Nalot na gdańską firmę

23.01.2008 14:48, Autor: Kamil Cybulski (Cebula), Kategoria: News
NewsImage

Gdańska policja, zajmująca się zwalczaniem przestępczości gospodarczej, w jednej z firm przeprowadziła kontrolę użytkowanego tam oprogramowania.

Policja przeprowadziła wczoraj kontrolę w siedzibie jednej z firm zajmującej się obrotem nieruchomościami. Jej celem było przede wszystkim sprawdzenie legalności oprogramowania używanego w firmowych komputerach. Z informacji operacyjnych wynikało, że w firmie może być użytkowany sprzęt informatyczny z nielegalnymi programami. Wyniki kontroli potwierdziły te przypuszczenia. Policja zabezpieczyła dziewięć komputerów i trzynaście twardych dysków wraz z zainstalowanym na nich pirackim oprogramowaniem. Wartość zabezpieczonych programów oszacowana została na co najmniej 100 tysięcy złotych. Teraz trafią one do biegłego. Jeśli potwierdzi on nielegalne pochodzenie zabezpieczonych programów, właścicielom firmy grozi kara do 5 lat pozbawienia wolności.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (74)  

Avatar
kazek (niezalogowany) | 23.01.2008 14:57#1

Informacje operacyjne? hehe, dali by spokój! Dajcie mi dostęp do danych prowiderów internetowych, to z zamkniętymi oczyma wytypuję komputery z czymś pirackim ... nawet tych policajów. hipokryzja nic więcej!

Avatar
mario (niezalogowany) | 23.01.2008 14:59#2

"Z informacji operacyjnych wynikało, że w firmie może być użytkowany sprzęt informatyczny z nielegalnymi programami."

Pewnie były pracownik zakapował ;)

Avatar
nerevarine (niezalogowany) | 23.01.2008 14:59#3

Zapewne "informacją operacyjną" okaże się informatyk, którego niedawno zwolnili ;)

Avatar
qbit (niezalogowany) | 23.01.2008 15:10#4

To jest tak jak sie nie docenia finansowo własnych pracowników ;)

Avatar
Eagle (niezalogowany) | 23.01.2008 15:15#5

Brawo! Cały software na moim sprzęcie jest legalny: system [Dostałem wraz z komputerem HP - Windows'a XP Professional PL z SP2], pakiet biurowy - OpenOffice, edycja grafiki - Gimp/InkScape, kompresor - 7-Zip. Moim zdaniem - dobrze im tak, dodatkowo użytek komercyjny... wstydziliby się.

Avatar
Hejkumkejkum (niezalogowany) | 23.01.2008 15:17#6

Pewnie donosik, jakiś niezadowolony pracownik lub konkurencja...

Avatar
lukasz (niezalogowany) | 23.01.2008 15:22#7

To sie nazywa eliminacja konkurencji z rynku...

Avatar
Narv (niezalogowany) | 23.01.2008 15:39#8

Czytając tego news'a przypomniała mi się głośna sprawa, gdy to policjanci z jakiejś tam komendy wojewódzkiej chyba używali nielegalnego oprogramowania, w tym Total Commander. O sprawie szybko zrobiło się bardzo głośno, a jeszcze szybciej sprawa ucichła ;). Ciekawe czy osoby odpowiedzialne za używanie nielegalnych kopii programów w pracy poniosły konsekwencje. Tym bardziej, że TC nie jest konieczny - bez niego da się pracować. Nie jest też niezastąpiony, na DP jest cała masa alternatywnego darmowego softu z możliwością instalowania go w firmie. Piszę o tym ponieważ z obecnego newsa wynika, że właścicielom firmy grozi do 5 lat więzienia, ciekawe czy chociaż 3 miesiące odsiedziała osoba, która była odpowiedzialna za wprowadzenie pirackiego oprogramowania do tamtej komendy.

Avatar
nestor (niezalogowany) | 23.01.2008 15:44#9

5 lat za pirata, a za gwałt czy pedofilię 2-3 lata w zawieszeniu. Za pirata powinny być orzekane wyłącznie kary finansowe, np wielokrotność ceny używanego oprogramowania.

Avatar
Eagle (niezalogowany) | 23.01.2008 15:55#10

@Narv - dokładnie, też jestem ciekaw co z tamtą sprawą.

@nestor - o gwałcie i pedofilii nie będę się wypowiadał bo się tym brzydzę. Jednak co do kar za nielegalne oprogramowanie - zgadzam się, wysokie kary finansowe i to wszystko.

Avatar
IrasB (niezalogowany) | 23.01.2008 16:11#11

W Polsce panuje niestety społeczne przyzwolenie na piractwo, choć jestem zdania, że w takich przypadkach powinno się ponosić wyłącznie wysokie kary finansowe.

Avatar
omlet (niezalogowany) | 23.01.2008 16:22#12

Zgadzam się z przedmówcami, że taki wyrok za nielegalny soft to wielka przesada.
Paranoja jakaś!

Sa większe zła tego świata, ża które karze się łagodniej.

Avatar
Dawhol (niezalogowany) | 23.01.2008 16:25#13

Tu policja łapie za piractwo a tu policja załatwia sobie nielegalny soft, oprogramowanie .... sam znam kilka takich przypadków....

Osobiście nie popieram piractwa ale przy tych cenach .... niektórzy nie mają wyboru...

Avatar
przemek (niezalogowany) | 23.01.2008 16:28#14

@nestor - za piractwo do 5 lat pozbawienia wolności. Za gwałt - art 197 kk. 0d 2 - 12 lat pozbawienia wolności.
Fakt, by dostać karę w górnej granicy ustawowej, w przypadku art 197 trzeba popełnić ten czyn zabroniony używając brutalnej przemocy. Dodają zabójstwo przy gwałcie (w przypadku pobicia) pojawiają się kolejne przesłani z art 148. także jak coś napiszesz pomyśl!

Avatar
??? (niezalogowany) | 23.01.2008 16:44#15

Eeee konkurencja nasłała Policję poza tym wartość softu to jedno a wartość poufnych informacji firmy na HDD zwłaszcza na czarnym rynku to drugie.

I tak Państwo broni interesów korporacji teraz firma upadnie i nie będzie płacić podatków na NASZE państwo, wzrośnie bezrobocie no ale interesy np. M$ są obronione :)) Ktoś przed chwilą wspominał, że mniej piractwa to wzrost gospodarczy heh...

Avatar
klaudi (niezalogowany) | 23.01.2008 16:48#16

Przemek@
widzę że masz kodeks KK. przed sobą ... ale koledze @nestor chodziło o to że pedofile i gwałciciele dostają z reguły takie wyroki 2 do 3 lat sam znam wiele przykładów tak niskich kar>>>> a za piractwo ze są jakieś kol wiek kary pozbawienia wolności to szczyt wszystkiego !!!!

Avatar
Infosmatos (niezalogowany) | 23.01.2008 17:03#17

Ja też zastanawiam się, czy nie nakapować ;) Zainstalować trzeba było parę drooogich programosów, a płacić nie chcą.

Avatar
sd (niezalogowany) | 23.01.2008 17:09#18

zaloze sie ze w co 2 firmie sektora MSP mogli by zrobic nalot z podobna skutecznoscia. tylko po co? zeby zabic gospodarke? robia jeden nalot na jakis czas zeby reszte postraszyc i dac im czas na zebranie funduszy na legalizacje.
przeciez pan zenek majac drukarnie/mala poligrafie nie wygrzebie ot tak 25 tys PLNow zeby dac billowi i spolce.

Avatar
sd (niezalogowany) | 23.01.2008 17:10#19

nie zapominajmy ze to nie mlode pokolenie prowadzi teraz dzialanosc tylko wychowankowie PRLu, tamten system nas nauczyl takiego postepowania.

Avatar
Matthiew (niezalogowany) | 23.01.2008 17:12#20

Konkurencja albo były pracownik .... standardowa procedura, telefon albo anonim a po tygodniu wpada Policja bo ma "informacje operacyjne" :D

Avatar
Respev (niezalogowany) | 23.01.2008 17:54#21

[chyba używali nielegalnego oprogramowania, w tym Total Commander]
Przecież total commander jest darmowy...

Avatar
que_pasa (niezalogowany) | 23.01.2008 17:58#22

@sd
tamten system nas nauczyl takiego postepowania.

Chcesz powiedziec że PRL nauczył ludzi kraść? A czym jest wg Ciebie piractwo? Nie ma co ich żałować, ukradli oprogramowanie za ponad 100 000, równie dobrze samochód mogliby ukraść.

Avatar
bart_major22 (niezalogowany) | 23.01.2008 18:00#23

@przemek Tak teoretycznie. Dziś na TVN leciał "W11"[chyba powtórka ze wczoraj] jak wiadomo to rekonstrukcja prawdziwych wydarzeń, na koniec programu podają jakie wyroki dostali przestępcy którzy zostali złapani. Myślę że każdy kto dziś oglądał ten program doznał szoku, myślałem że się przesłyszałem. Był brutalny gwałt z pobiciem ze skutkiem śmiertelnym dziewczyny, wyroki były....nie będę komentował do moderator zablokuje. Zgadzam się z opiniami powyżej, za piractwo wysoka(!) kara pieniężna[szczególnie w przypadku firm] i to wszystko, kara więzienia to kpiny.

Avatar
cojack (niezalogowany) | 23.01.2008 18:42#24

se napiszą autorskie programy pod linucha i problem z glowy.

Avatar
Grzegorz® (niezalogowany) | 23.01.2008 19:12#25

@nestor, przemek, bart_major22

Mały offtopic...

Nie ma czegoś takiego jak „gwałt” - jest za to „zgwałcenie”.

Avatar
Biff (niezalogowany) | 23.01.2008 19:24#26

Grzegorz®: maly offtopic - zgadza sie, ze "gwalt" i "zgwalcenie" to to dwa rozne pojecia, ale stwierdzenie, ze "nie ma czegos takiego jak gwałt" jest wyjatkowym nieporozumieniem, chyba sie zgodzisz? ;)

Avatar
Grzegorz® (niezalogowany) | 23.01.2008 19:33#27

@Biff

[chyba sie zgodzisz? ;)]

Masz rację. Chodziło mi oczywiście o to, że nie ma czegoś takiego jak „gwałt” w kontekście sformułowań użytych przez wyżej wymienionych.

Avatar
Senesino (niezalogowany) | 23.01.2008 19:59#28

@Grzegorz®
GWAŁT - 1. "zmuszenie kobiety, zwykle przy użyciu siły fizycznej, do stosunku płciowego": Dokonać gwałtu. Gwałt na kimś: Gwałt na młodej dziewczynie. - Cytat za "Nowy słownik poprawnej polszczyzny", PWN, Warszawa 2002.

Avatar
Zyg Zag (niezalogowany) | 23.01.2008 20:01#29

@Respev Mylisz sie Total Commander jest płatnym programem

Avatar
Zulu (niezalogowany) | 23.01.2008 20:04#30

Tak sie zastanawiam, czy serwery DNS nie zamieniaja przypadkiem nazw stron na ich adresy IP? Bo wg mnie wlasnie od tego są, bez nich chcac wejsc na wp pisalibysmy http://212.77.100.101/ zamiast http://www.wp.pl/

Czyli jak nie bedzie mozna przechowywac adresów ip, to powodzenia w surfowaniu :)

Avatar
@Zyg Zag (niezalogowany) | 23.01.2008 20:08#31

TC jest darmowy, ale trzeba klikac 1-2-3 przy starcie, mozna sobie go uzywac w domu.
przynajmniej z tego co się orientuje

Avatar
Senesino (niezalogowany) | 23.01.2008 20:09#32

@Biff
W niniejszym kontekście gwałt i zgwałcenie to to samo pojęcie: "zgwałcenie, gwałt, (prawo) przestępstwo polegające na doprowadzeniu innej osoby przemocą, groźbą lub podstępem do poddania się czynowi nierządnemu lub do wykonania takiego czynu". -> http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=4001274

Avatar
przemek (niezalogowany) | 23.01.2008 20:44#33

@klaudi - nie, nie mam kodeksu karnego przed sobą. Nie można winić prawa za to, że jest zbyt łagodne. Spójrzmy na to, że o surowości kary mówi jej ustawowa, dolna granica. Przy złamaniu prawa autorskiego, którego szerszą problematykę odnajdziemy w UOPAiPP iż dolną, ustawową granicą kary jest grzywna. Mało tego, Media, nawet DP wszędzie piszę, że nawet w tym wypadku dla wlasciciela firmy grozi do 5 lat pozbawienia wolności. Mało tego 5 lat maksymalnie grozi za bezprawne rozpowszechnianie dobra chronionego prawem autorskim. W tym przypadku mamy jedynie nielegalne użytkowanie w celach komercyjnych, co w moim mniemanie górną granicą ustawowej kary jest pozbawienie wolności do jednego roku. Odsyłam do artykułu 115 ustęp 3 UOPAiPP.
Nie wiem czemu, ale media uczepiły sie, że za kazde zlamanie prawa autorskeigo grozi 5 lat pozbawienia wolności.

Tematyki zgwałcenia nie poruszam, gdyż nie jest o tym mowa w treści artykułu. Zaznaczam jednak, że wyrok, który znajduje się w ustawowej granicy kary za popełnienie przestępstwa czy innego występku nie musi odzwierciedlać czynu "pozornie" mniej szkodliwego w skutkach.

Avatar
elkanguro (niezalogowany) | 23.01.2008 21:38#34

jestem bardzo przeciwny piractwu bo na rynku jest masa alternatywnego darmowego oprogramowania dla tych co nie chcą płacić, ale ciężko jest przestrzegać wszystkiego skoro człowiek/przedsiębiorstwo chce być legalne, a tu przez takie coś jak ZUS zmuszone jest do używania Windowsa (chodzi o program Płatnik).

Avatar
elkanguro (niezalogowany) | 23.01.2008 21:39#35

jestem bardzo przeciwny piractwu bo na rynku jest masa alternatywnego darmowego oprogramowania dla tych co nie chcą płacić, ale ciężko jest przestrzegać wszystkiego skoro człowiek/przedsiębiorstwo chce być legalne, a tu przez takie coś jak ZUS zmuszone jest do używania Windowsa (chodzi o program Płatnik). Ja osobiście nie lubię jak ktoś mi coś narzuca. I pewnie większość osób też nie.

Avatar
nawiedzony (niezalogowany) | 23.01.2008 21:44#36

pilnuj kompa swego jak siebie samego,kochaj pracownika,bo zrobi z ciebie osla?

Avatar
Janusz (niezalogowany) | 23.01.2008 21:53#37

Oprogramowanie jest coraz tansze, sa takze alternatywy darmowe badz w bardzo atrakcyjnych cenach. Kazda firma, osoba powinna uzywac do "pracy" legalnego oprogramowania. Osoby prywatne, w tym studenci do potrzeb naukowych (nie komercyjnych) powinni takie oprogramowanie miec za darmo. kazde zlecenie, kazda praca powinna miec przypisaną licencję (znak, kod) ze dana praca, materiał zostal wykonany na orginalnym produkcie z unikalnym oznakowaniem.

Dostep dla osob chcacych sie nauczyc tych programow powinien byc darmowy. W koncu kiedys ci ludzie zainwestuja w te programy i wyjdzie to z zyskiem dla tych firm. Po za tym mldych ludzi czesto nie stac na zakup tych programów, a jak się ich nauczyć ?

Uwagę mam co do tematu "Naloty.." Kontrola byłby odpowiedni. I nie ma w tym nic złego, że Policja ściga złodzieja, oszusta. Firma powinna używać taniego, badz darmowego oprogramowania. Kilka takich kontrol i skonczy sie piractwo firmowe. Ale to dobrze bo od wlasnie takich firm policja powinna zaczynać.

Avatar
SSEE (niezalogowany) | 23.01.2008 22:30#38

|
@@Zyg Zag | IPHASH : 3B-0F-5F-YZ | 23.01.2008, 19:08
„TC jest darmowy, ale trzeba klikac 1-2-3 przy starcie, mozna sobie go uzywac w domu.”


Total Commander NIE JEST darmowy.

“Total Commander is a Shareware program. This means that you can test it for a period of 30 days. After testing the program, you must either order the full version, or the program your harddisk.” (http://www.ghisler.com/order.htm)

Klikać możesz przez 30 dni. Potem powinieneś kupić. (Na przykład za 95 zł tutaj: http://tinyurl.com/4qzbr). Koniec. Kropka.
|

Avatar
penguin (niezalogowany) | 23.01.2008 23:04#39

mimo ze jestem mniej surowy jesli chodzi o prywatnych uzytkownikow, to w przypadku firm jestem juz bezwzgledny.

no bo jesli ktos uzywa nielegalnego oprogramowania do celow wlasnych to ostatecznie jestem to w stanie zrozumiec z roznych wzgledow. choc do konca nie popieram.

natomiast jesli ktos uzwa piratow do zarabiania pieniedzy, to jest to najzwyklejsze w swiecie lotrostwo i nalezy z tym walczyc.

Avatar
Senesino (niezalogowany) | 23.01.2008 23:06#40

A co, jeśli dajmy na to chcę używać darmowego systemu operacyjnego bazującego na jądrze Linux, lecz mam pecha, bo akurat do mojej karty sieciowej, akurat do mojej karty graficznej, do mojej drukarki etc. nie ma sterowników. Do tego mój provider, z którym podpisałem umowę na 2 lata, przysłał fachowców, którzy nie potrafią podłączyć Internetu pod ten mój darmowy system i nagabują mnie pytaniami w stylu: "A nie mógłby pan zmienić systemu operacyjnego na Windows?" No i tak mija 3 dni, a fachowcy modzą, modzą i dalej nie potrafią sobie poradzić, a przecież wg umowy już od 3 dni powinienem mieć dostęp do sieci.
Che! che! - wszystko to jest nieco bardziej skomplikowane niż się wydaje. No i w okolicy nie ma innego providera.

Avatar
technik_elektro (niezalogowany) | 23.01.2008 23:15#41

Chłopaku nie pogrążaj się i poczytaj trochę o Linuxach :-).

Avatar
Senesino (niezalogowany) | 23.01.2008 23:26#42

@technik_elektro
Drogie dziecko, jeżeli nie masz nic konstruktywnego do wyartykułowania za pomocą znanych sobie leksemów, to idź już może spać, bo jutro na ósmą do szkoły trzeba.
PS Należy pisać Linuksach, nie robiła z wami tego pani na języku polskim,

Avatar
MadJackThePirate (niezalogowany) | 23.01.2008 23:28#43

idiotyzm jak sie patrzy. Ludzi sie morduje, a policja zajmuje sie bzdurami, ktore w dodatku nie sa przestepstwem.
Ciekawem gdzie sa, kiedy ktos jest gwalcony, mordowany, lub ponizany?

Avatar
sabby7890 (niezalogowany) | 24.01.2008 0:22#44

Taa, dresiarzy zaczepiających ludzi nie zatrzymują (ile razy widziałem nawaloną bandę idącą ulicą i policja w tym czasie NIC nie reagowała). Wolą zatrzymać 14-letniego pryszczatego okularnika który w plecaku ma najnowszy film lub grę.

Avatar
adam (niezalogowany) | 24.01.2008 0:36#45

Senesino | IPHASH : ZR-QU-TL-JN | 23.01.2008, 18:59
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.8.1.11) Gecko/20071201 Remi/2.0.0.11-1.fc4.remi Firefox/2.0.0.11
@Grzegorz®
GWAŁT - 1. "zmuszenie kobiety, zwykle przy użyciu siły fizycznej, do stosunku płciowego": Dokonać gwałtu. Gwałt na kimś: Gwałt na młodej dziewczynie. - Cytat za "Nowy słownik poprawnej polszczyzny", PWN, Warszawa 2002.

znaczy to że mężczyzny zgwałcić się nie da?

Avatar
klaudi (niezalogowany) | 24.01.2008 7:16#46

Tak tak powiem wam jak wygląda sprawa w Norwey koleś wkręcał się na serwery za free i go dopadła politi i dostał kare 3 miesięcy zakazu siadania przed kompem ,,, i co do kar w pl to szkoda że u nas nie ma takich zarobków na te legalne oprogramowanie ,, powiecie że to szczegół ? ja jestem w pracy 27dni a mam potem 14 dni wolnego ustawowe a jak widzę politi to nie drżą mi nogi jak tu w polsce , może wytłumaczy mnie ktoś to ?

Avatar
przemek (niezalogowany) | 24.01.2008 7:30#47

@MadJackThePirate
Zgwałceniami zajmuje się policja kryminalna i śledczy.
Piractwem komputerowym zajmuje się grupa d/s przestępstw gospodarczych.

To tak, jakby wymagać od listonosza żeby Ci trawnik kosil.

Avatar
Nabuchodonozor (niezalogowany) | 24.01.2008 8:12#48

Firma handlująca nieruchomościami nie ma kasy na legalny soft?! Ciekawe, właściciel ma pewnie drogą furę, ogromny dom, ze dwa razy w roku jeździ na wczasy tam, gdzie przeciętny polak może palcem po mapie pojechać. Dobrze tak dziadowi! niech sprzeda furę, kupi sobie legalny soft, a za resztę kasy malucha! Tacy powinni gnić w pierdlu nie 5 lat, ale 15 lat!!! Na godne wypłaty dla pracowników też pewnie nie ma, ale za to go niestety nie zamkną, a szkoda!!!

Avatar
Stanisław (niezalogowany) | 24.01.2008 8:56#49

"Ciekawem gdzie sa, kiedy ktos jest gwalcony, mordowany, lub ponizany?" - proste, siedzi na posterunku bo jeszcze sama złamie prawo, albo zglasany czyn ma niską szkodliwość społeczną

Avatar
koles (niezalogowany) | 24.01.2008 9:09#50

@Senesino
Jeśli ktoś chcę uzywać linuxa w firmie to przecież może kupić kompatybilny sprzęt?Grafika NVidia, drukarka HP, provider jakikolwiek byleby nie dawal jakiś cudnych modemów na usb które nawet z windowsem mają problem.

Avatar
e X t 7 3 (niezalogowany) | 24.01.2008 9:57#51

mogli stosować legalne oprogramowanie w 95 % przypadków spokojnie mogliby funkcjonować na platformie Linuksowej - wszystko legalnie, wydajnie i bezpiecznie, w ostateczności tylko konieczny zakup oprogramowania komercyjnego (np. programy księgowe – tak są całe pakiety pod Linuksa i no problem ...

co do kar ... jestem prawnikiem i moim zdaniem kara pozbawienia wolności jest w tym przypadku nieadekwatna do czynu ... ale kara pieniężna powinna tu być nie tylko surogatem odszkodowania ale przede wszystkim nieść w sobie oddziaływanie sanacyjne ... np za używanie 10 nielegalnych licencji kara od 100 000 zł w górę, natomiast za praca całej firmy np. 30 kompów na nielegalnych systemach i oprogramowaniu 1 000 000 to skutkowało by w 90 % przypadków bankructwem i stanowiło dodatkowo funkcję prewencyjną ... kradniesz oprogramowanie trudno płać za swoje czyny

tu powinno obowiązywać zasad jak głupiś i nie potrafisz zainstalować i skonfigurować środowiska Linuksowego PŁAĆ i to SŁONO !!!!!

Avatar
e X t 7 3 (niezalogowany) | 24.01.2008 10:04#52

@Senesino

pecha to może mieć taki przedsiębiorca jak spotka takiego fahhhhhofffca jak Ty ... dziwne nie jestem informatykiem … jestem prawnikiem i audytorem wewnętrznym, a nie udało mi się znaleźć sprzętu na którym nie postawiłbym i skonfigurował Linuxa ... zarówno serwera jak i desktopu, czy mocnej stacji roboczej

Avatar
??? (niezalogowany) | 24.01.2008 10:32#53

@e X t 7 3 Facet opanuj się trochę firma to nie tylko oprogramowanie widać, że prawnikiem to dopiero będziesz może...
Niestety tak prostolinijne i naiwne myślenie można jedynie przemilczeć, dobrze, że póki co możesz sobie jedynie eksperymentować w swoim umyśle jeśli chodzi o prawodawstwo...

Avatar
Ojojoj (niezalogowany) | 24.01.2008 11:08#54

Jakoś mi wcale nie imponuje skuteczność policji w tej materii. Trąci pokazówką. Są poważniejsze przestępstwa, jak choćby korupcja...

Avatar
grabarz186linux (niezalogowany) | 24.01.2008 11:21#55

Uwierzcie mi śmiech mnie normalnie ogrania i czasem nie moge normalnie wytrzymac ze śmiechu jak gdzie słusze.,albo czytam podobne newst takie na innych stronach.A dlaczego mnie smiech ogarnia? bo do takich spraw to pierwsi lecą jak muchy do ...Aprawdziwi przestępcy grasuja,w chwili pisania tego komentarza ktoś zgwalcił własnie kobiete... w polsce co kilka minut jest gwałt popełniany na kobiecie....

Policja brawo jakby przyznawali medale za stalostwo dostalibyście pierwszy ode mnie...


Sam tak czasem mysle po co oni w ogólne takie naloty przeprowadzaja jak i tak tego nigdy sie nie wytępi,to jak walka z podmuchem wiatru przestał za chwile nowy...

Pozdro wszystkim...

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 24.01.2008 11:26#56

grabarz186linux | IPHASH : YW-FU-XZ-JW | 24.01.2008, 10:21

Eh...

Chłopie, śmiech to ogarnia czytają właśnie takie teksty jak napisałeś.

Niejednokrotnie, wielu czytelników zwracało uwagę, ze od gwałcicieli, rozbojów, kradzieży, przestępstw gospodarczych, etc. są odpowiednie jednostki Policji.

Niektórzy mają poważny problem ze zrozumieniem prostej rzeczy.

Vortal tematyczny, jakim jest dp.pl, pisze o branży IT. To co, ma pisać o zatrzymaniu przemytu papierosów?

Ludzie, myślcie, choć trochę.

Avatar
KaSpERgO (niezalogowany) | 24.01.2008 11:28#57

Niech nasza kochana POLICJA najpierw sprawdzi komputery swoim pracowników, błazenada hehehe:D:D, najpierw niech wezmą się za siebie bo to jest smiech na salo.

Avatar
Senesino (niezalogowany) | 24.01.2008 11:31#58

@e X t 7 3
Ciebie, cudaku, pominę milczeniem.

@koles
Podałem skrajną sytuację modelową, i miałem na myśli tutaj użytkownika domowego, którego zarobki często są takie, jakie są (więc wymiana hardware'u itp. nie wchodzi w rachubę).

Avatar
andriusza (niezalogowany) | 24.01.2008 11:32#59

@Monczkin 100% racji

Avatar
hyhy....moge sie pośmiać z tego... (niezalogowany) | 24.01.2008 12:47#60

Przestepstwa na poteżną kase teraz lecą.... a oni groszówkami sie zajmują.... Prawda jest taka że to zwykły populizm i odwracenie uwagi... Piractwa nie popieram, szczególnie w firmach... ale ryba psuje sie od głowy....więc pisze apel do tych ********, by zajęli się czymś co przynosi duże szkody.
ps. jak ktois chce odpalić płatnika pod linuxem, to chetnie mu to zrobie.... Zus nie jest aż taki cwany i wszystkich rozumów nie zjadł...unixy mają to do siebie że nie ma czegos niemozliwego...Jak ktos chce to niech napisze na marcomek@gmail.com

Avatar
klaudi (niezalogowany) | 24.01.2008 13:40#61

Senesino |@


dobrze powiedziane kolesiowi @e X t 7 3 samo sedno +...
A powiem że adekwatną karą za takie wykroczenia było by podanie do publicznej wiadomości że ten i ten ma pirata da firm na pewno miało by to reperkusje finansowe wymierna bo kto by chciał robić interes taką firmą ?.... nikt też nie powiedział że policja zarekwirowała kompy tej firmy i wszystkie dane kontrachentów ,,, co za tym idzie prowadzi firme do upadku jestem przekonany co do losu tej że firemki i znając polskie prawo i biuro kracjie

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 24.01.2008 20:11#62

Mi się też tak wydaje,chyba każda firma może mieć jakieś nielegale,,większość darmowych programów jest bezpłatna tylko do użytku niekomercyjnego,jeśli chcesz za ich pomocą zarabiać,musisz kupić licencję,albo wnieść stosowną symboliczną opłatę

Avatar
grabarz186linux (niezalogowany) | 24.01.2008 23:19#63

@Monczkin

Eh...

Chłopie, śmiech to ogarnia czytają właśnie takie teksty jak napisałeś.

Niejednokrotnie, wielu czytelników zwracało uwagę, ze od gwałcicieli, rozbojów, kradzieży, przestępstw gospodarczych, etc. są odpowiednie jednostki Policji.

Niektórzy mają poważny problem ze zrozumieniem prostej rzeczy.

Tak,a jak mi wytłumaczysz przykład:

Drogówka stoi i łapie kierowcow za przekroczenie prędkości,20m dalej widzi jak ktos gwałci kobiete i co robi? przyglada sie temu i zawiadamia inny wydział policyjny? i czekają aż tamci przyjadą?

albo powiedzmy pobito kogos w towarzystwie patrolu drogówki i co czekaja aż inny wydział polici przyjedzie? bo to nie ich sprawa?

Avatar
grabarz186linux (niezalogowany) | 24.01.2008 23:21#64

@cojack

Dokładnie...

Avatar
Grzegorz® (niezalogowany) | 25.01.2008 0:22#65

@grabarz186linux

[Drogówka stoi i łapie kierowcow (...) bo to nie ich sprawa?]

Tragedia to co piszesz... Oczywiście, że zareagują. Czy sugerujesz, że Ci policjanci z Gdańska udając się do firmy „nie zauważyli” gwałconej kobiety albo pobicia? Dostrzegasz różnicę pomiędzy zatrzymaniem na gorącym uczynku a realizacją planowego działania? Naprawdę – ręce opadają.

Avatar
and (niezalogowany) | 25.01.2008 2:00#66

Więc może po prostu policja źle rozdysponowała zasoby między jednostki zajmujące się poszczególnymi przestępstwami ?

Avatar
Cyr4x (niezalogowany) | 25.01.2008 2:48#67

Paranoja! Firma zajmująca się nieruchomościami ma kasę i stać ich na legal, a piracą.

Avatar
ainstain (niezalogowany) | 25.01.2008 4:11#68

czyli jak nie sa pewni czyli w 98% przypadkach zabieraja sprzet czyli jak ktos cala firme ma w laptopie czyli ****... firme jak nic nie znajda. No to ekstra gratulujemy Polokam przepisow, ustaw, biurokracji i oczywiscie calej wladzy ludowej.

Avatar
e X t 7 3 (niezalogowany) | 25.01.2008 10:17#69

@???

prawnikiem jestem ... nie wiem jaki Ty zawód wykonujesz ale chyba handlujesz tym lewym oprogramowanie albo masz z tego tytułu jakieś profity skoro się boisz takich pomysłów ... takie prawo byłoby skuteczne, jeśli byłoby egzekwowane oczywiście ...

@Senesino

cudakiem informatycznym ;) wydaje mi się Ty jesteś … do tego chyba niedouczonym ;)

Avatar
e X t 7 3 (niezalogowany) | 25.01.2008 10:24#70

@klaudi

a Ty jaki masz problem lewe oprogramowanie ? ;)

Twoje rozwiązanie byłoby dopuszczalne tylko sytuacji gdyby nastąpiła albo zmian prawa karnego dotycząca publikacji wizerunku, która by obligatoryjnie nakazywała jego publikowanie w przypadku skazania w określonych enumeratywnie przypadkach albo sędziowie musieli by korzystać z obecnego prawa częściej, tak czy siak był by to rodzaj kary ale nie tak dotkliwy w wielu przypadkach jak kary finansowe ... poczytaj orzecznictwo drogie dziecko i porozmawiamy wtedy ;)

Avatar
Buniek (niezalogowany) | 25.01.2008 16:33#71

Po co ich na pięc lat do więzienia zabrać kmputery sprzedac oddać sianko komu tam trzeba wiadomo mało ale zawsze cos a w więzieniu będą z naszych podatków zyli ...

Avatar
Grzegorz® (niezalogowany) | 25.01.2008 17:55#72

@and

[Więc może po prostu policja źle rozdysponowała zasoby między jednostki zajmujące się poszczególnymi przestępstwami ?]

W jednym z ostatnich numerów Komputer Świata był krótki wywiad z kierownikiem takiej komórki w KWP Katowice – pisali tam o „złotych blachach”. Kto czytał ten artykuł to wie, że w całej KWP przy „komputerówce” pracuje sześciu czy siedmiu funkcjonariuszy. Każdy kto jest z Katowic to wie jak wygląda KWP – tak na oko to myślę, że z 2000 osób tam może pracować. Zaiste – kilka osób – siła ich – a przecież zajmują się nie tylko piratami ale i oszustami na Allegro itp. ;)

Avatar
Senesino (niezalogowany) | 25.01.2008 23:42#73

@e X t 7 3
Cudaku, informatykiem nie jestem, tylko zwykłym użytkownikiem komputera. Co więcej, nigdzie nie pisałem-twierdziłem, jakobym był takowym. Za to ty mienisz się, jak widzę, geniuszem i specem (z bańką w nosie). Ech, zresztą, mój Boże, a pisz sobie, co ci ślina przyniesie na język.

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 30.01.2008 15:09#74

grabarz186linux | IPHASH : YW-FU-XZ-JW | 24.01.2008, 22:19

Panie kolego, absurdalność Twoich przykładów czy toku rozumowania każe się zastanowić, czy to nie celowe z Twojej strony. Bo jeżeli nie.... to przyklasnę
Panu Grzegorz® | IPHASH : BA-VG-23-TP | 24.01.2008, 23:22

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av