Mozilla przedstawia plany dotyczące Firefoksa 4

11.05.2010 12:18, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Mike Beltzner z fundacji Mozilla udostępnił na swoim blogu część planów dotyczących kolejnej dużej aktualizacji przeglądarki internetowej Firefox. Premiera Firefoksa 4 zbliża się wielkimi krokami.

Pracownicy Mozilli postawili przed sobą trzy główne cele, które chcą zrealizować, wydając nową wersję przeglądarki - to szybkość, moc i dostępność. Nowy Firefox ma błyskawicznie wczytywać strony WWW, obsługiwać HTML5 i nowe standardy internetowe, a także umożliwić użytkownikom pełną kontrolę nad przeglądarką, danymi i korzystaniem z Sieci. Beltzner zamieścił na blogu pokaz slajdów, który wprowadza nas bardziej szczegółowo w plany Mozilli dotyczące Firefoksa 4.

W nowej wersji programu pojawi się uproszczony, bardziej intuicyjny interfejs, rozszerzona możliwość edytowania ustawień przez użytkownika czy przypisanie aplikacji do kart. Wygląd przeglądarki będzie najprawdopodobniej taki, jak informowaliśmy pod koniec kwietnia. Karty będą wyświetlane nad paskiem adresowym, który będzie miał bardziej prostokątny kształt niż obecnie. Firefox będzie wyświetlać też niewielkie okna komunikatu przypisane do paska adresowego. Pozwolą one na zapamiętywanie haseł czy instalowanie dodatków. Kolejne zmiany to synchronizacja i archiwizowanie danych. Będą one możliwe dzięki funkcji Firefox Sync (obecnie projekt Weave). Menadżer dodatków będzie wyświetlany w karcie przeglądarki - szerzej na ten temat pisaliśmy pod koniec kwietnia. Firefox 4 będzie obsługiwać technologię HTML5, pojawi się także interfejs programistyczny dla animacji (również w widoku pełnego ekranu). Planowana jest również obsługa CSS3, CSP i WebSockets.

Mozilla chce poczekać z udostępnieniem wersji beta Firefoksa 4 do czerwca, natomiast wersja kandydująca do wydania ma zostać opublikowana w październiku. Część z zaprezentowanych planów może ulec zmianie - poinformował Beltzner. Więcej informacji na temat Firefoksa 4 Mozilla zaprezentuje w przyszłym miesiącu.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (92)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fishek | 11.05.2010 12:21#1

czekam z niecierpliwoscia. przez mulenie wersji 3.6.x przesiadlem sie na chrome, mysle ze tymczasowo.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wawrzyn87 | 11.05.2010 12:28#2

już tyle napsuli w tym firefoxie że raczej jest nie do odratowania :) zamula, jest wolna... dno

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Meszuge | 11.05.2010 12:29#3

To miło, że ma błyskawicznie wczytywać strony, ale czy ma też może uruchamiać się w czasie krótszym niż 20 sekund?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fanboj O | 11.05.2010 12:33#4

Przydałby się jakiś przebłysk, szczypta, iskierka innowacji.
Coś, co wniosłoby jakiś świeży powiew w świat przeglądarek. Coś, co inni wydawcy przeglądarek chętnie skopiowaliby.
O szybkim starcie nie wspominam, bo to zaraz 100 razy zostanie powtórzone.

Avatar
daq (niezalogowany) | 11.05.2010 12:38#5

czyli jak dobrze pójdzie to za rok wyjdzie ta wersja :)

Avatar
Zonkisław (niezalogowany) | 11.05.2010 12:39#6

Już nie mogę się doczekać, aż będę mógł przetestować nowego Firefoxa. Obecna wersja jest beznadziejna. Przez nią porzuciłem Firefoxa i po ponad dwóch latach przerwy wróciłem do Opery, bo jest po prostu o wiele lepsza. Ciekawe, czy nowy Firefox sprawi, że powrócę do niego.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.05.2010 12:39#7

"Mozilla chce poczekać z udostępnieniem wersji beta Firefoksa 4 do czerwca, natomiast wersja kandydująca do wydania ma zostać opublikowana w październiku."
Czyli wersja finalna będzie najwcześniej w 2011.

Musze niestety przyznać, że FF od wydania 3.0 cały czas traci. Korzystając z wersji 2.0 można było jechać na domyślnych ustawieniach i było ok. Obecnie, żeby jakoś ogarnąć ten program po zainstalowaniu trzeba się nagrzebać w about:config i userChrome... Gdyby nie dodatki do FF (szczególnie NoScript) to na pewno sprawdziłbym już Chrome.

Avatar
Porucznik Rżewski (niezalogowany) | 11.05.2010 12:46#8

W pierwszej kolejności powinni rozwiązać właśnie problem zamulania - teraz jak uruchamiasz Firefoxa to po paru sekundach dostaje paraliżu i trzeba łaskawie czekać aż odzyska siły.
Problemem Firefoxa jest też jego spora popularność, ponieważ daje złudne poczucie twórcom, że ich produkt jest najlepszy, a w rzeczywistości większość użytkowników to informatyczne sieroty - zainstalowali go bo taka jest obecnie moda i nawet nie wiedzą co to jest AdBlock.

Avatar
pff3 (niezalogowany) | 11.05.2010 12:48#9

Here's some of what we can expect from Firefox 4:

* Speed - it will be "super-duper fast"
* Power - it will support "HTML 5 and beyond"
* Empowerment - users will be allowed to fully control their browser, its data, and their web experience
* Completely re-vamped user interface allowing layout customization and less chrome
* Improved stability and security
* Ability to install add-ons without restarting browser
* Better tools for developers
* 64-bit support
* Hardware acceleration
* Multitouch support

*źródło Neowin http://www.neowin.net/news/firefox-4-roadmap-unveiled-beta-expected-in-june

Mapa rozwoju: http://i39.tinypic.com/u21zt.png

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PhxQ | 11.05.2010 12:51#10

Co jak co - ale Firefox to chyba jedyna przeglądarka, która przysważa użytkownikowi najmniej problemów.....
Konfiguracja - to jawna przesada, można zrobić wszystko.
Ci co piszą "zamulacz" są albo niedorozwinięci albo odpalają Firefox'a na "zamulaczu" - proszę bardzo oto powód mułu na dnie..... :D

Avatar
k_p_n_b (niezalogowany) | 11.05.2010 12:56#11

Dla mnie FF jest spalony od jakiegoś czasu, za dużo łapał syfu, na Operze nie ma takiego problemu, wszystko czyściutkie jak łza.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
iNFERno_pl | 11.05.2010 12:56#12

"Karty będą wyświetlane nad paskiem adresowym, który będzie miał bardziej prostokątny kształt niż obecnie."

Jakimś orłem z geometrii to ja nie jestem, ale czy może mi szanowny Pan redaktor przybliżyć wygląd bardziej prostokątny niż prostokąt? Oo

Wygląd nowy jest beznadziejny, zamiast tracić czas na taką głupotę powinni zabrać się za bardziej przydatne rzeczy. Ale reszta brzmi ok, chociaż i tak skonfigurowany po mojemu FF jest dla mnie idealny.

Avatar
Breen_ (niezalogowany) | 11.05.2010 12:57#13

Jak miło się czyta opinie o programie, który jeszcze nie został wydany. Firefox nie jest taki mułowaty jak się o nim pisze. Oczywiście w wersji 4 oczekuję zdecydowanej poprawy, zarówno jeśli chodzi o szybkość uruchomienia jak i szybkości działania programu. Przydałby się też lepszy menadżer pobierania.
Akceleracja 2D to potrzebne rozwiązanie. Silnik Vega w operze jest bardzo wydajny, Firefox 3x znacznie mniej wydajniej działa co widać gołym okiem.

Acha, no i proszę Mozilli można by w końcu dodać "wklej i przejdź". Chrome skopiowało to z Opery a zatem nie ma co się bawić w instalowanie dodatku tylko należy dodać to do samego programu.

Avatar
rarero (niezalogowany) | 11.05.2010 13:11#14

polecam koleżeństwu
firefox-3.7a5 + nigtly tester tools

napawde mile zmiany i szybkosc

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Cyba91 | 11.05.2010 13:13#15

Mogliby dodać w końcu opcję 'wklej i przejdź' tak jak w operze, jest to bardzo wygodne jak się wkleja adres stronki i nie trzeba enterem potwierdzać.

Avatar
krzys_m (niezalogowany) | 11.05.2010 13:23#16

nie wiem co ty masz za komputer ze ci sie ff 20s otwiera....

Avatar
;> (niezalogowany) | 11.05.2010 13:28#17

# (Mozilla przedstawia plany dotyczące Firefoksa 4)
Który to już raz :?:

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.05.2010 13:36#18

Źle się dzieje w drużynie Mozilli. Nowe wersje wychodzą coraz wolniej, a jak już wychodzą to żadnej znacznej poprawy nie przynoszą.

Avatar
Phan2 (niezalogowany) | 11.05.2010 13:39#19

Ja nie wiem, mam ponad 50 dodatków do FFa, niewiele przypomina on wersje bez wtyczek, zmodyfikowałem go pod siebie idealnie, żadnej innej przeglądarki tak się nie da no i włącza mi się szybciej niż wyżej wspomniane 20sec i to dawno nie czyściłem historii ;)
Fakt że laptop z core i5 i bardzo szybkim dyskiem seagata 7200 robi swoje, no ale może czas zmienić właśnie sprzęt jak komuś muli ;)
A i zauważyłem że na Windows 7 znacznie szybciej chodzi ff niż na xp, przynajmniej jeszcze na starym lapku jak zmieniłem na 7 (więc ten sam sprzęt) a profil ff przekopiowany więc nie był świeży ;)

Avatar
mkulik1 (niezalogowany) | 11.05.2010 13:39#20

Ja mam dobry komputer (dwurdzeniowy procesor, 4 gb ram) i otwiera się 9 sek, dla porównania IE, Chrome i Opera mniej niż sekundę, tak więc coś faktycznie jest nie w porządku. Moim zdaniem przede wszystkim szybkość uruchamiania i kompatybilność z aero peek w Windows 7

Avatar
MacTavish (niezalogowany) | 11.05.2010 13:40#21

@krzys_m: skończ tego typu wypowiedziami obrażać, bo nie od dziś wiadomo, że firefox uruchamia się w ciul długo - i to nie jest wina komputera, pacanie. :/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 11.05.2010 13:40#22

@Cyba91

Tak, to "Wklej i przejdź" jest wygodne. W Chrome działa to tak że jeśli jest zaznaczony tekst to wtedy robi nam się przycisk "wklej i wyszukaj" (bo Omnibox jest też paskiem wyszukiwania), a jeśli adres to "Wklej i otwórz".

No i w standardzie są analogiczne opcje pod prawym przyciskiem po zaznaczeniu czy to jakiegoś tekstu czy adresu strony:
"Przejdź do strony..."
"Wyszukaj hasło..."


A jeszcze lepszym rozwiązaniem jest ten dodatek, który zamienia on nieaktywne linki jak np. w tu w komentarzach na aktywne:

https://chrome.google.com/extensions/detail/mblbciejcodpealifnhfjbdlkedplodp?hl=pl

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 11.05.2010 13:42#23

Edit:

A jeszcze lepszym rozwiązaniem jest ten dodatek, który zamienia nieaktywne linki jak np. tu w komentarzach na aktywne:

https://chrome.google.com/extensions/detail/mblbciejcodpealifnhfjbdlkedplodp?hl=pl

Avatar
mystic00 (niezalogowany) | 11.05.2010 13:52#24

Hehe koledzy wyżej mają racje. Firefox nie jest przeglądarką na prehistoryczne kompy niestety... wersja 2.0 taka była. Te wszystkie freezy, zawieszki, mulenie to właśnie przez komputer. Używam paru przeglądarek i ŻADNA tak nie robi.

Avatar
lck (niezalogowany) | 11.05.2010 13:54#25

Faktycznie, wersja 3.7 bardzo szybko ładuje strony. U mnie na łączu DSL 512 od TP, Lisek świetnie sobie radzi czego nie można powiedzieć o Operze, która bardzo wolno wczytuje strony. Nawet Chromium nie jest tak szybki jak firefox.

Znajomy zawsze sie pyta jak to jest, że u niego na Neo 2MB, strony wolniej się ładują.

Avatar
m$ pany (niezalogowany) | 11.05.2010 13:54#26

Ja mam 20 rozszerzeń w ff i nigdy nie uruchamiał mi się aż 20 sekund.
Ci co tak chwalą chroma niech sobie zainstalują 20 rozszerzeń i zobaczą ile procesów chrome na starcie odpala i ile na starcie ramu to zżera - podpowiedź - więcej niż w ff, tak ram tani, ale pewna wartość zużycia zaczyna zmulać chrome, po za tym ff ma najlepszy patent na jednoczesne pobieranie i renderowanie strony - w skrócie gdy klikam link w ff mogę zacząć czytać szybciej stronę niż w chrome czy innej przeglądarce.

Avatar
Enigmatic (niezalogowany) | 11.05.2010 14:11#27

Ja należę do tych co porzucili firefoxa po kilku latach użytkowania. Używam Chrome, bo to najszybsza przeglądarka. Jeśli finalny ff4 dorówna Chrome to pewnie wtedy wrócę...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaxDamage | 11.05.2010 14:17#28

Szkoda, że Firefox nie ma czegoś do blokowania reklam tak jak lepsze przeglądarki. Trzeba użerać się z instalacją rozszerzeń tylko po to by uzyskać rzeczy które w innych przeglądarkach są oczywistością. I ta mułowatość po tygodniu używania Firefoxa - bezcenne! (źle zaprojektowane bazy SQL przechowujące historię itp.)


Mądrości sobie i Wam życzę...

Avatar
Uzerrr (niezalogowany) | 11.05.2010 14:18#29

@PHxQ - no jesli C2D 3.0 i 4GB ramu to zamulony PC to ja boje sie pomyslec co moze byc potrzebne by FF 4.x startowal szybko.
Tylko czemu Opera i Chrome chodza szybko i uruchamiaja sie blyskawicznie? Specjalne obuwie do mulu maja?

Avatar
lck (niezalogowany) | 11.05.2010 14:25#30

@MaxDamage, wpisanie w Google Adblock, a potem klikniecie w linka i w install jest dla Ciebie problemem???

Szkoda, że Twój Windows jest tak zacofany bo trzeba instalować do niego sterowniki i nie potrafi tak jak lepsze systemy np. MAC OS X czy Linux z automata. I ta mułowatość Visty czy Win7 w porównaniu do Leoparda czy Linuksa.

To jak to jest z tą Twoją madrością???

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dawidos | 11.05.2010 14:26#31

Jeśli poprawią stabilność liska to chętnie potestuje i kto wie czy nie zostanę :) Małe pytanie do użytkowników FF - jest dodatek bądź przycisk który działałby jak ten w Operze "Dopasuj do szerokości"? Szukam i znaleźć nie mogę, a tylko tego mi brakuje do szczęścia :P

Avatar
;> (niezalogowany) | 11.05.2010 14:28#32

@MaxDamage
#(Trzeba użerać się z instalacją rozszerzeń tylko po to by uzyskać...)
Zauważ, że to co postrzegamy jako poważną wadę, dla innych może być nieocenioną zaletą.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 11.05.2010 14:32#33

plany...
Wzięli przykład wciskania kitu z reklamy Google

Avatar
bleble... (niezalogowany) | 11.05.2010 14:40#34

@MaxDamage
O rzeczywiście, wejść na stronę, ściągnąć Adblocka i dodać subskrypcje - 20 sekund roboty, no miazga...

@master_zonk6
Przynajmniej próbują coś zrobić, aby poprawić swoje błędy. A co do planów - niektórym trochę nie wypaliły...

Avatar
fdsa (niezalogowany) | 11.05.2010 15:08#35

Co to jest CSP?

Avatar
sąsiad z okolic (niezalogowany) | 11.05.2010 15:11#36

Tylko Opera ;).

Pozdrawiam.

Avatar
mystic00 (niezalogowany) | 11.05.2010 15:15#37

lck, stery nvidii musze instalować sam na Linuksie, więc nie wiem czy to tak kolorowo jest.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 11.05.2010 15:15#38

Jeśli chociaż część z tego to prawda, to firefox ma szansę podgonić operę. Trzymam za niego kciuki, byle chruma nie było.

Avatar
Majaa (niezalogowany) | 11.05.2010 15:28#39

Jestem niebywałą szczęściarą! U mnie Firefox nie zamula, nie wlecze się, nie łapie syfu itp.

Avatar
grzesiek1651 (niezalogowany) | 11.05.2010 15:35#40

podgonić Operę? ciekawe pod jakim względem, bo chyba tylko z wyglądu

Avatar
Rotua (niezalogowany) | 11.05.2010 15:46#41

Czy będzie możliwość odinstalowania mechanizmu geolokalizacji.
Ta funkcja nie powinna znajdować się kodzie przeglądarki. Ewentualnie jako dodatek. Z możliwością wyboru przed instalacją program. Samo True-False nie usuwa geolokalizacji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lee021 | 11.05.2010 15:55#42

Jak wyjdzie przetestuję.
Jak będzie wolniejsza od chrome usunę.

Avatar
antyczullo (niezalogowany) | 11.05.2010 15:58#43

@czullo

Znowu wylazłeś spod kamienia?!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 11.05.2010 16:07#44

Tak, użytkownicy opery wolą klikać w każdą reklamę, żeby została zablokowana. O wiele wygodniejsza instalacja dodatku ich przerasta... ale co się dziwić w końcu oni dodatków nawet nie mają w tej swojej zamkniętej szpiegowskiej przeglądarce.

Użytkownicy FF i Chrome po prostu dodają rozszerzenie i to wszystko :)

Avatar
amigib2 (niezalogowany) | 11.05.2010 16:16#45

dodaliby aktywowanie dodatków bez restartu przeglądarki, strasznie wk*******ce, do tego ten żałosny menedżer pobierania plików, który z niewiadomych przyczyn lubi przerywać ściąganie plików, 100% ściągnięte i błąd, nie można zapisać pliku, co to ma być? na innych przeglądarkach takie rzeczy sie nie dzieją
no i mógłby być szybszy bo czasami nieźle go muli (chodzi mi o javascript)

poza tymi błędami nawet ujdzie

Avatar
Gama1011 (niezalogowany) | 11.05.2010 16:19#46

FF Będzie zawsze najlepszą przeglądarką, a Ci co twierdzą że "zamula" niech odinstalują te wszystkie dodatki do FF które zainstalowali lub niech zmienią komputer :)

Avatar
;> (niezalogowany) | 11.05.2010 16:31#47

@czullo
Żeby tylko o adblocka chodziło ...
Poza tym wystarczy mieć admunchera z KŚ, żeby te wasy TUZ-y w rękawie stały się kompletnie nic nie warte...
Poza

@GalusAnonimus
Nie imprezuj więcej z jegomością czullo, całe to szpiegowanie opery to jego koszmary senne chyba...

Avatar
WinTux (niezalogowany) | 11.05.2010 16:31#48

Czytam te Wasze "problemy" i czegoś nie rozumiem. Jakim cudem Wam Firefox startuje po 20 sek, a nawet dłużej? Nie zauważyłem nigdy, aby startował powyżej 3 sek przy pierwszym uruchomieniu i ok. 0,5 sek po każdym następnym! Co Wy macie w tych systemach, że wam tak ta przeglądarka muli :]?

Fakt, że parę rzeczy się pogorszyło, ale na pewno nie czas startu ;).

Avatar
JanyPL (niezalogowany) | 11.05.2010 16:41#49

Będę posłuszny i zainstaluję operę bo innym się tak podoba... na trzeźwo nigdy :p

Avatar
foma (niezalogowany) | 11.05.2010 16:48#50

Jeżeli informacje na temat nawej szaty graficznej, FF4 potwierdzą się, to znaczy, że przeglądarka nadal pozostanie brzydka jak cholera : (

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
duffee | 11.05.2010 16:50#51

R.I.P firefox - nie sądzę by to coś zmieniło - jak wersja 3.6 okazała się totalną klapą , to pewnie i tak będzie z wersją 4.0. Jednak wolę dobrą, szwedzką przeglądarkę niż jakieś badziewie z zza oceanu.

Avatar
antyczullo (niezalogowany) | 11.05.2010 16:50#52

@czullo
@GalusAnonimus

Trzeba być de**lem, żeby uważać, że wszyscy użytkownicy Opery to ludzie, którzy są zbyt ograniczeni, żeby dokonać tak "skomplikowanej" czynności jaką jest instalacja Adblocka. Jesteście ograniczeni umysłowo i to nie dlatego, że używacie FF czy Chrome, bo to dobre przeglądarki, tylo dlatego, że zwyczajnie jesteście idiotami, którzy wartościują ludzi poprzez pryzmat przeglądarki, której ci używają. Temat blokowania reklam w poszczególnych przeglądarkach był maglowany wiele razy, więc szkoda już o tym mówić. U mnie sprawę reklam załatwia Kaspersky i jego blokowanie banerów oraz dodanie kilku swoich filtrów, bo też daje taką możliwość. Jest to o tyle wygodne, że blokuje mi reklamy we wszystkich przeglądarkach i nie tylko.

Avatar
foma (niezalogowany) | 11.05.2010 16:59#53

duffee - Opera jest Norweska, nie Szwecka.......pomyliło ci się z Ikeą ; )

Avatar
PhxQ (niezalogowany) (niezalogowany) | 11.05.2010 17:17#54

@Uzerrr
ciekawa teoria..... skoro w twoim magicznym kompie, Chrome, Opera startują niczym błyskawica - to jakim cudem Firefox zamula? Dopieść trochę system, może jakaś defragmentacja dysku, oczyszczenie rejestru z zbędnych wpisów, wywalenie śmieci z dysku np: historie przeglądarki - w twoim przypadku FF

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 11.05.2010 17:17#55

Nie miałem i nie mam do dziś żadnych problemów typu zamulanie, brak stabilności podczas pracy z Firefoxem, a korzystam z niego od wersji 2.0.x.

@master zonk

Nawet jeśli wzorują się w promocji Firefoxa na wzór Google, to mi akurat to nie przeszkadza. Zresztą uważam że Firefox, miał i ma lepsze pomysły promocyjne na swoją przeglądarkę niż np Opera, której słynna akcja promocyjna polegała na wylewaniu krokodylich łez w Komisji Europejskiej jaki to MS jest nie dobry, co zaowocowało nie mającym najmniejszego sensu ekranem wyboru przeglądarek w systemie Windows.

Avatar
Jarek A. (niezalogowany) | 11.05.2010 17:23#56

A kiedy będzie wydany Firefox 3.6.4?

Avatar
_NIC_ (niezalogowany) | 11.05.2010 18:20#57

Ja obecnie trzymam pasek adresu (zintegrowany z toolbarem) na dole, bezpośrednio nad paskiem statusu. A nad paskiem adresu mam pasek kart. A menu główne Firefoksa mam ukryte, czyli mam "odwróconego firefoksa", tzn. wszystko mam na dole, a na górze nie mam nic. To ustawienie choć innowacyjne, trzeba się przyzwyczaić, bo od lat układ był inny, to jednak ma sens. Zdaje się być bardziej ergonomiczny. W Firefoksie 4 powinni zintegrować dodatek DownloadThemAll na stałe. Przynajmniej menadżer pobrania na kartach oraz limity transferu dla każdego pobrania (wget -c --limit-rate=40K). W sumie NoScripta też powinni domyślnie zintegrować, bo to się przydaje nie tyle co do bezpieczeństwa co daje wybór - odpalić flasha, aplet javy, moon/silverlight czy nie. Bo tak teraz użytkownik wyboru nie ma. A te elementy to główni sprawcy powolnego działania.

No i lepsze wsparcie dla linuksa. Bo działa gorzej niż przez
Wine wersja windowsowska... I niech w końcu działa port na "qt". Albo niech działa na 100% albo wywalić to z kodu.

Najlepiej by ktoś napisał frameworka w stylu gstreamera... Czyli zintegrujemy API gtk, qt i innych takich w jedno.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 11.05.2010 18:59#58

@Pirx

W pełni zgadzam się z twoją wypowiedzią. Choc Firefox jest moim domyślnym programem do pracy w sieci, to fakt rozwój tej przeglądarki troszkę przyhamował, choć jak dla mnie tragedii może nie ma. Fakt zdarza mi się czasem korzystać z IE8 i powiem że jest lekka zauważalna poprawa w stosunku do IE6 i IE7, ale w dalszym ciągu pod względem szybkości działania to Firefox 3.6.x IE8 jednak przewyższa, szczególnie w momencie kiedy trzeba przetworzyć dużą ilość javascriptu, to niestety IE8 zostaje w tyle, jak również pod względem wsparcia standardów IE8 zostaje daleko. Jeżeli IE9 w wersji stabilnej będzie tak wyglądało i pracowało jak zapowiada Microsoft to wtedy będzie na pewno konkurencyjna na tle innych browserów.

Co do Firefoxa 4 to mam nadzieje że w końcu będzie jakiś przełom rewolucja. Kiedyś była informacja że na potrzeby Firefoxa 4 będzie od nowa przepisany silnik Gecko który miał mieć oznaczenie 2.0. I dlatego uważam że Mozilla powinna powrócić do tego projektu.
I mimo pewnych niedoskonałości (jak dla mnie małych niedoskonałości), to mam sentyment do tej aplikacji, bo od niej tak naprawdę zaczynałem przygodę w sieci. Bo jak zaczynałem to wtedy dominatorem był IE6, twór jak dla mnie do niczego się praktycznie nie nadający, a Firefox zaczął powoli swoją ekspansję, otwierając drogę, szansę pozostałym alternatywom, zmuszając w końcu Microsoft do pracy nad swoją przeglądarką, bo raczej myślę że jeżeli by nie było konkurencji w postaci Firefox, Chrome, Opera - to kto wie czy w dalszym ciągu nie byli byśmy na etapie IE6 z co najwyżej kolejnymi Service Packami.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 11.05.2010 19:05#59

@GalusAnonimus
A jak tam adblock w Chrome? Nadal ładuje i ukrywa reklamy?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 11.05.2010 19:14#60

@Pablo79
Tak zgadza się, ponieważ Opera nie ma swego "alfonsa" tak jak Firefox.

Avatar
markerer (niezalogowany) | 11.05.2010 19:15#61

Z opisu wynika, że poprawią silnik przeglądania- to na pewno dobrze. Dalej piszą, że upodobni się wyglądem trochę do opery- to pokazuje, że opera wyznacza trendy jeśli chodzi o ergonomię surfowania. To nie najlepiej świadczy o wyobraźni twórców ff choć jest ich przecież kilka tysięcy. Chociaż używam na co dzień lubię też liska ponieważ tak na prawdę to on rozpoczął rewolucje wśród przeglądarek i nie wykluczam, że kiedyś znów będzie moją domyślną przeglądarką.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
oloszy | 11.05.2010 19:25#62

a z GPO będzie działać?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 11.05.2010 19:30#63

@master zonk

Brawo! Gratuluję. Błysnąłeś inteligencją.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 11.05.2010 19:58#64

Zastanówcie się najpierw nad swoimi 50 wtyczkami, zanim zaczniecie oceniać Ff. Niektóre są trywialne, jak przyspieszacze czy uruchamiacze niekompatybilnych wtyczek, dublują (wbrew pozorom dość dostępne przy pomocy pierwszego lepszego sieciowego know-how) funkcje, będąc dodatkowym potencjalnym źródłem kłopotów z interfejsem (a po co mi Ff bez interfejsu).
That's all folks.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 11.05.2010 20:10#65

:)

Avatar
fox2 (niezalogowany) | 11.05.2010 20:15#66

Bez wtyczek Firefox, a tak zamula że nawet na dobrym komputerze szkoda zasobów i lepiej siedzieć na Firefoksie 2 lub wybrać inną przeglądarkę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PawelGIX | 11.05.2010 20:21#67

Nie wiem czemu Firefox wam tak długo startuje i zamula. Najczęstszym powodem złego działania liska są "trefne" - źle działające albo kiepsko napisane wtyczki.
Ja mam w tej chwili kilkanaście wtyczek a Firefox mi nie muli. A startuje w około 2 - 3s

Avatar
A^2 (niezalogowany) | 11.05.2010 21:13#68

@Pirx "że ta przeglądarka ma to "coś", co przyciąga użytkowników"
Ta reklamy na wszystkich stronach googla :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mjetek | 11.05.2010 21:15#69

Cóż... poczekamy zobaczymy. Zmiany są świetne ale może się zdarzyć że wszystkiego nie zrobią.

@PawelGIX
A ja nie mam żadnych wtyczek(poza QL) a FF 3.6.3 muli i czasami wywala błędami. Czyli wychodzi na to że FF jest kapryśne pod względem sprzętowym

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 11.05.2010 22:16#70


#44

Tak, użytkownicy opery wolą klikać w każdą reklamę, żeby została zablokowana. O wiele wygodniejsza instalacja dodatku ich przerasta... ale co się dziwić w końcu oni dodatków nawet nie mają w tej swojej zamkniętej szpiegowskiej przeglądarce.

Matko ale się uśmiałem z twojej głupoty.
Co do firefoxa to jest to dobra przeglądarka choć ostatnio stanęła w miejscu trochę ale ogólnie lepsza niż chrum i proszę pamiętać, że to ona zapoczątkowała rewolucje a chrum pojawił się dużo później i stara się wszystko zerżnąć od firefoxa ale coś mu się nie udaje, bo wyszła marna podróba liska.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 11.05.2010 22:19#71

Jeśli tak jak piszą, że lisek będzie pozwalał na bardziej zaawansowane ustawienia i modyfikacje, to dogoni operę i razem zawojują świat a chrum dalej pozostanie oporny/bez wielu opcji i bez możliwości nawet dostosowywania wyglądu pod siebie (dla niekumatych nie chodzi mi o skórkę)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MantisGhost | 11.05.2010 22:35#72

szczerze zaczyna mnie to już wkurzać czekam na te 4ke i jak nie ma tak nie ma październik ? to może od razu na Boże Narodzenie ot taki prezent. Jakoś inni potrafią wydawać wersje szybciej. Owszem uważam, że lepiej robić długo a dobrze ale bez przeginania to nie jest system operacyjny tylko przeglądarka internetowa na litość.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 11.05.2010 22:58#73

@Pirx
"Napisałem już kiedyś na tym portalu, iż wielce prawdopodobne jest, że za jakiś czas na placu boju pozostaną trzy przeglądarki - właśnie te, za którymi stoją wielkie korporacje czyli IE, Safari i Chrome"

Jeśli chodzi o Safari i Chrome to tak.

Natomiast jeśli chodzi o IE (mówię o planowanej 9-wersji i późniejszych) będzie szedł z duchem czasu i obsługiwał nowe technologie sieciowe, będzie coraz zgodniejszy ze standardami w3c to tak ma szansę na powolne odzyskiwanie silnej pozycji na rynku. A jeżeli MS w dalszym ciągu będzie olewał standardy i technologie sieciowe, kwestie wydajności to raczej IE będzie stopniowo tracić użytkowników na całym świecie.
Gdy nawet IE9 będzie tak zgodne ze standardami jak obecny Firefox 3.6.x to już uznam to za sukces.

To raczej normalne, że Google bardziej stawia na promocję Chrome'a niż Firefoxa, bo to przecież ich produkt.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mjetek | 11.05.2010 23:10#74

@MantisGhost
Firma bierze pewnie przykład z Blizzarda, który tworzy gry baaardzoooo długo. O ile jednak Blizz robi porządne gry to do FF nie jestem pewien:P.

@Pablo79
"A jeżeli MS w dalszym ciągu będzie olewał standardy i technologie sieciowe, kwestie wydajności to raczej IE będzie stopniowo tracić użytkowników na całym świecie."

Generalnie już przestał olewać standardy. Dowodem może być previev 2 IE9, gdzie zdobyła w teście Acid3...67/100(coś koło tego). To już można uznać za sukces Microsoftu. Ciekawe jak z betą będzie.
Co do tracenia użytkowników: on już traci a jakby olewał to co wypisałeś to traciłby coraz szybciej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 11.05.2010 23:12#75

hello. Raczej Safari pójdzie w niepamięć, bo paplają tylko o nibyszybkości i innowacyjności, a tak naprawdę rozwój zatrzymał się już dawno. Ta przeglądarka nie posiada najprostszych funkcji nie mówiąc już o instalacji rozszerzeń. Ani to ładne, ani to szybkie, ani to funkcjonalne. Przereklamowane jak wszystkie produkty Apple.

Avatar
mkp (niezalogowany) | 12.05.2010 4:48#76

Zrobię wyjątek o reguły (bo to nie ogólny temat) i też się pobawię we wróżkę Genowefę lub inną Hiacyntę i powiem, że (jak na dzień dzisiejszy wespół z wiarygodnością doniesień i osobistego mniemania) przyszłość należeć będzie do trzech "króli" ;), Fx, Opery i GChrome (vel Chromium). Oczywiście, jeżeli ich twórcy nie spoczną na laurach i/lub nie obiorą idiotycznych kierunków rozwoju. Fx jak i Opera idą bardziej w kosmetykę, niż w jakieś zadziwiające zmiany (wprowadzanie obsługi nowych/przyszłych standardów, poprawa działania, aktualność itp.). Za to Chrome'a dalej jeszcze trzeba traktować jak produkt, który nie wyszedł z wieku dziecięcego/dojrzewania. Dalej się on "nie określił" i wciąż dorasta, co zajmie mu pewnie jeszcze trochę czasu (choć już teraz widać, że jest godnym uwagi produktem).
Co do IE i Safari, jak dla mnie, obie bardziej przypominają wybrakowane klocki z Fisher-Price (dostajesz jednego wielkiego klocka, chyba że masz szczęście to będziesz mieć dwa do zabawy), niż Lego Technic. O ile IE się boi i próbuje gonić konkurencję (przynajmniej w obsłudze standardów), o tyle Safari to taki "łysy leniwiec" (mało ma, mało działa) "Tu coś zrobię, może tam coś zrobię. Tego nie zrobię, bo mi się nie chce, a to muszę zrobić, bo złożyłem deklarację. A w zasadzie to niech się odczepią, dostali, jakoś działa, to niech mnie cmokną w wentyl". Ogólnie to się dziwie Apple, że wytargało swoją przeglądarkę poza swoje podwórko - sam przez tydzień ją testowałem (skuszony opinią jednej z osób z DP) i jedyne co zobaczyłem to bieda, ociężałość i maniakalna potrzeba w chapaniu zasobów, jak otyły na głodzie. Nie wiem, może na osx jest inaczej, ale pod win nie ma ona nic do zaoferowania.
Z tychże względów (o wszystkich nie pisałem), ta czołówka/trójka się liczy i liczyć się najprawdopodobniej będzie w przyszłości (czas pokaże).

@Prix
"Ja tylko zwracam uwagę na zaistniałe fakty i wynikające z nich dość wyraźnie wnioski. Google wspierało Firefoxa, Firefox rozwijał się dynamicznie. Teraz korporacja ma swoją przeglądarkę i to ten program jest liderem w zdobywaniu rynku. A Firefox od momentu pojawienia się Chrome, stanął praktycznie w miejscu. No nie mówcie, że nie dostrzegacie związku."
Możliwe, że w jakimś stopniu jest to powiązane (nie wiem czy między nimi umowa już wygasła), ale nie zapominaj, Mozilla nie dość, że ciągnie kilka starych projektów to dodatkowo wzięła się za dodatkowe, co w zasadzie też prowadzi do spowolnienia prac (nie wiem czy to nie jest główny powód).

Avatar
antyczullo (niezalogowany) | 12.05.2010 9:40#77

@GalusAnonimus

Jesteś takim samym trollem jak on i czullo, tyle że na rzecz innej przeglądarki. Przeczytaj swój poprzedni wpis a dojdziesz do takiego samego wniosku. Odsyłam też do #52

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
antykat | 12.05.2010 9:45#78

@Pirx

Mam do Ciebie pytanie nie na temat (mam nadzieję, że moderator przymknie na to oko), ale od dawna chciałem Cię o to spytać. Czy Ty i pirx, który czasami komentuje artykuły na FiM to ta sama osoba?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
antykat | 12.05.2010 14:20#79

@Pirx

Myślałem o stronie internetowej tygodnika "Fakty i mity", na której czasami bywam. Dobrze, że nie jesteś tamtym pirxem. Ty w przeciwieństwie do tamtego, oraz niektórych tu komentujących piszesz rzeczowo, na temat, bez epitetów i pieniactwa. Doceniam to, choć jak być może pamiętasz nie zawsze się z Tobą zgadzam :-) Pozdrawiam

Avatar
antyczullo (niezalogowany) | 12.05.2010 16:42#80

@GalusAnonimus

Chyba sam nie jesteś świadom tego co piszesz. Powtarzam. Przeczytaj jeszcze raz swój chamski komentarz #44, potem #52 i zastanów się. A jeśli chodzi o czullo to jest on chyba największym trollem w dziejach DP, który nie wie czym są argumenty i konstruktywna dyskusja. Dziesiątki osób apelowało o zablokowanie tego gościa. Rzuca głupi tekst i znika. Wszystko po to, żeby kogoś wkurzyć. Nigdy nie wdaje się w dyskusje, bo wie, że nie ma nic mądrego do powiedzenia.

Avatar
grzesiek1651 (niezalogowany) | 12.05.2010 16:56#81

@GalusAnonimus

masz stuprocentową rację, jak się czyta te komentarze ludzi typu master_zonk6 czy suchmen to nie tyle zniechęca do do tych ludzi ile do tego programu, który tak uporczywie "reklamują", choć w rzeczywistości robią porządną antyreklamę...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
triget | 12.05.2010 17:48#82

FF w moich oczach już od dawna nie jest nawet nr 2 jeśli chodzi o przeglądarki. Opera bije wszystkie na głowę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mjetek | 12.05.2010 20:27#83

@grzesiek1651 (niezalogowany)
Wy też robicie antyreklamę swoim "idealnym" przeglądarkom.
master_zonk6 po prostu odpowiada na bezsensowne zarzuty czulla i jego paczki. Nie nazwałbym to reklamą a bronieniem przeglądarki przed fałszywymi obelgami.

@triget
Lepsze FF niż szpiegujący Chrome :P. Oczywiście to tylko moje zdanie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 12.05.2010 21:55#84

niestety ale wypowiedzi większości komentujących tematy o przeglądarkach jest na poziomie przedszkolno - szkolnym. Można by cytować te "fachowe" wypowiedzi w nieskończoność:
-zamula, mułowaty, muł, zamulacz,
-dno, beznadziejny,
-użytkownicy to informatyczne sieroty,
-łapie syf, uruchamia się w ciul długo pacanie,
-totalna klapa, lepsza szwedzka (?) Opera
-Opera rulez, Chrome to szpieg
itd,itd.
Nie jak to jednak jak "fachowe" komentarze.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
orlontko | 13.05.2010 9:29#85

ja używam na swoim kompie FF 3.6.3 +3 wtyczki(miedzy innymi adblock plus+ jeszcze dwie)i nie mam najnowszego kompa a FF uruchamia mi się poniżej 10sek, wiec nie wiem co wy macie w kompach bo jak słyszę ze na C2D (3.0GHZ) +xxx ramu i komuś to muli to ja jestem w lekkim szoku dla takich ludzi rada postaw odnowa system lub chociaż przeczyść go z rejestru, starych sterów, i z cookies-ów,
na drugim kompie dużo szybszy od mojego Fox rzeczywiście szybciej się uruchamia ale o ile 2 max 3 sek, a jeszcze u dziadków mam totalnie kompa do neta stary komp tyle ze postawiony na nowo sys tam Jest FF i Opera i fox tez się uruchamia w ok10sek, a co do opery na tamtym kompie fakt uruchamia się szybciej ale mi osobiście bardziej do gustu przypadł FF bardziej intuicyjny jest dla mnie podkreślam dla mnie to jest tylko moje zdanie wiec w większości z niego korzystam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tiari9708 | 13.05.2010 22:56#86

A kiedy to będzie??

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
womperm | 14.05.2010 11:48#87

Ehh Ci z Mozilli to chyba nie mają mózgu, dlatego że każda nowa wersja jest bardziej ociężała...

Avatar
opera zonk (niezalogowany) | 15.05.2010 11:56#88

kiedys uzywalem opery ale strasznie dlugo ladowaly mi sie strony, za namowa kolegi zainstalowalem Firefoxa i juz przy nim zostalem. Polecam ta przegladarke.

Avatar
ambrossio (niezalogowany) | 07.07.2010 15:49#89

hmmm, czyli tak jak już od dawna jest w Operze ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kuba096 | 08.07.2010 17:39#90

Co wy chcecie od liska ;-) Działa tak samo jak Opera, poza tym, że wolniej się uruchamia. BTW. Moglibyście poczytać trochę na b39.cal o optymalizacji Firefoxa. Mnie po tym zabiegu Fire dorównał zoptymalizowanej różnymi spryptami operze.


pzdr.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kryspin013 | 15.07.2010 18:13#91

Mi bardziej podobał się interfejs przeglądarki który zaprezentowali na samym początku. Jeżeli się dobrze przyjrzycie to Beta 1 wygląda trochę inaczej...

Avatar
ivaldir (niezalogowany) | 02.10.2010 15:12#92

Ja kiedyś korzystałem z FF, ale odkąd Chrome obsługuje rozszerzenia przestałem myśleć o Lisku

AdThwart - Wersja: 1.0.9 ----> lepszy niż AdBlock plus
Auto HD for YouTube - Wersja: 2.2.1.161
Cooliris - Wersja: 1.12.0.36021
Google Calendar Checker (by Google) - Wersja: 1.0.3
Google Translate - Wersja: 1.2.3.1
LastPass - Wersja: 1.70.0
Shareaholic for Google Chrome - Wersja: 3.3.6
Sprawdzanie poczty Google - Wersja: 3.1
StumbleUpon

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av