciaki: FF juz nie rzadzi!"
Tak się składa że tylk dzieci NEO nie umieją zainstalować alternatywnej przeglądarki. Plemiona dobrze chodzą w IE...
"Wiem, ze wszechwiedzace smarkacze zjedza mnie za ten wpis, ale taka jest prawda. "
No teraz to już prawie jak jasnowidz jesteś.
To tak jak bym napisał "GG to najlepszy komunikator" a potem "Każdy kto odpisze na mój komment to osioł i dziecko" OMG

TroPtyN (niezalogowany) | 28.03.2009 12:03
image
Avatar
#42

@stefan:

"(...) ale i tak nie zmienia to faktu, ze to obecnie najbardziej dziurawa przeglądarka."

Częstość wydawania poprawek nie oznacza, że dana aplikacja jest najbardziej dziurawa. O bezpieczeństwie Fx dobrze mówią chociażby raporty Secunii (nie jest tak źle, jak wielu amatorów tutaj sądzi). W IE jest odwrotnie: sporo dziur i niezbyt częste aktualizacje.


@revel:

""Goly" (bez dodatkow) FF jest gorsza przegladarka niz IE8. Szybkosc, bezpieczenstwo (zwlaszcza przy przelewach bankowych) jest po stronie IE8. Wiem, ze wszechwiedzace smarkacze zjedza mnie za ten wpis, ale taka jest prawda."

Głównym zadaniem przeglądarki jest interpretacja kodu stron i obsługa różnych technologii. Pod tym względem IE wciąż kuleje, więc wariactwem jest pisanie o jego nadzwyczajności. Taka prawda. Pryszczate dzieciuszki z gimnazjum nie będą się z tym zgadzać, ale przedstawiłem tylko absolutną prawdę.

pioruns (niezalogowany) | 28.03.2009 12:15
image
Avatar
#43

@revel:

Udowodnij, w czym IE8 jest bezpieczniejsza przy "przelewach bankowych" itp? Słuchamy ;-)

Jakub (niezalogowany) | 28.03.2009 12:18
image
Avatar
#44

Uwielbiam w takich wypadkach Linuksa. Włączam komputer, a tu pojawia się info, że w repozytoriach znajduje się nowsza wersje Firefox i pytanie czy chcę pobrać... Żadnego biegania po stronach, żadnego ściągania plików exe i klikania dalej. Paczki .deb rządzą! :-)

jakub (niezalogowany) | 28.03.2009 12:23
image
Avatar
#45

@revel: Ale może byłbyś łaskaw zauważyć, że siłą Firefoxa są właśnie dodatki i pełna możliwość dostosowania przeglądarki do swoich potrzeb. Próba wmówienia sobie, że tylko "dzieciaki" korzystają z mozilli pokazuje na twoje kompleksy. Chciałeś cwaniakować, a budzisz jedynie żal.

Shogun (niezalogowany) | 28.03.2009 12:36
image
Avatar
#46

No i czego się cieszycie? Co?

Zaraz w wersji 3.0.9 wykryją nową groźną luke itd itp

Pozdrawiam Firefoksiów

Shogun (niezalogowany) | 28.03.2009 12:53
image
Avatar
#47

a to:
" Bezpieczeństwo w Internecie jest dla Ciebie ważne? Dowiedz się, dlaczego Firefox jest najbezpieczniejszą przeglądarką."

Jest propagandą. Nic dziwnego, ze wiekszośc na to leci... eh

Goro (niezalogowany) | 28.03.2009 13:20
image
Avatar
#48

FF nie otwiera wszystkich stron i jak widać jest dziurawy Używam IE8 bo jest lepszy i bezpieczniejszy.

JanDan (niezalogowany) | 28.03.2009 13:27
image
Avatar
#49

JO ino sie pytom na jakiej przeglądarce WY przemądrzałe ,,liski,,ściągneliście aktualizacje,jak w komunikacie 2 dni temu było zalecane,, nie używania jej do czasu aktualizacji,,???

tm (niezalogowany) | 28.03.2009 13:27
image
Avatar
#50

Dobrze, że szybko reagują na odkrycie luki, ale otwartość kodu tego wymaga, bo w nim szybciej znajduje się luki.

M$ wydaje poprawki raz na miesiąc, bo większość exploitów powstaje dopiero po wydaniu poprawek, poza tym częstsze wydawanie poprawek pociąga za sobą restart komputera/serwera a w biznesie nie jest sytuacja pożądana.

Killavus (niezalogowany) | 28.03.2009 13:27
image
Avatar
#51

[[ Zaraz w wersji 3.0.9 wykryją nową groźną luke itd itp ]]

I załatają ją. Na tym polega rozwój oprogramowania.

anonim (niezalogowany) | 28.03.2009 13:28
image
Avatar
#52

@Jakub
Firefox się sam aktualizuje.

Luke (niezalogowany) | 28.03.2009 13:29
image
Avatar
#53

teraz tylko czekam na aktualizacjię do "ósemki" dla Debiana ;)

lukas (niezalogowany) | 28.03.2009 13:30
image
Avatar
#54

Jak to mawiają userzy Win i IE "no i kolejny mit został obalony" Mowa oczywiście o podejściu MS do spraw bezpieczeństwa. W czwartek info wykrytej dziurze w FF, a na drugi dzień poprawki. W MS wydają biuletyn bezpieczeństwa na co oczywiście czekają ludzie znający temat "dziury w przeglądarkach", a potem odpowiednie osoby informują o nowych dziurach. Co na to MS. Czekajcie 30 dni! I to jest właśnie ten mit!!! Dziurawy FF jest szybko łatany, dziurawy IE nie. Czego bezpiecznie używać? To boli takich jak revel ;)

Wojtek1984 (niezalogowany) | 28.03.2009 13:44
image
Avatar
#55

@Slawek np. u mnie wszystko ok.
sprawdź ustawienia firewall'a, lub HIPS bo u mnie któryś też kiedyś blokował przeglądarki po aktualizacji, jeśli mu się wersje plików nie zgadzały, ale przy próbie połączenia pokazywał komunikat o tym, że program chce połączyć się z netem. Jeśli nie firewall stwarza Ci problem to nie wiem co.
Podziękowania dla Mozilli. Fakt faktem, że przez cyberprzestępców programy puchną na dysku i też wolę poprawki funkcjonalności, ale nie uważam, że bezpieczeństwo to pierdoła.
@Chum, co ci da, że będziesz miał super funkcjonalny program, jak ludzie, których jedynym celem w życiu jest zdobycie kasy, przy okazji niszcząc pracę innych czy to oprogramowanie o otwartym czy zamkniętym kodzie szybko wykorzystają lukę, aby wyczyścić Ci konto bankowe, skopiować prywatne pliki czy użyć Twojego PC jako zombi. Ich nie interesuje udowadnianie czegoś firmom MS, Apple, tylko kasa. Spyware na Twoim kompie Twoja szkoda, ale Twój komp jako zombi to zagrożenie dla innych. Może napisz swój program nie zwracając uwagi na bezpieczeństwo, zdobędzie sławę jako przykład negatywny, albo wymyśl jak pozbyć się cyberprzestępców, to twórcy FF i inni będą mogli zaoszczędzony czas i środki przeznaczyć na udoskonalenia, bo potwierdzam u mnie FF pobiera w tym momencie ok. 120 MB, ale to zależy od ilości otwartych kart (11) i zapisanych zakładek (ok 50), plików tymczas.itp.i też czasem wolno ładuje się video, ale to chyba też zależy od szybkości łącza. Nie mam już czasu i chęci prezentować swoich opinii kto ponosi winę za brak bezpieczeństwa i odnosi korzyści finansowe. Dla mnie luka nieodkryta i niewykorzystywana to luka niegroźna!

firgolor (niezalogowany) | 28.03.2009 14:06
image
Avatar
#56

a jak wyglądają takie błędy w 3.5 b4 nightly ??
czy już są poprawiane? czy one nadal je zawierają
nie mówię tu oczywiście o błędach które nie są rozwiązane bo to oczywiście bety...

Twórca Gier (niezalogowany) | 28.03.2009 14:18
image
Avatar
#57

Gdzieś ktoś tam napisał, że był głupi i używał Windowsa i Visual Studio, a teraz używa Linuksa i GNOME i jest dobrze, bo trzeba pogłówkować... Moim zdaniem główkować się powinno nad problemem programistycznym, a nie nad konfiguracją systemu. Luki są wszędzie, lecz rzeczy od MS nawet po kilku latach są używalne (WinXP, Office itp). Linux jest ciekawym środowiskiem, lecz nic poza tym. Dobrze używany Windows Vista (nie instalujemy trojanów :P) jest dużo bardziej produktywny. Jak dla mnie oszczędzanie czasu na konfigurację + niesamowicie wygodne Visual Studio to ogromne zalety. Może dlatego, że robię gry i nie lubię marnować czasu. Windows wydaje mi się o wiele bardziej responsywny (na FF na Linuksie muszę czekać ponad sekundę). Z Linuksem styczność mam dzięki uczelni i wyrobiłem sobie zdanie o tym systemie. Jest dobry na nudne dni. Jeżeli trzeba przysiąść i popracować - to tylko Windows. Najlepiej Vista - XP nie umie zarządzać pamięcią i marnuje dobry sprzęt. Antywirusy koniecznością? Bujda... Zamiast antywirusa wystarczy rozsądek, nowa przeglądarka, a gdy chcemy uruchomić podejrzaną binarkę to zawsze można użyć skaneru plików online lub sandboxa w postaci wirtualnej maszyny... WinAPI nie jest wolne od bugów, wywołane jest to koniecznością zachowania jako-takiej kompatybilności z poprzednimi wersjami systemu, ponieważ siła Windowsa tkwi w przyzwyczajeniu userów i łatwości obsługi. Czasami wydaje mi się, że poprawiają błędy np. w systemie Vista, po czym w skutek skarg użytkowników na nie działające programy wydają service pack, którego celem jest wprowadzenie bugów API Win32, które istniały w XP i wcześniej. Programy nie działają, bo korzystają z niektórych zabugowanych funkcji Win32 obchodząc bug. Gdy MS poprawi funkcję, program się wywali. (np. Zła funkcja zwraca listę w odwrotnej kolejności, to interpretujemy ją odwrotnie. A jak MS poprawi kolejność to my mamy źle :P ). Kompatybilność wsteczna stopuje postęp i to jest pięta achillesowa systemów Windows.

Raid (niezalogowany) | 28.03.2009 14:23
image
Avatar
#58

gdyby przyjrzeć się danym na stronach Secunii dotyczących IE7, Fx3 i Opera9 można zacząć zastanawiać się skąd ten wyjątkowo dobry nastrój użytkowników IE czy też Opery? IE odstaje od reszty więc nie będę kopał leżącego. Fx i Opera statystycznie wyglądają podobnie z nieznaczną przewagą Opery, w obu przypadkach prym wiodą błędy wysoce krytyczne niemniej jednak żaden z programów nie sięgnął po ekstremalnie krytyczny. zarówno Mozilla jak i Opera opisują w changelogach poprawione błędy, skąd więc przekonanie użytkowników Opery o "nietykalności" ich oprogramowania? nieładnie jest cudze obśmiewać, a swego nie znać

pioruns (niezalogowany) | 28.03.2009 14:24
image
Avatar
#59

@tm:
"M$ wydaje poprawki raz na miesiąc, bo większość exploitów powstaje dopiero po wydaniu poprawek, poza tym częstsze wydawanie poprawek pociąga za sobą restart komputera/serwera a w biznesie nie jest sytuacja pożądana."

Restart jest niepożądany wyłącznie na serwerze. W każdych innych warunkach nie stanowi większego problemu.
Poza tym, kolego, na serwerach nie ma Internet Explorera, tylko tryb tekstowy konsoli ew. praca zdalna. Mój Firefox jakoś nie wymagał restartu komputera po aktualizacji. Czy twój IE też tak robi? NIE.
Wg Ciebie częstsze aktualizacje są niepożądane w biznesie? No to jeszcze długa droga do wiedzy przed Tobą.

aaaaaaaaaaaaaa (niezalogowany) | 28.03.2009 14:36
image
Avatar
#60

A może to było ich specjalne działanie marketingowe, że odkryli błędy i od razu je poprawili

Eleks (niezalogowany) | 28.03.2009 14:44
image
Avatar
#61

Prawdopodobnie najnowsza wersja nightly to 3.6a1pre
do pobrania z ftp mozilli - a oreintuje się ktoś czy jest wersja polska ? bo ja na angielskiej jade.
Tak jak ktoś wyżej napisał - pare dodatków i firefox jest w pełni funkcjonalną, prawdopodobnie jedną z najlepszych przeglądarek.

Pablo (niezalogowany) | 28.03.2009 15:07
image
Avatar
#62

Była dziurka i nie ma dziurki :)FireFox jest najlepszy i jest przeglądarka ktora idealnie mozna dostosować do swoich potrzeb.Opera dobra szybka ale juz nie tak elastyczna jak ff:)

Shogun (niezalogowany) | 28.03.2009 15:21
image
Avatar
#63

@Pablo
Była dziurka, nie ma dziurki, będzie dziurka LOL

Powodzenia i mądrosci życze.

Ardziej (niezalogowany) | 28.03.2009 15:29
image
Avatar
#64

IE 8 - Patologiczna przeglądarka od M$, no i oczywiście dla webmasteró udręga
FF - Kombajn, ale za to szybki w przeglądaniu stron i niezawodny. No i słownik jest :)
OPERA - Fajna mała, szybka przeglądarka, ale zniechęca mnie brak słowników.
CHROME - Najszybsza, lekka i wygodna przeglądarka, słownik jest, ale zawiechy się zdarzają.

oficer (niezalogowany) | 28.03.2009 15:34
image
Avatar
#65

Pablo napisał:
"Opera dobra szybka ale juz nie tak elastyczna jak ff:)"

Zastanów się dokładnie nad tym co napisałeś.

anonim (niezalogowany) | 28.03.2009 15:44
image
Avatar
#66

@pioruns
Bo twój FF nie jest składnikiem systemu, tylko zwykłą przeglądarką.

Shogun (niezalogowany) | 28.03.2009 15:56
image
Avatar
#67

@Ardziej
Jesli FF to kombajn to ja jestem książę Walii
FF jest goły i wesoły.

Poza tym radzę każdemu na przyszłośc wypróbować danej przeglądarki, a nie prawić jaki to Firefox jest cudowny.

Kwarc (niezalogowany) | 28.03.2009 16:03
image
Avatar
#68

Hmm... a podczas premiery IE 8 już można było ściągnąć poprawkę, czyli luka została załatana zanim ujrzała światło dzienne.
Punkt dla IE.
Wprawdzie Mozilla nadąrza z łątaniem dziur, ale ten stan rzeczy nie potrwa zbyt długo, bo Fx się sypie. Gecko dostaje zadyszki na samym starcie biegu, a będzie dalej? Netscape'owy silnik (tak netscape'owy) silnik lata świetności ma dawno za sobą. Teraz muli się przy włączaniu i otwieraniu niektórych stron. Ogólne chodzi tak jakby wybierał się na emeryturę.
Spytacie skąd we mnie tyle niechęci do Fksa, otóż korzystałem z liska aż do eventu, którym był Download Day. Pobrałem przeglądarkę i po chwili musiałem wypowiedzieć magiczne WTF! Mulił się i chodził jak babcia po rehospitalizacji, a nim się uruchomił to dziadzek zdąrzył streścić mi historię swego życia.

Binio (niezalogowany) | 28.03.2009 16:06
image
Avatar
#69

Dobrze że szybko załatali dziure ^^ Ale i tak zostaje przy operce ;]

OTWÓRZCIE OCZY!! (niezalogowany) | 28.03.2009 16:09
image
Avatar
#70

ale wy się kłócicie jak małe dzieci ;/
jeśli nie możecie przekonać się która przeglądarka jest najlepsza to zajrzyjcie czasami do takich czasopism komputerowych, tam specy testują każdą tak samo i są neutralni a nie nastawieni na zysk i komerche wiec mowią prawdę i sami się przekonacie , dzieci NEO, dorośli PRL i inni

Kwarc to ty jesteś WTF? (niezalogowany) | 28.03.2009 16:17
image
Avatar
#71

do kwarca -->dziwne bo tylko ty się skarżysz na ff ze ci nie działał, możne twój komp którego dostałeś od dziadka opowiadającego historie młodości firmy netscape jest porostu już przestarzały. Pamiętaj komp to nie tylko głośniki monitor i metalowe pudło przy nogach, to tez masa sterów oprogramowania, programów i aplikacji

pablo (niezalogowany) | 28.03.2009 16:28
image
Avatar
#72

oficer zastanowiłem się bo korzystałem z opery przez wiele lat i ff można lepiej dostosować i łatwiej nisz opere.porównaj jak się blokuje reklamy np w ff wystarczy abdlock plus a w oprze nie masz programu tylko recznie trzeba to robić .Oficer zastanów się nad sobą.:D A i gartuluje używania chrome przeglądarki ubogiej i tandetnej bo jesteś szpiegowany :D

Joker (niezalogowany) | 28.03.2009 17:03
image
Avatar
#73

Pisze się 'niż'.
Że co jest szpiegowane, @pablo?

Bender (niezalogowany) | 28.03.2009 17:21
image
Avatar
#74

Zastanawia mnie czasem jak to jest że Ci co narzekają na FF to jednocześnie z niego korzystają?? Jeśli taka zła to czemu nie korzystacie z IE?? Czy piszecie tylko żeby was świat zobaczył przez żałosny wpis i narzekanie jak stara baba?

oficer (niezalogowany) | 28.03.2009 17:23
image
Avatar
#75

@pablo
Sam jesteś ubogi i tandetny. Krytykujesz inną przeglądarkę nawet jej nie znając. Chrome jest zdecydowanie bezpieczniejszy, szybszy i lżejszy, a te bajki o szpiegowaniu są wyssane z palca przez takie neodzieciaki jak ty.

tm (niezalogowany) | 28.03.2009 17:29
image
Avatar
#76

@pioruns

[[Wg Ciebie częstsze aktualizacje są niepożądane w biznesie? ]]

Jasne, że są potrzebne, ale ja mówiłem o restartach systemu operacyjnego.

Bender (niezalogowany) | 28.03.2009 17:30
image
Avatar
#77

Tam gdzie wpis o przeglądarkach tam trolle z każdej strony a najbardziej słychać trolle Operowe, wasza przeglądarka jest zamknięta i zainteresowanie ludzi Operą jest znikome. Drugie, jest bardzo rozbudowana i czy sądzicie że przy takim rozbudowaniu programiści Opery nie zrobili żadnych błędów?? Jest ich mnóstwo tylko nikt tego nie sprawdza bo nikomu się nie chce.

firefox ma najwięcej dziur ?! (niezalogowany) | 28.03.2009 17:40
image
Avatar
#78

kto z was mówił że firefox ma najwięcej dziur ?

Wyniki firefoxa :

http://secunia.com/advisories/product/19089/?task=advisories

Wyniki IE :

http://secunia.com/advisories/product/11/?task=advisories


te z czerwonym X to jeszcze nie załatane !

Ta dziura w firefox z czerwonym X to właśnie ta którą dzisiaj załatali - tylko secunia nie odświeżyła strony...

pit (niezalogowany) | 28.03.2009 18:15
image
Avatar
#79

@pablo
do opery masz też gotowe adblocki, sam z niego korzystam. Możesz pobrać i wyedytować liste blokowanych serwerów. Natomiast ile funkcji masz w operze, które w fx trzeba osobno pobierać? I jak taki fx po pobraniu tych wszyskich dodatków sie spowalnia?
A co do chrome i szpiegowania - google jużdawno cie wyszpiegowało, nawet reklamy bedzie ci układać pod względem twojej aktywnosci w internecie... a mimo wszystko używasz tego google.

Patryk (niezalogowany) | 28.03.2009 18:45
image
Avatar
#80

Mozilla jest i pewnie będzie najlepszą przeglądarką.

Koresh (niezalogowany) | 28.03.2009 19:47
image
Avatar
#81

@ Niebadziew!
CHłopie! Wychwalasz IE8 i Operę (też mają luki, spokojnie), to zauważ jakie jest tempo łatania dziur. Swego czasu Opera olała kolesia, który odkrył lukę i poinformował Opera ASA o tym fakcie. Gość się zdenerwował i po miesiącu poinformował o luce szersze grono. O tempie MS chyba nie ma co wspominać...
Firefox jest tak wolny, że wyprzedziło go nawet Chrome?!!! Buahahaha! Koleś, chyba nie jesteś na bieżąco od daaaawna - Chrome (teraz wraz z Safari 4 beta) od dawna dzierży palmę pierwszeństwa jeśli chodzi o szybkość. Popatrz sobie na testy - różnice są nokautujące dla Firefoxa, Opery i czego-tam-sobie -jeszcze-chcesz. IE 7 i 8 to już w ogóle totalny ogon.
Tak na marginesie - ile jeszcze na porządnym portalu można czytać głupawych komentarzy pryszczatych lamerów, pozujących na "webmastah"??? Ludzie, po kiego grzyba walicie takie teksty-kupy w newsie o programie, którego nawet nie używacie??? Zawsze znajdzie się jakiś przypał wyskakujący z tekstem "X rulez, Y the best" etc. Co, myślicie że zauroczycie kogoś swoją głupotą i pod jej wpływem cały świat zmieni przeglądarkę na taką jak wasza?
DP to świetny portal, niestety komentarze to w 90% totalne dno... Sytuacje ratują śladowe ilości cennych i mądrych głosów, które czyta się z przyjemnością.

anonim (niezalogowany) | 28.03.2009 20:19
image
Avatar
#82

@Bender
Korzystam z Firefoxa (właściwie to z Iceweasela) jak jestem na Linuxie to muszę. Osobiście wolę IE, ale, że na Linuxa defaultowo jest niedostępny, a bawim się z CrossOverem czy Wine mi się nie chce, to z niego korzystam, ale preferuję IE. Zadowolony?

anonim (niezalogowany) | 28.03.2009 20:19
image
Avatar
#83

ej chlopaki od opery brakuje wam newsow swojej niszowej przegladarki ze musicie trollowac w newsach o FF ? niedlugo bedzie z wami gorzej jak z linuxowcami, wystarczy otworzyc pierwszy lepszy news o windowsie i w 90% pierwsze wpisy sa od ludzi z linuxa, to samo w tematach o FF, jak was tak boli FF to po co tu zagladacie ? Ja rozumiem ze boli was wynik waszej przegladarki Netscape was prawie dogonilo, nie jest dobrze z Opera, i nigdy nie bedzie. Musicie sie z tym pogodzic ze juz zawsze bedziecie mieli ten 1% no max 2%. A takim trolowaniem jeszcze bardziej zrazacie do siebie przyszlych userow.

Energizer (niezalogowany) | 28.03.2009 20:22
image
Avatar
#84

Właśnie próbowałem uruchomić Firefoksa na Qt no i prawie zadziałało. Wyświetlało się wszystko oprócz tekstu i ikonek ;-)

lok (niezalogowany) | 28.03.2009 20:35
image
Avatar
#85

tylko nie Firefox.

Pablo (niezalogowany) | 28.03.2009 20:54
image
Avatar
#86

Pit ale włąsnie o to hcodzi w ff zeby te dodatki dobierac samemu takie jakie sie che dlatego mowie o wiekszej elastycznosi ff od opery.Ludzie nie potrafia czytac zee zrozumieniem ja nie powiedziłem ze opery sie nie da dostosowac.Uwazam ze opera jest super ale wole ff a dla kazdego jest cos miłego ;)

TT (niezalogowany) | 28.03.2009 21:03
image
Avatar
#87

Jak ktoś kto używa dziurawego Avant Browsera na dziurawym IE może pisać coś na temat bezpieczeństwa ?

anonim (niezalogowany) | 28.03.2009 21:31
image
Avatar
#88

bez ściemy
nie czekałem na aktualizacje
sam sobie pakiety zbudowałem

Pablo (niezalogowany) | 28.03.2009 22:38
image
Avatar
#89

Do anonim,Udowodnij pokarz ten pakiet co stworzyłeś ??

do operowych móndrali (niezalogowany) | 28.03.2009 23:39
image
Avatar
#90

Mam w moim Firefoxie 20 rozszerzeń. Korzystam czasami również z Opery i nie widzę wyraźnej szybkości Opery nad FF. Doprawdy nie wiem czym się tak podniecacie.
Poza tym wasza Operka nie chroni przed clickjackingiem, atakami XSS, przekierowaniami (dodatek NoScript, którego funkcje mają być wbudowane w następnego Firefoxa).
Opera jest tylko bezpieczniejsza dlatego, że prawie nikt jej nie używa (1% światowego rynku - meeega sukces)!

FF bez ograniczeń (niezalogowany) | 28.03.2009 23:42
image
Avatar
#91

Opera to ograniczony, zakuty tłuk, który nie chce sie rozwijać! W dodatku ma dziury, które łata raz na ruski rok!

Fox (niezalogowany) | 29.03.2009 0:55
image
Avatar
#92

I tak nowy IE jest dużo lepszy od tego *** FF i na pewno jest szybszy.

Przemo (niezalogowany) | 29.03.2009 2:32
image
Avatar
#93

Sam używam FF bo jest najlepsza i tego po prostu nie można podważyć, ale nie znaczy to, że jest bardzo dobra. Często nie odpowiada. Ma też parę drobnych błędów, które nie są naprawiane. O dziwo nawet jeden pojawił się wraz z trzecią edycją (tzn., że w dwójce go nie było).

**** (niezalogowany) | 29.03.2009 7:39
image
Avatar
#94

Śmiga aż miło.Żadne Opery,IE..etc Tylko Firefox!

Lazarus (niezalogowany) | 29.03.2009 11:26
image
Avatar
#95

@FF bez ograniczeń
@****
Na tym vortalu nie potrzebujemy takich fanatycznych neofanbojów ja wy.

Sam korzystam z Opery, ale to nie oznacza, że muszę krytykować użytkowników innych przeglądarek.

anonim (niezalogowany) | 29.03.2009 12:34
image
Avatar
#96

Do Pablo , zadowolony

iceweasel-dbg_3.0.8-1_i386.deb
iceweasel-gnome-support_3.0.8-1_all.deb
iceweasel_3.0.8-1_i386.deb
libmozillainterfaces-java_1.9.0.8-1_all.deb
libmozjs1d-dbg_1.9.0.8-1_i386.deb
libmozjs1d_1.9.0.8-1_i386.deb
libmozjs-dev_1.9.0.8-1_i386.deb
python-xpcom_1.9.0.8-1_i386.deb
spidermonkey-bin_1.9.0.8-1_i386.deb
xulrunner-1.9-dbg_1.9.0.8-1_i386.deb
xulrunner-1.9-gnome-support_1.9.0.8-1_i386.deb
xulrunner-1.9_1.9.0.8-1_i386.deb
xulrunner-dev_1.9.0.8-1_i386.deb

pablo (niezalogowany) | 29.03.2009 13:01
image
Avatar
#97

A wyglad ff jest juz taki staroswiecki i duze zuzucie ramu.ff jest spoko opera tez

Pablo (niezalogowany) | 29.03.2009 13:04
image
Avatar
#98

Pogodzę was Google Chrome najlepszy :D

Shogun (niezalogowany) | 29.03.2009 13:25
image
Avatar
#99

@FF bez ograniczeń
@do operowych móndral
i do innych mondziołów

Opera poprawnie skonfigurowana daje wysoki poziom bezpieczeństwa.
Osobiście posiadam liste ok 5000 poblokowanych adresów stron, masek plików, skryptów itd. Siedze już na Operze 4 lata. Przez ten czas nie miałem formata a antywirus w kompie nie ma co robić.

Zainstalowałem Operę mojej siostrze ciotecznej jakieś 3 lata temu. Jest kompletnym laikiem w stych sprawach. Komp u niej też jest czysty.

Kolega się uparł i korzystał z Firećwoksa i miał format co jakiś czas. Zmienił na Operę i nie chce słyszeć o jakiejkolwiek innej przeglądarce.


Wiem w czym tkwi problem.

Większośc z was nie potrafi skonfigurowac Opery. Nie potraficie ustawić sobie najprostszych funkcji.

I co z tego, że Opera ma te 1% uzytkowników.

WIADOMO, ŻE ODSETEK LUDZI INTELIGENTNYCH NA ŚWIECIE JEST MAŁY.

Pozdrawiam fanów FF z zaplutą broda.

ll (niezalogowany) | 29.03.2009 13:27
image
Avatar
#100

Nie zebym sie czepiał, ale ff jest skończony safari i chrome uzywają webkit, google i apple pakują niezła kasę w rozwoj tego silnika (plus społeczność rzecz jasna), a gecko powoli zaczyna odchodzić do lamusa. Opera software mimo kryzysu notuje ciągły wzrost dochodów. Google ktore sponsoruje ff w 90 % wypuściło własną przegladarkę. Łaskawie przedłużyli im kontrakt do 2012, ale tylko czekać kiedy w chrome pojawią się rozszerzenia, to ff długo nie pociągnie. I opery uzywa odpowiednio 7,6 i 10,15 % uzytkowników w Polsce, zaleznie od statystyk

Koresh (niezalogowany) | 29.03.2009 14:08
image
Avatar
#101

@ Shogun
Od pewnego czasu jestem Twoim wielkim fanem, naprawdę! kiedy myślę że już że szambo jest pełne - Ty zawsze wyskoczysz z jakimś śmiesznym komentarzem. Głupim, ale nadal śmiesznym.
Brawo, tak trzymać. Weekend jest po to żeby się wyluzować i pośmiać, także - DAWAJ! Rozbaw nas!
P.S. Przepraszam, że nie piszę tego pod Operą, ale nie umiem jej skonfigurować, co robić...

anonim (niezalogowany) | 29.03.2009 14:30
image
Avatar
#102

już pobrałem 2 dni temu

Pix (niezalogowany) | 29.03.2009 14:34
image
Avatar
#103

@Shogun
"Osobiście posiadam liste ok 5000 poblokowanych adresów stron, masek plików, skryptów itd." - LOL. U mnie to załatwia Noscript i ok 6-7 wpisów w Adblock.

"Wiem w czym tkwi problem.
Większośc z was nie potrafi skonfigurowac Opery. Nie potraficie ustawić sobie najprostszych funkcji." - tu masz rację. Osobiście jak mam klikać więcej niż 3-4 razy w celu znalezienia jakieś funkcji to rezygnuję. Chyba FF mnie za bardzo mnie rozpieszcza.

Apropo - może wiesz jak ustawić w O żeby po kliknięciu na linka z CTRL kartę otwierało i nie przechodziłby do niej?? W moim przypadku nie mogę używać środkowego przycisku myszki.

Descartes (niezalogowany) | 29.03.2009 14:56
image
Avatar
#104

@ Shogun

"Opera poprawnie skonfigurowana daje wysoki poziom bezpieczeństwa."

Firefox poprawnie skonfigurowany daje wysoki poziom bezpieczeństwa.

"Osobiście posiadam liste ok 5000 poblokowanych adresów stron, masek plików, skryptów itd. Siedze już na Operze 4 lata. Przez ten czas nie miałem formata a antywirus w kompie nie ma co robić."

Osobiście nie posiadam listy poblokowanych adresów stron, masek plików, skryptów itd. Siedze już na Firefoksie 6 lat (0.6). Przez ten czas zmienialem system kilka razy a antywirus w kompie wciaz nie ma co robić.

"Zainstalowałem Operę mojej siostrze ciotecznej jakieś 3 lata temu. Jest kompletnym laikiem w stych sprawach. Komp u niej też jest czysty."

Zainstalowałem Firefoksa mojej wlasnej siostrze jakieś 4 lata temu. Jest kompletnym laikiem w stych sprawach. Komp u niej też jest czysty.

"Kolega się uparł i korzystał z Firećwoksa i miał format co jakiś czas."
->ach, to problem kolegi chyba, i moze zamilowanie do formatow?
"Zmienił na Operę i nie chce słyszeć o jakiejkolwiek innej przeglądarce."
->ale formatuje dysk wciaz co jakis czas, tak?

Kolega się uparł i korzystał z kUpery i czesc stron nie dzialala. Zmienił na Firefoxa i nie chce słyszeć o jakiejkolwiek innej przeglądarce.

"Wiem w czym tkwi problem."

Ja tez

"Większośc z was nie potrafi skonfigurowac Opery. Nie potraficie ustawić sobie najprostszych funkcji."
Tutaj zapomnial kolega napisac, ze sam jest polbogiem swiata komputerow i ON z PEWNOSCIA umie WSZYSTKO. Ale trzymajac sie konwencji...:

Większośc z was nie potrafi skonfigurowac Firefoxa. Nie potraficie ustawić sobie najprostszych funkcji.

"I co z tego, że Opera ma te 1% uzytkowników.

WIADOMO, ŻE ODSETEK LUDZI INTELIGENTNYCH NA ŚWIECIE JEST MAŁY."

Tak samo jak kompletnych debili. Odsetek ludzi z IQ powyzej 140 jest taki sam jak odsetek ludzi z IQ ponizej 70. A moze opery uzywa tylko odsetek z dolnego konca skali? Masz jakis dowod ze jest inaczej, czy tak sobie po prostu jazgoczesz?

"Pozdrawiam fanów FF z zaplutą broda."

Pozdrawiam fanow opery, ktorych lubie i szanuje, bo to tylko przegladarka - wystarczy uzywac z glowa, rozsadnie - nawet IE da sie oswoic jak ktos bardzo chce, i nie mam zamiaru obrazac kogos tylko dlatego, ze woli niebieskie od czerwonego. A tepi idioci pozostana idiotami niezaleznie, jakiej przegladarki uzywaja, taki typowy dres z dostepem do komputera - bedzie krzyczal i sie miotal tak dlugo, az sie znudzi, albo dostanie w twarz. Najlepiej zostawic w spokoju, nie karmic, i wykazac zrozumienie, w koncu niewiele to madrzejsze od pieska, a pieski sa fajne, nawet jak szczekaja ;)

ttt (niezalogowany) | 29.03.2009 15:52
image
Avatar
#105

@ II - co jest takiego wspaniałego w Spyware Chrome ?

.......................:::>.... (niezalogowany) | 29.03.2009 16:11
image
Avatar
#106

ja tam korzystam z Lynx'a xD

A jakie efekty graficzne :D:D

I reklam nie ma

kuba (niezalogowany) | 29.03.2009 16:24
image
Avatar
#107

moze i opera nie taka elastyczna i konfigurowalan jak firefox - ale... firefox ładuje sie w 10 sekund z czystą startową kartą. opera w 3 i na dodatek jeszcze kilka kart w ten czas zdąży wczytać... firefox jest już zbyt ociężały niestety. a używałem go bardzo długo i dopiero niedawno przesiałem się na operę (która także ma jakieś małe niedoróbki - np. czasem nie reaguje na klikanie w link :| ).

za dużo! (niezalogowany) | 29.03.2009 16:53
image
Avatar
#108

Ile mozna tego tu pisać? Jedno wydanie z serii 3.0.x a tu 100 komentarzy. Ja też uwielbiam Firefoksa ale żeby aż tak się podniecać zwykłą wersją poprawkową...

anonim (niezalogowany) | 29.03.2009 17:12
image
Avatar
#109

Operka jest spoko, szybka i w ogóle.
Chrom chyba najszybszy, choć brak mi w nim paru istotnych opcji.
FF może najszybszy, nie jest ale u mnie najlepiej radzi sobie z gmailem i pocztą wp+noscript.

Wszystkie z wymienionych są dobre, ale na dzień dzisiejszy najbardziej podchodzi mi FF, najwygodniej mi się go używa po prostu.


I chyba o to chodzi ;)
No, przydała by się może jeszcze funkcja wklej+otwórz ;)

Monkey (niezalogowany) | 29.03.2009 18:16
image
Avatar
#110

FF ma jedną wadę, której nie ma ani Opera, ani IE - źle zarządza pamięcią. Na moim kompie Opera ma średnio 45-60 MB w zalezności od ilości kart, a IE nigdy nie przekracza 100 MB (wyraźnie gorzej radzi sobie od Opery). FF natomiast po 10 minutach szybuje do 180 MB i nie schodzi poniżej tej granicy. Zmieniałem ustawienia cache w config, wyłączyłem zbędne wtyczki i nic. Co do bezpieczeństwa, to wyznaję pogląd, że najlepszym antywirusem jest użytkownik :)

Banan (niezalogowany) | 29.03.2009 18:46
image
Avatar
#111

Oj te wasze kłótnie jak zwykle :/ Ja tam jestem za wszystkimi przeglądarkami oprócz IE.

Virtual_ManPL (niezalogowany) | 29.03.2009 20:03
image
Avatar
#112

jakie dziury ?
dzialam na hourly buildach...

Pix (niezalogowany) | 29.03.2009 20:24
image
Avatar
#113

@anonim | IPHASH : TL-T3-0P-S0
Na stronie dodatków Mozilli wpisz "paste go" - na pewno coś znajdziesz. Sam kiedyś miałem to dołożone ale... już przy FF2 okazało się niepotrzebne. W FF równie często używam myszki, klawiatury jak i ich kombinacji.

konuhageruke (niezalogowany) | 29.03.2009 20:26
image
Avatar
#114

Śmieszą mnie te kłótnie ff vs IE vs Opera - bo każdy lubi co ma i tyle wie co DLA NIEGO lepsze.

@Descartes
Świetnie to podsumowałeś!

ati (niezalogowany) | 29.03.2009 20:35
image
Avatar
#115

Kiedyś czytałem że nokia portuje firefoxa
na Qt. Czy nie wie ktoś gdzie mógł bym
to pobrać - mogą być źródełka?

Mite (niezalogowany) | 29.03.2009 20:37
image
Avatar
#116

@Pix:
Ctrl+Shift+klik załatwia sprawę.

Uprzedzam pytanie "czemu nie sam Ctrl?":
Po prostu w operze taka kombinacja od dawien dawna sluzy jak skrut do zapisywaniaroznych elemntow (programow, obrazow itd) zamiastk klikac prawym przyciskiem i wybierac z menu kontekstowego, a nie zmieniano tego (i pewnie nie zostanie zmienione) dlatego zeby starzy użytkownicy nie musieli sie przestawiac.

@Descartes:
Ładnie wypunktowałeś Shogun'a, i nie powiem w wiekszosci masz racje, ale konfiguracja firefoxa jest jednak prostrza niz opery - niestety jej developerzy nie stawiaja na prostote konfiguracji, co wielu początkujących, bądź co bądź, zniechęca.

A co do stwierdzenia:
"Kolega się uparł i korzystał z kUpery i czesc stron nie dzialala"
Tak to jest jak przeglądarka stawia nacisk na zgodność stron ze standardami (zwłaszcza Opera 10, bo w 9 nie zauwazylem większych problemów) a to jeszcze kuleje w sieci (pokutuje przyzwyczajenie webmasterow do IE). FF natomiast dobrze interpretuje srony zarowno poprawne jak i te niepoprawne.

@anonim:
"No, przydała by się może jeszcze funkcja wklej+otwórz"
A w Operze jest ;)

Pozdrawiam

KadeT (niezalogowany) | 29.03.2009 20:55
image
Avatar
#117

FF jest bardzo dobrą przeglądarką można go najlepiej skonfigurować jeszcze tylko niech poprawią trochę zużycie ramu i będzie git:)

mleczakm (niezalogowany) | 29.03.2009 21:50
image
Avatar
#118

O co się kłócić? Jak ktoś używa IE i jest szczęśliwy - co nam do tego? I tak połowa wymądrzających się tutaj (a myślę że więcej) korzysta z konta administratorskiego, a wtedy ani mozilla, ani opera nie pomoże.

Jednocześnie pytam się czy zna ktoś nazwę tego dodatku do firefox'a, który zmniejsza zużycie ramu?

win (niezalogowany) | 29.03.2009 23:27
image
Avatar
#119

dobrze ze szybko lataja.to sie chwali:)

sebastek_m (niezalogowany) | 30.03.2009 1:39
image
Avatar
#120

Ja tak sobie Was czytając, zacząłem się zastanawiać podług jakich kryteriów można ocenić LEPSIEJSZOŚĆ przeglądarki WWW. Jedni mówią o ilości luk, inni o numerkach wersji, jeszcze inni o RAMie, są tacy których tok myślenia jest dla mnie wcale zrozumiały, a też oceniają. Od wersji 1.5 stosuję FF i bardzo lubię tą przeglądarkę gdyż się do niej przyzwyczaiłem. Projektowałem też kilka stron internetowych i dlatego nie lubię żadnej innej przeglądarki a zwłaszcza IE.
Wracając do tematu i problemu LEPSIEJSZOŚCI to wydaje mi się, że dobra przeglądarka to taka która potrafi wyświetlić i obsłużyć, procentowo największą cześć stron WWW dostępnych w sieci Internet.
Od jakiegoś czasu mieszkam na terenie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej i powiadam Wam, tylko IE!
FF i inne na tym samym silniku, Opera oraz inne wynalazki nie nadają się do poważnych zastosowań. Za "poważne zastosowanie" uznałem coś co w życiu jest ważne, czyli kontakt z urzędami, bankami, sklepami, czy dostawcami gazu, możliwość przejścia przez wymagane w pracy szkolenia, nawet rezerwacje lotów czy biletów kolejowych wymagają użycia IE.
Wasze i moje mądrości na temat funkcjonalności przeglądarek są NICZYM jeśli chcemy zapłacić online podatek czy rachunek.

Na marginesie: ja osobiście poszedłem na kompromis: wymagające tego witryny obsługuje mi silnik z IE a wynik tego zamknięty jest w interfejsie FF :-) (dodatek do FF 'IE Tab').

pozdro dla wsiech

tak trzymajcie! macie racje! najlepsza jest przeglądarka którą Wy macie w swoim systemie! i tak Wam dopomóż Bóg! o'le!

sebastek_m (niezalogowany) | 30.03.2009 3:36
image
Avatar
#121

@Shogun aleś się dał sprowokować, jazda bez trzymanki.

pozdro dla wsiech

Jacka (niezalogowany) | 30.03.2009 9:46
image
Avatar
#122

Paste&Go lul, a co to takiego? Ja w moim FF zaznaczm link i przeciagam na pasek kart. Proste i bez zadnych wtyczek....

volt (niezalogowany) | 30.03.2009 11:09
image
Avatar
#123

sebastek, ja jakoś od kilku lat dokonuje przelewów bankowych do kilku banków firefoksem i nie mam z tym najmniejszych problemów... strony wymagające silnika IE można policzyć na palcach jednej ręki

no chyba ze używasz dalej wersji 2.0.x zamiast 3.1...

Master_zonk6 (niezalogowany) | 30.03.2009 11:41
image
Avatar
#124

@sebastek_m

Jeśli uzywasz IE do kontaktu z bankami to WSPÓŁCZUJĘ!

Egon (niezalogowany) | 30.03.2009 11:58
image
Avatar
#125

Ciekawe że przez dwa dni zdążyli przetestować, tak aby wykluczyć wiekszość problemów - nierealne. Dlatego MS wydaje rzadziej.

Bobby (niezalogowany) | 30.03.2009 12:03
image
Avatar
#126

Śmieszy mnie to zachwalanie IE i to, że niby FF jest taki straszny. Jestem webmasterem od prawie 10 lat i mogę śmiało napisać, że IE to największe padło wśród przeglądarek. Do FF szybko wydawane są aktualizacje, do Opery także. "IE no komments". Szybkość działania FF oraz Opery jest zadowalająca. IE jak wcześniej. A teraz najlepsze - standardy. Opera przechodzi test Acid3 100/100, FF 71/100 a IE? IE6 12/100, IE7 12/100. IE8 nie sprawdzałem i nie mam ochoty sprawdzać, bo pewnie jest tak samo albo podobnie. I dla wiadomości "znawców", każdy soft ma dziury. ŻAL.PL

JanDan (niezalogowany) | 30.03.2009 14:23
image
Avatar
#127

A Jo mom od 5 lat wszystkie 3 przegladarki FF,Opera,IE8.Kazda ma wady i plusy .A najwazniejsze że do wszystkiego trzeba mieć głowa a niy kapuściany łeb.A ztego co tu czytom to nawet łbów kapuścianych niema,ino same GŁĄBY!!

Joker (niezalogowany) | 30.03.2009 18:36
image
Avatar
#128

No i dzisiaj na milw0rm pojawil sie kolejny exploit, ktory dziala na kazdej wersji Firefoxa (wlaczajac nightly builds)

Pix (niezalogowany) | 30.03.2009 19:04
image
Avatar
#129

@Mite - dzięki.
"Uprzedzam pytanie "czemu nie sam Ctrl?"" - hehe...
Mnie nie interesuje dlaczego tak jest (bo to nieważne), interesuje mnie jak to zmienić (bo to rozwiąże mi brak kompatybilności FF i O).
PS. Pogrzebię sobie w ustawieniach klawiatury, ale pierwsze podejście - pudło.

sebastek_m (niezalogowany) | 30.03.2009 22:09
image
Avatar
#130

@volt - mój bank niestety nie wspiera nic innego jak IE, stron przeznaczonych tylko na IE jest więcej niż Tobie się zdaje, przynajmniej Wielkiej Brytanii

@Master_zonk6 - dzięki za współczucia, ale nie ma potrzeby, przyzwyczaiłem się, choć pierwsze kilka miesięcy nie powiem drżałem o stan mojego konta - zupełnie bezpodstawnie.

@Bobby - masz racje - ale zarazem tej racji nie masz - nikogo poza twórcami stron wynik testu Acid3 nie interesuje. Gdy wysyłasz faksem fakturkę za dobrze zrobioną stronkę, masz gdzieś jakim protokołem jest ona przesyłana i dlaczego faks piszczy tak a nie inaczej! Chcesz kasę za robotę i tyle!

Entuzjastów takich jak Wy czy Ja jest w społeczności internetowej procentowo NIEWIELE, a cała reszta normalnych korzystaczy z dobrodziejstw Internetu nawet nie widzi różnicy pomiędzy Windowsem a Linuxem (tu mnie poniosło :-) ) co dopiero między przeglądarkami. Przeglądarka ma działać i tyle.

pozdro dla wsiech

Master_zonk6 (niezalogowany) | 31.03.2009 15:53
image
Avatar
#131

@sebastek_m
W Operze masz taką funkcję: Przedstawiaj się jako Internet Explorer. W większości przypadków działa ;)

des (niezalogowany) | 31.03.2009 18:10
image
Avatar
#132

@volt:
Lloyd chodzi, halifax&bank of scotland chodzi, HSBC zdaje sie tez, a nawet w Irlandii aib, halifax, permament tsb i boi tez dzialaja.

Jaki bank Ci nie dziala, chetnie sprawdze.

master (niezalogowany) | 09.04.2009 16:17
image
Avatar
#133

Miałem IE...,Operę,FF,Chrome. Od tygodnia "jadę" na Safari 4.0 beta. Dodatkowo zostawiłem Chrome.IE odinstalowałem. Wracając do Safari: jest rewelacyjna,najszybsza z wszystkich, test ACID 3-100/100,pożera mało pamięci,po ukończonej sesji jest niewiele do usunięcia (klka megab.). Naprawdę jest świetna! Namawiam do korzystania z niej mimo,że nie ma dodatków a interfejs jest typowo windows'oski.

Grzybu (niezalogowany) | 14.04.2009 10:56
image
Avatar
#134

I tak trzymać!!! Gratuluję czujności Mozilla

adirucio (niezalogowany) | 14.04.2009 16:11
image
Avatar
#135

ciekawe czemu nikt nic nie mówi o Epiphany??? To bardzo dobra i szybka przeglądarka ;) mało pamięci pożera, jest lekka i na silniku Gecko :) a wracając do tematu:
mało jest korporacji które zaraz po pojawieniu się luki wydają łatkę. do nich zalicza się Mozillę ;) moim zdaniem najgorszą, najbardziej podziurawioną i najwolniejszą przeglądarką wszechświata jest: IE. No comment's!

anonim (niezalogowany) | 14.04.2009 21:45
image
Avatar
#136

U mnie cos jest nie tak od wczoraj nie moge otworzyc mozzili-pisze ze nie mozna otworzy w wyniku bledu-wie ktos co z tym zrobic?Juz ja odinstalowalam i zainstalowalam na nowo-wciaz to samo

@nonymus (niezalogowany) | 28.04.2009 14:45
image
Avatar
#137

w tej chwili aktualizuje do 3.10

wallpapermama (niezalogowany) | 07.08.2009 23:15
image
Avatar
#138

nie wiem co wy chcecie od firefoxa, najlepsza przegladarka jaka mogla powstac http://www.islandswallpaper.com

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av