NeoOffice 2.2.1

27.08.2007 18:48, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

Wydano wersję 2.2.1 pakietu biurowego NeoOffice.

NeoOffice to fork projektu OpenOffice.org przeniesiony na platformę Mac OS X. Zawiera procesor tekstu, arkusz kalkulacyjny oraz program do tworzenia prezentacji i grafiki. Jego cechą charakterystyczną jest natywne wsparcie dla macowego interfejsu graficznego Aqua.

W nowej wersji dodano wsparcie dla wbudowanej w OS X książki adresowej i sprawdzania pisowni, obsługę drukowania w wysokiej rozdzielczości (powyżej 300 dpi), możliwość importu dokumentów Microsoft Office 2007 a także dodano to, co pojawiło się w OpenOffice.org 2.2.1.

Źródło: NeoOffice
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (30)  

Avatar
nic nie jest lepsze od Office 2007 (niezalogowany) | 27.08.2007 19:13#1

ciężko mają pod Mac Os'em. Open Office w najmniejszym stopniu nie dorównuje Microsoft Office. Cały czas ma problemy z kompatybilnością i makrami, no cóż - jabłkowcy muszą czekać aż Microsoft zrobi wersje Office 2007 na Mac'a - podobno jest cosś takiego w planach :)

Avatar
soda2 (niezalogowany) | 27.08.2007 19:22#2

to nie openoffice ma problemy z kompatybilnością, jedyny problem openoffice to to że ******* zamiast używać otwartych formatów piszą ciągle w MSowych. jak byś pisał wszystko w otwartych to problemy z kompatybilnością by nie istniały.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 27.08.2007 19:26#3

Znalazł się wierny fan microsoft'u. OpenOffice jest prawie tak dobry jak Office. Trochę mu brakuje do konkurenta ale przynajmniej jest za darmo. Używam OO.org od paru lat i jestem zadowolony.

Avatar
Wujek Przemoc (niezalogowany) | 27.08.2007 19:41#4

Ten SYF MSOffce 2007 to badziewie, za rok stworzą 2008, który nie będzie kompatybilny z 2007 i na odwrót, dlatego polecam OpenOffice.org tym, którzy chcą mieć dobry i tani (darmowy) pakiet biurowy

Avatar
JQS (niezalogowany) | 27.08.2007 19:49#5

@nic nie jest lepsze od Office 2007
Zanim się wypowiesz poczytaj trochę o MS Office dla Mac OS X, albo o alternatywnych rozwiązaniach. Teraz niestety się tylko ośmieszasz. Nie tak dawno Apple wydało iWork'08, który zawiera edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny oraz program do tworzenia prezentacji. Płatny, ale jest doskonałym odpowiednikiem Office'a, jeśli nawet nie lepszym, bo choć nie posiada obsługi makra (po co, skoro prawie nikt z tego nie korzysta) to jest bardzo intuicyjny. Można stworzyć o wiele lepszy dokument i taki, jaki się chce. Kto powiedział, że potrzebna jest kompatybilność z Office. Jeśli ktoś coś pisze z przeznaczeniem na papier to pisze i drukuje. Jeśli chce się podzielić, może zapisać dokument do PDF, bez tracenia czasu na 'dociąganie' dodatków z Microsoft Update. Co do twojego "podobno" to nie ma takiego czegoś jak Office 2007 dla Mac. I nie podobno, bo każdy, kto choć troszkę słyszał o Mac'ack, wie, ze Microsoft pracuje od dłuższego czasu nad Office 2008 dla Mac. Zdążył już nawet przesunąć jego premierę.

Avatar
staweb (niezalogowany) | 27.08.2007 20:32#6

a ja wole iWork 08 ;) ale neo tez sobie z 'uje...

co do offica to nie zal mi ze go nie mam (choc kupic moge), w koncu nie jestem ksiegowym...

Avatar
Gunther (niezalogowany) | 27.08.2007 21:06#7

No i o co chodzi panie "nic nie jest lepsze od Office 2007"?
Na Makach od dawna jest odpowiednik Office 2003 czyli Office2004. A więc problemów z obsługą najpopularniejszego formatu .doc nie ma. Zresztą OpenOffice też doskonale radzi sobie z .doc. A nowego formatu Microsoftu nikt przecież nie używa... A jak ktoś mi mówi o zmianach formatowania dokumentu, to odpowiem - oczywiście - zmienia się, o ile używa się do tego spacji. Ale to samo dzieje się na MSOffice.
Jasne, że nie ma obsługi makr, ale kto z domowych użytkowników z nich korzysta?
Zresztą są programy iWork. Jeśli ktokolwiek widział prezentację KeyNote to na PowerPointa zawsze spojrzy z obrzydzeniem.

Avatar
Pablo55 (niezalogowany) | 27.08.2007 21:09#8

@Soda2
Co mi po jakichś otwartych formatach. Może osoba pisząca pierwszy komentarz naprawdę woli format doc, a nie odt. Kompatybilność? Jakoś nigdy nie miałem problemów. Nie są mi potrzebne kody źródłowe, bo i tak ich nie czytam.
@Wujek Przemoc
Znalazł się wierny fan Open Office. "SYF MS Office 2007 to badziewie". Ojej, a skąd takie oskarżenia??? Używałeś??? Jak nie to się nie czepiaj czegoś o czym nic nie wiesz. Ja używam i nie uważam za badziew, wręcz przeciwnie. Do wstążek przyzwyczaiłem się w parę dni. Wysuwasz jeszcze oskarżenia, że nie będzie kompatybilne wstecz. Niebywałe. Skąd wiesz??? doc-e z 2007 Office 97 czyta, nie wiem więc o co się czepiasz. OpenOffice.org. Nie dzięki, nie skorzystam.

Avatar
Gambit (niezalogowany) | 27.08.2007 21:52#9

No moze i open jest cool ale - ja jak na razie znalazlem 2 powazne bledy utrudniajace mi zycie - po pierwsze jezeli chce skopiowac strone www do edytora tekstu to w open mam jeden wielki smietnik ze tak na prawde moglbym sam sobie calosc przepisac i bylo by z tym mniej roboty niz poprawianie tego co sie "wkleilo". Druga sprawa to taka ze jak np zapisze plik jako XML to zamiast ladnej tableki mam gola cala strone - ze nie wspomne ze znika cale formatowanie jakie bylo zastosowane.

Dlatego tez rezygnujac z meczarni kupilem sobie za 199zl offica home i jestem happy.

Avatar
Aśka :-) (niezalogowany) | 27.08.2007 21:53#10

cześć mam pytanie do wszystkich:
Mac OS X jest do ściągniecia czy do kupienia?
to jest jeden z linuksów? gdzie mogę ściągnąć
szukałam wsiędzie i nie umiem znależć...

Avatar
yolk (niezalogowany) | 27.08.2007 22:00#11

Popieram jak najbardziej takie inicjatywy, jak OpenOffice i świetnie, że można mieć np. dobry edytor tekstu za darmo. Jednak według mnie edytorowi Oo brakuje funkcjonalności worda i w tymże darmowym edytorze brakowało mi kilku funkcji.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 27.08.2007 22:48#12

@Aśka
MacOS to nie jest system na PC (choć teoretycznie można go na nim odpalić). I to nie jest linux (bazuje na BSD). Trzeba go kupić.

Avatar
MRx (niezalogowany) | 27.08.2007 22:55#13

Office2003 i 2007 to syf. Niekompatybilny, no i ma problemy ze stabilnością... Dlatego używam OO, bo takich cyrków nie ma. Oprogramowanie OO jest po prostu PRZEWIDYWALNE.

Avatar
MRx (niezalogowany) | 27.08.2007 23:04#14

Mac OS X to system unixo podobny na komputery Macintosh, nie ściągniesz tego prosto ;) To nie linux a po prostu Mac OS

Avatar
sobik (niezalogowany) | 27.08.2007 23:12#15

@ Aśka :-)

"cześć mam pytanie do wszystkich:
Mac OS X jest do ściągniecia czy do kupienia?
to jest jeden z linuksów? gdzie mogę ściągnąć
szukałam wsiędzie i nie umiem znależć..."

LOL

Nie, to nie jest jeden z linuksów :D Więcej info na http://www.apple.pl/macosx/ :)

W skrócie: Mac OS X to system instalowany domyślnie na Macintoshach. Możesz go kupić, coś koło OEM Visty, ale instalowanie na pecetach jest nielegalne.

Avatar
MacGyver (niezalogowany) | 27.08.2007 23:16#16

@Aśka :-)

MacOSX dostajesz zadarmo w komputerach "Macintosh".

Avatar
nie pamietam imienia (niezalogowany) | 27.08.2007 23:37#17

OO używam od kiedy powstała wersja 1.0 tego pakietu, i muszę powiedzieć, że nigdy się na nim nie zawiodłem. Wiadomo, że OO ma troszq mniej fukncji, ale i bez nich można spokojnie pracować, i tworzyć naprawdę niezłe dokumenty ;].

Avatar
wyzimir (niezalogowany) | 28.08.2007 0:18#18

mi Neoofice pracuje o wiele stabilniej niż MS Office 2001 i do tego nie ma w nim problemów z polskimi znakami (nie potrzeba fontów CE).

Avatar
CT (niezalogowany) | 28.08.2007 0:37#19

"[...] jezeli chce skopiowac strone www do edytora tekstu to w open mam jeden wielki smietnik ze tak na prawde moglbym sam sobie calosc przepisac i bylo by z tym mniej roboty niz poprawianie tego co sie "wkleilo". "

Wystarczy sobie to zbuforować w notatniku.

1. Kopiujesz tekst
2. Wklejasz go do notatnika
3. W notatniku kopiujesz tekst
4. Wklejasz go do OO.org
Wystarczy troche pomyśleć.
Ktoś wie może jak wyłączyć tą funkcję w OO?

Avatar
xx (niezalogowany) | 28.08.2007 0:38#20

@MacGyver: Nie tak znowu za darmo, przecież nie tylko z powodu znaczka na obudowie komputery od Apple kosztują 1,5 raza więcej niż są warte

Avatar
reijo (niezalogowany) | 28.08.2007 8:12#21

Niektórzy piszą, że OO.org (i pochodne) to syf bo niekompatybilny itp. Dla mnie o M$ Office jest niekompatybilny z całym światem oprogramowania biurowego.
Wszystkie pakiety biurowe trzymające się przyjętych i sprawdzonych otwartych standardów nie mają najmniejszych problemów z kompatybilnością i użytkownik widzi problemu, że on ma OpenOffice'a a kolega StarOffice'a, czy cokolwiek innego trzymającego standardy.
Microsoft celowo tworzy niekompatybilne wersje swoich zamkniętych standardów. To monopol i chęć zysku a nie ułatwienia życia użytkownikom.
Co jest koszmarem dla twórców oprogramowania? Jak pogodzić swoje oprogramowanie z tym od M$.
Nawet w sferze stron WWW cały świat używa W3C a IE co? Ma swoje dodatki, które standardem nie są. Pisząc np. skrypt w JavaScripcie trzeba dokładać nieraz kilka linii kodu żeby skrypt działał również na IE. Często standardy MS są hamulcem całej ewolucji oprogramowania.
Ale w sumie po co świat tworzy np. W3C przecież M$ wie lepiej co jest dobre.

Avatar
M$ mnie zwiódł, jestem teraz na linuksie! (niezalogowany) | 28.08.2007 15:02#22

Nie mam już zaufania do M$, to dosyć długa historia korzystam teraz z Linuxa Debiana. Wszystkim go polecam.

@rejio Zgadzam się z tobą.

Avatar
kama (niezalogowany) | 28.08.2007 17:43#23

jak moge to sciagnc

Avatar
Twix (niezalogowany) | 28.08.2007 20:44#24

zadziwiajace jest ze ze wiekszosc krzykaczy pewbie nigdy ba oczy nie widziala jak tak naprawde dziala Mac OS X w pelnej okazalosci :) W skrocie moge powiedziec ze to co sie dopiero pojawilo w Viscie w OS X jest od 2 lat !!
Co do pakietu ww. Spokojnie da sie na nim pisac nawet prace dyplomowa, osobiscie nie mialem z tym problemo choc zaczynalem pisac pod Wordem 2003 a skonczylem na NeoOffice 2.1.
Wiec proponowalby, niektorym windowsiarzom zamknac paszzce skoro nie wiedza jak naprawde dziala Neo ( poza tym ze zmienilem wypunktowanie i dla lepszego wygladu poprawilem tabelke ). Format ktory wuem ze zawsze bede mogl odczytac i wrocic do niego nawet za 10 lat.
Drobny problem to srednio szybkie wlazcanie sie pakietu , na moim Mac Mini 1.66, 2 GB RAM pierwsze wlaczenie to 25 sek, kazde nastepne 9 sekund ( w tej chwili korzystam z laptopa przyjaciela majacego stale lacze )

Avatar
Twix (niezalogowany) | 28.08.2007 20:49#25

Dodam jeszcze ze pod koniec roku planowane jest wypuszcenie bezposrednio Openoffice z pelnym wsparciem srodowiska Aqua wlasnie dla Mac'a. Na podstawie wersji alpha moge stwierdzic ze uruchamianie pakietu jest szybsze o polowe czasu ! ( chyba dzieki nie korzystaniu z javy ).
A Microsoft Office 2008 for Mac jest zaplanowany na pozcatek 2008 r. o ile sie nie myle.

Avatar
gollum (niezalogowany) | 30.08.2007 16:00#26

Office 2007 jest niezły - paski bardzo ułatwiają pracę itd., wygląda estetycznie (zaokrąglenia itp.), faktycznie format .doc wstecznie się otwiera, ALE: jak ktoś spróbuje stworzyć prezentację w PP i potem otworzy ją w MsOffice2003 lub niższym to gwarantuję (doświadczyłem tego), że elementy tła i formatowania są wyświetlane beznadziejnie, za to OpenOffice jakoś radzi sobie z tym lepiej! A akurat w prezentacjach to wygląd się liczy i co ma zrobić ktoś kto przychodzi z pendrivem na prezentację?
No comment :-(

Avatar
Paweł (niezalogowany) | 31.08.2007 17:26#27

Trzeba szukać tego co w końcu będzie odpowiadało końcowemu uźytkownikowi....
Dyskusja jest bardzo konstruktywnym narzędziem. A programy..... Są i zawsze będą tańsze, droższe, mniej lub bardziej pokręcone :-))))

Avatar
Orcio j23 (niezalogowany) | 30.10.2007 23:14#28

Jak w prezentacji zrobionej w neoofice dodać film

Avatar
Dinuś (niezalogowany) | 04.06.2008 19:06#29

Mam pytanko czy NeoOffice można zinstalować na windowskie?

Avatar
pan (niezalogowany) | 11.01.2009 19:55#30

iwork i po sprawie

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av