Nie będzie sklepu z muzyką Zune Pass w Polsce

21.09.2010 13:58, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Z opublikowanego oświadczenia wynika, że sklep z muzyką Zune Pass Microsoftu nie będzie dostępny w Polsce. Nawet w okrojonej wersji.

Wprowadzenie sklepów Zune Pass i Zune Marketplace związane jest ze zbliżającą się premierą systemu Windows Phone 7. Usługa dotychczas była dostępna tylko w USA, jednak Microsoft planuje wprowadzenie jej także w Europie. Niestety, nie w Polsce. Oprogramowanie Zune potrzebne do pobierania muzyki czy filmów ma być dostępne w 20 krajach na świecie, w tym w Anglii, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech. Za 9,99 euro subskrypcji użytkownicy wybranych krajów Europy będą mogli słuchać dowolnej ilości muzyki online. Z tekstu oświadczenia wynika jednak, że w przeciwieństwie do użytkowników z USA nie będą oni mogli skorzystać z subskrypcji Zune Pass umożliwiającej pobieranie 10 utworów miesięcznie. Microsoft umożliwi za to wypożyczanie filmów wideo, ale u nas ta usługa również będzie niedostępna.

Co zatem zaoferuje Windows Phone 7 w naszym kraju? Niewiele. Najprawdopodobniej będzie można jedynie pobierać aplikacje dla smartfonów z systemem Microsoftu. Kolejny sklep z muzyką omija Polskę. W naszym kraju nie możemy skorzystać z żadnej z dużych usług takich jak iTunes, Amazon.com czy Spotify. Polacy w odróżnieniu od mieszkańców USA czy Niemiec muszą też płacić za korzystanie z radia Last.fm. Polski rynek jak widać nie jest wart zainteresowania - jak długo jeszcze taka sytuacja będzie się utrzymywać?

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (70)  

Avatar
dzonasek (niezalogowany) | 21.09.2010 14:00#1

jaka szkoda... ;((

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 21.09.2010 14:06#2

Jak długo jeszcze taka sytuacja będzie się utrzymywać?

1) Duży wskaźnik piractwa? (choć brak tych sklepów też napędza tą spiralę)
2) Tylko 36mln ludzi w naszym kraju.
3) Brak polskich odpowiedników.
4) Polskie prawo (czy inne koszty rozpoczęcia dużego biznesu w Polsce).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Chillout | 21.09.2010 14:06#3

I to jak zwykle mają Polaków gdzieś...

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 21.09.2010 14:06#4

I co wy na to, fanboje M$? Dalej bedziecie robic reklame czemus co ma was w 4 literach?
Nawet sam M$ mowi , ze jestescie niegodni i was banuje - tyle ma wyznawcow. A wy wciaz ujadacie w tematach Win vs Linux. Zupelnie jak PiS i jego "obroncy krzyza".

Avatar
Maciek1977asdfg (niezalogowany) | 21.09.2010 14:10#5

Trudno. Wydawcy muzyki dalej będą płakać - jak to się piraci w polsce filmy i muzę. Żal mi ich. Przecież uruchamianie takich usług jest w ich interesie. A tak ch... im w d...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MiL- | 21.09.2010 14:12#6

No i kij im w **** Chcą piractwa to będą mieli.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 21.09.2010 14:15#7

"Za 9,99 euro subskrypcji użytkownicy z Europy będą mogli słuchać dowolnej ilości muzyki online..."

Może Autor sprecyzuje które kraje, bo pojęcie z Europy jest bardzo szerokie i tym określeniu wychodzi na to, że Polska i nie tylko nie jest w Europie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jarek_wt | 21.09.2010 14:16#8

No to już wiem dlaczego mój następny tel nie będzie miał Windows Phone 7 na pokładzie.
Zapewne będzie jakaś Nokia - przynajmniej oni nie traktują mnie w miarę poważnie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gardner | 21.09.2010 14:18#9

Poza tym Amerykanom zawsze Europa kończyła się na Niemczech. Fracja, Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy, Niemcy, Grecja, te państwa są znane, ale na wschód od nich to już tylko Rosja.

No ale jak pokazała jedna sonda uliczna, dla przeciętnego Amerykanina Hiszpania potrafi leżeć w Australii...

Miejmy nadzieję, że jednak coś kiedyś będzie działało poprawnie...

Avatar
bo Polacy to zlodzieje (niezalogowany) | 21.09.2010 14:20#10

"Jak długo jeszcze taka sytuacja będzie się utrzymywać?" Dopoki Polacy przestana krasc multimedia sciagajac je z torrentow. To chyba proste do zrozumienia, nie?

Avatar
JanyPL (niezalogowany) | 21.09.2010 14:24#11

Było do przewidzenia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jarek_wt | 21.09.2010 14:29#12

@bo Polacy to złodzieje
Wybraź sobie że u ja nie mam dokładnie ani jednego pirackiego utworu (to samo dotyczy oprogramowania) - więc wypraszam sobie wyzywanie mnie od złodziei. Często to na czym mi zależy muszę ściągać z USA z Amazon.com (o ile wogóle jest do kupienia) - przepłacajac za nośnik oraz koszty transportu, tylko dlatego że M$, Apple nie chce ruszyć d..y. Ciekawe że to o czym piszesz jakoś nie przeszkodziło Nokii w otwarciu sklepu w Polsce. Niestety, oferta jest raczej "banalna", ale dobre i to.

Avatar
antyBSA (niezalogowany) | 21.09.2010 14:33#13

Znając życie i tak 99 % z was nie zakupiłoby subskrypcji, bo ,99 euro to za dużo, bo łatwiej ściągnąć coś z wrzuty... To po co krzyczycie ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gas | 21.09.2010 14:38#14

jarek_wt | 21.09.2010 14:29
Nie badz mazgaj tylko przyjmij decyzje swojego wodza jak na przwdziwego obronce krzyza przystalo. :D

A na poważnie:

Zostales potraktowany jak zlodziej? Sam najlepiej wiesz co w takiej sytuacji robic. Posiadacze X-Boxow wiedza co czujessz. ;)

Avatar
nieanonimowy (niezalogowany) | 21.09.2010 14:44#15

To że M$ daje ciała nie znaczy automatycznie, że Linux jest wspaniały...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 21.09.2010 14:46#16

@przemo_li: A co ma do tego polskie prawo?
@bo Polacy to zlodzieje: A co ma do tego piractwo? Chodzi o to, że najpierw z wielką pompą otwiera się worldwide sklep a potem liczy koszty i się okazuje nie taki worldwide (nawet jeżeli wg. prawa unijnego teoretycznie lokalnie worlwide być musi)..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jarek_wt | 21.09.2010 14:52#17

@Gas
Dlatego też nie kupiłem x-Box'a, podobnie ma się sprawa z zabawkami Apple - nie mam w zwyczaju kupować "kastratów", do tego płacąc jak za pełnowartościowy produkt.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krzysiek.l | 21.09.2010 14:59#18

Tylko co ma wspólnego obroncy krzyża z Micrsoftem??? Tym PEŁOWSKIM kibolom wszystko sie z PiSem kojarzy :):):) to jakas chorba chyba?:):)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mystic2 | 21.09.2010 15:05#19

I dokładnie to samo można napisać o Linuksach, proszę Cie :D Tylko do czego porównać ten fanatyzm...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gas | 21.09.2010 15:12#20

mystic2 | 21.09.2010 15:05
I tu sie mylisz. Zamiast lewej strony rownania z M$ powstawiaj cos z Linuksa. Niewykonalne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krzysiek.l | 21.09.2010 15:12#21

Gas no nie wiem czy tak jest?:)MS TO RACZEJ RÓWNA SIE PO I PSL !! To oni robia tak przetargi żeby wygrało zawsze MS dlatego co roku Ballmer wpada do Polski!:):) Poza tym krzyż postawili harcerze i stał tam sobie spokojnie aż wybory wygrał Bronek"wpadka" K. Nie słyszałem żeby ten nieRząd przez te lata cośkolwiek wspomniał o jakimś wolnym oprogramowaniu :) chociaz podobno sa tacy postepowi i nowocześni :)

Avatar
Admc (niezalogowany) | 21.09.2010 15:14#22

@mystic2
To samo? Przecież Ubuntu One Music store jest dostępne w Polsce, co prawda nie próbowałem tam kupować, bo nie mam PayPala ale wiem że jest.

Avatar
PK (niezalogowany) | 21.09.2010 15:22#23

To smutna wiadomosc dla wszystkich 10 osob w Polsce ktore sa gotowe placic za muzyke.

Avatar
Gieniek (niezalogowany) | 21.09.2010 15:22#24

Przydałby się mały boikot konsumencki.
Od jutra - zerowa sprzedaż produktów firmowanych przez wiadomą firmę.
Może wtedy zamkną swój polski oddział i straci pracę paru fachowców tak efektywnie bdających o swoich klientów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
totti3ster | 21.09.2010 15:22#25

Polska to złodzieje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krzysiek.l | 21.09.2010 15:28#26

Gas to nie złOnet :): pomyliłes portale !! To Dobreprogramy !!:):)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bolszy188 | 21.09.2010 15:29#27

Gas żebyś się nie przeliczył pokrzycz tam w temacie wczorajszym odnośnie dziurki w kernelu tam płacz ile masz sił. Przecież nikt Ci nie każe kupować produktów MS tak jak mnie nikt nie zmusi do pracy na linuksie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 21.09.2010 15:36#28

Nokia jakoś może uruchomić sklep z muzyką:

http://music.ovi.com/pl/pl/pc

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 21.09.2010 15:39#29

Dlaczego nie ma wymienionych sklepów w Polsce?
Bo jest piractwo.
Dlaczego jest piractwo?
Bo multimedia są drogie.
Dlaczego multimedia są drogie?
Bo nie ma konkurencji.
Dlaczego nie ma konkurencji?
Bo jest piractwo.
...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 21.09.2010 16:03#30

no cóż, widzę że Autor nie ma zamiaru ustosunkować się do mojego wcześniejszego komentarza.

Jeżeli przydatność systemu operacyjnego dla smartfonów oceniamy na podstawie braku dostępu do sklepu muzycznego......

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gas | 21.09.2010 16:04#31

bolszy188 | 21.09.2010 15:29
Juz zalatana. Szybko i sprawnie. A dlaczego tak szybko? Bo serwery Binga stoja na Linuksie, bo MS korzysta z ochrony linuksowej, itd. itp. Gdyby bylo odwrotnie to M$ nie uzywalby Linuksa jako tarczy dla swoich serwerow. :D.

Avatar
OLOpl (niezalogowany) | 21.09.2010 16:19#32

jest Nokia music bez DRM więc nie ma co płakać

Avatar
barteqz (niezalogowany) | 21.09.2010 16:23#33

No i ja się pytam gdzie jest UE? Czy to przypadkiem nie jest jawne łamanie praw człowieka?! :)

Rozumiem że możemy potraktować olewanie nas Polaków jako przyzwolenie na piracenie muzyki? I tutaj znowu pojawia się pytanie ..... GDZIE JEST KRZYŻ??!! :)

Avatar
Adnim (niezalogowany) | 21.09.2010 16:37#34

Gas przedstaw nam wiecej info o swojej osobie. Może masz gdzieś jakiś profil. Ciekawą osobowość posiadasz. Frustrat i furiat. Zgorzkniały jesteś ? Taki fanatyzm daje ukojenie twemu poczuciu niesprawiedliwości ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Extraordinarykid | 21.09.2010 17:00#35

@ floyd

Ty także nie potrafisz.
Dlaczego więc zwracasz uwagę innym ?

@przemopk

Odnoszę wrażenie, że Redakcja ma ostatnio płacone za akord ;-)

Avatar
user500 (niezalogowany) | 21.09.2010 18:01#36

czemu w wiadomości o internetowym sklepie muzycznym jest dyskusja oczywiście o linuksie i co gorsza o polityce? Jak się nie ma nic do powiedzenia sensownego to można też milczeć, to jest taka wcale niezła opcja dla niektórych

Nie ma sklepu to nie ma, chociaż oczywiście lepiej byłoby gdyby można było w sposób legalny i w miarę tani kupować muzykę. Oczywiście nie jest to wytłumaczeniem dla piractwa, ale tłumaczenie, że nie ma sklepu bo jest wysoki poziom piractwa jest jeszcze bardziej idiotyczne.

Avatar
ŁukaszMS (niezalogowany) | 21.09.2010 18:05#37

To że Polska jest traktowana jak zło i kraj piraciarzy to zasługa właśnie takich użytkowników jak linuksiarze i inni gamonie na pirackich MSwin. 60% nadal i wszystkim co da sie skopiować i ukraść od innych za free.
W Polsce organy ścigania i ustawy są do bani i toleruje sie nadal taki stan bezprawia co odbija się na uczciwych użytkownikach legalnych systemów,programów.

W takiej sytuacji sklepy nie chcą sprzedawać plików jednemu kupującemu dla bezpieczeństwa że z tego pliku dalej ktoś skopiuje go dalej przez BT lub usb ...

Ze statystyk sprzedaży wyglada na to że Polski rynek nie jest biznesem dla kilku osób bo kupią coś od przypadku, ale stratą na tym rynku jak 90% plików mp3/mp4/aplikacji/gier to piraty .!!!

Generalnie jak ktoś ma weryfikację jako wiarygodny klijęt to można wszystko kupić za granicą nawet na amazon bez problemu jak Ja to robię :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jarek_wt | 21.09.2010 18:17#38

@przemopk
Tu nie chodzi o przydatność. Chodzi o pospolite złodzijstwo i wciskanie kitu uprawiane przez M$, Apple, itp. Nie dość za szereg ich zabawek musimy zapłacić x% więcej niż Amerykanie - to jeszcze dostajemy jakieś g.. "kastraty".
Albo ja jako polski konsument zacznę być traktowany poważnie, albo M$ reszta tego towarzystwa będzię się musiał bez mojej kasy - i to nie tylko tej z której świadomie zrezygnował.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jarek_wt | 21.09.2010 18:29#39

A i jeszcze jedno
Najlepsze w tym wszytskim jest to, że nie jest ważne gdzie się mieszka tylko gdzie towar ma być przesłany. Do Polski z Amazon.com nie mogę sobie ściągnąć szeregu arytykułów, ale z kolei będąc w USA, logując się dokladnie z tego samego konta co w Polsce, ale jako tzw. "temporary aditional adress" podając adres "amerykański" (np hotelu w którym mieszkam), można sobie zamówić choćby tir'a "zakazanych" zabawek. O koszcie przesyłki USA-USA nawet nie wspomnę - gdyż to są wręcz grosze ... ups, centy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 21.09.2010 18:47#40

@jarek_wt,
po części zgadzam się z Tobą ale chodzi o sformułowanie w tym artykule. System operacyjny do telefonów trudno oceniać po tym, że nie obsłuży jakiegoś sklepu muzycznego. To jest jedna z wielu jego funkcji i z pewnością dla większości użytkowników mało istotna.

Zdanie:
"Co zatem zaoferuje Windows Phone 7 w naszym kraju? Niewiele"

Brzmi na takim portalu trochę śmiesznie.
Kolejne zdanie:
"Za 9,99 euro subskrypcji użytkownicy z Europy będą mogli słuchać"

Widać po tym zdaniu, że dla Autora, Europa to cztery państwa.
Czy tak ciężko napisać o czymś rzetelnie, konkretnie i dokładnie.?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jarek_wt | 21.09.2010 19:19#41

@przemopk
Sformułowałbym to tak : "zaoferuje mniej niż w innych krajach UE". A zapłacić za to będziemy musieli więcej - i tu jest pies pogrzebany.
Z kolei sluchając tłumaczeń przedstawicieli owych "wielkich" to się zastanawiam kto jest większym idiotą - my czy oni. Wpierw blokują poszczególne funkcjinalność urządzeń na rynek Polski, a potem jęczą że zdesperowani użytkownicy starają się te oraniczenia omijać - nie zawsze do końca zgodnie z prawem. Najlepiej widać to na przykładzie xBox'a - co komu szkodziło umożliwienie rejestracji na "xBox live" od samego początku ?? Polska strona tej usługi była gotowa od dawna.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
corrtez | 21.09.2010 19:30#42

Wlasnie dlatego powinno sie robic wiecej takich akcji jak "we want live" albo bojkotowac te firmy które omijajá polski rynek...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 21.09.2010 19:34#43

@jarek_wt,
z pewnością nie poznany motywów takiego podejścia ze strony MS, ale z drugiej strony z możliwości subskrypcji w tym przypadku, mogą korzystać tylko 4 państwa w Europie. Więc nie róbmy znowu z nas Polaków męczenników. Nie tylko nas odcina taka polityka MS ale również 90% państw europejskich

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 21.09.2010 20:15#44

SZANOWNA REDAKCJO
- czy subskrypacja w wysokości 9,99 euro dostępna w 4 państwach Europy obejmuje również możliwość pobrania 10 utworów miesięcznie.
-CZY MOŻE AUTOR MIJA SIĘ Z PRAWDĄ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Katarrrynka | 21.09.2010 21:13#45

@ bo Polacy to zlodzieje

Zgadzam się w 100%. Niestety, ale tak jak kolega dopóki 99% Polaków robi co robi czyli kradnie bez skrupułów. To dopóty niestety, ale wszelkie tego typu usługi będą nas omijały.

@ jarek_wt I kogo to obchodzi ?? Tak samo jak przy słynnej gadce, a kogo obchodzi 1% Linuxowców. To tak samo. Kto będzie otwierał taką usługę dla jakiejś garstki osób, które będą z tego regularnie korzystały i to w 100% legalny zgodnie z przeznaczeniem.... a reszta ?? albo znajdzie się jakiś "mądry" i znajdzie obejście jakby tu taj można była "za darmo" i wiśta wiooo. Tyle będzie z płacenia....

Nie przepadam za MS, ale w tym wypadku akurat im się nie dziwię. Skoro nawet z takiego serwisu jak YouTube, który jest całkowicie za darmo !! przecież KRADNIE SIĘ na potęgę(nie jedno nie dwa, ale wszystkie pod rząd) zamieszczone tam filmy i teledyski po przez nie legalne i podejrzane strony i serwery zasysając do własnego komputera. Przez co niektóre są nawet przez nich blokowane "dla naszego kraju" na czym cierpią w pełni uczciwi użytkownicy tego serwisu tacy na przykład jak ja, którzy chcieli by sobie tylko dany teledysk lub film oglądnąć bez jakiegokolwiek potem ściągania na komputer. No, ale cóż ja jestem tylko tą nieliczną z 1 % uczciwych, a reszta używa do woli i wcale zaczynam się nie dziwić firmą fonograficznym i firmom, że tak postępują i nie mam nawet do nich żalu, ale do osób przez które JA muszę "cierpieć". Skoro z "darmowego" portalu ludzie KRADNĄ !! To jak ktoś może ufać i wieżyc, że taka usługa u nas ma w ogóle sen ?? Że nie zanotuje wręcz strat ? a nie planowanych zysków ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 21.09.2010 21:50#46

@Katarrrynka,
chcesz być wiarygodny, to nie pisz głupot, że 99% kradnie.
A TY jesteś taki uczciwy i tak bardzo cierpisz razem z tym 1% uczciwych.
Zastanów się nad jednym, jeżeli mówimy o stratach(?) producentów:
- poziom piractwa w USA 20% czyli ok. 62 000 000 piratów
- poziom piractwa w Polsce 55% czyli ok. 21 000 000 piratów

Jeżeli każdy pirat narazi na straty(?) producenta/artystę na kwotę powiedzmy 1000$, to strata wyniesie:
-w USA 62 000 000 000$
-w Polsce 21 000 000 000$

Który więc kraj generuje większe straty????

Avatar
Bardzo kocham Linuxa (niezalogowany) | 21.09.2010 22:12#47

Jakoś dziwnie chłopiec o nicku " sweet dżola " jeszcze nie napisał nic na ten temat.Czekamy... :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mktos | 21.09.2010 22:14#48

@przemopk: Z tego, co ja zrozumiałem (oraz czytałem na Engadget) to europejska wersja Zune Pass nie będzie miała możliwości pobierania tych 10 utworów miesięcznie. Co jest dziwne lekko mówiąc.

Ale fakt, że nie będzie Zune Marketplace (Zune Pass to usługa, a nie sklep z muzyką) w Polsce mnie nie dziwi. Bardziej istotne jest to, że w ogóle ten sklep (i usługa) wyszły spoza USA, bo tylko w Stanach były dostępne do tej pory! Może zatem Polska po prostu będzie w następnych krajach, do których zawita Zune (oczywiście fajnie by było, byśmy nie musieli czekać tak długo jak na Xbox Live)?

Warto też zauważyć, że międzynarodowa ekspansja Zune ma związek z Windows Phone 7. Który, w swojej pierwszej wersji w listopadzie tego roku, nie będzie dostępny w wersji polskiej. Po co tworzyć sklep z muzyką dla kraju, gdzie nie będzie urządzeń z tym sklepem zintegrowanych?
Oczywiście, jest w Polsce tych może ze 100 użytkowników Zune (jestem dumnym posiadaczem starego Zune 30), znajdą się też "early adopters" WP7, którzy by się ucieszyli z wprowadzenia Marketplace do Polski, ale na razie nie jest to w interesie Microsoftu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
michal85 | 21.09.2010 22:17#49

Ale strata... zaraz idę się powiesić ;) I dobrze. Przynajmniej nie zarobią na głupich nastolatkach.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 21.09.2010 22:21#50

Polska to za mały kraj żeby takie coś wprowadzać...zobaczcie na Apple jak długo z tym zwlekał..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 21.09.2010 22:34#51

@Nemhein,
-" Z tego, co ja zrozumiałem (oraz czytałem na Engadget) to europejska wersja Zune Pass nie będzie miała możliwości pobierania tych 10 utworów miesięcznie. Co jest dziwne lekko mówiąc"

Właśnie o to mi chodzi. Masz rację. W oryginalnym artykule, do którego odsyła news na DP jest to wyraźnie napisane, widzocznie Autor nie zadał sobie trudu przeczytania go dokładnie.
Informacja podana przez Autora jest w tym kontekście nieprawdziwa.
Nie mogę się zgodzić z takim podejściem Redakcji, dobrze, że dają odnośnik do oryginału to można to porównać ale nie każdy zada sobie trud sprawdzenia, nie każdy również zna angielski.

Pomyłka może się przydarzyć każdemu, od dziennikarzy mamy prawo wymagać rzetelności a przynajmniej ustosunkowania się do zarzutów zgłoszonych przez czytelników.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 21.09.2010 22:38#52

To jest chory kraj wystarczy że ktoś z Microsoftu popatrzy w TV jak polacy - ponad 90 % mówi że są katolikami jak walczą o obrone krzyża wręcz bijąc Policjantów...to od razu widać że normalny kraj to nie jest tylko wiekszość to zwierzeta wypuszczone z ZOO. Na dodatek wystarcz że zobaczą jak w Polsce rząd zamiast robić wszystko by ludziom żyło się lepiej...zajmuje sie sprawami typu reklama "Zimny Lech " koło Wawelu...Paranoja. Chorzy rządzący, chorzy obywatele, chory naród...Dawniej niemcy wiedzieli by co z zrobić z grupką ludzi buntujących a teraz to rząd nie może sobie poradzić z grupą chorych osób demontrujących i ośmieszających cały naród...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 21.09.2010 22:42#53

@blackberrystorm,
i w tym kontekście Drzewiecki miał rację :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mktos | 21.09.2010 22:56#54

Jeszcze co do tych 10 utworów.

W oryginalnej wiadomości prasowej jak byk stoi "Keep 10 MP3s per month feature available to U.S. Zune Pass subscribers only, on their PC or Windows Phone 7." Gdyby kogoś interesowało dlaczego w UK już tych utworów nie ma, to na Twitterze odpowiedzieli tak: "International digital licensing can be pretty tricky. We're working within the system as best we can.".

Sprawa znów rozbija się o licencje i organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Docent (redakcja) | 21.09.2010 23:05#55

@przemopk:

Proszę o odrobinę zrozumienia, jeśli o godzinie 20 zgłaszasz problem to nie możesz wymagać natychmiastowej reakcji. Masz rację co do subskrypcji Zune Pass, z tekstu oświadczenia wynika, że nie będzie ona dostępna poza USA. Ten błąd w newsie został poprawiony i dziękujemy za zwrócenie na niego uwagi. Nie ma jednak co rozdzierać szat i powtarzać co godzinę w każdym kolejnym komentarzu, że materiały są nierzetelne, autor mija się z prawdą i na dodatek nie chce odpowiedzieć...

Avatar
karol131313 (niezalogowany) | 21.09.2010 23:33#56

Nie będzie kolejnego sklepu z muzyką ...hmmm nie pozostaje nic innego jak dalej ściągać pirackie utwory ;(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jarek_wt | 21.09.2010 23:41#57

@przemopk
Mało mnie interesują inne kraje - natomiast interesuje mnie "tu i teraz". Skoro M$, Apple (jeszcze kilka firm by się znalazło) postępuje wbec nas Polaków nierzetelnie, to niech się nie dziwią że cześć użytkowników odwdzięcza się tym samym. Jestem przekonany że duża cześć z nich wolałaby zapłacić te parę złotych za w pełni legalną usługę i mieć "święty spokój" niż nerwowo kombinować. A już szczytem jest sprzedawanie u nas gier z kodami, za które zapłaciliśmy, a których nie możemy legalnie wykorzystać. To już nawet nie bezczelność - to ordynarna pospolita kradzieź w majestacie prawa.

@Katarrrynka
Zawsze znajdą się kobinatorzy - tyle że do ich "hodowli" walnie przyczynia się M$, Apple itd, sprzedając "wykastrowane" produkty w cenie za którą w USA by ich po prostu wyśmiano i zbojkotowano. Ponadto jak wybrażasz sobie korzystanie z xBox live "niezgodnie z przenaczeniem" ??

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 21.09.2010 23:55#58

@Docent,
dziękuję za reakcję, mój pierwszy komentarz zwracający delikatnie uwagę na pewne nieściłości był o godzinie 14-tej.
Zamiast zwracać mi uwagę o rozdzieraniu szat i powtarzaniu co godzinę -notabene komentarz do Redacji o godz. 20.14, drugi o godz. 22.34 do innego użytkownika-(ach ta rzetelność), może warto zastanowić się nad tym aby artykuły były prawdziwe i odpowiadały temu, na co się powołuje i linkuje.
Czy takim problem jest przetłumaczenie oryginalnej wiadomości w części dotyczącej dostępności do poszczególnych składników usługi?
Dalej zostaje sprawa poglądu Autora co do małj przydatności WM 7 w smartfonach, gdyż nie można u nas (i pozostałych 90% krajów Europy) korzystać z usługi muzycznej.
Takie swoje poglądy może formułować na blogu, wiadomość powinna być konkretna, bez odczuć czy przemyśleń autora.
Chciałbym powoływać się na Wasze artykuły bez ryzyka, że się minę z prawdą i bez konieczności sprawdzania u źródła

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Katarrrynka | 22.09.2010 0:01#59

@ przemopk TAK jestem uczciwa, a przynajmniej staram się. Zwłaszcza od chwili kiedy zrozumiałAM jaką krzywdę tym robię także sobie !! Uwierz od tego momentu karzy "ściągnięty" utwór niezwykle pali mnie "w ręce" i czuję się jakbym robiła to za karę. Od pewnego czasu także (choć u mnie to było od zawsze i tylko "społeczne przyzwolenie" sprawiło, że parę, ale DOSŁOWNIE parę pioseneczek sobie ściągnęłam zresztą zgodnie z zasadą, że są WYŁĄCZNIE dla mojego użytku i nigdzie ich nie rozdaję i nie "podaję dalej" , ale wcale się z tego faktu nie cieszę ) utwierdziłam się w przekonaniu, że lepiej sobie kupić legalnie i po ludzku JEDNĄ oryginalną płytkę nawet za 50 zeta niż mieć 50, ale bez wartościowych płyt. Z których żadna nawet najlepsza nie dorówna długości przebiegu tej JEDNEJ super jakości tłoczonej, a nie wypalanemu shaizowi za 99 groszy + koszt prądu + czas na jej odpowiednie uporządkowanie i opisanie + ryzyko "wpisane w zawód", a i tak to wszystko po 2 latach grania nadaje się tylko do kosza ... i jeszcze raz musisz wszystko od nowa. Za to oryginalna po 2 latach jeszcze nawet się nie zająknie.

Co mogę to kupuję, albo zadowalam się YouTubem. Ściągam TYLKO i wyłącznie w momencie, gdy to co szukam jest NIE DOSTĘPNE w kraju w normalny sposób, albo jeszcze NA RAZIE przewyższa moje możliwości finansowe. I pod warunkiem, że jak uda mi się jednak zdobyć w jakiś sposób nie dostępną rzecz lub już mogę sobie ją sama kupić to bez namysłu usuwam to co UKRADŁAM z komputera. I tak jestem fer wobec osób których twórczość rzeczywiście szanuję i chciała by, aby dalej tworzyli, a za wszy przecież tego robić nie będą ! Nie mówię tutaj o pseudo gwiazdeczkach ! i pseudo aktorach ! ale o artystach niebanalnych, których twórczość jest na pewno cenna i wartościowa ! a którzy wiodą też normalne życie !

"tak bardzo cierpisz razem z tym 1% uczciwych."

TAK ciepię !! Gdyż przez tych nieuczciwych nie mogę po ludzku i w uczciwy sposób obejrzeć sobie parunastu różnych teledysków i posłuchać muzyki moich ulubionych artystów, bo albo są zablokowane dla Polski, albo wręcz usunięte z wiadomych powodów. Na których płyty jeszcze mnie normalnie niestarć ! A NIE CHCĘ KRAŚĆ ! I nie zamierzam. Już wolę jednak odłożyć lub w jakiś sposób zarobić te parę złotych i uczciwie kupić ! I cieszyć się z doskonałego jakościowo oryginału !! Który posłuży mi jeszcze parę długich lat na pewno dłuższych niż ten sam "pirat", a jak nabierze z czasem wartości ... jak już będzie mało płyt, a artysta nadal przez tłumy uwielbiany ( M. Jackson, E. Presley, TSA, NightWish oraz inne po prostu sprzedać ;) . Jako kolekcjonerską. Tak samo z oryginalnymi starymi grami, które już nie są wydawane. Z piratem tak się niestety nie da.

"- poziom piractwa w USA 20%"

ale to jest zawsze 20 % !! a nie 55 % !! Po za tym jest jeszcze spora różnica w wykrywalności ... i w sprawności odpowiednich służb...

A tak do procentów to czy nie sądzisz, że 55 % to też ZA DUŻO ?? Biorąc jeszcze pod uwagę ile z tych 55% zasysa wszystko MASOWO a nie jedną piosenkę dziennie, a nawet rocznie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 22.09.2010 0:11#60

@jarek_wt,
odnośnie gier i Xboxa, masz rację. Tu mówię o innej sprawie. MS wprowadził pewną usługę do swojego systemu i otwarcie podaje jakich państw one dotyczy (nie wiadomo jak będzie później). Każdy potencjalny nabywca telefonu z WM7, przed zakupem może się zorientować na co może liczyć, z jakich usług, opragramowania korzystać. Wybór należy do Ciebie.
Jeżeli dla kogość brak dostępu do sklepu z muzyką jest podstawą przy wyborze telefonu, systemu to go po prostu nie kupi.
Dlaczego zaraz ma kombinować i obchodzić taką usługę.
Można dać wiele przykładów usług, produków czy funkcjonalności dostępnej dla danej populacji poszcególnych państw.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 22.09.2010 0:17#61

@Katarrrynka,
przepraszam za zmianę płci, co do Twojego komentarza pozwól, że odpowiem jutro - ze względu na porę. Jutro, a właściwie dzisiaj trzeba wstać do pracy

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Xelosu | 22.09.2010 0:48#62

@Docent
"Nie ma jednak co rozdzierać szat i powtarzać co godzinę w każdym kolejnym komentarzu, że materiały są nierzetelne, autor mija się z prawdą i na dodatek nie chce odpowiedzieć..."

Prosie pana szanownego, gdyby to był 1 taki news na tym portalu, zgodziłbym się z panem w 100%.
Ale ja to widzę jako "komentarzową frustrację" wywołaną ogólnym drastycznym spadkiem poziomu prezentowanych newsów.

Zalecam pisać newsy zgodnie z zasadą Quality over Quantity. Naprawdę przeżyjemy bez informacji na temat pojawienia się 7-mego RC do wersji gamma programu, różniącego się od poprzedniego kolorkiem logo..

Poprzednio proponowałem prowadzenie recenzji programów wypełniając chwile nudy, takowe się pojawiły choć nie wiem ile w tym mojej zasługi.
Niemniej obecnie proponuje dodanie opcji "Ocena Newsa" i prowadzenie rankingu średniej ocena newsów każdego redaktora.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 22.09.2010 10:07#63

Gas | 21.09.2010 16:04
[[[Bo serwery Binga stoja na Linuksie,]]]

Bzdura.
Uzupełnij wiedzę (CDN, Akamai...) i przestań wypisywać brednie.

Avatar
BerRo (niezalogowany) | 22.09.2010 10:27#64

Jak czytam takie newsy nóż się w kieszeni otwiera... Zaraz potem (nawet jeśli się tego wcześniej nie robiło) ma się ochotę odpalić jakiś program do torentów i ssać, ssać ssać... k... mać!

Avatar
Cień (niezalogowany) | 22.09.2010 11:09#65

Gdybym miał wybierać wolałbym zapłacić za ładnie wydaną płytę niż za mp3 z "neta".

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 22.09.2010 12:07#66

SSEE | 22.09.2010 10:07
Sam se uzupelnij i nie trolluj. ;)

Avatar
Berro (niezalogowany) | 22.09.2010 16:47#67

No i znowu dyskusja o wyższości CD nad MP3? Pliki w Necie to nie tylko MP3 marnej jakości. To także pliki o jakości studyjnej dostępne np. w Linnrecords... Niemniej jednak dla kogoś kto używa nawet niezłych, komputerowych głośniczków czy sprzętu przenośnego MP3 jest sensownym rozwiązanie. Tymczasem polityka wielkich firm które nie doceniają takich rynków jak polski, powoduje że w zasadzie dla piractwa brakuje alternatywy. Legalne rozwiązania są nie tylko droższe ale także absurdalnie niewygodne. Jak pokazuje przykład z artykułu także niedostępne. Szkoda.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
corrtez | 25.09.2010 12:46#68

Dla wszystkich tutaj krzykaczy. Moze niedlugo cos sie zmieni. Dzieki tak bardzo Parlamentowi Europejskiemu. To dobry znak pytanie tylko kiedy ta ustawa wejdzie do zycia.
A tak na marginesie mysle ze redakcja mogla by o tym powiedziec na lamach vortalu. Tu macie link:

http://www.heise-online.pl/newsticker/news/item/Parlament-Europejski-zakaz-dyskr...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wojownik | 25.09.2010 13:07#69

potem krzyk ze piractwo w Polsce - powinni się zamknąć wprowadzić sklepy z muzyka w przyzwoitych cenach i piractwo spadnie o 60 % ale nie wiec o co kaman

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mirekk | 02.02.2012 13:32#70

Ich strata - w Polsce działa już iTunes, Nokia music i 7Digital - zarobią właśnie te sklepy.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av