Mozilla sprawdzi pluginy

15.10.2009 2:27, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImageMozilla uruchomiła stronę, na której użytkownicy przeglądarki Firefox mogą sprawdzić czy posiadają najnowsze wersje wtyczek.

Dzięki temu będą mogli upewnić się, że nie mają wersji niezałatanych lub niekompatybilnych. Przynajmniej 30% zawieszeń Firefoksa jest bowiem powodowane przez błędy w rozszerzeniach. Obecnie sprawdzanych jest 15 różnych pluginów, z czasem będą dodawane nowe. Funkcja sprawdzania wersji zostanie też wbudowana w Firefoksa 3.6.

Mozilla planuje również wprowadzenie możliwości samodzielnego aktualizowania informacji o pluginach przez ich producentów.

Źródło: Mozilla
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (39)  

Avatar
XMan (niezalogowany) | 15.10.2009 3:29#1

Już za dużo sprawdza !
Obecnie rozglądam się za inną przeglądarką :-)
Pa...

Avatar
radek (niezalogowany) | 15.10.2009 7:06#2

XMan, masz problemy z czytaniem?

"... użytkownicy przeglądarki Firefox MOGĄ SPRAWDZIĆ ..."

szkoda, że głupota nie boli. co do Firefoxa - najlepsza przeglądarka według mnie, mnóstwo przydatnych dodatków i motywów. oby tak dalej :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Biotrek | 15.10.2009 7:36#3

Firefox zrobił się zbyt ociężały, czekam aż najważniejsze pluginy będą dostępne w innej przeglądarce i się przesiadam natychmiast.

Avatar
toomas (niezalogowany) | 15.10.2009 7:37#4

Lubie Liska ale faktycznie zaczyna czasami denerwować. Obecnie testuję Chrome i powiem że jest naprawdę niezły.

Avatar
Uzerrr (niezalogowany) | 15.10.2009 7:51#5

Az dziw, ze robia to dopiero teraz, ale wolalbym sprawdzanie recznie niz automat. Ale popieram przedmowcow - zaaaa wolno.

Avatar
rudakita (niezalogowany) | 15.10.2009 8:03#6

http://grzglo.jogger.pl/2009/06/23/firefox-rozszerzenie-a-wtyczka/

Tragedia. I to pisze Pan Inżynier. Potem nie jest dziwne, że przeciętny użytkownik tej przeglądarki (jakieś ~99,9% całości :D) chodzi zakręcony i powtarza bzdury.

Wtyczki (plug-ins) to świetna sprawa, rozszerzenia (extensions), to nieporozumienie. Od początku istnienia Fx było wiadomo, że będzie to przyczyną masy problemów.

Avatar
rudakita (niezalogowany) | 15.10.2009 8:03#7

http://grzglo.jogger.pl/2009/06/23/firefox-rozszerzenie-a-wtyczka/

Tragedia. I to pisze Pan Inżynier. Potem nie jest dziwne, że przeciętny użytkownik tej przeglądarki (jakieś ~99,9% całości :D) chodzi zakręcony i powtarza bzdury.

Wtyczki (plug-ins) to świetna sprawa, rozszerzenia (extensions), to nieporozumienie. Od początku istnienia Fx było wiadomo, że będzie to przyczyną masy problemów.

Avatar
banan (niezalogowany) | 15.10.2009 8:31#8

Fakt, przeglądarka mogłaby troszkę przyspieszyć ale panowie (i panie), coś kosztem czegoś. Obecnie z Firefoxa dzięki tysiącom dodatków możemy "zrobić" KAŻDĄ przeglądarkę. Chcemy Speed Dial, gesty myszy, Sidebar z Opery? Żaden problem. Cover Flow z Safari? Jest, może trochę brzydszy, ale przecież działa. Inny wygląd? Setki stron motywów, że o świetnym dodatku Personas nie wspomnę. Do tego akceleratory pobierania, menadżery poczty, że o świetnym filtrze reklam, do którego żaden się nie umywa nie wspomnę. I nie jestem żadnym trollem, który kocha FF i nie widzi nic poza nim (obok liska mam Operę i Chrome), ale dopiero z czasem dostrzegłem wszystkie zalety Firefoxa, przy których wszystkie przeglądarki wymiękają, a szybkość? To niestety nadal za mało, Chrome tego świadkiem.

Avatar
gucio (niezalogowany) | 15.10.2009 8:35#9

@Biotrek
A ja zainstalujesz te ''najważniejsze pluginy'' w innej przeglądarce to myślisz że nie będzie ociężała?To nie Firefox jest ociężały tylko pluginy go spowalniają.Chcesz szybkiej przeglądarki-używasz bez wtyczek,chcesz większej funkcjonalności żadna inna przeglądarka nie ma tylu dodatków.

Avatar
Konrad (niezalogowany) | 15.10.2009 9:01#10

Byłoby miło, gdyby Redakcja doprecyzowała, o co właściwie chodzi. O pluginy, rozszerzenia, czy o jedno i drugie.

Rozszerzenie w przypadku Firefoksa to w spakowane zipem skrypt i pliki konfiguracyjne, z rozszerzeniem XPI (można łatwo sprawdzić otwierając plik XPI archiwizerem). Z tego powodu większość rozszerzeń da się zainstalować i uruchomić w FF o odpowiedniej wersji, bez względu na to, na jakim systemie i procesorze dana instalacja FF działa.
Pluginy tak jak w przypadku innych programów - są przeznaczone dla konkretych systemów i procesorów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
macgyver2004 | 15.10.2009 9:18#11

Kazda przegladarka sie do czegos nadaje.
Chrome uzywam do chodzenia po zaufanych stronach.
Opere mini mam na komorce.
A Firefox + dodatki jest do wchodzenia na strony gdzie normalnie jest wiecej reklam niz wlasciwego tekstu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
UsagiAddict | 15.10.2009 9:26#12

XMan: chyba coś ci się poprzestawiało, pomyliłeś wtyczki z pluginami? ;]
bardzo fajna rzecz, jak dla mnie przydatne te sprawdzanie.. jeśli by jeszcze było automatyczne..

Avatar
kskiba (niezalogowany) | 15.10.2009 9:46#13

czegoś nie rozumiem, o ile pamiętam, to od dłuższego już czasu można sprawdzić, czy są aktualizacje rozszerzeń

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 15.10.2009 10:24#14

16 pluginów sprawdzało u mnie 4 sekundy. Nie wiem czy to aż tak długo. Aczkolwiek rzeczywiście, automatyzacja tej funkcji byłaby mile widziana.

Avatar
vellkan (niezalogowany) | 15.10.2009 10:35#15

@BlackX: ale przedmówcom chodziło raczej o to, że za wolno chodzi sam Firefox ;)

To prawda, że nie jest rekordzistą prędkości, ale jak sobie wywalicie niepotrzebne pluginy, albo włączycie te same funkcje w Operze to zobaczycie, że wcale nie jest tak źle.
I tak naprawdę dzięki pluginom to jest najlepsza przeglądarka dla twórców stron...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 15.10.2009 10:44#16

Biotrek,
A co dokładniej, wymagasz?
Bo może już taka przeglądarka jest.

Avatar
NoVa (niezalogowany) | 15.10.2009 10:46#17

Jakby nie było FF najlepiej obsługuje Jave i java scripty. Polecam po testować to na chrome i operze - hardcore. (tylko nie testy syntetyczne a normalne użytkowanie, widać różnicę;))

Avatar
Grzegorz (niezalogowany) | 15.10.2009 10:53#18

@gniemirowski: Co mają błędy w rozszerzeniach wspólnego ze sprawdzaniem aktualności wtyczek!? Co news o Firefoksie to - to samo! Wtyczka to nie rozszerzenie.

Avatar
Maciek (niezalogowany) | 15.10.2009 10:59#19

Fajne to sprawdzanie. Po wejściu na tę stronę przeglądarka wyleciała mi w powietrze (na macu). Ponowna próba zakończyła się powodzeniem :-)

Avatar
kameleon (niezalogowany) | 15.10.2009 10:59#20

Czasami nie da się wysłać komentarza pod Operą.

Wcześniej wycinał tutaj "nieprzychylne" komenty natchniony "ideą" moderator Monczkin. Uzytkownik spalonej pandy.

Teraz jest chyba podobnie. Ale zauważyłem, że coraz więcej tutaj chłopców z M$. Jakiś ich czambuł dostał prikaz.

W końcu $pon$orują DP. Sie dostaje, sie wymaga. Sux M$.

kAMELEON R_o_x

Avatar
nie działa (niezalogowany) | 15.10.2009 11:01#21

Co z tego, jak ja mam plugin Windows Media Player Plug-in Dynamic Link Library w wersji niby 3.02.629 i jak klikam Up to Date to i tak nie chce się zaktualizować do 11.0.5721.5268

Avatar
TroPtyN (niezalogowany) | 15.10.2009 11:25#22

O rany, co za użytkownicy! Nie widzą różnicy pomiędzy wtyczkami a rozszerzeniami... ;O

Nieładnie, nieładnie.

Avatar
Predator (niezalogowany) | 15.10.2009 11:26#23

jak ktoś chce super przeglądarkę, to niech ją sobie sam napisze.

Avatar
ramones59 (niezalogowany) | 15.10.2009 11:56#24

FF3 to przereklamowany syf i niezły szpieg od Mozilla.
Dobra przeglądarka powinna sama systemowo sprawdzać aktualizację i dodatki już zainstalowane, a nie narażać użytkownika na luki i błędy.
Ale czego można się spodziewać po czymś co łata dziury co kilka dni i wiecznie wersja beta i taki syf miał być w systemie MSwin. instalowany za nakazem kary KE.:D

FF3 tylko w Polsce ma 40% bo gamonie nie potrafią pisać po polsku co widać w postach i kto używa ff.

W UE i US FF3 ma ledwo 10% i więcej osób używa jednak IE,Safari,Opera,Chrome

Pozdrawiam...

Avatar
gregor (niezalogowany) | 15.10.2009 12:42#25

@ramones59
Daj link skąd Ty niby te dane wytrzasnąłeś... Chyba, że sobie wymyśliłeś.

Avatar
radek (niezalogowany) | 15.10.2009 14:56#26

ale psioczycie na FF... :)) jak się ma komputer z epoki kamienia łupanego i syf w systemie, to nie dziwne, że przeglądarka się otwiera długo i muli. i NIE WIERZĘ, że Mozilla muli na nowszych komputerach, bo sam mam średniej klasy i chodzi pięknie, na drugim komputerze sprzed 5-6 lat to samo. głupoty proszę wypisywać na onecie czy na pudelku.

Avatar
Kris (niezalogowany) | 15.10.2009 15:17#27

nie wiem jakie wy macie sprzęty, u mnie w domu FF z kilkunastoma wtyczkami chodzi b. szybko, czytaj tak samo jak chrome którego testowałem chwile i wywalilem z dysku (gorsza obsługa zakładek, brak adblocka)

w pracy mam komputer z 512 MB ram sprzed kilku lat i firefox z adblockiem jest szybszy od opery i chrome'a...

Avatar
ramones59 (niezalogowany) | 15.10.2009 15:18#28

@"gregor"
Wszystko znajdziesz w info. w necie z kilku miesięcy i na winneo,cntw jak dobrze poszukasz prawdziwych wiadomości, a google twój przyjaciel. :)

Jak nie wiesz co jest grane i ile syfu ukrytego masz i jest monitorowane i wysyłane do Mozilla lub Google to zainstaluj program GoogleClean i zobaczysz co sie dzieje i ile zalega syfu którego zaden inny program nie oczyszcza jak ciasteczka-ślady z youtube o których nawet nie wiesz. :)

FF3 tak zamula i wolno startuje że tylko naiwniak nie wie o co chodzi...
Prawda jest taka... po to jest nagonka na IE lub MS, aby wlasne błędy i winy zamiatać pod stół, i nie interesował sie tym użytkownik co dała mu konkurencja za free.
A za free od Mozilla lub Google oraz linux nic nie ma i cos za coś,
przecież muszą zdobyć srodki na własne pensje i pozyskac reklamy i tak spersonalizować reklamę dla ciebie konkretnie co czytasz,oglądasz,kupujesz itp.itd.
Przecież Mozilla i Google to nie wrózka i jasnowidz i kasę za program-aplikację dostaje za free... więc info.o tobie jakos musi zdobyć i wyciągać kazdego dnia po twoim odpaleniu systemu-przeglądarki-programu. :D

Pozdrawiam...

Avatar
ramones59 (niezalogowany) | 15.10.2009 15:31#29

@"radek"
Mam 3 laptopy 1-3latnie z duocore z XP i Vsta i FF3 tak zmula i startuje jak ślimak że aż odechcewa się klikać na ff.
Była jakaś poprawka w 3,5 która przyspieszyła start na 2 dni i jakos było ok, ale od 2m-cy dalej to samo po ostatnich aktualizacjach łat i flesha.

Reasumując obiektywnie... Ff3 to syf i przereklamowany program.
Prosze porównać chrome3,Safari4,IE8 to zupełnie inna bajka i szybki start strony głównej.
Na szybkość odświeżania lub zmiany strony ma wpływ łącze,program ochrony właczony i jest bzdurą że w ff3 szybciej wyszukuje i cos tam innego... dla fanboys ff3 zawsze będzie szybciej wszystko bo gamonie zyją na piratach i linuksach bez zabezpieczeń które nie sprawdzają nic, więc wyświetlają wszystko z syfem bez analizy bezpieczeństwa...

Jak wyłączysz zaporę i ochronę security to kazda przeglądarka i program pojdzie szybciej po wirusa-trojana a dziurawy ff3 w tym pomoże. :D

Pozdrawiam...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 15.10.2009 15:48#30

ramones59,
Widziałeś kiedyś linuksa na oczy? Nie? To po jakiego grzyba się o nim wypowiadasz?

Avatar
Predator (niezalogowany) | 15.10.2009 16:06#31

jak tak czytam te wszystkie wrzuty wszelkiego rodzaju fanboyów odnośnie ff i lunuxa, to normalnie ręce mi opdają. normalnie żałosne.

Avatar
tomimaki (niezalogowany) | 15.10.2009 16:06#32

@ramones59
A ty po polsku to umiesz pisać. :) Widać to po twoich komentarzach, w których obrażasz wszystkich, którzy nie zgadzają się z twoim zdaniem. A żeby zrozumieć o co ci chodzi to trzeba kilka razy przeczytać.

A co do wiadomości, dobrze, że wbudują funkcję sprawdzania wtyczek do przeglądarki.

Avatar
error :P (niezalogowany) | 15.10.2009 16:15#33

Plugin Finding Service Error

We've encountered an error. Please try your request again later.
niezle dziala

Avatar
Kleks (niezalogowany) | 15.10.2009 16:35#34

"Przynajmniej 30% zawieszeń Firefoksa jest bowiem powodowane przez błędy w rozszerzeniach" - no czyli jakby nie liczyć do aż do 70 % zawieszeń powodują błędy w samym czystym Fuj Fuju.. Nic dodać nic ująć.

Avatar
kwalimir (niezalogowany) | 16.10.2009 10:51#35

Widzę że nieugięty ramones59 powrócił i znowu smrodzi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kwalimir | 16.10.2009 16:25#36

@error
Noscript się kłania.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 16.10.2009 19:40#37

Kleks,
Jak by na to nie spojrzeć, Ffx bez dodatków jest niczym, a z nimi ... też:D

Avatar
MP (niezalogowany) | 18.10.2009 14:11#38

@kwalimir
Fakt, ten koleś puszcza niezłe bąki :)
Ponieważ jednak puszczanie bąków jest śmieszne, więc jest wesoło. O, następny jest Kleks. Fan IE i Maxthona. Ten to potrafi przysmrodzić...
Ot, taka uroda sieci. Niespełnieni, z kompleksami, misjonarze nawracający na jedynie słuszny soft (czyt. taki, którego oni używają)... Pozwólmy im zaistnieć. Zawsze to dla nich jakaś radość w ich smutnym, mizernym żywocie.

Avatar
czl0wieksniegu (niezalogowany) | 23.10.2009 0:02#39

przy 8 plaginach wyskoczylo mi "Unable to Detect Plugin Version"...

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8.8
icon
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av