Nalot policji na firmę z pirackim oprogramowaniem

27.08.2009 13:48, Autor: Kamil Cybulski (Cebula), Kategoria: News
NewsImage

Wydział do Walki z Przestępczością Gospodarczą KWP w Poznaniu prowadzący działania wymierzone przeciwko osobom, zajmującym się piractwem komputerowym, tym razem trafił na ślad firmy, która - posługując się nielegalnym oprogramowaniem komputerowym - projektowała urządzenia przemysłowe.

Z policyjnych ustaleń wynikało, że na terenie Szamotuł prowadzi działalność firma, której sprzęt komputerowy wyposażony jest w nielegalne oprogramowanie. Były to między innymi systemy operacyjne i pakiety biurowe a także oprogramowanie do projektowania maszyn, systemów elektrycznych i sterowania.

Jeden z oddziałów firmy mieścił się na terenie województwa śląskiego. Policja wkroczyła do obydwu oddziałów znajdujących się na terenie powiatu szamotulskiego i lublinieckiego. Podczas przeszukania zabezpieczonych zostało 8 twardych dysków i laptop. Wstępne oględziny pozwoliły stwierdzić, że na zainstalowane programy firma nie posiada licencji.

Zabezpieczony sprzęt jest dokładnie sprawdzany przez biegłych sądowych z zakresu informatyki. Ich celem jest precyzyjne sprawdzenie programów. Policja szacuje wstępnie wartość nielegalnego oprogramowania na 100 tys. złotych. Jak podkreśla policja, za kradzież własności intelektualnej grozi do 5 lat pozbawienia wolności.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (74)  

Avatar
Cirrus (niezalogowany) | 27.08.2009 13:59#1

Kryzys gospodarczy, ludzie mieli tam zatrudnienie a policja weszła zabrała i sobie poszła. Ciekawe. Jak by nie mogli poczekać aż się kryzys skończy

Avatar
anonim (niezalogowany) | 27.08.2009 14:05#2

A to już nie łaska było wyjąć dyski twarde z lapków :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
iGreq | 27.08.2009 14:16#3

I takimi przypadkami powinna się zajmować policja tj. Wydział do Walki z Przestępczością Gospodarczą. Starać się łapać grubsze ryby, tj. firmy, które tworząc jakiś produkt korzystając z pirackiego oprogramowania są nieuczciwą konkurencją dla firm które płacą za licencje co powoduje iż ich produkt jest droższy.

Avatar
Jomberek (niezalogowany) | 27.08.2009 14:16#4

Piractwo sie tempi czy kryzys czy nie. Dobrze zrobili.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
model12 | 27.08.2009 14:16#5

Witam.Cytat "Wydział do Walki z Przestępczością Gospodarczą KWP w Poznaniu prowadzący działania wymierzone przeciwko osobom, zajmującym się piractwem komputerowym, tym razem trafił na ślad firmy, która - posługując się nielegalnym oprogramowaniem komputerowym - projektowała urządzenia przemysłowe."Więc zarabiali duuuużą kasę.Co tutaj ma do rzeczy kryzys gospodarczy,jak wpadną do Ciebie to inaczej będziesz śpiewał!!???

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
model12 | 27.08.2009 14:17#6

No i spóżniłem sie o sekundę!!!

Avatar
psst (niezalogowany) | 27.08.2009 14:17#7

I konkurencja jest zadowolona....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
corrtez | 27.08.2009 14:18#8

Dobrze zrobili. Ganiac takich pseudo 'biznesmenów' !!

Avatar
Shade (niezalogowany) | 27.08.2009 14:20#9

I bardzo dobrze, że policja wkroczyła. Niedość, że firma kradłą (używaJąć programów bez licencji) to jeszcze czerpała zyski z wykorzystania w/w programów. To jest beszczelność!!

@Cirrus
Kryzys kryzysem, ale jeśli mnie nie stać to nie używam... Nie powinno byc tłumaczenia dlaczego bo tak pojawia się przyzwolenie... A jak jest przyzwolenie społeczne to i wiecej osob kradnie OS'a, Office, AutoCada, Photoshopa itd Jak ma sie progtram w pełnej wersji a nie wykupiło sie oryginalnej licencji to nic innego jak kradzież!

Avatar
Salmed (niezalogowany) | 27.08.2009 14:27#10

Taką działalność policji popieram. My tez musimy doliczać do ceny naszych produktów koszt oprogramowania, który nie jest najmniejszy i nijednokrotnie przegrywamy z właśnie takimi firmami, poniewż oferują to samo taniej. Kryzys nie ma tu nic do rzeczy.

Avatar
sypa (niezalogowany) | 27.08.2009 14:40#11

ciekawe, ile nielegalnych MP3jek znajdziemy na policji w Poznaniu?

Avatar
def (niezalogowany) | 27.08.2009 14:41#12

dokładnie każdemu jest ciężko popieram działalność policji

Avatar
przem (niezalogowany) | 27.08.2009 14:42#13

ja też popieram takie akcje, policja powinna skończyć naloty na akademiki gdzie studenci uczą się obsługi oprogramowanie żeby być bardziej konkurencyjnym na rynku pracy, a zająć się firmami które sprzedają produkty wyprodukowane na pirackim oprogramowaniu

Avatar
Karach (niezalogowany) | 27.08.2009 14:51#14

Sądząc po ilości zabezpieczonych sprzętów, to dość mała firma. Z drugiej strony oprogramowanie do tworzenia układów/urządzeń to dość droga i specjalistyczna sprawa. Nie jest to jednak usprawiedliwienie do używania pirackiego softu i akcja policji była jak najbardziej na miejscu.
Ciekawe, swoją drogą, kto w takim wypadku ponosi odpowiedzialność. Użytkownik komputera który z softu korzystał? Jakiegoś rodzaju administrator, który to zainstalował? (jeśli jest to osoba inna niż wspomniany użytkownik)? Czy szef/dyrektor firmy?

Avatar
miecz (niezalogowany) | 27.08.2009 14:52#15

polowanie na czarownice staje się niewyborażalne

Avatar
tomek (niezalogowany) | 27.08.2009 14:54#16

dobrze im tak

Avatar
Torwald (niezalogowany) | 27.08.2009 14:58#17

Ktos podpadl konkurencji ;]
Wiecie ile jest firm, ktore posiadaja nielegalne (bez licencji) oprogramowanie ? Dziesiatki tysiecy...
Fakt, trzeba byc kompletnym debilem, zeby majac firme uzywac 'piratow'...

"Wydział do Walki z Przestępczością Gospodarczą KWP w Poznaniu ... tym razem trafił na ślad firmy..." - ta, jasne... Potknal sie o niego albo pies im wywachal :D
Przeciez to jasne jak slonce, ze konkurencja dala im cynk.

Swoja droga, Policja powinna przeprowadzac niezapowiedziane kontrole w KAZDEJ firmie - zarabiasz uzywajac kompa ? Kup legalne oprogramowanie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Lizard | 27.08.2009 15:01#18

Też popieram, ale zrozumieć nie mogę dlaczego zabiera się całe dyski komputery, a nie tylko dyski twarde :/
(33 próba dodania komentarza)

Avatar
witek (niezalogowany) | 27.08.2009 15:06#19

tak trzymać, to przecież normalna kradzież.

Avatar
assa (niezalogowany) | 27.08.2009 15:10#20

Uczciwe osoby kupują legalne oprogramowanie do firm i mają mniej pieniędzy niż te wielkie przedsiębiorstwa które jadą na piratach i mają kasy po uszy...

Avatar
asa (niezalogowany) | 27.08.2009 15:13#21

bezwzgledn wyrok do odsiadki. tak jest w połowie polskich złodziejskich firm.

Avatar
akapit (niezalogowany) | 27.08.2009 15:30#22

Kryzys ma tu wiele do rzeczy, zwalniani pod hasłem kryzysu pracownicy mogą bardzo pomóc... ;)

Avatar
piotr (niezalogowany) | 27.08.2009 15:40#23

Jaki kryzys ludzie, kryzys sie już kończy i w większości był spowodowany, przez głupie gadanie w mediach o kryzysie.

Najłatwiej tak, coś nie tak.... to od razu Kryzys.

ps. może kryzys małżeński .. buahahahaah

Avatar
babcia franka (niezalogowany) | 27.08.2009 15:40#24

Popieram w stu procentach!

Avatar
ProTofik (niezalogowany) | 27.08.2009 15:48#25

Jak całe oprogramowanie jest śmiesznie drogie to czemu ludzie się dziwią że takie piractwo...

Avatar
chocholepod (niezalogowany) | 27.08.2009 15:49#26

Ile negatywnych komentarzy - jesteście obłudnikami

Avatar
Krzysztof (niezalogowany) | 27.08.2009 15:52#27

Dlaczego policja dlatego zabiera całe komputery zamiast brać same twarde dyski - Bo sprzęt komputerowy jest zbyt drogi a czymś trzeba pracować na komendzie policyjnej myślicie ze zarekwirowany sprzęt trafia na śmieci oni go sobie biorą. Państwo jest zbyt ubogie żeby kupić każdej komendzie policyjnej komputer - więc trzeba go skądś wziąć. Widzieliście w telewizji jak policjanci palą laptopy i komputery albo je miażdżą walcem drogowym - cicho sza.

Avatar
xxx (niezalogowany) | 27.08.2009 15:55#28

Bez sens, policja jak widać nie ma ciekawszych rzeczy do roboty, piractwo jak było, tak jest i będzie,a jeśli tak bardzo chcą tego zapobiegać to bedą musieli zatrzymać większą część ludności Polskii.

Avatar
bart_major24 (niezalogowany) | 27.08.2009 15:55#29

Bardzo dobrze, policja powinna zacząć walkę z piractwem od tych którzy realnie kradną, czyli zarabiają pieniądze na nielicencjonowanym oprogramowaniu. Mam tylko pytanie, może mi ktoś odpowie, komu grozi 5 lat pozbawienia wolności?

a) pracownikowi który obsługiwał komputer z pirackim programem
b) admin firmy który ma teoretycznie pilnować również tego aby licencje było ok
c) właścicielowi..

Bo uważam że winny jest tylko właściciel, bo pracownicy wykonują polecenia, a jest kryzys a o pracę trudniej..no chyba że zemsta byłego pracownika/ admina który "podmienił" oprogramowanie.

Avatar
gość (niezalogowany) | 27.08.2009 15:57#30

Ten portal to już prawie jak policyjny się robi.

Avatar
coba (niezalogowany) | 27.08.2009 16:05#31

w firmie w której pracuję zadbałem o legalność systemów operacyjnych na wszystkich kompach, jak nie mamy kasy na inne oprogramowanie to korzystamy z open source: open office, gimp itp, i jedziemy do przodu.

Avatar
kepulg (niezalogowany) | 27.08.2009 16:05#32

Tych piratów to na tortury wysłać i do piachu!

Każdy musi wiedzieć: Władza czuwa.

Avatar
Jaco (niezalogowany) | 27.08.2009 16:09#33

Masz racje Krzysztof.......a zarekwirowane BMW i Mercecdesy przerabiają na radjowozy,a skonsfikowaną "trawke" paląw toalecie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 27.08.2009 16:15#34

Tylko po co mi czytać o tym na takim portalu jak ten, co to jakaś kronika policyjna, tuba wydziału do walki z przestępczością?
Czyżby właściciele portalu domniewywali iż jego czytelnicy to sami piraci i należy im takie rzeczy przypominać?

Avatar
Yellow (niezalogowany) | 27.08.2009 16:51#35

Gdyby nikt nie używał nielegalnego oprogramowania, nie ssał filmów i muzyki, to kryzysu być może by nie by nie było.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szpadel83 | 27.08.2009 17:25#36

@smarky
a uważasz, że wszyscy czytelnicy portalu są święci?? dobrze, że uświadamiają nam w końcu, że i do naszych drzwi mogą zapukać!!

Avatar
Krzysztof (niezalogowany) | 27.08.2009 17:36#37

Jaco nie pisałem o żadnych radiowozach i trawce tylko o komputerach

Avatar
Krzysztof (niezalogowany) | 27.08.2009 17:38#38

Mam pomysł co jeszcze mogą konfiskować telefony z MP3

Avatar
over (niezalogowany) | 27.08.2009 18:07#39

ciekawe czy giusze z Policji tez maja legalne oprogramowanie a w domach ciekawe .... prywatnie

Avatar
impassive (niezalogowany) | 27.08.2009 18:11#40

> Z policyjnych ustaleń wynikało,

Pewnie doniósł jakiś niezadowolony i/lub zwolniony pracownik.

Avatar
Guest (niezalogowany) | 27.08.2009 18:12#41

Każdy piraci... więc o co chodzi?

Avatar
sha4ky (niezalogowany) | 27.08.2009 18:20#42

Hura ! Czuje się bezpieczniej . Już nigdy więcej Ci bandyci nie będą zagrażać społeczeństwu ! Brawo Policja <3

Avatar
MaRa (niezalogowany) | 27.08.2009 18:51#43

@Torwald - a ja mam firmę internetową, która nie posiada ani jednego komputera.

@iGreq - a czemu nie użytkownikami domowymi? Jeden musi nazbierać na programy, a drugi po prostu je spiraci.

Avatar
asd (niezalogowany) | 27.08.2009 19:08#44

W tym konkretnym przypadku jest to sukces polskiej policji do tego rodzaju spraw ale nie mogę jednak zrozumieć jednej rzeczy. Czemu robią naloty na jakieś akademiki i użytkowników, którzy mają zainstalowane pirackie oprogramowanie typu Photoshop i nie czerpią z tego zysków? Chcą po prostu dobrze ogarnąć dany program żeby potem łatwiej było znaleźć pracę. Dopuszczam nawet myśl że ktoś ma zainstalowanego już tego Photoshopa i robi w nim layouty a potem je sprzedaje czy udostępnia za darmo. Za ile sprzeda taki layout? 100-150 zł? Gdyby Adobe obniżyło cenę PS'a chociaż o połowę to myślę, że dużo osób by kupiło bo nie dość że mogliby legalnie tworzyć swoje prace to na dodatek mogli by go wykorzystywać w pracy czy po prostu na studiach.

Avatar
mhwk (niezalogowany) | 27.08.2009 19:53#45

Kto jest pewny że nie ma, nie miał nic nielegalnego, łamiącego jakieś licencje, prawa autorskie na komputerze w domu czy w firmie niech rzuci kamieniem. Na każdym komputerze, czy to Os,win czy linux podłączonym do neta prędzej czy później się coś pojawi, najczęściej w błogiej nieświadomości użytkownika... Oczywiście wyjście na świat można wyłączyć podłączanie dysków wymiennych też ale zaraz będą skargi na dział IT, a dział IT myślicie że w wolnych chwilach gra w legalnego pasjansa..? To że za coś zapłaciliście to nie znaczy że nie łamiecie licencji , kto z was czyta warunki licencji zanim zaznaczy "przeczytałem i akceptuje"?

Avatar
impassive (niezalogowany) | 27.08.2009 20:09#46

mhwk,
No ja właśnie nie wchodzę i nie korzystam. Jak będę chciał "informacji" na takim poziomie, to sobie poczytam "Trybunę", "Nie" albo "GW".

Avatar
Ja (niezalogowany) | 27.08.2009 20:33#47

No to znów zwiększyli sobie wykrywalność.

Avatar
JA (niezalogowany) | 27.08.2009 21:04#48

Natrafiła na ślad... hehehe pewnie jakiś sfrustrowany pracownik, co go zwolnili. Ale dobrze, że ich ukarzą

Avatar
qarry_uraq (niezalogowany) | 27.08.2009 21:14#49

To, że wszyscy piracą to nie znaczy, że tak ma być. Za brak licencji odpowiada pewnie właściciel komputera. Darmowe alternatywy są w niektórych przypadkach prostsze w obsłudze i zajmują mniej miejsca na dysku. Ciekawe czy jakby ludzie lepiej zarabiali to by mniejsze piractwo było?

Avatar
jasio (niezalogowany) | 27.08.2009 23:05#50

popieram walkę z piractwem komputerowym ....

Avatar
affs (niezalogowany) | 27.08.2009 23:06#51

Ciekawe czy jak by programy, gry itp. był tańsze czy wtedy spadło by piractwo i wzrosła liczba sprzedanych kopi (tych legalnych :P)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
janek109 | 28.08.2009 6:50#52

Jeżeli używali oprogramowanie specjalistycznego(do projektowania maszyn, systemów elektrycznych i sterowania) to musieli się liczyć z tym że za nie trzeba płacić, bo dzięki niemu zarabiali pieniądze.

Zamiast Office'a czemu nie wzięli open office'a?

Wina mogli mieć razem z kupnem nowych komputerów, a oni chcieli na pewno zaoszczędzić(8x320zł(xp)=2560), a teraz zapłacą więcej.

Avatar
nikt (niezalogowany) | 28.08.2009 10:11#53

Popieram akcję - piractwo to kradzież - ale ilość 8 dysków i jeden laptop świadczą o tym że firma nie była zbyt wielka. Policja mogła by się zająć czymś poważniejszym.

Avatar
WebNuLL (niezalogowany) | 28.08.2009 10:39#54

Nie popieram chociaż sam piratem nie jestem.

Właśnie ciekawe ile nielegalnych utworów ma policja na komendzie..

Avatar
qpasa (niezalogowany) | 28.08.2009 11:16#55

heheh żałosne. wielka akcja policji. nalot na 9 kmputerow. jakby bylo 90 to rozumiem ze mozna sie pochwalic, ale nie 9. jak w firmie w ktorej pracowalembylo 25 kompuerow i przyszli to nikt o tym nie pisal, zreszta i tak skonczylo sie ugoda.
--
ps. DO REDAKCJI:
przyjrzyjcie sie edycji komentarzy. to bez sensu żeby trzeba bylo używac myszki do przestawiania kursora aby poprawic literowke. bo klawisze kursora nie dzialaja. żal...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SEpuLT | 28.08.2009 11:41#56

nikt tym się zajmuje komórka policji PG (przestępstwa gospodarcze) i oni właśnie od tego są. A gwarantuje że skoro się tym zajęli to ktoś musiał złożyć zawiadomienie i wtedy muszą się tym zająć.

Avatar
Wszerad (niezalogowany) | 28.08.2009 12:09#57

Był kiedyś taki kawał nie pamiętam do końca go ale chodziło o to że za granicą rolnik poprosił Boga o bydło dla sąsiada natomiast w Polsce rolnik poprosił żeby zdechło stado sąsiada... Identyczną sytuacje widzę tu "każdemu jes t ciężko popieram działalność policji" też tego nie pochwalam ale ludzie trochę współczucia przecież oni używali tego do pracy a nie sprzedawali oprogramowanie... Pewnie gdyby wam się dorwali do kompów i wyliczyli ile warte są wasze mp3 to też nie było by wam miło. Tacy z nich specjaliści to niech łapią prawdziwych przestępców.

Avatar
gosc (niezalogowany) | 28.08.2009 12:47#58

A co jesli zalozmy pracownik zdarzy wyjac kieszen z dyskiem i schowa ja ?. Policja wchodzi i co w tedy :>?.

Avatar
gosc (niezalogowany) | 28.08.2009 12:48#59

albo co jesli dyski sa szyfrowane zdaje sie wlasciciel nie ma prawa go podawac.

Avatar
zofey (niezalogowany) | 28.08.2009 15:44#60

Program ktoś pisze. Jeśli ten ktoś nie chce robić tego za darmo to ma prawo brać za to pieniądze. Jeśli inny ktoś używa jego programu za darmo to okrada tego pierwszego tak samo jakby mu ukradł portfel. Tutaj miejsca na usprawiedliwianie nie ma.

Avatar
qarry_uraq75 (niezalogowany) | 28.08.2009 16:10#61

A co jesli zalozmy pracownik zdarzy wyjac kieszen z dyskiem i schowa ja ?. Policja wchodzi i co w tedy :>?.
--> Tylko gdzie go schowa? Do pupy?
Jak istnieje podejrzenie, że coś jest nie teges - niezgodne z prawem to mogą auto rozkręcić na części do ostatniej śrubki. Jak już ktoś wpadł to lepiej współpracować.

Pytanie co jak znajdą tą schowaną kieszeń z dyskiem?
Pewnie zaczną lepiej szukać.

Avatar
oqulvaalekylk (niezalogowany) | 28.08.2009 16:38#62

@Torwald "Wydział do Walki z Przestępczością Gospodarczą KWP w Poznaniu ... tym razem trafił na ślad firmy..." - ta, jasne... Potknal sie o niego albo pies im wywachal :D

Ciekawe ile kosztuje taki pies i jaka to rasa ?

Avatar
Torwald (niezalogowany) | 28.08.2009 21:39#63

"MaRa
@Torwald - a ja mam firmę internetową, która nie posiada ani jednego komputera."

A to spoko... I czym ta Twoja firma sie zajmuje ? Poprostu sobie jest (internetowa...) i pieniadze same wplywaja na konto ?

Szczerze mowiac ciezko mi sobie wyobrazic dzisiaj firme, ktora nie uzywa komputera. Maile od kontrahentow, zamowienia albo chociaz obsluga sprzedazy/zamowien - wszystko robi sie na kompie.

Avatar
xxx (niezalogowany) | 29.08.2009 8:11#64

Dlaczego te strony się tak wolno wczytują. Ta ilośc białego tła i przerwy jest koszmarna.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gruchacz | 29.08.2009 11:57#65

i bardzo dobrze - trzeba tępić firmy używające nielegalnego oprogramowania, nie tylko oni chcą zarobić...

Avatar
4ever (niezalogowany) | 29.08.2009 15:06#66

Policja postąpiła słusznie. Pamiętajcie, że używanie nielegalnej kopii prywatnie, a używanie nielegalnej kopii dla zysków jest ogromną różnicą! Pomimo tego, że tych pierwszych jest więcej, szkodzą więcej ci drudzy. Programy do obsługi jakichś urządzeń specjalistycznych są bardzo drogie jak np. najnowszy Photoshop, także co w tym dziwnego, że zrobiono im rewizję. Sprzedawali może program za 300 zł firmom, a w rzeczywistości kosztują 3 tys. - niemała strata.

Avatar
fixer (niezalogowany) | 30.08.2009 6:16#67

>>używanie nielegalnej kopii prywatnie, a używanie nielegalnej kopii dla zysków jest ogromną różnicą<< hehe-żalosne.
Ja zlecilbym sprawdzenie wszystkich komputerow w akademikach i nie tylko. Oczywiscie, bardzo surowe kary dla posiadczy nielegalnego oprogramowania.

Avatar
duch221 (niezalogowany) | 30.08.2009 17:34#68

hurra łubianka już czeka, dorośli ludzie aż żałosne .Jeżeli prawo jest dziurawe to do ********** takie prawo.tacy jestescie wspaniali przepisów ruchu drogowego też przestrzegacie????Ktoś im to złożył ...pewnie jakiś hakier....

Avatar
kshiarkshiya (niezalogowany) | 30.08.2009 23:00#69

NIK niedawno stwierdził w swoim raporcie , że w policji jest za mała komputeryzacja stanowisk pracy. Czyżby milicja,( sorki policja) wzięła sobie tę krytykę do serca?

Avatar
Faszjon (niezalogowany) | 31.08.2009 18:52#70

zajmijcie się sobą a dopiero później osądzajcie innych..

Avatar
nefretete (niezalogowany) | 31.08.2009 22:28#71

tak trzymac. ktos wydaje majatek na legalne programy aby pozniej w nich projektowac i zarabiac a inna firma jedzie na piratach i ma to w d.... Bardzo dobrze, ze wpadli. A wypowiedzi studentow placzacych nad nalotami na akademiki sa zalosne. To samo tyczy sie wypowiedzi osob, ktore twierdza, ze piractwo i tak bedzie wiec policja nie powinna nic robic.

Avatar
1084 (niezalogowany) | 03.09.2009 4:55#72

Po pierwsze Policja ma sama u siebie masę lewego oprogramowania. Po drugie to przestępstwo to jest akurat wycena ich nowych mundurków z byle czego po 5000zł sztuka. Ktoś nas okrada w biały dzień. Po trzecie praktyki monopolistyczne i bandycka reklama powinna być karana na równi z namawianiem do narkotyków. Przecież taki Windows to jakby od małego dawać komuś kokainę i potem dziwić się, że jak dorośnie to ukradnie jak go nie stać. Gdzie jest ja się pytam ochrona naszych wartości ? Chcą chronić czyjąś pracę ? Proszę bardzo, ale jednocześnie niech chronią czyjąś świadomość i wolność wyboru. Reklama tylko z wyboru a jak nie to odszkodowanie.

Avatar
PIRATX69 (niezalogowany) | 24.12.2009 8:32#73

Piraty są ok co wy na to tak naskakujecię. Dla mnie kupywanie orginałów to frajerstwo. Raz dałem się zrobić i kupiłem :( a później źle to ****** chodzi róbcie łaskę projektatom z microsoftu i adobe. Linux rulez

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 01.09.2011 20:40#74

Ludzie nie poznaję tego świata. Możecie mi tylko powiedzieć dlaczego wogóle jest możliwość piracenia programów ? Dlaczego ja mam martwić się o wielki koncern, skoro żal im było kasy na solidne zabezpieczenia ? Nie kradnę laptopów, bo media markt zadbał, aby nie dało się tego zrobić, są ochroniarze itp., ale jakbym zobaczył nowego laptopa przed swoimi drzwiami i potykał się o niego to na pewno bym sie skusił i zabrał go. Tak samo jest z oprogramowaniem, potykasz się o pirackie wersje co chwila, bez problemu sobie je instalujesz. Czego policja musi wyręczać nieudaczników, że swojego nie pilnują. Uważam tylko, że walka powinna toczyć się na poziomie miejsc dystrybucji pirackiego softu, czyli w internecie, a nie ludziom chodzić po chałupach tylko dlatego, że... skasowali frajerów kolokwialnie mówiąc.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av